Archief - AMD HD 6xxx serie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vorda

Legacy Member
Nice! Twijfel om mijn 5770CF te vervangen, maar kan de kost nog niet verantwoorden vrees ik.

Wasbeer

Legacy Member
amaai wat is dat hier ... niet gedacht dat ze zover boven de gtx460 uitkwamen voor minder prijs ..
ja amaai ik sta eigenlijk een beetje versteld
AMD/ATI zal zijn grip op de markt goed houden denk ik

darkarchangel

Legacy Member
hmmm mooie score, als de komende benches hetzelfde utiwijzen . Ga ik mss toch wel al voor een 68xx in mijn setup.

Mette2

Legacy Member
Foto 's foto 's foto 's foto 's :D

AMD Radeon HD 6850 and 6870 Video Card Preview - The AMD Radeon HD 6850 Reference Card - Legit Reviews

AMD Radeon HD 6850 and 6870 Video Card Preview - The AMD Radeon HD 6870 Reference Card - Legit Reviews

en een demo : AMD Radeon HD 6850 and 6870 Video Card Preview - The New Mecha Rampage Demo - Legit Reviews

EDIT :

HD6850 = 9" = ~23cm
HD6870 = 10.5" = ~26.5cm

EDIT 2 :

Specs HD6870 http://img821.imageshack.us/f/170436687h6rke7o96z9h6.jpg/ en http://img38.imageshack.us/img38/3357/174832wwt692fww0dywfzd.jpg

HD6870 is dus sneller dan HD5850

EDIT 3 : HD68xx is gepositioneerd in de prijsklasse $150-$250 waardoor ze terug in de "sweet spot" (voor gamers) terecht komen (zoals de HD48xx), je kan de HD68xx reeks dus niet echt als een opvolger beschouwen van de HD57xx of HD58xx reeksen.

bosiwollig

Legacy Member
kzit nu met een 4870, misschien upgrade naar 6870. ik twijfel nog een beetje

bosiwollig

Legacy Member
misschien volg ik wel :s
kan er iemand samenvatten wat de nieuwe features van de 6xxx series gaan zijn?

Vorda

Legacy Member
kan er iemand samenvatten wat de nieuwe features van de 6xxx series gaan zijn
Neen, want die zijn nog niet gekend.

Als ik moest gokken:
- minstens evenveel eyefinity
- meer marketing en uitwerking rond 3D
- betere DX11 ondersteuning

Allemaal pure speculatie.

bosiwollig

Legacy Member
Vorda zei:
Neen, want die zijn nog niet gekend.

Als ik moest gokken:
- minstens evenveel eyefinity
- meer marketing en uitwerking rond 3D
- betere DX11 ondersteuning

Allemaal pure speculatie.

aaah okay, da wist ik nog niet. toch bedankt.

alverman

Legacy Member
bosiwollig zei:
aaah okay, da wist ik nog niet. toch bedankt.

Natuurlijk wist je dat nog niet, mocht je zijn post gelezen hebben ging je weten dat het pure speculaties zijn van hijzelf.

Ik hoop op een betere crossfire.

EDIT : een e-tje vergeten.

bosiwollig

Legacy Member
wat lees ik op die site van die msi; "De kaart zal naar verwachting net iets onder het niveau van de Radeon HD 5800 serie presteren"

er zijn mensen die daar anders over denken (waaonder mezelf )...

en dit stond er ook; De verwachting is dat de prijzen van de Radeon HD 6800 kaarten rond de 200 euro zullen liggen.

maar ik vrees dat het eerder 250 of meer gaat worden :s

en dat zijn de features volgens die site:
De Radeon HD 6800 serie brengt nieuwe features zoals EyeFinity met vier schermen (maximaal 3 bij de reguliere HD 5000 kaarten), HDMI 1.4, DisplayPort 1.2 en betere ondersteuning voor 3D videoweergave.

maar ik vraag mij af hoe betrouwbaar dat artikel is.

darkarchangel

Legacy Member
wat lees ik op die site van die msi; "De kaart zal naar verwachting net iets onder het niveau van de Radeon HD 5800 serie presteren

heb ik ook net gelezen , ik ga er toch van uit dat er een betere prestatie zal zijn.

alverman

Legacy Member
bosiwollig zei:
wat lees ik op die site van die msi; "De kaart zal naar verwachting net iets onder het niveau van de Radeon HD 5800 serie presteren"

er zijn mensen die daar anders over denken (waaonder mezelf )...

en dit stond er ook; De verwachting is dat de prijzen van de Radeon HD 6800 kaarten rond de 200 euro zullen liggen.

maar ik vrees dat het eerder 250 of meer gaat worden :s

en dat zijn de features volgens die site:
De Radeon HD 6800 serie brengt nieuwe features zoals EyeFinity met vier schermen (maximaal 3 bij de reguliere HD 5000 kaarten), HDMI 1.4, DisplayPort 1.2 en betere ondersteuning voor 3D videoweergave.

maar ik vraag mij af hoe betrouwbaar dat artikel is.

Volgens mij bedoelt mijn de 6850 iets onder de 5850 en de 6870 iets onder de 5870, wat al langer bekent was, maar alleen wat scheef is uitgedrukt, de prijs zal naar schatting <200 voor de 6850 en ongeveer 250 zijn voor de 6870.

bosiwollig

Legacy Member
zou best kunnen.
ik denk dat het wachten wordt tot op de eerste reviews voor de echte snelheid te weten.
En nog een vraagje : komen die kaarten wereldwijd op dezelfde dag uit? Of zijn ze bv. in THE USA sneller met die kaarten?

flyingdutchman

Legacy Member
Mooi, dat betekent dat ik binnekort naar een HD5xxx serie zal overschakelen :p.

2e hands bitchke 4life
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan