Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thin Liz

Legacy Member
Een tele, de 'oergitaar', is een gitaar met veel 'twang' zoals sommigen zeggen. Wat is nu 'twang'? De beste omschrijving is nog altijd door er naar te luisteren (YouTube - Fender American Ash Telecaster). Als ik een gitaar zoek voor stevige rock en 'door je merg heen'-vibes dan kies ik voor de Tele...

''Over het algemeen kun je concluderen dat een Tele wat venijniger en bijterig klinkt en een strat veel liever en minder agressief uit de hoek komt.'' Dat vat het zowat samen, vanuit een heel wijd standpunt natuurlijk :).

Beiden zijn ze heel veelzijdig, maar met een apart karakter.

ariane

Legacy Member
Hey!
Ik ga beginnen met gitaar te spelen en ga me dus een gitaar aanschaffen, ik surfte wat rond op het net en ik kwam deze tegen:

Fender CD140S (GAK)

Is deze gitaar goed om te beginnen? Hij is van Fender dus ik veronderstel dat het goede kwaliteit is enzo. Is de site ook te vertrouwen? iemand al ervaring ermee?

sir oinksalot

Legacy Member
icedbeverage zei:
zit er veel verschil tussen een telecaster en stratocaster? welke zou ik best kopen nu? :D

wereld van verschil ja :) maarja dat heb je al tussen strats en tele's onderling, heb al 2 tele's gehad, een '72 custom, en een thinline, dat was al een enorm verschil, heb nu gekozen voor een nashville omdat die ook min of meer het strat geluid kunnen evenaren door de middelste pickup

freakykiller

Legacy Member
Al da fender gedoe. Koopt ge een beginners gitaar ? FEENDEEER -.-
:p (verveeld)

Defees

Legacy Member
een gitaar zonder floyd is gewoon geen toffe gitaar ^^

zo onwennig op een string through / fixed bridge, elke keer dak nen "let ring" doe zit daar wel nen floyd actie bij :)

Obi-Jan

Legacy Member
een gitaar met floyd rose is een hel. Ik haat dat ding echt.
Als ik ooit geld genoeg heb koop ik mij een nieuwe gitaar zonder hoor, ik ben dat ding kotsbeu :p
en ik gebruik dat ook echt nooit trouwens.

TTC

Legacy Member
Ja als ge veel van stemming verandert gelak ik doe ( Drop C / Drop B / C standaard / D Standaard) is het wel een hel. en Ja wete beetje vinger vibrato doet soms ook al wonderen :p

Medic'

Legacy Member
llo iedereen, kben van plan nieuwe versterker + gitaar te kopen rond april, maar aangezien de GBP zo laag staat ben ik geneigd van https://www.gear4music.com/Guitar-and-Bass/Roland-Cube-30X-Guitar-Amp/7OJ nu al aan te schaffen, aangezien hij €100 goedkoper is dan in Duitsland.
Als gitaar zou ik dan later een Epiphone LP 100 kopen, is dit een goede combo?
En wachten tot april om de amp te kopen of beter direct?

Edit: fatfish, die solo van een paar paginas terug, echt geniaal, kheb em op men mp3 gezet.

sir oinksalot

Legacy Member
TTC zei:
Ja als ge veel van stemming verandert gelak ik doe ( Drop C / Drop B / C standaard / D Standaard) is het wel een hel. en Ja wete beetje vinger vibrato doet soms ook al wonderen :p
dat probleem heb ik opgelost door een shitload aan gitaren te kopen ;)
met een floyd kan je nu eenmaal geweldige dingen imo

Plutus

Legacy Member
Obi-Jan zei:
een gitaar met floyd rose is een hel. Ik haat dat ding echt.
Als ik ooit geld genoeg heb koop ik mij een nieuwe gitaar zonder hoor, ik ben dat ding kotsbeu :p
en ik gebruik dat ook echt nooit trouwens.
Dikke ². Main reason waarom mijn Dean is verkocht :p

Jackson heeft inderdaad mooie gitaren, maar wil je echt kwaliteit voor je geld dan moet je imo al USA gaan... De Soloist is best geil, maar voor minder geld heb ik mijn ESP Horizon gekocht, die niet moet onderdoen :love:

icedbeverage

Legacy Member
Thin Liz zei:
Bij musicstore koop je voor 480 ofzoiets een zwarte Mexicaanse, maar die kan je zeker terugsturen... De tweedehandsmarkt is zeker een optie, koop bij iemand met een goede feedback een Mexicaanse standaard en daar zul je bijna nooit spijt van hebben.

Standard Stratocaster MN Black - St-Modellen
natuurlijk "uitverkocht"
alleen hebben ze nog de rode en witte versie, en die zijn allebei 50euro duurder voor 1 of andere reden :wtf:

Defees

Legacy Member
sir oinksalot zei:
dat probleem heb ik opgelost door een shitload aan gitaren te kopen ;)
met een floyd kan je nu eenmaal geweldige dingen imo

Idem ^^

Mijn DK2 krijgt binnenkort een OFR - pimpage :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan