Archief - AMD HD 6xxx serie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jeranimo05

Legacy Member
Hopelijk zakt de prijs van de 5970 een heel stuk als de 6 reeks uitkomt.
dan is het misschien zefs voordeliger om tri-fire te gaan als je al een 5870 hebt dan een nieuwe 6870 te kopen.

Mr. Humphries

Legacy Member
OT: Amai, de reacties van die Socialist zijn ook wel belachelijk :). Rebrand bij AMD ...
Ik geloof eerder dat nVidia aan rebranding gedaan heeft. En die zijn taal ...

Maar die koeler staat er inderdaad maar raar op.

Mette2

Legacy Member
Tis een 'enginering sample' dus die koeler is (waarschijnlijk) nog niet de finale versie.

Cerv.Be

Legacy Member
Damn de 6 reeks al, hoelang is de 5 reeks al uit? Ongeveer een jaar?
Mijn 4870 trekt hier nog alles op high.. :sop:

Sjoepap zei:
er komen leuke tijden aan op het buy and sell forum

de early adopters zullen weer à volonté op de nieuwe 6xxx kar springen en hun oude 5xxx'en verkopen, hooray!

Das waar, dan ga ik wel eens rondzien voor een 5870 kaartje, het is te hopen dat de nieuwprijzen van de 5 reeks dan wel kelderen :D

Mette2

Legacy Member
SemiAccurate :: What is AMD's Northern Islands?

Hier een leuk stukje over de HD6xxx serie, eerste deel gaat over de verwarring tussen codenaam 'Northern Islands' en 'Southern Islands' (voor alle duidelijkheid : HD6xxx serie heeft codenaam 'Northern Islands' (familienaam), 'Southern Islands' zou de 28nm versie van 'Northern Islands' zijn)
Dan een stukje over de shaderarchitectuur van NI + de voor- en nadelen hiervan.
Dan de launchdata : 12 Oktober zou er een launchevent zijn zoals vorig jaar maar de eerste kaarten zouden pas rond 25 Oktober te koop zijn. Het gaat dan over de HD67xx serie die het $175-250 gat moeten opvullen, en er zouden 2 varianten beschikbaar zijn : codenaam 'Barts XT' en 'Barts pro'.
Kort daarna zou HD68xx (Cayman) en HD69xx (Antilles) volgen, en begin 2011 dan de rest (Turcs en Caicos).

Clarkske

Legacy Member
Damn zo rap al, mja, ik zit er in elk geval niet mee in, integendeel :)

Edit: volgend kaartje zal sowieso 2 GB videogeheugen beschikken, 1 GB wordt denk ik krap op een 24" scherm

Anoniem08

Legacy Member
kbegin precies wa spijt te krijgen van m'n GTX460 sli aankoop :p

Vorda

Legacy Member
Waarom? Presteert nog makkelijk anderhalf tot twee jaar perfect, dan zitten we al aan 7xxx.

chellesan

Legacy Member
ik upgrade ook altijd iedere 2 generaties heb juist mijn ati 3870 geupgrade naar een 5870 en ben er erg tevreden van

terror_rulz

Legacy Member
indd:-) nuja ik blijf toch trouw aan de good old Nvidia. Zeker als je bekijkt hoeveel Radeon(voormalige ATI) kaarten er in RMA komen in een winkel. dus ik wacht wel op de GTX495 die er dit jaar ook nog doorkomt voor de 6970 er zal zijn

Vorda

Legacy Member
terror_rulz zei:
indd:-) nuja ik blijf toch trouw aan de good old Nvidia. Zeker als je bekijkt hoeveel Radeon(voormalige ATI) kaarten er in RMA komen in een winkel. dus ik wacht wel op de GTX495 die er dit jaar ook nog doorkomt voor de 6970 er zal zijn

Fanboy, maar dit is wel de eerste keer dat ik een fanboy een RMA excuus zie verzinnen! :bow: Meestal kiezen de NVIDIA fanboys voor drivers om over te zeuren.

Danku voor deze nuttige bijdrage.

Xtala

Legacy Member
terror_rulz zei:
indd:-) nuja ik blijf toch trouw aan de good old Nvidia. Zeker als je bekijkt hoeveel Radeon(voormalige ATI) kaarten er in RMA komen in een winkel. dus ik wacht wel op de GTX495 die er dit jaar ook nog doorkomt voor de 6970 er zal zijn

Fanboys zijn grappig.
Fanboys die zever begin rondspuien zijn nog grappiger.
Fanboys die niet weten wat de juiste naam van de grootste concurrent van hun favoriete merk is, zijn ronduit geweldig!

Nooby4Ever

Legacy Member
Xtala zei:
Fanboys zijn grappig.
Fanboys die zever begin rondspuien zijn nog grappiger.
Fanboys die niet weten wat de juiste naam van de grootste concurrent van hun favoriete merk is, zijn ronduit geweldig!

Het is nog maar minder als 1 maand veranderd....:sop:
Nu spijt hebben van een gtx460 sli aan koop omdat er nieuwe kaarten aankomen is helemaal:crazy:

Xtala

Legacy Member
Nooby4Ever zei:
Het is nog maar minder als 1 maand veranderd....:sop:
Nu spijt hebben van een gtx460 sli aan koop omdat er nieuwe kaarten aankomen is helemaal:crazy:

Radeon is nooit een merknaam geweest, en is dat nog steeds niet :)

Het is echt eenvoudig hoor:
Nvidia maakt de GeForce en Quadro kaarten. Nvidia is het merk (of bedrijf, als ge wilt).
AMD (vroeger ATI) maakt de Radeon en FireGL kaarten. AMD is het merk.

Dat mensen die fout maken interesseert me op zich niet, dat fanboys (mensen die menen iets van hardware te kennen) zo'n fout maken is grappig en eigenlijk ronduit belachelijk.

Mr. Humphries

Legacy Member
Het is niet omdat een naam een productreeks aangeeft dat het geen merk is he?
Bijvoorbeeld volkswagen polo: zowel volkswagen als polo zijn een merk.
Want wat is een merk?
Een merk is een naam dat men geeft aan een product/dienst om zich te onderscheiden van andere product/diensten.
Dus Radeon is wel zeker een merk, evenals FireGL of GeForce etc ...
Ze zijn misschien niet allemaal geregistreerd, maar dat hoeft dan ook niet.

Bijv. Fatboy (van de zitzakken) is niet geregistreerd, dus iedereen mag dit voor commerciële toepassingen gebruiken.

Daarnaast is Nvidia een bedrijfsnaam en een merk. Nvidia is wsch ook zelfs maar een commerciële naam, en de officiële naam zal wel iets anders zijn of hetzelfde ...

Vorda

Legacy Member
Die tabel klopt trouwens niet, de 5770 heeft een 128mb bus, de 58xx reeks heeft een 256mb bus. Als ze naar 384 gaan, gaan het kostelijke kaarten worden vrees ik. Hopelijk kunnen ze aan dezelfde prijzen als de huidige 5xxx reeks launchen.

Het wordt trouwens toch wel tijd dat de 5xxx reeks daalt in prijs imo.

Xtala

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Het is niet omdat een naam een productreeks aangeeft dat het geen merk is he?
Bijvoorbeeld volkswagen polo: zowel volkswagen als polo zijn een merk.
Want wat is een merk?
Een merk is een naam dat men geeft aan een product/dienst om zich te onderscheiden van andere product/diensten.
Dus Radeon is wel zeker een merk, evenals FireGL of GeForce etc ...
Ze zijn misschien niet allemaal geregistreerd, maar dat hoeft dan ook niet.

Bijv. Fatboy (van de zitzakken) is niet geregistreerd, dus iedereen mag dit voor commerciële toepassingen gebruiken.

Daarnaast is Nvidia een bedrijfsnaam en een merk. Nvidia is wsch ook zelfs maar een commerciële naam, en de officiële naam zal wel iets anders zijn of hetzelfde ...

Als je gaat vergelijken mag je dat imo wel goed doen, als je Nvidia aan de ene kant meldt en erbij zet "(vroeger ATI)", lijkt het me duidelijk dat die persoon niet weet waarover hij/zij bezig is.

Maar goed, dat is allemaal off topic ofc :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan