Archief - nVidia 4xx reeks

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mette2

Legacy Member
Waar komt gij nog mee af... dat is een nieuwsbericht van eind Maart en die naamgevingen waren toen nog geruchten.

Hell

Legacy Member
weet ik veel, ik stel een vraag en kreeg zulke antwoorden , wat moet ik er dan van denken ?

Vorda

Legacy Member
Antwoorden waren inderdaad te bot, maar je vraag was dan ook eigenlijk geen vraag. De 450 is een GTS omdat het een GTS is, punt. :)

GTS is NVidia's naam teken voor een low-mid end GPU.

ps: het is en blijft wel marketing, dus neem het met een korrel zout.

SXe

Legacy Member
Hell zei:
weet ik veel, ik stel een vraag en kreeg zulke antwoorden , wat moet ik er dan van denken ?

Ik wist niet dat uw vraag serieus was, ik dacht van niet.

Sorry als mijn antwoord te bot was maar ik vind het allesbehalve...

phate_13

Legacy Member
SXe zei:
Atm lijkt de GTS 450 mij geen competitie voor de HD 5750. Hogere prijs, hoger verbruik, warmer, luider en niet enorm veel sneller.

Imho, zelfde prijs (Ik vind ze beide voor 120 euro in België.) en toch wel wat sneller (zeker als je zou gaan overclocken).
Verbruik en warmte schelen niet veel. En de GTS450 is gemiddelde gezien stiller dan een HD5750.
NVIDIA

Imho zou ik de GTS450 aanraden aan mensen met een krap budget.

Mette2

Legacy Member
[H]ard|OCP - Big Price Drops on NVIDIA Cards Coming

GTX460 1GB en GTX470 gaan nog maar eens in prijs dalen... :oink:

Ofwel krijgen ze die kaarten echt niet verkocht (of toch niet het gewenste aantal...), ofwel weten ze al hoe de HD68xx serie geprijsd gaat worden...

In ieder geval erg pijnlijk voor Nvidia, wetende dat je met een chip van 529mm² (GTX470) moet concurreren met een chip van 255mm² (HD68xx).

flyingdutchman

Legacy Member
Ik weet ook al hoe de HD68xx gaan geprijst worden.
In het begin 200 voor 6850, en 250 voor 6870, later (na een paar maanden) ~160 voor 6850 en 200+ voor 6870.
Geen insider info, maar gewoon goed de berichten analyseren..

daarbij is hij al 3x per ongeluk te koop gezet en alle 3 de keren waren het die prijzen ongeveer

Mette2

Legacy Member
flyingdutchman zei:
Ik weet ook al hoe de HD68xx gaan geprijst worden.
In het begin 200 voor 6850, en 250 voor 6870, later (na een paar maanden) ~160 voor 6850 en 200+ voor 6870.

Die paar maanden zijn wel snel om he Dutch ;)

Power4Pc - His Ati Radeon HD 6850 1gb grafische kaart (H685F1GD)
Power4Pc - His Ati Radeon HD 6870 1gb grafische kaart (H687F1G2M)

En nu het Nvidia nieuws :

Een tijdje geleden werd bekend dat we in November een paperlaunch van de GTX580 mochten verwachten, echte kaarten zouden we pas in Januari/Februari te zien krijgen : SemiAccurate :: Nvidia GTX580 to paper launch next month

nu blijkt dat al binnen dit en een week te gaan gebeuren, en weten we ook waarom Nvidia dit doet : SemiAccurate :: Nvidia to paper launch GTX580 in a week

Over de chip zelf valt niet veel te zeggen, het is gewoon een GF100 "how it 's done right", een nieuwe chip dus (GF100b of GF110 genoemd) maar dan met alle 512 shadercores actief en de clockspeeds die oorspronkelijk bedoeld waren voor GF100, nog steeds een "huge motherfucker" chip dus, maar dan met verbeteringen zoals bij GF104.
20% sneller dan GTX480 zou reëel zijn, maar dit zal niet genoeg zijn om de huidige kampioen (Radeon HD5970) te kloppen, en waarschijnlijk ook niet voor de Radeon HD69xx reeks...

Oldskooler

Legacy Member
Vreemd toch, dat nvidia in de schaduw staat van ati nu :D
En geen klein beetje.

Mette2

Legacy Member
Waarom zou dat vreemd zijn? Nvidia heeft vroeger ook al in de schaduw van ATI gestaan, en andersom natuurlijk ook, net hetzelfde bij AMD en Intel...

Vorda

Legacy Member
Mette2 zei:
Waarom zou dat vreemd zijn? Nvidia heeft vroeger ook al in de schaduw van ATI gestaan, en andersom natuurlijk ook, net hetzelfde bij AMD en Intel...

Het gat is wel nog nooit zo groot geweest, en dit is de eerste keer dat AMD zijn technologische voorsprong in zulke sterke mate kan omzetten in een marktvoordeel denk ik.

Mr. Humphries

Legacy Member
Vorda zei:
Het gat is wel nog nooit zo groot geweest, en dit is de eerste keer dat AMD zijn technologische voorsprong in zulke sterke mate kan omzetten in een marktvoordeel denk ik.

Bwoa, de tijd dat nVidia met hun 8800 reeks uitkwam, stond Ati toch ferm achter hoor met hun HD 2600 en HD 2900 reeksen ...Bij de 2900 was er wel prestatie, maar met wat voor een gevolg ...

Mette2

Legacy Member
Misschien best wel... ik denk dat er nu geen twijfel meer bestaat over de naamgeving.

Xtala

Legacy Member
Vorda zei:
Het gat is wel nog nooit zo groot geweest, en dit is de eerste keer dat AMD zijn technologische voorsprong in zulke sterke mate kan omzetten in een marktvoordeel denk ik.

9800Pro en verder vergeten?
Afaik heeft die FX5xxx serie van nVidia toen voor geen meter verkocht.

devil

Legacy Member
ik ben nog altijd content van mijne 480 gtx, ik ga toch zeker niet direct de 580 kopen al deed ik zon dingen vroeger wel.
mijn gtx sta nu stuk hoger geclockt dan die specs van die 580 die gelekt zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan