Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Defees

Legacy Member
bij bij les pauls moet je wel eerst er 4 vast hebben voor 1 perfect aanvoelt/klinkt naar je smaak, die zijn allemaal anders :)

Plutus

Legacy Member
MINDROT zei:
Da's toch persoonlijke smaak? Koopt wat gij graag ziet

@Manuvdv: thanx voor de info & de link, het zal me in ieder geval wat geld schelen, zal dezer dagen eens kijken om m'n cab te bestellen op soundslive!
Geen probleem :). Lees wel die 2 topics op Offstage ook eens door, staan wat ervaringen (ook over de betaling) met Soundslive. Al bij al allemaal positief, zul je bij de bestelling zelf ook wel ondervinden.

MINDROT

Legacy Member
Manuvdv zei:
Geen probleem :). Lees wel die 2 topics op Offstage ook eens door, staan wat ervaringen (ook over de betaling) met Soundslive. Al bij al allemaal positief, zul je bij de bestelling zelf ook wel ondervinden.

Aight, daarnet besteld! We zullen wel zien hoe het verloopt hé, ik heb er het volste vertrouwen in na die topic op offstage te lezen!

tryfus

Legacy Member
*DeFees* zei:
bij bij les pauls moet je wel eerst er 4 vast hebben voor 1 perfect aanvoelt/klinkt naar je smaak, die zijn allemaal anders :)

Serieus? Ik had een getest in Piens en vond hem wel lekker spelen, maar mijn bedoeling is voor hem online te bestellen... (cheaper)

TTC

Legacy Member
juist 10-52 setje op men ibanez gezet, en natuurlijk dan ook naar Drop C gestemt, klinkt geweldig vet.

Defees

Legacy Member
Het is een risico dat je neemt, hij zal wel goed zijn, maar als je had getest had je misschien een iets betere kunnen hebben.

Plutus

Legacy Member
Shiiiiit... De GBP heeft vannacht nog maar eens klappen gekregen, en de Marshall JVM-410H staat nu aan € 767,54. Vergelijk dat met de € 1500+ bij Thomann

Enige probleem is dat je Marshalls voor nieuwjaar moet bestellen, vanaf 2009 worden ze niet meer buiten de UK verzonden :sad:

Trouwens voor de ervaringsdeskundigen hier op het forum: om te recorden en ook gewoon te spelen (via computer & luidsprekers OF via m'n cube, 't is al gelijk): Line 6 Toneport (GX/UX1/UX2) of een Pod?
Recorden lukt met een Toneport sowieso, dat weet ik (duh :p). Als ik een POD kies zal het bljkbaar wel de XT moeten worden, de kleinere versies hebben geen USB-out... En das wel altijd handig om te recorden hé, maar een XT is direct veel duurder dan een Toneport.
En kan zo'n POD dan ook voor je amp geplaatst worden, of moet je echt met headphones gaan spelen?

de jerre

Legacy Member
Manuvdv zei:
Shiiiiit... De GBP heeft vannacht nog maar eens klappen gekregen, en de Marshall JVM-410H staat nu aan € 767,54. Vergelijk dat met de € 1500+ bij Thomann

Enige probleem is dat je Marshalls voor nieuwjaar moet bestellen, vanaf 2009 worden ze niet meer buiten de UK verzonden :sad:

Trouwens voor de ervaringsdeskundigen hier op het forum: om te recorden en ook gewoon te spelen (via computer & luidsprekers OF via m'n cube, 't is al gelijk): Line 6 Toneport (GX/UX1/UX2) of een Pod?
Recorden lukt met een Toneport sowieso, dat weet ik (duh :p). Als ik een POD kies zal het bljkbaar wel de XT moeten worden, de kleinere versies hebben geen USB-out... En das wel altijd handig om te recorden hé, maar een XT is direct veel duurder dan een Toneport.
En kan zo'n POD dan ook voor je amp geplaatst worden, of moet je echt met headphones gaan spelen?
Jazeker, dan doet die dienst als preamp he, zitten zelfs correcties op afhankelijk op wat je speelt, combo front, combo poweramp, stack front, stack poweramp, ... kan ook rechtstreeks in de PA.

wel 1 tip: neem de live versie als je toch voor de POD gaat, is misschien iets lastiger om je tones in te stellen, maar voor de rest is het zoooveel handiger dan de desktop.

Grtz,
Jeroen

Sick`

Legacy Member
Ik zou voor een POD gaan, zo ben je niet afhankelijk van de latency van de computer, en met een TonePort heb ik persoonlijk ook tonnen noise (via MacBook). En je kan hem makkelijk aan een amp of PA aansluiten.

Plutus

Legacy Member
Maar een POD heeft geen USB-out (recording) en AMP out (tussen gitaar en amp zetten)? De XT heeft wel een USB-out, maar ook geen amp-out. Hoe flik je dat dan? Ik heb het gevoel dat ik iets geweldig uit het oog verlies... Komt de laatste tijd wel vaker voor, tussen al dat blokken door.

Sick`

Legacy Member
Ik denk dat de XT ook een amp out heeft, zou me toch raar lijken. Een POD 2.0 heeft een Amp out (voor preamp of voor poweramp) en die is Direct out (PA/PC) via een toggle switch.

de jerre

Legacy Member
Manuvdv zei:
Maar een POD heeft geen USB-out (recording) en AMP out (tussen gitaar en amp zetten)? De XT heeft wel een USB-out, maar ook geen amp-out. Hoe flik je dat dan? Ik heb het gevoel dat ik iets geweldig uit het oog verlies... Komt de laatste tijd wel vaker voor, tussen al dat blokken door.
XT heeft zelfs 2 outs, left en right ;)

Plutus

Legacy Member
de jerre zei:
XT heeft zelfs 2 outs, left en right ;)
Had ik ook gezien ja, dacht echter dat dat 1/8" was maar het is wel degelijk 1/4", dankje :D.

Krijg je bij een Toneport/POD trouwens alle benodigde kabels bij? Zoals bv die voor de USB-out? De Toneport draait op de stroom via je USB-poort vermoed ik, maar krijg je bij de POD ook een power supply bij? Die is namelijk niet compatibel met mijn OneSpot-adapter.

Mijn GT-8 gaat dus de deur uit (prachtig toestel, maar ik heb gewoonweg de tijd niet om me er in te verdiepen, Line 6 zal net iets gebruiksvriendelijker zijn, toch?) en met dat geld zal ik dan een vervanger financieren. Ik twijfel dus nog tussen een Toneport (GX/UX1/UX2) en POD (prolly de XT, ook al is die duurder.. 2dehands? of toch de 2.0). Adviezen? Heb met geen van beide ervaring.

Wat wil ik bereiken: spelen via computer en amp (niet beide tegelijk, duh), recorden, handvol effectjes, ampmodels, presets, ...

Sick`

Legacy Member
Als ge het geld hebt, ga dan voor een XT zou ik zeggen. Anders de 2.0.

USB kabel en adapter zit er normaal bij.

de jerre

Legacy Member
Sick` zei:
Iemand een idee waarom de Alexi 600 bij Thomann een Blackout heeft en zijn strap-holder op een meer logischere plaats zit als deze dat op The ESP Guitar Company :: 2008 USA Website te zien is?!

Ben bang dat het een oudere of tijdelijke revisie is, kwil die gitaar zo graag, maar kan me ze nu niet veroorloven :(

ESP LTD ALEXI 600 DUNCAN WH - Belgium International Cyberstore
same here, maar dan wel met deze: RR24 Rhoads ltd Rev. Inlays Black w/Yellow Bevels - Heavy-Gitaren

Defees

Legacy Member
ik heb sterke drang om een ESP of Schecter 7string / baritone te kopen... maar ik speel toch altijd in standaard dus probeer kik mij dat zo wijs te maken da'k da allemaal nie nodig heb.

Ik verkoop mijn DK2 nog tot het einde van't jaar... na nieuwjaar ga ik sparen voor een complete customizing door Kristof Braekman :) Original Floyd Rose er in, See-through red finish, gouden hardware en DiMarzio's er in ^^

cloudyday

Legacy Member
Heeft er iemand ervaring met het merk Godin ? Ik ben van plan een elektrische aan te schaffen(speel akoestisch) en deze bevalt me wel Godin Guitars
De prijs valt goed mee en je weet tenminste dat ze niet ergens in china is gefabriceerd. Online lees ik ook alleen maar goede dingen over Godin.
Iemand ervaring mee?

Defees

Legacy Member
Godin is een (if I'm not mistaken) Canadees merk. Ze zullen wel in een fabriek gemaakt worden (maybe Asia?) maar de kwaliteit is best te pruimen.

Hondengans

Legacy Member
Kheb een acoustische gitaar van Simon & Patrick (ook Canadees), delen dervan
zijn van Godin, ben er zeer tevreden van.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan