Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TTC

Legacy Member
Sick` zei:
Khoop dat da een grap was, want zo een VAgI... tatoeage vinnek er wel ver over *G* (flauwe mop).

Kheb eigenlijk de indruk da Marshall cabs voor geen meter klinken :oink: en eigenlijk heb ik nog niet direct iets tegengekomen dat me doet denken of ze wel iets anders hebben dat effectief goed klinkt :eek:

Mja ik ben ook geen fan van de 1960a cabs, maar een 1960v met V30's erin klinkt dan wel weer goed.

@Donkere_wlok : kheb hier nog altij ne ESP EX-400 liggen, as ge mss intresse moest hebbe, pm maar.

Defees

Legacy Member
TTC zei:
Mja ik ben ook geen fan van de 1960a cabs, maar een 1960v met V30's erin klinkt dan wel weer goed.

@Donkere_wlok : kheb hier nog altij ne ESP EX-400 liggen, as ge mss intresse moest hebbe, pm maar.

Voor Wlokske (aka Stefan) mag er gewoon geen floyd op staan. Kzal het em eens zeggen. Hoewel ik dacht dat hij van zijn Explorer type was afgestapt... but I could be wrong.

Defees

Legacy Member
TsD zei:
Sfeervol, in het donker:p
Een GY!BE-cover, iemand met smaak, leuk gespeeld!


:offtopic:
Jij bent nu al de 2de bert blijkbaar in deze thread, hopelijk een zonder dat lelijke antwaaaarpse accent zoals die andere hier:p (ja, jij defees!)
:offtopic:

Gast, ik zen van stabroek, ik klap kik verre van antwerps ffs. Ik klap mogelijk nog universeler! verstaanbaar over heeeeeelllllll de lage landen.

Stabby

Legacy Member
Misschien begin ik na de examens met basgitaar, maar mijn budget is niet groot. Naar welke prijs moet ik kijken voor een degelijke 2dehands basgitaar? Ik geef geen budget, het moet zo goedkoop mogelijk (maar tegelijk wel degelijk).

In plaats van een versterker zal ik een modeller gebruiken. Ik speel liever met koptelefoon en programmeer graag zelf mijn effecten.

Sick`

Legacy Member
Ik zou eentje kopen da nief tussen 400 en de 500 ligt ... binnekort krijg ik eindelijk de mijn in men handen! :D

TTC

Legacy Member
Mexicaanse fenders bas gitaren zijn goed ja :P
Een maat van mij, goeie bassist, raad vooral Yamaha en en Ibanez bassen aan.

Sick`

Legacy Member
Ibanez zou ik ook wel zien zitten :D Maar niks da met een 'G' Begint ;)

Yamaha had ik een RBX 374 Flat Silver van op het oog, tot ik leesde dat die manne ni konden solderen en fouten maakten dat de batt super snel plat ging en de verf heel snel los kwam :eek:

Dus is het een ESP LTD D-5 NS geworden :D Nog tot de 24ste wachten :D

Hondengans

Legacy Member
Ik heb zelf een OLP MM5, nieuwprijs 235&,
Ben er zeer tevreden van, heb ook al op beginmodel
Van ibanez gespeeld (gsr?), vond ik ook degelijk.

Sick`

Legacy Member
Ja, ik moet toegeven da ik persoonlijk een probleem met noise heb en daarom al single coils snel afkeur ;)

TTC

Legacy Member
Yay ik heb men Cube 20x , klinkt zeer deftig voor thuis , ik zal volgende week eens iets opneme met de lineout.

Redhunter

Legacy Member
vroeg ier is iemand na bluesmanne en tees schoot mij plots te binne :

Srv tribute

Srv tribute...de meeste grote staan dr bij...

MINDROT

Legacy Member
redhunter zei:
vroeg ier is iemand na bluesmanne en tees schoot mij plots te binne :

Srv tribute

Srv tribute...de meeste grote staan dr bij...

Hell yeah, Jimmie Vaughan, persoonlijk ben'k meer fan van hem dan van z'n, toch bekendere, jonge broer.

Typhoon

Legacy Member
heeft iemand hiereen zakk wylde overdrive pedal? :p
En zo ja, is alleen die pedaal met overdrive van versterker goed genoeg voor een typische zakk wylde klank? :)

Plutus

Legacy Member
Typische zw overdrive... Naar mijn weten gebruikt Zakk die niet eens zelf :p
En die pedaal is meer bedoeld als boost, dus in principe moet je wel in de buurt komen ja.

Spineless

Legacy Member
Stabby zei:
Misschien begin ik na de examens met basgitaar, maar mijn budget is niet groot. Naar welke prijs moet ik kijken voor een degelijke 2dehands basgitaar? Ik geef geen budget, het moet zo goedkoop mogelijk (maar tegelijk wel degelijk).

In plaats van een versterker zal ik een modeller gebruiken. Ik speel liever met koptelefoon en programmeer graag zelf mijn effecten.

Ik ben ook van plan om binnenkort ook met gitaar te beginnen, en dan vooral wel basgitaar (omdat dat gewoon veel cooler klinkt :unsure:) Nee, kweet niet waarom, maar basgitaar spreekt me gewoon aan!

Sick`

Legacy Member
Jaj, vandaag er eindelijk toegekomen om een setje 7-string power slinky op men Schecter te leggen (en de 6de snaar er uit te laten) om deze deftig in drop-b te stemmen, en dat klink al veel beter :D een aanrader om respectieverlijk de 7-string regular slinky en de 7-string power slinky te misbruiken voor drop-c, drop-b :)

MINDROT

Legacy Member
Iemand hier ervaring met Orange cabinets? Ik ben momenteel wat aan't rondkijken voor een nieuwe cabinet (momenteel een laney cab die ik al aantal jaren heb waar'k ooit 100€ voor betaald heb, maar het geld, ongetwijfeld, niet waard is ;-)) en had die Orange cabs op het oog, meerbepaald den PPC412 ( ORANGE PPC412 - Belgium International Cyberstore ). Mijn geluid vooral "vuil", redelijk veel gain, veel bas & middle, dus zijn die Orange cabs daar ook cava voor? Of kent er nog iemand degelijke cabs (liever geen marshall)? (prijsklasse max 900€)

shake

Legacy Member
hai iedereen,

Ik heb toch ff geleden een gitaar gekocht (ik speel drum, maar wou ook is coole riffs naspelen, uitschrijven,... :p. Ik heb ook 3 jaar notenleer gehad en 3 jaar AMC, als dat eventueel van toepassing is.). Kheb echter "veel" geprobeerd, maar ik gaan er totaal ni op vooruit. Ik denk da ik te veel wil in een keer en ni genoeg geduld opbracht ervoor. Dus ik ga nog een keer proberen om terug helemaal opnieuw te beginnen.
Mijn vraag is nu of dat jullie mij sites, liedjes (om mee te spelen natuurlijk), boeken, tips, en dergelijke kunnen aanraden zodat ik gemotiveerd blijf om verder te doen? Met welk genre begin ik best? Wat doe ik best eerst enzo? :)

alvast bedankt he :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan