Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

josuwa

Legacy Member
Ge kunt beginnen met een Epiphone of Fender strat ofzo(mex dan wel)...
Check hun site voor een model dat u aanstaat, neem ze eens vast en denk eens na op wat voor nek je wilt spelen (dikker, dunner) ;)

//edit: en @ POD2.0. POD2.0 heeft niks meer dan PP

de jerre

Legacy Member
josuwa zei:
Ge kunt beginnen met een Epiphone of Fender strat ofzo(mex dan wel)...
Check hun site voor een model dat u aanstaat, neem ze eens vast en denk eens na op wat voor nek je wilt spelen (dikker, dunner) ;)

//edit: en @ POD2.0. POD2.0 heeft niks meer dan PP
ja, maar als hij al een spider III heeft staan thuis gaat hij met zelfs een pod X3 niets zijn.

Zoals gezegd gewoon naar een winkel gaan, verschillende dingen vastpakken en testen...

Sick`

Legacy Member
josuwa: het is al even geleden dat ik een 2.0 had, maar als ik nu een pocket pod hoor, dan hoor ik dat die veel minder bass en definitie heeft dan de 2.0 ... kan natuulijk zijn dat ik ondertussen beter ben beginnen horen en verwend ben met mijn X3 :D om te zwijgen van dat dink te tweaken zonder PC.

klaaszor: ik zou eerder eerst voor een andere amp gaan dan voor een stompbox, ik denk dat je van een Cube 30X veel meer plezier (en zeker meer bass) gaat hebben.

Maarja, best blijft dat je ergens gaat testen, want uw smaak is de mijne of die van iemand anders niet :)

TTC

Legacy Member
Goh jah, een cubeke, volgende week staat er hier ook zo ene, kannek terug lawaai maken thuis zonder met ne halfstack te zitten sleuren :p

josuwa

Legacy Member
Sick` zei:
josuwa: het is al even geleden dat ik een 2.0 had, maar als ik nu een pocket pod hoor, dan hoor ik dat die veel minder bass en definitie heeft dan de 2.0 ... kan natuulijk zijn dat ik ondertussen beter ben beginnen horen en verwend ben met mijn X3 :D om te zwijgen van dat dink te tweaken zonder PC.

klaaszor: ik zou eerder eerst voor een andere amp gaan dan voor een stompbox, ik denk dat je van een Cube 30X veel meer plezier (en zeker meer bass) gaat hebben.

Maarja, best blijft dat je ergens gaat testen, want uw smaak is de mijne of die van iemand anders niet :)

Heb ook een X3 Live, echt e vet dink xD

de jerre

Legacy Member
Sick` zei:
klaaszor: ik zou eerder eerst voor een andere amp gaan dan voor een stompbox, ik denk dat je van een Cube 30X veel meer plezier (en zeker meer bass) gaat hebben.

Maarja, best blijft dat je ergens gaat testen, want uw smaak is de mijne of die van iemand anders niet :)
imho gaat dat niet zoveel doen, voor je iet of wat mooie ronde klank (met bas dus) uit je amp krijgt heb je een 12" speaker nodig lijkt mij (en dan liefst een V30 speaker :p).

TTC

Legacy Member
Bwaa voor thuis maakt da zoveel nie uit vinnek , dan hebbek liever ne 8" speaker zodak hem gemakkelijk kan meesleure. Cube60 bv weegt al wa zenne.

Sick`

Legacy Member
de jerre zei:
imho gaat dat niet zoveel doen, voor je iet of wat mooie ronde klank (met bas dus) uit je amp krijgt heb je een 12" speaker nodig lijkt mij (en dan liefst een V30 speaker :p).

Geen idee wat een 12" speaker geeft, maar kan wel garanderen dat de 10" closed back van een cube 30x VEEL meer bassen geeft dan de 8" open back van de spider ... als je dat al bassen kan noemen :D

de jerre

Legacy Member
Sick` zei:
Geen idee wat een 12" speaker geeft, maar kan wel garanderen dat de 10" closed back van een cube 30x VEEL meer bassen geeft dan de 8" open back van de spider ... als je dat al bassen kan noemen :D
12" open back is nog beter, om dan uiteraard nog maar te zwijgen van 12" closed ;)

en @TTC: haha, blik met wespen? :p

TTC

Legacy Member
correctie, een blik gevuld met KWADE wespen :p

offtopic: is er eigenlijk een groot Belgisch gitaristen forum? het lijkt zelfs alsof dit topic het actiefst is in heel België :p
Ik vind alleen maar kleine forums waar de laatste posten in augustus waren enzo.

TheFuckingDutchman

Legacy Member
Doeme, ging m'n snaren vervangen. Springt mijn hoge e snaar en et was al na sluitingstijd.

Morgen weer gitaarles en heb door de Sinterklaas en dit akkefietje niet veel kunnen oefenen.

Defees

Legacy Member
-_-" hoe hoort ge nu niet dat u E snaar als een Z begint te klinken ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan