Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Plutus

Legacy Member
Sick` zei:
Waarom zoude een X3 nemen? Als het prijsverschil groot is zou ik een XT van ebay plukken.

Kvinnet zelf een beeke zonde voor het geld dak aan die X3 heb gegeven terwijl ik amper iets gebruik dak ni met een XT zou gekunnen hebben.
Klopt. Maar ik heb ontdekt dat ik via Soundslive de X3 (inclusief verzending) kan krijgen voor 270 ofzo, wat amper de prjis is van een XT hier :p
(En ja, daar is een XT dan maar 200...)

Gij hebt dus een X3? Is de meerwaarde dan zo miniem?

(en de X3 heeft alle modelpacks die bij de XT zogenaamd 'onmisbaar' zijn?)

Sick`

Legacy Member
Ik heb de X3 Live. Er is een meerwaarde, maar waarom geld uitgeven als ge ze ni zou gebruiken? :) .. maar als het zo weinig verschil nog is, dan zou ik ook de X3 nemen (kheb daar 460 euro fzo voor betaald :s).

Wat ik *denk* dat de X3 Live meer heeft:
- Dual Tone -> veel te veel hassle nor mijn goesting
- Extra models die je met de model packs op de XT ook hebt -> kgebruik enkel de Diamond Plate er van
- FX Loop -> gebruik ik zelf niet
- Padding switch -> dunno of de XT het heeft, maar komt voor mij idd wel goed van pas
- Betere CPU -> of dat al dan niet hoorbaar is valt te betwisten
- Gratis de VST's -> gebruik ik niet
- Blinkende plastiek -> onvoorstelbaar hoe veel stof da aantrekt ;)

Nuja, ik denk wel dat de layout en bediening stukken eenvoudiger is, maar eenmaal ge uw patches gemaakt hebt ... :)

Maar eerlijk: ik zou hem niet ruilen tegen een XT+70 euro .. wel tegen een basic XT Live en 200 euro denk ik :)

Plutus

Legacy Member
Ok, ben ik al heel wat mee.

Nog wel een vraagje, iets stoms waar ik nu pas aan dacht. Je kan alle presets op de POD zelf maken hé. Maar als je nu via USB op computer speelt, en daarbij Gearbox/POD Farm gebruikt.. Waar bepaal je dan je sound, op de POD of in het programma? Met een Toneport is het duidelijk dat je alles in Gearbox regelt, maar met de POD wordt het allemaal wat verwarrend... Want dat is ook mijn bedoeling, om af en toe ook wat in dat programma te kunnen prutsen :).

Sick`

Legacy Member
Alles gebeurt op de hardware ... maar zolang je in gearbox zit moete van de fysieke knoppen afblijven :) De standalone vesie van POD Farm is (nog?) niet compatible met de X3.

cloudyday

Legacy Member
Is het met de lage pond niet voordelig nu om in Engeland een gitaar te kopen. Kent iemand misschien een online shop waar je in pond kan kopen en die toch binnen de EU verzenden?

Defees

Legacy Member
cloudyday zei:
Is het met de lage pond niet voordelig nu om in Engeland een gitaar te kopen. Kent iemand misschien een online shop waar je in pond kan kopen en die toch binnen de EU verzenden?

Googled gewoon UK Music shop :) 7/10 levert in Europa. Vaak ook automatisch in euro omgezet @ check out. je hebt wel VISA nodig 99/100


Weet er iemand een UK shop zonder VISA met een Schaller of original floyd rose met gouden finish in stock ? Al overal gezocht, maar kwil niet via visa van iemand anders gaan.

TsD

Legacy Member
Even tussendoor, ik verkoop een Boss MT2, in goede staat, dat spreekt voor zich. Deze ligt hier al een jaartje stof te vangen dus mag hij eens de deur uit, als iemand interesse heeft, pm er maar op los!

Hondengans

Legacy Member
Ik ben van plan me een USBaudiointerface aan te schaffen,
Heb momenteel zo'n Boss RC2 loopstation, waar ik bas, gitaar en keyboard op inspeel
en dan kan ik men nummers oefenen met gitaar & zang.
(De RC2 hangt aan een basversterker).

Nu heb ik 7 nummers erop staan en is natuurlijk mijn pedaal zijn geheugen vol,
en ik verwijder liefst niets. Er kruipt soms heel wat tijd als je een heel nummer deftig
wilt inspelen. Nu dacht ik met zo'n interface de pedaal dan op de
laptop aan te sluiten en dan kan mijn zelfgemaakte backing tracks opnemen.
Of natuurlijk kan ik ze ook dan rechstereeks inspelen hierop, maar ik kan redelijk
vlot om met de pedaal als ik snel iets kleins wil aanpassen.

Mijn vragen zijn dan, welke interface raden jullie aan? (Ik ken enkel de Toneport
van Line6..). Liefst beste prijs kwaliteit, max. 100€. Ik veronderstel dat ik dan
ook van electronische drumstel kan opnemen? Werkt zo'n interface steeds met
een bijhorend programma, of kan ik het ook met iets algemeens als Audacity
gebruiken? Ik heb eigenlijk maar één aansluiting nodig en dat is dan de gewone
guitar jack. Alleszins bedankt voor de hulp.

BongZrGooD

Legacy Member
De Toneport heb je al vanaf €96, en een electronisch drumstel kan je normaalgezien ook gewoon in de line in van je soundcard pluggen. En dan via een multitrack programma, ik denk dat Ableton is meegeleverd, kan je natuurlijk meerdere tracks inspelen via de toneport.
Drums en keys zou ik rechtstreeks doen, gitaar, bas en zang kan via de toneport en bijgeleverde gearbox software...
Het is maar een idee...

Groetjes,
BongZ

Thin Liz

Legacy Member
Wat wil je voor dat geld? Een gitaar of een gitaar plus een versterker?

Als 120 je budget is voor een gitaar zou ik een tweedehans Squier Stratocaster proberen scoren, dan verlies je bijna niets als je het daarna terug zou willen verkopen. Het is bovendien een deftige beginnersgitaar :)

Sick`

Legacy Member
Iemand een idee als ge een POD X3 Live tegen een POD X3 Bean zou willen wisselen, wa ge van opleg zou kunnen vragen? Geen idee of ik het zou doen, maar kheb wel een neiging hiervoor een advertentie te plaatsen daar ik da dink eigenlijk amper met mijn voeten bedien :)

de jerre

Legacy Member
Sick` zei:
Iemand een idee als ge een POD X3 Live tegen een POD X3 Bean zou willen wisselen, wa ge van opleg zou kunnen vragen? Geen idee of ik het zou doen, maar kheb wel een neiging hiervoor een advertentie te plaatsen daar ik da dink eigenlijk amper met mijn voeten bedien :)
Ik wil wel wisselen, maar ik heb enkel een PODxt :p

Sick`

Legacy Member
de jerre zei:
Ik wil wel wisselen, maar ik heb enkel een PODxt :p

nah, dat nu ook weer niet :) kwil hem gewoon meer portable om der wa meer mee te kunnen prutsen zodak eens iet met dien dual tone doe... kzal wel den input padding switch missen dan :(

freakykiller

Legacy Member
Amaj wa probeer ik ier nog te spelen op m'n gitaar ! foert ! da bakske kopen ! :p

Savatar

Legacy Member
FatFish zei:
Tis blok dus inplaats van te leren gitaar spelen en ewa recorden. Dees is wat ik op een namiddagske prullen tevoorschijn heb getoverd:

Klik!

Gene vette maar twas plezant om te maken. :p
Commentaar is altijd welkom.
Meer soundsamples moeten er hier es komen. ;)

Edit: Shaker bij gezet voor meer ritme.

Dit is een quote waardig, op iedere pagina als het moet!

Kippenvel.. die sound!!!!, die phrasering, dat gevoel... fantastisch werk geleverd!
Jammer dat hij niet langer is.. :(


Oja.. Beste wensen voor 2009 allemaal.

icedbeverage

Legacy Member
yo,
zou dus graag beginnen met elektrische gitaar spelen :D
heb heel wat zitten zoeken achter de beste beginners equipment, maar er is echt zooooooveel keuze dat ik de bomen niet door het bos kan zien, daarom kom ik hier wat raad vragen.

als beginnersgitaar is een fender standard stratocaster goed blijkbaar? is rond de 300euro, dit wil ik er wel aan geven. heb wel echt geen idee welke amp enzo te kopen...
en wat heb ik nog nodig van gear? hou in gedacht dat ik een complete newb ben, ik heb gewoon wat raad nodig waar te beginnen.
en waar zou ik het beste kopen? (liefst online, in een muziekwinkel is het toch altijd bijna duurder + ge bespaart naft)

Defees

Legacy Member
Je kan misschien beter goedkoper beginnen dan een Fender Mexican standard strat. Een Squier Vintage ofzo is vaak goed genoeg.

welk genre wil je spelen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan