Archief - nVidia 4xx reeks

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mette2

Legacy Member
200 ;), 100 kaarten van elk, 100x GTX470 en 100x GTX480 dus, kans is klein dat die volgende week in BE te vinden zijn...

Mette2

Legacy Member
Een kleine 2000€ aan grafische power :p en meer dan 1000W verbruik :doc:

SpeedFreak.be

Legacy Member
Mette2 zei:
Blijkbaar wat tegenstrijdige geruchten over welke chips ze gaan gebruiken (GF104<->GF100), maar in beide gevallen vraag ik mij af of ze hiermee de HD5970 wel kunnen kloppen...?

Hier nog een preview van de GTX465 : Nvidia GeForce GTX 465 Preview: Worthy Successor or a Weak Link? (page 6) - X-bit labs

Zelfde chip als GTX470/480, maar prestaties zijn HD5830 niveau, prijs is HD5850 niveau :sop:

Wss gaan ze de 5970 wel kloppen, maar tegen welke prijs (prijs, stroomverbruik, warmteproductie)?

Herr Doktor

Legacy Member
zouden ze in het ATI kamp nog met een counter attack komen in de vorm van een 5890?

Mette2

Legacy Member
Kheb al meer dan 1x gezegd dat je die niet meer moet verwachten, waarom zouden ze ook...? De HD58xx serie verkoopt beter dan de GTX4xx serie en ze maken er meer winst op, waarom dan geld verspillen aan een HD5890 terwijl de HD6xxx serie al voor de deur staat...

Herr Doktor

Legacy Member
Mette2 zei:
Kheb al meer dan 1x gezegd dat je die niet meer moet verwachten, waarom zouden ze ook...? De HD58xx serie verkoopt beter dan de GTX4xx serie en ze maken er meer winst op, waarom dan geld verspillen aan een HD5890 terwijl de HD6xxx serie al voor de deur staat...

Dat weet ik, maar ik blijf er toch zo mijn twijfels over hebben :p. Anyway ik hoop maar dat ze niet op hun lauweren gaan rusten..... ( zoals Nvidia heeft gedaan )

Herr Doktor

Legacy Member
Larrabee 2 is naar het schijnt ook op de lange baan geschoven, nu zijn ze al aan larrabee 3 bezig volgens sommige :s

Mette2

Legacy Member
Merdor zei:
Dat weet ik, maar ik blijf er toch zo mijn twijfels over hebben :p. Anyway ik hoop maar dat ze niet op hun lauweren gaan rusten..... ( zoals Nvidia heeft gedaan )

Als ze na een jaar al een nieuwe reeks (HD5xxx -> HD6xxx) op de markt kunnen zetten denk ik niet dat ze echt stil hebben gezeten bij ATI.
Bij Nvidia trouwens ook niet, die hebben gewoon enorm veel tijd verspilt met Fermi...

Johan tb zei:

100W TDP :s

Even ter vergelijking : de ATI Mobility Radeon HD5870, snelste mobiele grafische chip atm op de markt, heeft een TDP van maar 50W.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan