Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thin Liz

Legacy Member
Koop je de DVD's van de 'Rockhouse Method', ze hebben van beginner tot advanced op DVD. En dat van rock/metal/blues... Een zeer grote aanrader. Vooral de DVD's waarop John McCarthy les geeft zijn een grote verrijking. Normaal gezien vind je ze wel hier en daar in muziekwinkels, je kan ze ook op hun site bestellen.

Rock House Method-Rock Guitar Products

shake

Legacy Member
Bedankt voor de raad :) ik ga denk ik beginnen met de DVD's voor de juiste technieken en visuele hulp enzo :)
Dit weekend al proberen, en elke dag spelen he :) ik kijk er naar uit :D

Thin Liz

Legacy Member
shake zei:
Bedankt voor de raad :) ik ga denk ik beginnen met de DVD's voor de juiste technieken en visuele hulp enzo :)
Dit weekend al proberen, en elke dag spelen he :) ik kijk er naar uit :D

De meeste muziekwinkels in Belgie hebben er wel enkele DVD's van...via internet kan je er ook enkele kopen (thoman, large...)

Defees

Legacy Member
Het is zover, ik kan mij zelf op repeat horen !

(aka, kheb nen Jamman gekocht :))

Donker_Wlok (aka de stefan) is nu trotse eigenaar van een ESP Ltd EC 1000 Deluxe in witte finish.

én ik heb een hello kitty strat getest en klonk nog aanvaardbaar... ik weet wat mijn volgende aankoop is !


plectrummekes

Donkere_wlok

Legacy Member
ik wil alvast stoeffe me mijne zotte gitaar. Maar den bert is mij voor.
Het was cool om same me de hello kitty strat te spele door heel de key music.

De finish is trouwens snow white!

de jerre

Legacy Member
MINDROT zei:
Iemand hier ervaring met Orange cabinets? Ik ben momenteel wat aan't rondkijken voor een nieuwe cabinet (momenteel een laney cab die ik al aantal jaren heb waar'k ooit 100€ voor betaald heb, maar het geld, ongetwijfeld, niet waard is ;-)) en had die Orange cabs op het oog, meerbepaald den PPC412 ( ORANGE PPC412 - Belgium International Cyberstore ). Mijn geluid vooral "vuil", redelijk veel gain, veel bas & middle, dus zijn die Orange cabs daar ook cava voor? Of kent er nog iemand degelijke cabs (liever geen marshall)? (prijsklasse max 900€)
Die zullen zeer goed zijn idd. Hebben van zichzelf een zéér stevige constructie, wat al helpt voor de bassen. De V30 speaker is dan ook weer ideaal voor alles van rock tot metal, zware magneet dus kan goed om met bassen, en vrij mid-voiced. Als je prijsklasse rond de 900€ ligt, kan je ook wel eens kijken naar Mesaboogie recto cabs, hoor ik ook veel goeds over...

Grtz,
Jeroen

Plutus

Legacy Member
MINDROT zei:
Hebt gij ervaring met die webstore? Die prijs valt idd zéér goed mee!
Ikzelf niet, maar een hoop mensen op Offstage (zie links onderaan) wel. Verschillende hebben (succesvol) een Marshall JVM410H laten afkomen, en er is ondertussen ook al zo'n Orange 4x12 Cab onderweg. Perfecte service :). Reken wel ~50 euro aan transportkosten, invoerrechten daarentegen moet je niet betalen (daar het van de GB komt).

Soundslive.co.uk - The Offstage-Forum
Orange cabs nieuw 623 Euro - The Offstage-Forum

BongZrGooD

Legacy Member
tryfus zei:
Ik sta op het punt om een Gibson Les Paul studio te kopen. 'k Ben alleen nog aan het twijfelen over het kleur. Ofwel Wine Red ofwel alphine white wat zouden jullie doen ?

Gibson USA: Les Paul Studio Guitar, Gibson Les Paul Guitar Instrument Pictures and Electric Guitar Info

Wine Red... Ik heb zelf een Wine Red Standard met zilveren hardware...
Les Paul Standard Wine Red

sir oinksalot zei:
altijd al fan geweest van witte les pauls, maar dan wel met zwarte hardware ;) gouden hardware is imo echt spuuglelijk

Kwestie van smaak natuurlijk, maar ik vind persoonlijk dat de gouden of zilveren hardware perfect past bij Wine Red, daar is zwarte hardware dan weer spuuglelijk imo...

Groetjes,
BongZ

Defees

Legacy Member
Of, aangezien een Hello Kitty Squier beter in de hand ligt als een Les Paul faded van 1900 euro... koop u een HK Squier ! (en sound voor die prijs is zalig door een JVM ^^ )

TTC

Legacy Member
Hehe , echt waar, kheb ooit ook is ne hello kitty squier getest op een engl powerball ,god, brute klank :p

Defees

Legacy Member
TTC zei:
Hehe , echt waar, kheb ooit ook is ne hello kitty squier getest op een engl powerball ,god, brute klank :p

Wat ge daar uit krijgt vergeleken met de look is best wel te pruimen ze vond ik :P

de jerre

Legacy Member
TTC zei:
Hehe , echt waar, kheb ooit ook is ne hello kitty squier getest op een engl powerball ,god, brute klank :p
zalig, ask ooit is geld over heb en terug ene metalband heb gaank daarvoor :D

MINDROT

Legacy Member
tryfus zei:
Ik sta op het punt om een Gibson Les Paul studio te kopen. 'k Ben alleen nog aan het twijfelen over het kleur. Ofwel Wine Red ofwel alphine white wat zouden jullie doen ?

Gibson USA: Les Paul Studio Guitar, Gibson Les Paul Guitar Instrument Pictures and Electric Guitar Info

Da's toch persoonlijke smaak? Koopt wat gij graag ziet

@Manuvdv: thanx voor de info & de link, het zal me in ieder geval wat geld schelen, zal dezer dagen eens kijken om m'n cab te bestellen op soundslive!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan