Archief - AMD HD 6xxx serie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mette2

Legacy Member
Tesselation performance is wel een stuk verbetert, ik denk dat de HD6870 wel sneller zal zijn dan de HD5870 in DX11 games/benchmarks...

Prijzen is idd nog afwachten, volgens geruchten zijn ze nog steeds niet vastgelegd.

SpeedFreak.be

Legacy Member
De high-end kaarten zijn mss wel interessant (69xx), maar atm heb ik zoiets waarom zou ik in een 68xx serie investeren terwijl de 58xx kaarten wss een stuk in prijs gaan dalen en niet zoveel trager zijn?

Anoniem0

Legacy Member
De laatste tijd is het meer schering en inslag dat een hogere kaartnummer niet garant staat voor hogere prestaties. zowel nvidia en ati.
nuja .. marketing zeker. Er zullen zeker veel mensen zijn die denken dat een hoger nr in weze een snellere kaart is. kassa kassa.

mythe

Legacy Member
Johan tb zei:
De high-end kaarten zijn mss wel interessant (69xx), maar atm heb ik zoiets waarom zou ik in een 68xx serie investeren terwijl de 58xx kaarten wss een stuk in prijs gaan dalen en niet zoveel trager zijn?
Ik heb destijds in nen HD5850 geïnvesteerd, dus ik ben tevreden :p. Nu kan ik hem zelfs verkopen zonder echt teveel te moeten inboeten ^^.

bosiwollig

Legacy Member
Johan tb zei:
De high-end kaarten zijn mss wel interessant (69xx), maar atm heb ik zoiets waarom zou ik in een 68xx serie investeren terwijl de 58xx kaarten wss een stuk in prijs gaan dalen en niet zoveel trager zijn?

omdat de 6xxx serie waarschijnlijk minder gaat verbruiken :s

allahmcbeal zei:
De laatste tijd is het meer schering en inslag dat een hogere kaartnummer niet garant staat voor hogere prestaties. zowel nvidia en ati.
nuja .. marketing zeker. Er zullen zeker veel mensen zijn die denken dat een hoger nr in weze een snellere kaart is. kassa kassa.

:s da is toch normaal gezien als ge binnen dezelfde serie blijft...
ge kunt geen appele met peren vergelijken hé. een high-end kaaart uit de 5xxx serie zal natuurlijk beter zijn als low-budget instap 6xxx

Anoniem0

Legacy Member
bosiwollig zei:
:s da is toch normaal gezien als ge binnen dezelfde serie blijft...
ge kunt geen appele met peren vergelijken hé. een high-end kaaart uit de 5xxx serie zal natuurlijk beter zijn als low-budget instap 6xxx

maar ge kunt toch niet ontkennen dat er wat marketing achterzit he.

een 8800gtx gaat ook wel beter presteren dan ene 9300gt.
en de 'leken' gaan denken. oh een hoger nummer.. een snellere kaart.

Boze_Poes

Legacy Member
Johan tb zei:
De high-end kaarten zijn mss wel interessant (69xx), maar atm heb ik zoiets waarom zou ik in een 68xx serie investeren terwijl de 58xx kaarten wss een stuk in prijs gaan dalen en niet zoveel trager zijn?

Never going to happen :) Een minimale zakking hooguit.
De 6850 en 6870 zijn goedkoper omdat het productieproces minder kost maar ze zijn niet beter. Als ze slim zijn houden ze in elk prijssegment wel een kaart.

Overigens vind ik de marketing aanpak van AMD wel lame. De grafieken in hun presentatie tonen de kaarten op het eerste zicht dubbel zo snel als de GTX 460 768MB. Terwijl een dubbel zo grote balk 'slechts' 20% sneller is. Ze hebben mooie kaarten in handen, zo'n marketingstunt is dan ook echt overbodig.

Ik ben benieuwd naar de 69xx modellen en uiteraard het antwoord van Nvidia hierop.

SpeedFreak.be

Legacy Member
bosiwollig zei:
omdat de 6xxx serie waarschijnlijk minder gaat verbruiken

Dat mss wel maar is dat de extra investering waard (prijsverschil van de HD58xx straks en de HD68xx). zeg maar eens dat het prijsverschil 70 euro gaat zijn: is het dan echt het verschil waard aangezien tegen de tijd dat je het verschil terug hebt verdiend wss al snellere en zuinigere kaarten op de markt zijn. ;)

In ieder geval zou ik als ik een 58xx kaart zou hebben zeker niet over stappen, maar wachten op de 7xxx serie.

bosiwollig

Legacy Member
allahmcbeal zei:
maar ge kunt toch niet ontkennen dat er wat marketing achterzit he.

een 8800gtx gaat ook wel beter presteren dan ene 9300gt.
en de 'leken' gaan denken. oh een hoger nummer.. een snellere kaart.

ja da klopt wel, maar van nvidia ken ik de kaarten ni zo goed. en bij ati presteert de 4770 soms ook beter als de 4850 en zeker beter dan de 4830.


kijk welk lelijk roos ding amd op ons afstuurt. de HD6300.
http://gpudesign.bafree.net/wp-content/uploads/2010/09/HD6300b.jpg





weet er nu eigenlijk iemand of al die kaarten in elk land tegelijkertijd uitkomen?

Sapphire HD6870 1Gb DDR5 PCI-E
http://pcmaniacs.com.au/hd6870-ddr5-pcie-preorder-p-5487.html
:wtf:

wartobi

Legacy Member
Haha , die 6300 is overdreven, maar de 6870 valt nog mee. maar wat maakt het uit, zelf al hebt ge een venster in u case ziet ge die onderkant nog steeds niet eh.

bosiwollig

Legacy Member
oei srry kwist niet dat de 6870 daar stond dubbel link :s foutje
voilla verwijderd

Mr. Humphries

Legacy Member
Die 6XXX gaat wsch evenveel verbruiken in loadmodus, maar minder in Idle.
Ik dacht load iets van een 150Watt en 19W in idle ...

Veel heil zie ik op moment niet in de 68xx reeks, buiten misschien dat ze beter DX11 ondersteunen ...

bosiwollig

Legacy Member
nog meer te koop
6850 : Radeon HD6850 1GB GDDR5 (#EAH6850DC2DIS1G) : ongeveer 157,50 euro
6870 : Radeon HD6870 1GB GDDR5 (#EAH68702DI2S1GD) : ongeveer 195 euro

maar ik vraag mij af hoe betrouwbaar die zijn. want bij die 6870 staat er in de titel dat het een radeon is en bij de overview staat dit:

ASUS EAH6870/2DI2S/1GD5 . ASUS exclusive Voltage Tweak enables real time voltage adjustment in various GPU components, pushing ASUS EAH6870/2DI2S/1GD5 up to 50%* faster than reference design. The ASUS EAH6870/2DI2S/1GD5 also features Factory Overclocked to 913MHz and stylish aluminum fan cover design that dissipates heat and lowers surface temperature by 14° than reference boards with plastic covers. Last but not least, ASUS DirectX 11-compatible EAH6800 Series graphics cards tap proprietary AMD Eyefinity technology to expand graphics on up to six** screens for a more immersive viewing experience.

(idem voor 5850, radeon en bij oveview een asus in titel)
en de dimensions kloppen ook niet denk ik 16 inch = 40,64 cm :s

flyingdutchman

Legacy Member
Je moet de prijzen niet omrekenen maar gwn het tekentje veranderen. vanwege toeslagen en belastingen worden die kaarten wss gwn respectievelijk 200 en 250€.

was wel te verwachten.

bosiwollig

Legacy Member
tenzij ge naar amerika gaat:wtf:
wrm is België toch zo'n kutland als het op hardware aankomt :(
die 21% grrrrrrrrrrr
maar als ge krex moet geloven dan brengt asus de EAH6870/2DI2S/1GD5 uit. Die te koop gaat zijn voor 270$ . standaard overclock en voltage tweak en 6 screen eyefinity. Waarom geloof ik dit niet ?
als de overclockt versie 270 is ... dan is de default klok versie nog goekoper. Als ge nu bijvoorbeeld nen 5770 overclocked edition koopt van club3d en ne basic versie. da scheelt al gemakkelijk 30 euro.
dus ik vraag mij af hoe juist die prijzen zijn...

bosiwollig

Legacy Member
lol, voor 120 euro hebde er al ene (1gb versie) en voor 140 de vapor-x en 150 eurotjes voor een passief gekoelde
en met de 6xxx serie op komst dalen ze mss :s

hoeveel keer kan je "en" in een zin gebruiken :wtf:

Xtala

Legacy Member
allahmcbeal zei:
maar ge kunt toch niet ontkennen dat er wat marketing achterzit he.

een 8800gtx gaat ook wel beter presteren dan ene 9300gt.
en de 'leken' gaan denken. oh een hoger nummer.. een snellere kaart.

Dan is het aan de leek om dat na te kijken.
Nieuwe grafisch chip = eerste cijfertje eentje omhoog (behalve bij vieze rebranding acties ofc)
Maar dat is niet automatisch gelijk aan betere prestaties
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan