Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EagleEye

Legacy Member
TOO MUCH PICKUPS!! OMG!!

Nenee, mooie gitaar :) Op wat voor amp speel je?

sir oinksalot

Legacy Member
EagleEye zei:
TOO MUCH PICKUPS!! OMG!!

Nenee, mooie gitaar :) Op wat voor amp speel je?
wel krullebol ;) hier thuis heb ik maar een simpele setup staan, zo'n epiphone valve junior 5watt amp met een overdrive pedaaltje van boss, verder heb ik nog een marshall jmp-1 staan met als eindtrap een peavey classic 50/50 aangesloten op een marshall 1960 cab maar daar zal de tele nooit op aangesloten worden

josuwa

Legacy Member
Ik verkoop een mexicaanse fender strat voor 350€, met gigbag ;) Dus als ge interesse hebt. Is een sunburst model ! En is een stuk minder ver dan Engeland en kan niet tegen gehouden worden door douane.

icedbeverage

Legacy Member
josuwa zei:
Ik verkoop een mexicaanse fender strat voor 350€, met gigbag ;) Dus als ge interesse hebt. Is een sunburst model ! En is een stuk minder ver dan Engeland en kan niet tegen gehouden worden door douane.

mja kweetnie is wel veel voor een 2dehands...en tis dan nog een mexicaanse ook
+ heb eens gekeken op uw 2dehandse ad en er zijn krassen op?
trouwens ge woont in limburg, ik kan niet zo ver gaan...

NSA.Rhinox

Legacy Member
Hoi,

ik heb advies nodig. Ik ben terug begonnen met gitaar te spelen. Akkoorden enzo lukken nog redelijk, maar ik heb het moeilijk om mijn ritme te houden. Ik speel te traag, en da valt op als ik samen met de muziek speel. Ik heb al een metronoom gebruikt, maar da maakt het gewoonweg erger. :) Iemand die hiermee raad weet?

Volgende vraag, ik probeer liedjes van Katastroof na te spelen. De akkoorden staan op hun forum, maar hoe ze hun snaren aanslagen en tokkelen niet. Iemand die mij hiermee kan helpen? Qua titels: Lieke van diene vent die 's nachts te laat thuis kwam, Ellentrikke deken,...

Ty :)

TsD

Legacy Member
Te traag spelen is niks! Liever traag en correct spelen (m.a.w geen valse of foute noten, akkoorden die je niet goed neemt...), en dan uw snelheid gewoon gestaag opvoeren! Vanaf je voelt dat je niet meer mee kunt of dat je u forceert terug een stapje lager. Correct spelen is zoveel keer belangrijker. (en leuker voor uw oren)

Gewoon een ritme zetten met je metronoom waarvan je weet dat je het aankan , daarop oefenen, gaat dat vlot en goed, rapper, oefenen...tot je op de 'grens' zit.

Je kan natuurlijk ook wat vingeroefeningen doen om zo rapper snelheid op te bouwen, maar dat is ook een kwestie weer van....oefenen. Snelheid komt gewoon met tijd en oefenen, maar probeer niks te forceren.

Thin Liz

Legacy Member
icedbeverage zei:
mja kweetnie is wel veel voor een 2dehands...en tis dan nog een mexicaanse ook
+ heb eens gekeken op uw 2dehandse ad en er zijn krassen op?
trouwens ge woont in limburg, ik kan niet zo ver gaan...

Tweedehands gaan die Mexicaanse dingen nu éénmaal voor rond de 300 euro. Daar is niets mis mee, het zijn dikwijls heel goede gitaren. Er zitten wel wat prullen tussen die op een maandagmorgent gemaakt werden, maar daarvoor moet je ze niet laten en dus een testen. Daarbij: krassen, dat is relic. Daar betaal je duur voor in de Custom Shop-afdeling van Fender ;)

Thin Liz

Legacy Member
Nog iets: voor rond de 300 euro ga je nooit iets anders hebben dan een 2dehands Mexicaanse, Koreaanse of (nieuwe Squier) Chinese Strat. De goedkoopste USA Fender Strat is een Highway Stratocaster en die zie je niet gauw voor onder de 450-500 euro, 2de hands dan nog.

Sommige gitaristen vinden zelfs dat de betere Mexicaanse standaard Strats niet zo moeten onderdoen voor de Highway one's Stratocasters. Ik heb ze nog niet tov elkaar getest, maar ik weet één ding: Mexicaans Stratocasters krijgen voor een reden ook de benaming Fender en niet Squier, het goedkopere zustermerk. Er is een zekere kwaliteitsvereiste nodig, dus prullen zijn het zeker niet.

icedbeverage

Legacy Member
ik heb niet gezegd dat die mexicaanse slecht zijn ofzo hoor, ik ken absoluut niets van gitaren om dat ook te kunnen zeggen :)
ik zoek gewoon achter de best mogelijke gitaar om mee te beginnen...
nu heb ik al beslist dat ik 1tje uit engeland ga bestellen omdat het daar zo goedkoop is atm...

dit is de goedkoopste standard strat die ik kon vinden: Guitars - Electric - Fender Standard Stratocaster w/gig bag 013-4602-380 - Online Music Shop - Manns Music Online - Manns Music Colchester
maar ik heb eens hun voorwaarden bekeken en tis dus zo als uwe gitaar beschadigd ofzo is da ge hem nie kan terugzenden (alleen voor UK inwoners), dus daar ga ik hem al niet halen.

dan heb ik nog deze gevonden: https://www.gear4music.com/Guitar-and-Bass/Fender-Standard-Strat-MN-Black/2Y
425euro met shipping. hier ben ik ook wel niet zeker of ik hem terug kan zenden als er iets aan is, ik heb daarjuist een email gezonden naar hen om te vragen of dit mogelijk is.
nuja ik ga nog ff afwachten mss vind ik nog iets beters :)

Thin Liz

Legacy Member
Bij musicstore koop je voor 480 ofzoiets een zwarte Mexicaanse, maar die kan je zeker terugsturen... De tweedehandsmarkt is zeker een optie, koop bij iemand met een goede feedback een Mexicaanse standaard en daar zul je bijna nooit spijt van hebben.

TTC

Legacy Member
Goh jammer dat ik mijn mexicaan al van de hand heb gedaan, ook 300 euro.

Sick`

Legacy Member
NSA.Rhinox zei:
ik heb advies nodig. Ik ben terug begonnen met gitaar te spelen. Akkoorden enzo lukken nog redelijk, maar ik heb het moeilijk om mijn ritme te houden. Ik speel te traag, en da valt op als ik samen met de muziek speel. Ik heb al een metronoom gebruikt, maar da maakt het gewoonweg erger. :) Iemand die hiermee raad weet?

Voor iedereen is da een beek anders, maar ik zou zeggen:
- Gooi die metronoom de raam uit, als ik speel hoor ik dat al nimeer en da geeft mij ni bepaald een gevoel voor ritme :)
- Pak uzelf een prog of een mp3 van een simpele drumloop die gewoon en enkel en alleen op elke beat iet doet ... bass drum + snare fzoiet :)
- Zet die drums op 80bpm om mee te beginnen
- Op elken beat, zeer belangrijk, me uwe voet op de grond stampen!
- Uw voet de lucht in bewegen exact tussen de 2 beats in!

Das ni simpel in het begin, maar da is het echt wel waard, ge word da sneller gewoon dan ge zou denken ... en me uwe rechtse voet als ge rechtshandig ze :)

Nuja, das hoe ik het geleerd heb :)

de jerre

Legacy Member
Sick` zei:
Voor iedereen is da een beek anders, maar ik zou zeggen:
- Gooi die metronoom de raam uit, als ik speel hoor ik dat al nimeer en da geeft mij ni bepaald een gevoel voor ritme :)
- Pak uzelf een prog of een mp3 van een simpele drumloop die gewoon en enkel en alleen op elke beat iet doet ... bass drum + snare fzoiet :)
- Zet die drums op 80bpm om mee te beginnen
- Op elken beat, zeer belangrijk, me uwe voet op de grond stampen!
- Uw voet de lucht in bewegen exact tussen de 2 beats in!

Das ni simpel in het begin, maar da is het echt wel waard, ge word da sneller gewoon dan ge zou denken ... en me uwe rechtse voet als ge rechtshandig ze :)

Nuja, das hoe ik het geleerd heb :)
Guitar Pro ftw! :D

icedbeverage

Legacy Member
hoeveel kost het eigenlijk voor ne standard strat hier in belgië?

Thin Liz

Legacy Member
icedbeverage zei:
hoeveel kost het eigenlijk voor ne standard strat hier in belgië?

In een winkel zal dat tussen de 500-600 euro zijn... Op internetsites rond de 500 of iets minder.

Thin Liz

Legacy Member
Dat die Tele daar een kleine 400 euro kost is perfect normaal: het is een internetsite en er zit slechts 15 tax op. Hier in Belgie komt daar nog wat tax bij :)

icedbeverage

Legacy Member
zit er veel verschil tussen een telecaster en stratocaster? welke zou ik best kopen nu? :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan