Archief - [indierock] Stereo Alcohol - The Game

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

de jerre

Legacy Member
Stereo Alcohol stelt trots zijn eerste nummer voor, The Game.

Opgenomen in het repetitiekot met een samenraapsel van micro's, een mengpaneel en de computer! (uiteraard...)
Klein dagje mee bezig gehouden in totaal om af te mixen, kwaliteit is dus geen studiokwaliteit, maar is naar onze mening toch vrij behoorlijk.

Liedje te beluisteren op onze myspace

Laat maar weten wat je ervan vindt, meer info over ons vind je op onze website.

Grtz,
Jeroen van Stereo Alcohol

beton

Legacy Member
Ik hou me eraan om alle niet-electronische muziek die gepost wordt op dit forum te beluisteren (de gitaren verdienen minstens evenveel respect, yo! ^^), .. dus ik luister jullie stuff ook even door, terwijl ik gedachten meteen neerpen.

De opname heeft wat mij betreft niet de pretentie om door te gaan als een 'studio'-demo, maar heeft eerder een live-feel, dus dat het af en toe een beetje minder strak, een tikkeltje vals, of rommelig is maakt eigenlijk helemaal geen barst uit. Voor mij klinkt de demo als een redelijke repetitiekot-live opname (en geloof me, da's veel beter dan een slechte studio-opname). De spontaniteit is er zeker en vast, en als jullie live hetzelfde spelen gaat het publiek zeker niet ontevreden naar huis.
Als je de demo echter wilt gebruiken om gerenommeerde organisatoren te overtuigen, zou ik hem wel even her-opnemen met iets betere opname-apparatuur.

De songs zelf dan : ik ben persoonlijk niet echt fan van bands waar alle muzikanten overtuigd hetzelfde akkoordje rammen. Doe mij maar laagjes, meerder melodielijntjes en een afzonderlijke, gevarieerde partij voor elke muzikant. Bij jullie is dit niet per sé het geval, maar toch kan ik de nummers beluisteren tot het einde zonder echt verveeld te raken (op de eerste 10 maten van 'the game' na, dan, .. die vind ik toch wel een tikkeltje vervelend).
't Blijven pop(rock) songs, en zeker geen slechte wat mij betreft.

De muzikanten doen ook goed hun best, .. ik stoor me niet meteen aan iemand. De drumlijntjes zijn eenvoudig, maar af en toe voorzien van de nodige details, zodat de aandacht er nog bij gehouden kan worden. De songs worden relaxt gezongen (soms bijna gesproken), .. een stem die best nog wel herkenbaar kan zijn (een noodzaak voor een pop-rock band, opdat hij niet verdrinkt in het (over)aanbod in het genre). De gitaren en bas doen ook hun job, .. niet meer en niet minder. Iets meer techniciteit zou niet misstaan (voor elk lid van de band - ik hou wel van een kort, uitdagend solootje of leuke fill af en toe), maar dat komt nog wel, veronderstel ik, voor zover ik kan lezen hebben jullie nog véel jaren te gaan.

Waar ik vooral benieuwd naar ben, is hoe jullie het live doen! Jullie muziek heeft echt een energieke liveshow nodig, .. geen verlegen "kijk mammie, wij hebben een groepje!" gedoe. Kom in antwerpen spelen en ik zal er zijn.

Oh ja, .. en ik weet ook niet of het een goed idee is om een gedetailleerde beschrijving te geven van wie wanneer ook al weer van instrument x overschakelde naar instrument y, om dan toch maar weer naar x te gaan, enz .. persoonlijk vond ik de myspace bio niet echt boeiend, en ik ben waarschijnlijk niet de enige.

mijn 5ct!

de jerre

Legacy Member
beton zei:
Ik hou me eraan om alle niet-electronische muziek die gepost wordt op dit forum te beluisteren (de gitaren verdienen minstens evenveel respect, yo! ^^), .. dus ik luister jullie stuff ook even door, terwijl ik gedachten meteen neerpen.

De opname heeft wat mij betreft niet de pretentie om door te gaan als een 'studio'-demo, maar heeft eerder een live-feel, dus dat het af en toe een beetje minder strak, een tikkeltje vals, of rommelig is maakt eigenlijk helemaal geen barst uit. Voor mij klinkt de demo als een redelijke repetitiekot-live opname (en geloof me, da's veel beter dan een slechte studio-opname). De spontaniteit is er zeker en vast, en als jullie live hetzelfde spelen gaat het publiek zeker niet ontevreden naar huis.
Als je de demo echter wilt gebruiken om gerenommeerde organisatoren te overtuigen, zou ik hem wel even her-opnemen met iets betere opname-apparatuur.

De songs zelf dan : ik ben persoonlijk niet echt fan van bands waar alle muzikanten overtuigd hetzelfde akkoordje rammen. Doe mij maar laagjes, meerder melodielijntjes en een afzonderlijke, gevarieerde partij voor elke muzikant. Bij jullie is dit niet per sé het geval, maar toch kan ik de nummers beluisteren tot het einde zonder echt verveeld te raken (op de eerste 10 maten van 'the game' na, dan, .. die vind ik toch wel een tikkeltje vervelend).
't Blijven pop(rock) songs, en zeker geen slechte wat mij betreft.

De muzikanten doen ook goed hun best, .. ik stoor me niet meteen aan iemand. De drumlijntjes zijn eenvoudig, maar af en toe voorzien van de nodige details, zodat de aandacht er nog bij gehouden kan worden. De songs worden relaxt gezongen (soms bijna gesproken), .. een stem die best nog wel herkenbaar kan zijn (een noodzaak voor een pop-rock band, opdat hij niet verdrinkt in het (over)aanbod in het genre). De gitaren en bas doen ook hun job, .. niet meer en niet minder. Iets meer techniciteit zou niet misstaan (voor elk lid van de band - ik hou wel van een kort, uitdagend solootje of leuke fill af en toe), maar dat komt nog wel, veronderstel ik, voor zover ik kan lezen hebben jullie nog véel jaren te gaan.

Waar ik vooral benieuwd naar ben, is hoe jullie het live doen! Jullie muziek heeft echt een energieke liveshow nodig, .. geen verlegen "kijk mammie, wij hebben een groepje!" gedoe. Kom in antwerpen spelen en ik zal er zijn.

Oh ja, .. en ik weet ook niet of het een goed idee is om een gedetailleerde beschrijving te geven van wie wanneer ook al weer van instrument x overschakelde naar instrument y, om dan toch maar weer naar x te gaan, enz .. persoonlijk vond ik de myspace bio niet echt boeiend, en ik ben waarschijnlijk niet de enige.

mijn 5ct!
Phew, blij dat de kwaliteit toch in goede aarde valt! De bedoeling is (voorlopig althans) idd niet om gerenommeerde oganisers aan te spreken maar eerst alle jeugdhuizen en lokale scoutsfeesjes en wat nog meer, daarna zien we wel :) Tegen dat het zover is hebben we waarschijnlijk wel de centjes bijeen gespaard om eens een echte studio in te duiken.

Echt techniciteit ontbreekt niet zo zeer bij de muzikanten zelf, maar bij de groep. We zijn nu van augustus bezig, dus stilletjesaan begint alles op z'n plooi te geraken, maar dat gaan we zeker bekijken, goeie tip! Live willen we zoals je zegt energiek zijn, en het overbrengen op het publiek, wat tot nog toe (na 3 optredens :p) vrij goed lukt. Live hebben de mensen ook veel minder door dat The Game zo eentonig is ;)

Over die bio: klein foutje van mij , ik doe alle online dingen zoals de website, myspace, noxa, ... en blijkbaar ben ik de bio op myspace vergeten te vervangen, op de site staat er al een "neutralere".

Leuk dat je komt kijken als we spelen, met een beetje geluk staan we begin maart in een van de voorrondes voor de rockrally@edegem in JH Nootuitgang, hou in ieder geval de myspace en de site in het oog, alles zal daar wel opkomen.

Grtz,
Jeroen

beton

Legacy Member
in goede aarde valt is misschien wat overdreven, .. maar als scoutsorganisatie zou ik er bijvoorbeeld goed mee kunnen leven :)

in de nootuitgang hebben we ook eens gespeeld, .. best wel leuke keet, stond een goei podium en een competente PA dude, .. was een fun optreden

post hier maar als't zover is, dan kom ik eens af
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan