Thin Liz
Legacy Member
Een tele, de 'oergitaar', is een gitaar met veel 'twang' zoals sommigen zeggen. Wat is nu 'twang'? De beste omschrijving is nog altijd door er naar te luisteren (YouTube - Fender American Ash Telecaster). Als ik een gitaar zoek voor stevige rock en 'door je merg heen'-vibes dan kies ik voor de Tele...
''Over het algemeen kun je concluderen dat een Tele wat venijniger en bijterig klinkt en een strat veel liever en minder agressief uit de hoek komt.'' Dat vat het zowat samen, vanuit een heel wijd standpunt natuurlijk
.
Beiden zijn ze heel veelzijdig, maar met een apart karakter.
''Over het algemeen kun je concluderen dat een Tele wat venijniger en bijterig klinkt en een strat veel liever en minder agressief uit de hoek komt.'' Dat vat het zowat samen, vanuit een heel wijd standpunt natuurlijk
.Beiden zijn ze heel veelzijdig, maar met een apart karakter.
(verveeld)

