Archief - AMD HD 6xxx serie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

alverman

Legacy Member
@FuzzyHawkeye, wie weet kun je wel niet twee tweedehands 5870tjes op de kop tikken voor die prijs, wat in elk geval de 2x460 setup zou verslaan.

FuzzyHawkeye

Legacy Member
ook in hitte en decibels? want die hawk coolers zijn wel de max ;)
enja tweedehands is ook weer zoiets, liever iets nieuw zeker? :D
wie weet wa daar aan kan schelen fzo. :D

hopelijk komt die 6reeks snel :$

alverman

Legacy Member
Die gebruiken al OC versies van de 460. Ze gebruiken beta drivers voor de HD 5870 cf, ze zetten ook niet welk mobo ze gebruiken :naughty:.

EDIT: een reactie van een ander forum over die benchmarks :
Well let's not forget that those were not stock clocked SLI 460's but overclocked 460's at 810/1000/1620. Now the stock clock for them is 675/1350/900 if I recall correctly. Now mind you, 810/1000/1620 isn't a common stable 24/7 overclock for most who have it.

Now if you did a review with a 5850 CF 1050/1300 against a stock clock 470/480 SLI that would make the 5850 CF also look like a great value based on the performance. The truth is that it's the exception, not the rule.

FuzzyHawkeye

Legacy Member
Ik vind zeer weing informatie over de nieuwe AMD's, echt wel kut..

Mette2

Legacy Member
AUB 1. Radeon HD 6870 werkt op 900 MHz | Hardware.Info Nederland
AUB 2. Nieuwe slides tonen features HD 6000 serie | Hardware.Info Nederland
AUB 3. http://tweakers.net/ext/f/AA6eg5gIJqtw7XJG5C8D6Nt8/full.png en http://tweakers.net/ext/f/RORNzfc4B7Xu5abCiIUgyHyj/full.jpg

1 citaat er tussen uit gehaald :

De Barts die de basis vormt voor de Radeon HD 6850 en 6870 is pin-to-pin compatible met de Cypress chip van de Radeon HD 5800 serie, dus alle printplaten van Radeon HD 5800 kaarten zijn direct te gebruiken voor de nieuwe kaarten. Daardoor lijkt het erop dat de beschikbaarheid van de HD 6800 serie nu beter op orde zal zijn dan bij de HD 5800 serie een jaar geleden.

:applause:

De verwachtte lancering van de Radeon HD 6870 is op 22 oktober.

EDIT :

Iemand die al een pre-order wil plaatsen voor de HD6850? Of liever de HD6870?

darkarchangel

Legacy Member
ooh mooi eindelijk wat vooruitgang . ga nog effe wachten en zien hoe snel andere shops ze hebben.

Hell

Legacy Member
Let op!
Dit is de bevestiging dat de order bij ons ontvangen is. Genoemde prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigingen en fouten.
Zodra deze order verwerkt is door een van onze medewerkers ontvangt u een orderbevestiging.

staat er onderaan de orderbevestiging van informatique.nl .....
hopelijk mij niet in het zak zetten

pixbillye

Legacy Member
hoe? Cayman zal een nog snellere single gpu chip zijn dan de Bart gpu?


Zoals je het nu ziet en ongeveer ruwweg kan inschatten is een 5870 mss 5-10% trager dan een 6870...
Lijkt mij eerder een teleurstelling als het maar zo'n kleine performancewinst zal zijn tov hun 5870.
Op het eerste zicht ziet het ernaar uit dat je de 6870 met een 480 zal kunnen vergelijken qua performance.
De introductieprijs ligt overigens vrij laag (vergeleken met de 5870) waardoor ik deze gedachte durf delen.


Voor de liefhebbers: hopelijk heb ik ongelijk en zet de 6870 pakken betere prestaties neer dan wat ik hier net verteld heb.


Nu nog wachten op deftige prestatie en vergelijkings - reviews


EDIT: @ HELL: informatique is een goede shop, maar je moet kunnen onderhandelen bij problemen. ;)

Hell

Legacy Member
blijkt nu dat informatique.nl deze kaart niet onder rembours wilt zenden ...
bij nader inzien, begin ik te twijfelen over deze 6870 en, zoals pixbillye zei, dat het niet zoveel sneller dan een 5870 zal zijn.

Op de reviews van informatique.nl, dat Mette2 had gelinkt, spraken ze ook over 69xx series en dat die de opvolgers van 58xx series zullen zijn ...

misschien toch even afwachten met bestellingen te plaatsen.

Met mijn resolutie wil ik wel een krachtigere kaart

Mette2

Legacy Member
pixbillye zei:
hoe? Cayman zal een nog snellere single gpu chip zijn dan de Bart gpu?

Normaal wel ja...

pixbillye zei:
Zoals je het nu ziet en ongeveer ruwweg kan inschatten is een 5870 mss 5-10% trager dan een 6870...
Lijkt mij eerder een teleurstelling als het maar zo'n kleine performancewinst zal zijn tov hun 5870.

Het is een refresh, wat had je verwacht? Ik denk dat je de HD6xxx dan ook niet rechtstreeks mag gaan vergelijken met de HD5xxx serie, het zal vooral de prijs, lager verbruik, tesselation performance, nieuwe features... zijn die deze reeks aantrekkelijk gaan maken.

Hell

Legacy Member
maar langs de andere kant denk ik ...
als 6870 beter/evengoed als 5870 presteert en bovenop een veel stillere kaart en minder verbruikt, denk ik dat het ook wel volstaat voor me ...
en 255euro is echt nix voor zo'n kaart...

ik vind de 5850 al een luide kaart, ik mis mijn 5750 :p

de 5870's verkopen nog steeds voor meer.

pixbillye

Legacy Member
Ik geef je wel gelijk hoor Mette2 :)

Allez, we kunnen nu nog niets officieel zeggen ivm de prestaties.
Maar ik zal me die nieuwe generatie niet aankopen moest wat ik net even geconcludeerd heb effectief zo te blijken zijn.
De 4xxx serie heb ik ook overgeslagen omwille van dezelfde reden (dat was ook een refresh van de 3xxx serie) als die ik gegeven heb in vorige post.
(ben van een 3850 naar een 5870 gegaan)
Die 5870 zal ik niet vervangen door een 6xxx kaart tenzij dat hij het begeeft.

Cerv.Be

Legacy Member
pixbillye zei:
Ik geef je wel gelijk hoor Mette2 :)

Allez, we kunnen nu nog niets officieel zeggen ivm de prestaties.
Maar ik zal me die nieuwe generatie niet aankopen moest wat ik net even geconcludeerd heb effectief zo te blijken zijn.
De 4xxx serie heb ik ook overgeslagen omwille van dezelfde reden (dat was ook een refresh van de 3xxx serie) als die ik gegeven heb in vorige post.
(ben van een 3850 naar een 5870 gegaan)
Die 5870 zal ik niet vervangen door een 6xxx kaart tenzij dat hij het begeeft.

Tjah ik zit nog altijd met mijn 4870 kaart, en die trekt nog steeds alles op high. Ik zal op mijn beurt de 5xxx reeks overslaan, tenzij ik 2de hands een 5870 kan aanschaffen.

Maar normaal gezien wordt de volgende een 6xxx reeks :)

pixbillye

Legacy Member
IceMaN.* zei:
Tjah ik zit nog altijd met mijn 4870 kaart, en die trekt nog steeds alles op high. Ik zal op mijn beurt de 5xxx reeks overslaan, tenzij ik 2de hands een 5870 kan aanschaffen.

Maar normaal gezien wordt de volgende een 6xxx reeks :)

Voila, iemand die op eenzelfde golflengte zit qua aankopen en geld besparen. :niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan