Archief - AMD HD 6xxx serie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sypro9000

Legacy Member
Nu nog wachten op de 590 en de prijs om te zien we deze gewonnen heeft.

Estimated prijs is toch wat hoog voor zo'n nuclear reactor.

Oli4V

Legacy Member
sypro9000 zei:
Nu nog wachten op de 590 en de prijs om te zien we deze gewonnen heeft.

Estimated prijs is toch wat hoog voor zo'n nuclear reactor.

HD5970 was 620 op release, dus ge moet eigenlijk niet neuten.

Phaetor

Legacy Member
Bwa als je bvb bij azerty kijkt (ok ok geen BE shop maar ja..) heb je club 3D atm voor 568€.
Toch weer een zeer sterke prijs voor de performance die je krijgt hoor.
Ben des te meer benieuwd nu wat Nvidia uit de mouw gaat schudden tbh.

Heeft iemand em misschien al gekocht btw?

sypro9000

Legacy Member
Dat is zeker een mooie prijs voor zo'n performance.

Ik zelf zie het nut niet in om het te kopen want er is geen één game die ik speel waar ik geen 60fps op haal.

SuperstarDragon

Legacy Member
sypro9000 zei:
Dat is zeker een mooie prijs voor zo'n performance.

Ik zelf zie het nut niet in om het te kopen want er is geen één game die ik speel waar ik geen 60fps op haal.

deze dient voor mensen die 2-3 monitoren wilt gamen met meer dan 60fps elke monitor :) en voor benchmark geeks ...

Oli4V

Legacy Member
SuperstarDragon zei:
deze dient voor mensen die 2-3 monitoren wilt gamen met meer dan 60fps elke monitor :) en voor benchmark geeks ...

'k vind dat gamen op 3 monitoren eigenlijk niet zo super, tis wel es leuk (heb hier zelf ook 3 schermen en mogelijkheid tot eyefinity, maar tis gewoon als 3 apparte schermen geconfigureerd op 1 kaart), maar het is nogal uiterokken.

Nuja, zelfs met mijnen ouwen bucht haal ek nog altijd +60fps :)

Mette2

Legacy Member
Catalyst 11.3 is uit : Downloads maar je kan ook al een preview driver downloaden van 11.4 (non-WHQL dus) die in ieder geval wel veelbelovend is : The AMD Catalyst

Nog een nieuwtje : er zouden nieuwe chips hun tape-out hebben bereikt, zelfs een week of 6 geleden al, deze zouden bij de 'Southern Islands' familie horen (HD7xxx reeks??) en zullen op 28nm gebakken worden : AMD’s Southern Islands tapes out | SemiAccurate
In het meest gunstige geval zouden ze al in Juli op de markt kunnen komen...

Twinturbo

Legacy Member
Ik weet het, het is geen 6xxx reeks, maar het 5xxx topic bovenhalen leek me wat vergezocht.

Sapphire heeft de 5850 en 5830 heruitgegeven als "Xtreme" editie.
Sapphire lanceert HD 5830/5850 Xtreme | Hardware.Info België

Zelfste chip, betere koeler. Maar met een veel interessantere prijs, 110 euro voor de 5850 Xtreme en rond de 95 euro voor de 5830 Xtreme.

Pricewatch Sapphire 5850 Xtreme
Pricewatch Sapphire 5830 Xtreme

Crossfire review: Sapphire HD5830 & HD5850 Xtreme Edition Review – CrossfireX | KitGuru

gtx 580 performance voor de helft van de prijs zal niemand erg vinden denk ik.

meino

Legacy Member
Prijs vd HD 6870 verlaagd naar 150 euro.

Dat wordt nu wel zeer competitief.

Twinturbo

Legacy Member
Niet moeilijk, iedereen neemt de 6950.
Maar 150 euro voor een 6870 is een zeer goede prijs/prestatie, nog beter dan de 6950 imo.

DreaDNoughT

Legacy Member
Ik zal het maar hier melden inplaats van een nieuwe thread aan te maken.

Ik heb een 6950 via HDMI naar mijn Full plasma. Resolutie staat zowel in windows als in ATI op 1080p. Maar ik heb langs de 4 zijden een goede 4cm aan ruimte (zwarte band) en heb dit niet op mijn xbox of digibox die ook ingesteld staan op 1080p. Ik kan alleen het hele scherm in beslag laten nemen als ik via de ati instellingen handmatig upscale (bij Scaling options).
Er staat een instelling geselecteerd bij Properties (ATI) die aangevinkt staat op "Scale image to full panel size" maar deze is grijs en kan ik dus niet aanpassen. GPU scaling staat af en als deze opstaat is er geen verschil.

Als ik het handmatig upscale dan komt het beeld niet goed uit (links tegen de kant maar rechts nog een band van een cm breed). Aspect ratio van de tv staat ook juist (is een Panasonic Viera, TX42PZ... ofzoiets).

Iemand dat weet hoe je dik kunt verhelpen? Heb er al zot achter gezocht en verschillende wijzigen gedaan die niks helpen.

meino

Legacy Member
Ik had een soortgelijk probleem met mijn htpc die aan mijn 42 inch Panasonic hangt. (Hij sneed randen weg.)

Met een paar keer op "Aspect" te drukken op de tv afstandsbediening, kwam ik na een tijd vanzelf op de juiste schermvullende beeldverhouding terecht.

DreaDNoughT

Legacy Member
Als ik op Zoom 3 zit da neemt hij het hele scherm in beslag, maar dan is alles te hard ingezoomd. Bij de rest zoals Zoom 1 en 2, 16:9, 14.9 is er nog altijd een zwarte rand. Bij 4:3 volledig is er geen rand, maar weer te ver ingezoomd.

Vind het maar iets raar. Zowel via de xbox als de digibox staan op 1080p en komt het beeld zonder randen erdoor en bij mijn pc heb ik langs elke kant 4cm ruimte...

Eagle-Eye

Legacy Member
DreaDNoughT: Had hier hetzelfde probleem. In AMD Vision Center moet je eens kijken onder My Digital Flat-Panels. Bij de 3e optie (Scaling Options) heb je de mogelijkheid om "Underscale" te doen. Bij mij stond die op 10%. Probleem werd opgelost toen ik hem op 0% zette.

CurrY

Legacy Member
Hoe werken drivers met AMD kaarten tegenwoordig? Heb net een nieuwe pc met een 6950 2gb in. Zijn je drivers puur de versie van catalyst control center? Of zijn er nog aparte drivers voor de kaart zelf?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan