Archief - AMD HD 6xxx serie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Phaetor

Legacy Member
Kben nu toch wel erg benieuwd naar de mid & high end modellen :) Maar dat zal nog wel een tijdje zijn zeker?

phate_13

Legacy Member
Ik jaag mij daar elke keer aan op he. ALTIJD moeten mensen (op tweakers.net zie je dat heel hard) kunnen klagen over het "stijgende verbruik" van grafische kaarten. Terwijl de prestatie/watt er altijd duidelijk op vooruit gaat. En dan begint men dingen te zeggen als:
(Ongeveer: ) Ja maar je moet de HD6770 vergelijken met de HD5770 en de HD6770 is minder zuinig dan de HD5770, waarom kan men geen kaartjes maken die sneller en in absolute termen zuiniger zijn?
Deze mensen hebben blijkbaar niet door dat je dan ook nog wellicht de HD66xx reeks zult krijgen die wellicht wat sneller, of zelfde prestaties bied als de HD5770, maar dan een stuk zuiniger. Maar oh neen, de benaming is heilig, daar mag je niet meer vergelijken... =)

Belachelijk.

http://tweakers.net/nieuws/69888/radeon-hd-6770-heeft-tdp-van-146w.html

Mette2

Legacy Member
Ja, dat zijn van die mensen die ook zeggen dat je "een single chip kaart niet mag vergelijken met een dual chip kaart want dat is niet eerlijk" :ironic:

Barts XT and PRO to replace 5800 series

Volgens Fudzilla moet Barts (HD67xx??) de HD58xx serie vervangen, en die zouden dan ook naar behoren presteren, ze zouden zelfs sneller moeten zijn...

Ik ben benieuwd, want als HD67xx al sneller is dan HD58xx, wat gaat HD68xx dan niet geven :crazy:

Xtala

Legacy Member
Artikel niet gelezen, maar komen de XT en Pro benaming terug?
Retro! :p

Trolle

Legacy Member
de XT en pro namen zijn alleen voor de gpu chips voor zover ik weet
de high end modellen van de 6xxx serie zouden 6950/6970(om het overzichtelijk te houden) zijn

flyingdutchman

Legacy Member
Mette2 zei:
Ja, dat zijn van die mensen die ook zeggen dat je "een single chip kaart niet mag vergelijken met een dual chip kaart want dat is niet eerlijk" :ironic:

dat is zó hatelijk e...

rafbanaan

Legacy Member
Mette2 zei:
Ja, dat zijn van die mensen die ook zeggen dat je "een single chip kaart niet mag vergelijken met een dual chip kaart want dat is niet eerlijk" :ironic:

Barts XT and PRO to replace 5800 series

Volgens Fudzilla moet Barts (HD67xx??) de HD58xx serie vervangen, en die zouden dan ook naar behoren presteren, ze zouden zelfs sneller moeten zijn...

Ik ben benieuwd, want als HD67xx al sneller is dan HD58xx, wat gaat HD68xx dan niet geven :crazy:

Wat gaat de 69xx reeks dan geven :D

Mette2

Legacy Member
Afwachten afwachten afwachten... :sad:

maar ik hoop dat hier :

We got confirmation that the HD 6000 series launch is still on schedule for October 18th

en hier :

There have been rumors of October 12th flying around, but that is not the launch date. On October 12th, there is an event related to the 6000 series, but there won't be cards on sale until October 25 +/- a day or two depending on schedules.

toch enige waarheid inzit... :applause:

Mette2

Legacy Member
uitlachen =/= haten

en we mogen toch wel eens lachen zeker...?

Mette2

Legacy Member
Mja, afwachten wat er van waar is natuurlijk, want er gaan atm veel geruchten rond en ik denk dat er redelijk wat BS tussen zit...

binnen 2 weken zullen we wel meer weten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan