Archief - AMD HD 6xxx serie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wasbeer

Legacy Member
idem zit op een 4890 2Gb versie dat is wel een ferme kaart + vaporx dus deze zal niet snel warm worden
denk dat ik msh een 6850 zal kopen dan heb een 5770 gehad voor even om te testen en was reuze content van deze kaart!!!!


dus ik ga het bezien van benches enzo
en natuurlijk de prijs!

SXe

Legacy Member
Ik ga wachten tot de 7xxx reeks :) En eventueel als de prijzen NOG lager liggen, een 2de 5770 bijsteken.

SpeedFreak.be

Legacy Member
Voorlopig doe ik helemaal niets over een jaar of 2-3 denk ik toch dat ik aan een nieuwe pc toe ben.

FuzzyHawkeye

Legacy Member
Ik ga ook wachten op de 7xxx reeks.
Kheb nu 2*GTX460's van MSI Hawk :p

FuzzyHawkeye

Legacy Member
Waarom doen ze toch zo ingewikkeld :P
Die 6990 wil'k wel eens zien en ook benches :D

Mette2

Legacy Member
Beyond3D Forum - View Single Post - AMD: R9xx Speculation

Mogelijke reden waarom AMD HD68xx nu gebruikt voor mainstream kaarten, alles hangt af van de die-size van de chip :

101 - 150mm² => x6xx

* RV830 (Radeon HD5500): 104 mm²
* RV635 (Radeon HD3650): 120 mm²
* RV530 (Radeon X1600): 150 mm²
* RV630 (Radeon HD2600): 150 mm²
* RV730 (Radeon HD4600): 150 mm²


151 - 190mm² => x7xx

* RV410 (Radeon X700): 156 mm²
* RV840 (Radeon HD5700): 170 mm²


191 - 340mm² => x8xx

* RV670 (Radeon HD38x0): 192 mm²
* R430 (Radeon X800XL): 240 mm²
* RV770 (Radeon HD4800): 256 mm²
* R420 (Radeon X800XT): 281 mm²
* RV790 (Radeon HD4890): 282 mm²
* R520 (Radeon X1800): 288 mm²
* RV870 (Radeon HD5800): 331 mm²


341 - 500mm² => x9xx

* R580 (Radeon X1900XT): 342 mm²
* R580+ (Radeon X1950XT): 34x mm²
* R600 (Radeon HD2900): 420 mm²

Barts zou rond de ~220mm² zitten dus die zit in de x8xx categorie, Cayman zou een stuk groter zijn, groter dan R600 zelfs en zal daarom onder x9xx vallen.
Alles verschuifd dus bij de HD6xxx serie, als deze op 32nm zou gebakken zijn (zoals eerst gepland was) dan zou dit misschien niet gebeurd zijn, maar soit, tis maar een nummer, uiteindelijk is de prijs/prestatie toch het belangrijkste...
HD7xxx is waarschijnlijk 28nm en dan verschuift alles misschien weer, en dan is HD77xx misschien sneller dan HD68xx.

Gunstn

Legacy Member
Met al hun nieuwe benamingen kun je er bijna niet meer aan uit ...
De 6xxx worden dan de higher end kaarten ?
Staat er daar al datum op ?

Mette2

Legacy Member
High-end bestaat eigenlijk niet meer bij AMD, zij gebruiken :

Mainstream -> Performance -> Enthusiast

FuzzyHawkeye

Legacy Member
Zo twee 6870's zou ideaal zijn als ge een nieuw setupke gaat samenstellen denk'k wel.
Kheb nu 2 GTX460's ma kga pas updaten als de 7 reeks fzo uitkomt (of mss dat nVidia binnen een jaarke of twee fzo met iets vets komt) :D :D
Wanneer liggen ze nu in de rekken feitelijk?

Twinturbo

Legacy Member
De 6850 en 6870 zullen verkrijgbaar zijn op 22 oktober.
De 69xx kaarten worden volgende vrijdag pas gereleased en zullen ergens in november verkrijgbaar zijn.

FuzzyHawkeye

Legacy Member
Ah ok cva, valt nog wel mee dan ;)
Pf, ik kon echt niet wachten maar spijt heb ik ni.
Gewoon wachten met upgraden tot volgende series :p :)

Mette2

Legacy Member
Twinturbo zei:
De 69xx kaarten worden volgende vrijdag pas gereleased en zullen ergens in november verkrijgbaar zijn.

Voor een release van de 69xx serie zal je toch nog even lang moeten wachten hoor. Ik denk dat je verschillende informatie door elkaar haalt...?

ALFISTO

Legacy Member
Hopelijk gaan de 69xx méér performance leveren dan de huidige GF Kaarten, want voor minimale extra %'tjes zou je zot moeten zijn om een up-date te doen.

Ik zag net trouwens toen dat ik men nieuwe drivers downloade van bij XFX dit volgend nieuwetje:

XFX ATI Radeon™ HD 5970 4GB Black Limited Edition.

Heeft toch totaal géén nut die 4GB want, 2GB wordt amper gerbuikt momenteel in games toch?

Wasbeer

Legacy Member
ik wil ze eigenlijk wel eens testen tegen over mijn 4890 ben eens benieuwd hoeveel % verschil het zou zijn.
en denk dat ik een 6870 ga kopen moest deze het begeven wat ik niet hoop :d

Mette2

Legacy Member
ALFISTO zei:
Ik zag net trouwens toen dat ik men nieuwe drivers downloade van bij XFX dit volgend nieuwetje:

XFX ATI Radeon™ HD 5970 4GB Black Limited Edition.

Heeft toch totaal géén nut die 4GB want, 2GB wordt amper gerbuikt momenteel in games toch?

Het is dan ook geen 4GB maar 2x 2GB ;)

(2GB per chip)

ALFISTO

Legacy Member
Mette2 zei:
Het is dan ook geen 4GB maar 2x 2GB ;)

(2GB per chip)

Thx, maar dit brengt toch géén meerwaarde of ben ik verkeerd? Zo te zien willen ze dus gewoon van hun 5970 kaarten vanaf zijn om dan al toe te spitsen op de 6xxxx reeks.

Mette2

Legacy Member
ALFISTO zei:
Thx, maar dit brengt toch géén meerwaarde of ben ik verkeerd? Zo te zien willen ze dus gewoon van hun 5970 kaarten vanaf zijn om dan al toe te spitsen op de 6xxxx reeks.

Dit brengt inderdaad geen meerwaarde, maar het is dan ook een collector 's item, da ding kost 1000€ :crazy: wat dus sowieso een nutteloos ding is...

Contec zei:
gij kunt toch ook muggenziften za :) teveel in de bizar gezeten mss?

Nee, daar kom ik nie :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan