Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Defees

Legacy Member
Ik heb genoeg ervaring met ze af te stellen, vroeger is die brug er zelf uitgesprongen met het vervangen van de snaren, dus ik kan mij wel uit de slag trekken met het afstellen/plaatsen van een floyd :). 'T geen wat "de eerste keer" zou kunnen zijn is het solderen van de aarding. maar langs de andere kant kan ik dat stuk behouden van de licensed floyd, of ik laat dat gebeuren tijdens mijn verdere plannen.

Verder krijgt de DK2 ook nog een nieuwe paint job door Kristof Braeckman.

Ik raam de kosten op 250 euro voor de nieuwe see through bordeaux lak (incl. man-uren), 240 op de OFR, eventueel een nieuwe bridge pup 130 (incl plaatsen), en gouden hardware +- 10 euro.

Ik denk dat ik toekom met 650 euro voor het Jackson-project goedkoper dan een nieuwe gitaar kopen met de zelfde specificaties incl. de miezerige prijs die je er nu nog voor zou krijgen 2dehands.

Verder heb ik ook nog mijn strat-copy die nog even zijn headstock moet laten uitzagen en het hersolderen van de pups + even snel veranderen van de kam. (om en bij de 50 euro gok ik)

Al bij al een investering van om en bij de 750 euro.

BongZrGooD

Legacy Member
Obi-Jan zei:
een gitaar met floyd rose is een hel. Ik haat dat ding echt.
Als ik ooit geld genoeg heb koop ik mij een nieuwe gitaar zonder hoor, ik ben dat ding kotsbeu :p
en ik gebruik dat ook echt nooit trouwens.
Tja, als je geen tremelo gebruikt heeft het natuurlijk geen nut een gitaar te kopen die er één heeft...
Maar een FR is allesbehalve een hel... Deze dingen staan je toe een gitaar te stemmen zonder stemkaske. Op voorwaarde dat ze goed afgesteld staan natuurlijk. Maar ik kan mijn Ibanez met Floyd zo stemmen, door gewoon te kijken of ie "recht" staat.
Het is natuurlijk een systeem dat afhangt van balans, dus als je regelmatig van stemming verandert is het een hoop werk. Maar een hel? Neuh...

Groetjes,
BongZ

MINDROT

Legacy Member
Allright, vandaag is m'n ORANGE PPC412 cab toegekomen... er is wat schade aan de tolex (of als ge dat nog tolex kunt noemen): er zitten 3 deuken in (ik zal anders eens foto's posten)). Op't eerste zicht zijn de speakers nog intact, ik heb hem daarnet goed getest op luid volume en hij kraakt niet ofzo... zal dus enkel uiterlijke schade zijn... ik ga die schade laten voor wat't is denk'k.

Wat wel een grotere fout is van soundslive: ik had een slope front besteld en heb een straight front gekregen! Nuja, voor mij is het hetzelfde, ik had eigenlijk liever een straightfront gehad, maar op dat moment waren ze net out of stock!

Hoedanook, de service was wel cava... ze hebben me wel 3x gezegd dat m'n pakket verstuurd was en alleen de laatste keer was het verstuurd. Nuja, het zal wel met de feestdagen een beetje te maken hebben zeker. Ik zal m'n cab zowiezo houden, de prijs is hetzelfde voor een straight front & eer'k die teruggestuurd heb en een nieuwe gekregen heb... en dat voor maar dat kleine beetje schade!

josuwa

Legacy Member
icedbeverage zei:
Standard Stratocaster MN Black - St-Modellen
natuurlijk "uitverkocht"
alleen hebben ze nog de rode en witte versie, en die zijn allebei 50euro duurder voor 1 of andere reden :wtf:

Ge kunt mijn strat komen halen voor 300 hoor, 400 is er idd wat over, maar vorig jaar waren de fenders duurder ;). Ik heb mijne mex gekocht voor 570(!)€ en had toen rond gekeken en was een goede prijs. En die krassen zijn nergens diep, het zijn krassen die gekomen zijn door hem aan te raken en uit de zak te halen. Ik kan em moeilijk altijd in een vuilzak steken he ;)

BongZrGooD

Legacy Member
MINDROT zei:
Allright, vandaag is m'n ORANGE PPC412 cab toegekomen... er is wat schade aan de tolex (of als ge dat nog tolex kunt noemen): er zitten 3 deuken in (ik zal anders eens foto's posten)). Op't eerste zicht zijn de speakers nog intact, ik heb hem daarnet goed getest op luid volume en hij kraakt niet ofzo... zal dus enkel uiterlijke schade zijn... ik ga die schade laten voor wat't is denk'k.

Wat wel een grotere fout is van soundslive: ik had een slope front besteld en heb een straight front gekregen! Nuja, voor mij is het hetzelfde, ik had eigenlijk liever een straightfront gehad, maar op dat moment waren ze net out of stock!

Hoedanook, de service was wel cava... ze hebben me wel 3x gezegd dat m'n pakket verstuurd was en alleen de laatste keer was het verstuurd. Nuja, het zal wel met de feestdagen een beetje te maken hebben zeker. Ik zal m'n cab zowiezo houden, de prijs is hetzelfde voor een straight front & eer'k die teruggestuurd heb en een nieuwe gekregen heb... en dat voor maar dat kleine beetje schade!

Ik zou toch ook de foto's naar soundslive mailen, al is de beschadiging nog zo klein, het is een nieuw product. En jij hebt het recht om zelf de eerste beschadiging toe te brengen, niet de winkel of transporteur.

Wie weet kan je wel een vorm van refund krijgen, in de vorm van een korting op een latere aankoop... Never hurts to try? Zeg er dan ook even bij dat je eigenlijk een slant had besteld, maar die fout door de vingers wil zien...
Zij moeten hun werk goed doen, ongeacht jouw vriendelijke ingesteldheid.
Ik heb het aan de hand gehad met een ikea meubel, en het was wel degelijk de transporteur die de verantwoordelijheid droeg. Er werd ons zelfs een keuze gelaten, ofwel het -ondertussen geassembleerde- meubel terugbrengen, of een bon van €100... De beschadiging is aan de achterkant, dus volledig onzichtbaar, maar ze is er... Voor de bon gekozen...:)


josuwa zei:
Ge kunt mijn strat komen halen voor 300 hoor, 400 is er idd wat over, maar vorig jaar waren de fenders duurder ;). Ik heb mijne mex gekocht voor 570(!)€ en had toen rond gekeken en was een goede prijs. En die krassen zijn nergens diep, het zijn krassen die gekomen zijn door hem aan te raken en uit de zak te halen. Ik kan em moeilijk altijd in een vuilzak steken he ;)

Een gebruikte gitaar zonder krassen is geen gebruikte gitaar... Zodra je speelt op een gitaar zal je krassen maken, zeker rond het aanslagpunt van je plectrum.
En waar die aanslaghand rust op de body zal ook snel "gebruik" te zien zijn. Daarom is het ook een tweedehandse gitaar, en er is een verschil tussen krassen en krassen natuurlijk... Gewone wear & tear is niet te vermijden...

Groetjes,
BongZ

freakykiller

Legacy Member
Kheb blijkbaar de thread in de juiste richting geduwd, BC rich ESP Jackson :cool:
diene Floyd is dat die metalen bar ofzo om vibrato te doen ? :p

MINDROT

Legacy Member
BongZrGooD zei:
Wie weet kan je wel een vorm van refund krijgen, in de vorm van een korting op een latere aankoop... Never hurts to try? Zeg er dan ook even bij dat je eigenlijk een slant had besteld, maar die fout door de vingers wil zien...
Zij moeten hun werk goed doen, ongeacht jouw vriendelijke ingesteldheid.
Ik heb het aan de hand gehad met een ikea meubel, en het was wel degelijk de transporteur die de verantwoordelijheid droeg. Er werd ons zelfs een keuze gelaten, ofwel het -ondertussen geassembleerde- meubel terugbrengen, of een bon van €100... De beschadiging is aan de achterkant, dus volledig onzichtbaar, maar ze is er... Voor de bon gekozen...:)


Is eigenlijk nog geen zo'n slecht idee... heb dat meteen gedaan si! zoals ge zegt: never hurts to try!

Nu: m'n box klinkt wel SUPERgoed.. ik ben er echt van verschoten met wat voor brol ik eigenlijk de afgelopen 2 jaren heb gespeeld!

EDIT: linkske van de beschadiging: Picasa Web Albums - Sam - DAMAGED GOODS

Defees

Legacy Member
freakykiller zei:
Kheb blijkbaar de thread in de juiste richting geduwd, BC rich ESP Jackson :cool:
diene Floyd is dat die metalen bar ofzo om vibrato te doen ? :p

had gij geen stratocaster?

- en ik heb deze thread gestart, dus ik heb alles in de goeie richting geduwd!

Logos

Legacy Member
MINDROT zei:
Is eigenlijk nog geen zo'n slecht idee... heb dat meteen gedaan si! zoals ge zegt: never hurts to try!

Nu: m'n box klinkt wel SUPERgoed.. ik ben er echt van verschoten met wat voor brol ik eigenlijk de afgelopen 2 jaren heb gespeeld!

EDIT: linkske van de beschadiging: Picasa Web Albums - Sam - DAMAGED GOODS

zou ik toch serieus pissed om zijn mocht ik zo een cab toekrijgen. Er kan vanalles loos zijn met een cab, maar de speakerdoek is hetgene wat iedereen ziet, wat het plaatje compleet maakt. zou er zelf niet mee willen blijven zitten

Stabby

Legacy Member
Iemand ervaring met de Yamaha RBX 170 bassgitaar? Hier kost die €220, maar als ik hem uit Engeland haal betaal ik €145 incl verzending. Ik zou normaal mijn geld aan iets anders besteden, maar voor dat bedrag wil ik het wel eens proberen. Neem ik er eenvoudige modeller bij en ik kan beginnen voor bijna geen geld.

MINDROT

Legacy Member
Sick` zei:
Let me guess: shipped met DHL? :D

AL mijn DHL pakjes zagen er zo of erger uit :)

Nu, ik zou er toch ook niet mee kunnen lachen, zo'n dingen kosten in de eerste plaats al stukken van mensen, en als je dan de nieuwprijs ophoest en het in die staat aankrijgt :(

"Business Post"

Nu, wat ik wel wat raar vond aangezien de cab van de UK naar België moest verscheept worden: hij zat gewoon in karton... dus gewoon een doos, verder zat er niets van bescherming in (behalve dan dat hij volledig in de plastiek zat, maar van de goedkoopsten ter wereld). Moest er gewoon het minste van isomo binnenin de doos gezeten hebben was die schade hoogstwaarschijnlijk nooit aan m'n box geraakt. Nuja...

Sick`

Legacy Member
Ik zekere zin mee akkoord, als verkoper moet je weten hoe goed de maatschappij is waarmee je het verstuurd en daar de verpakking op voorzien.

Mijn ervaring tot hiertoe:
- Post: goed inpakken en beschermen tegen lighte druk
- DHL: langst alle kanten beschermen tegen vorkliften en pakjes-werpers!
- DPD+UPS: gewoon verpakken is voldoende, domme 'fragile' help extra

freakykiller

Legacy Member
*DeFees* zei:
had gij geen stratocaster?

- en ik heb deze thread gestart, dus ik heb alles in de goeie richting geduwd!

Richwood Vendetta standard Red (RE-70-RD)

Dus nee :p

TTC

Legacy Member
Amai direct terugsturen die orange box, dat speakerdoek ziet er echt niet uit imo.

Stabby

Legacy Member
Ik vraag me af of de gitaar een geschikt instrument voor me is, en zo ja of ik naar een gewone electrische ofwel een basgitaar zou kijken. Het lijkt me allemaal wel leuk en qua budget kost het haast geen drol (voor de goedkoopste Yamaha + een modeller). Ik lijk wel meer enthousiast om het maken van verschillende klanken op een modeller. Ik heb momenteel een Microkorg en een piano waar ik graag op speel. Ik werk graag met synths, dus dat verklaart ook één en ander.

Ik heb een paar maanden geleden nog mijn akkoestische gitaar verkocht omdat ik er nooit op speelde. Dit komt dan vooral omdat er maar één enkele klank is, de stalen snaren deden te veel pijn om het vol te houden en de leercurve lag me wat te hoog. Is het daarom misschien geen slecht idee om eens te proberen met een electrische basgitaar? Die lijkt zowat alle problemen op te lossen, maar hoe zit het met de leercurve daarvan?

Don Cartman

Legacy Member
Ik heb pas een Line 6 Toneport gekocht en er een blues jamke mee opgenomen :p commentaar altijd welkom ^^

link

BongZrGooD

Legacy Member
Stabby zei:
Ik vraag me af of de gitaar een geschikt instrument voor me is, en zo ja of ik naar een gewone electrische ofwel een basgitaar zou kijken. Het lijkt me allemaal wel leuk en qua budget kost het haast geen drol (voor de goedkoopste Yamaha + een modeller). Ik lijk wel meer enthousiast om het maken van verschillende klanken op een modeller. Ik heb momenteel een Microkorg en een piano waar ik graag op speel. Ik werk graag met synths, dus dat verklaart ook één en ander.

Ik heb een paar maanden geleden nog mijn akkoestische gitaar verkocht omdat ik er nooit op speelde. Dit komt dan vooral omdat er maar één enkele klank is, de stalen snaren deden te veel pijn om het vol te houden en de leercurve lag me wat te hoog. Is het daarom misschien geen slecht idee om eens te proberen met een electrische basgitaar? Die lijkt zowat alle problemen op te lossen, maar hoe zit het met de leercurve daarvan?

Leercurves zijn afhankelijk van wat je wil... Je kan 3 akkoorden leren op een gitaar en verbaasd zijn hoeveel nummers je er mee kan spelen, lage leercurve... Je kan ook op een bas gewoon wat meeplukken, en gewoon basisnoten spelen, lage leercurve...
Weet wel dat de snaren van een bas je nog een pak meer pijn gaan bezorgen dan die van een gitaar. Ze zijn een pak dikker en bieden heel wat meer weerstand...
Hou rekening met het feit dat een bas -indien je een lage leercurve wenst- een pak minder divers is dan een gitaar... Dit is moeilijk uit te leggen, maar een bas wordt voornamelijk als ritmeondersteuning gezien, waar de gitaar eerder op de voorgrond gebruikt wordt.
Als je graag keys speelt, en ook de diversiteit van de muzikale mogelijkheden apprecieert naast het gamma aan geluiden dat je er mee kan maken; lijkt de gitaar meer in dat verlengde te liggen, voor jou.

Als je eerder wat wil experimenteren, en niet echt één instrument wil beheersen, ga dan voor gitaar... Leercurves zijn niet echt vergelijkbaar, aangezien ze afhankelijk zijn van het doel. Maar met wat ik opmaak uit jouw post, lijkt mij dat in jouw geval de leercurve van bas hoger ligt. Je kan gewoon sneller een pak meer doen met gitaar dan met bas.

Het is alleen moeilijk uit te leggen...:)

Groetjes,
BongZ
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan