Archief - AMD HD 6xxx serie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mette2

Legacy Member
Vorda zei:
Die tabel klopt trouwens niet, de 5770 heeft een 128mb bus, de 58xx reeks heeft een 256mb bus.

HD5xxx staat bij in die tabel om te vergelijken kwa performance denk ik, heeft niks te maken met die specs.
Prijs is idd afwachten want de chips gaan waarschijnlijk een klein beetje groter zijn (zie artikel @ semiaccurate) maar langs de andere kant hebben ze nu het 40nm productieprocess wel onder controle waardoor ze minder uitval hebben enz... dus ik denk wel dat de prijzen goed zullen zitten, zeker nu er weer "concurrentie" is van Nvidia.

Mr. Humphries

Legacy Member
Xtala zei:
Als je gaat vergelijken mag je dat imo wel goed doen, als je Nvidia aan de ene kant meldt en erbij zet "(vroeger ATI)", lijkt het me duidelijk dat die persoon niet weet waarover hij/zij bezig is.

Maar goed, dat is allemaal off topic ofc :p

Mja, daar had ik blijkbaar over gelezen ... Mijn excuses :).

Vorda

Legacy Member
Mjah, voor mij gaan ze toch niet duurder mogen zijn dan de huidige kaarten, hopelijk lukt hen dat. Als je nu kijkt naar de Fermi reeks en de grote nadelen kunt negeren (warmte, geluid, stroom) is de 470 bv een heel goede prijs-kwaliteit kaart.

Ikzelf zou niet om kunnen gaan met die nadelen (hell, ik heb mijn 5770's zelfs gemod omdat ze te luid waren..), maar er zijn wel veel mensen die enkel naar prestaties en prijs kijken.

Gianelli

Legacy Member
Niets slecht aan die fermi's imo , 1 asus gtx 480 hier.

gaat nooit boven de 70 graden tijdens gaming en is overclocked op 800mhz core/shader clock 1600mhz , 2000 mhz memory etc.
is helemaal niet luid ook zoals velen zeggen.
en mijn case is closed , Coolermaster Haf x

fan staat meestal op 70%
super kaartje :)

Sjoepap

Legacy Member
vanaf wanneer zouden de eerste officiële reviews/benchmarks opduiken? Vermits reeds volgende maand de eerste modellen uitkomen zou men toch verwachten dat men nu al een hype wil beginnen te creëeren, niet?

Mette2

Legacy Member
Sjoepap zei:
Vermits reeds volgende maand de eerste modellen uitkomen zou men toch verwachten dat men nu al een hype wil beginnen te creëeren, niet?

Nee, AMD(ATI) =/= Nvidia :p
AMD heeft geen hype nodig om zijn grafische chips verkocht te krijgen ;) ik denk dat ze al aandacht genoeg krijgen met de (bijna) dagelijkse leaks ivm de HD6xxx serie. Officiële reviews/benchmarks zal pas voor eind Oktober (25ste) zijn denk ik, de dag dat ze in de verkoop gaan (volgens geruchten).
De HD5xxx serie verkoopt nog goed dus nu al reviews vrijgeven zou niet slim zijn...

Oldskooler

Legacy Member
Als de 6870 verkrijgbaar is aan een redelijke prijs, zal ik mijn pc nog eens volledig upgraden.

Zit nu nog met een intel q9400 en radeon 4870.

De 5-reeks is imo te duur, en komt niet tot zijn recht, in de enkele dx11-games die reeds zijn uitgekomen scoort de 5-reeks toch vrij slecht. Een echte meerwaarde is er niet geweest tegenover de 4-reeks.

Mette2

Legacy Member
http://img833.imageshack.us/img833/9406/58164634.jpg

Dit lijkt me al minder fake dan de vorige "gelekte" slides, de specs zijn ook verschillend, tot nu toe werd er gezegd dat Barts 960 Stream Processors zou hebben, in deze slide tel ik er 1120 voor de HD6750 en 1280 voor de HD6770.
Afgaande op de Compute Performance zou de HD6770 iets beter presteren dan de HD5850 en de HD6750 op niveau HD5830.
Dit is natuurlijk allemaal theorie, het is altijd afwachten hoe deze kaarten in de praktijk gaan presteren, zeker als ze ook gesleuteld hebben aan de tesselation units, dat kan ze in DirectX 11 benchmarks/games nog eens een extra boost geven tov de HD5xxx serie.

Als deze cijfertjes kloppen + de theorie over de performance, dan is de HD6750 waarschijnlijk een concurrent voor de GTX460 (GF104 chip met 336/384 Cuda Cores geactiveerd), en de HD6770 een concurrent voor de nog opkomende 'GTX-wathever' (475 ofzo) met dezelfde GF104 chip maar dan met alle 384/384 Cuda Cores geactiveerd.

Nu nog hopen op een lage prijs... :woohoo:

EDIT : VR-zone heeft het ook opgevangen : http://vr-zone.com/articles/-rumour-amd-radeon-hd-6700-specification-chart-leaked/9936.html

Vorda

Legacy Member
De prijzen gaan alles bepalen. Langs de ene kant zouden dezelfde introductieprijzen van de 5 reeks vreemd zijn, langs de andere kant hadden ze daarmee heel het spectrum van de gewoonlijke gpu markt al.

Wordt iig heel zuur voor Nvidia als zelfs de 460 nu al prijs kwaliteit weggeblazen wordt.

medalofkoen

Legacy Member
Vorda zei:
De prijzen gaan alles bepalen. Langs de ene kant zouden dezelfde introductieprijzen van de 5 reeks vreemd zijn, langs de andere kant hadden ze daarmee heel het spectrum van de gewoonlijke gpu markt al.

Wordt iig heel zuur voor Nvidia als zelfs de 460 nu al prijs kwaliteit weggeblazen wordt.

Idd, het gaat heel vreemd worden hoe ze de prijsstrategie gaan aanpakken. AMD zit in de pole positie met zowat alle HD5xxx-kaarten. Dus zou je je kunnen afvragen waarom ze de prijzen ervan zouden verlagen (eigenlijk zijn de kaarten nu duurder dan bij de launch. De inkoopprijs van de HD5870 voor de retailers staat nu ongeveer op 220 euro fyi). Als je dan een de HD6xxx-reeks lanceert moeten ze ofwel de prijzen van de 5-reeks laten zakken of de prijzen van de 6-reeks hoog zetten. Maar nogmaals: waarom zouden ze de prijzen van de 5-reeks verlagen?
Eigenlijk voert AMD concurrentie met zichzelf.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan