Archief - nVidia 4xx reeks

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Herr Doktor

Legacy Member
zoals hier al vermeld is physX is de moeite niet voor die paar games, AMD sleuteld om het moment aan een Open source kopie van phsyX .... btw als ge een moederbord met de hydra chip koopt kunde dan geen 2kaartjes combineren?

Mette2

Legacy Member
De drivers van ATI zijn het probleem niet, het zijn de Nvidia/PhysX drivers waar het probleem zit, die laten niet meer toe te combineren met een ATI kaart, vroeger wel, nu zou het enkel nog met gehackte drivers werken.

Smashy

Legacy Member
heb hier HD5850 + 8800gt voor physx en lukt alleen met hacked physx drivers

Hell

Legacy Member
hoe werkt dat dan?
van welke kaart komt de main performance?
zal de sub-kaart ook performance boost geven?

Trolle

Legacy Member
de ati kaart zal de main kaart zjn en de nvidia kaart zal de physx berekenen

Clarkske

Legacy Member
Zijn er dan ook verbeteringen in games qua fps?

EDIT: waar kun je die gehackte drivers downloaden?
Heb nu een 5870, moest ik dit combineren met een goedkope NVIDIA kaart die physics ondersteund, gaat dit?

-=MAD=-Phoeni^X

Legacy Member
maximvdb zei:
Oke als je met gehackte drivers wilt gaan beginnen:ironic:


je kan ook gewoon zeggen dat je dat niet wist en aanvaarden ipv zon belachelijke comment te posten. :sleep:

maximvdb

Legacy Member
-=MAD=-Phoeni^X zei:
je kan ook gewoon zeggen dat je dat niet wist en aanvaarden ipv zon belachelijke comment te posten. :sleep:

Ik wist wel dat er gehackte drivers bestonden. Ik dacht dat dat alleen bij oudere kaarten werkte. Toch vind ik het gebruik van gehackte drivers riscy en zou ik het nooit aanraden.

Herr Doktor

Legacy Member
zoals ik al eerder heb gezet zijn er gewoon geen moederborden voor ( iets me ne hydra chip dacht ik ) waar ge nvidia kaart met ATI kon combineren?

maximvdb

Legacy Member
Merdor zei:
zoals ik al eerder heb gezet zijn er gewoon geen moederborden voor ( iets me ne hydra chip dacht ik ) waar ge nvidia kaart met ATI kon combineren?

Idd, Maar bestaan die ondertussen al ?

maximvdb

Legacy Member

Mette2

Legacy Member
Dat betwijfel ik ook, de GTX470 is zelfs amper sneller, en de HD5850 zal tegen Juni waarschijnlijk al wel wat goedkoper zijn...

Anyway, ik ben eens benieuwd hoeveel GTX470/480 kaarten er vanaf volgende week te koop gaan zijn in BE, ik denk dat we ze op 1 hand gaan kunnen tellen :unsure:

-=MAD=-Phoeni^X

Legacy Member
tis van Charie dus een korreltje zout mag :p

IT LOOKS LIKE Nvidia's legendary honesty is matched only by its counting skills, at least that is what it looks like after the GTX470 and GTX480 launch numbers leaked. If you believed the 30,000 number, well, it was off by a lot.

Since Nvidia didn't officially give any launch numbers, that is, promise how many GTX470 and GTX480 cards would be available in retail channels at initial release, but just whispered in the ears of the gullible analysts and press, we can't call it a liar. Those people once again just parroted the vague total number they were told without thinking or doing any research. It seems a 'scoop' is worth more than the truth to some. In the end, yesterday's Nvidia analyst day had the 30K number bandied about with abandon, even though it wasn't close to the truth.

Short story, the cards, both combined, worldwide, for all launch partners is less than 8,000 units in the first week. Yes, within spitting distance of one quarter of the leaked but not 'promised' number. Let me repeat that, less than 8,000 units. The number we have been hearing for months is in fact true.

No, it is not

What precious little inventory there is at launch will be shifted to several high profile etailers and retailers to make it appear as though there is actual stock available. There isn't. All the companies that ordered thousands will never see them, unless they happen to be called Newegg.

Two major AIBs have allocated less than 100 cards each for Europe - not per country, but for Europe as a whole. If there are only five launch partners, that is only 1,600 cards, GTX470 and GTX480 combined, each, for the world. That isn't enough to pay for the printing of the boxes.


NVIDIA IS TWISTING the arms of e-tailers over GTX480s, forcing them to clean out the warehouses of old inventory if they want the new cards. If you want any allocations of the GTX470 or GTX480, be prepared to buy lots of low end cards.

The deal goes like this. If you want any GF100 based cards, you get them in bundles of 10 GTX470s and 10 GTX480s. For each of the bundles, you have to buy 20 G210s, 20 GT220s, 20 GT240s and 20 GTS250s. So basically you have to buy 80 old, crap parts to be eligible to receive just 20 of the newer and supposedly 'good' ones

100 kaarten voor europa :applause:


Xs semiaccurate
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan