Archief - Uw laatste retro-aankoop - The sequel!!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vidiot

Legacy Member
KillingRaptor zei:
Gotta love vinyl. ^^
Heb hier ook een volle bak vinyl staan. Van die Exorcist theme heb ik de originele versie staan (denk ik toch), Tubular Bells van Mike Oldfield.

Da's idd het melodietje van The Exorcist, dat bijna iedereen, los van de film, kent :). Oldfield heb ik vele vinyls van, ben ook nogal electronica fan...Tangerine Dream/Klaus Schulze bv.

KillingRaptor

Legacy Member
Hou ook wel van dat soort muziek ja, heb hier 4 of 5 vinyl records liggen van Jean-Michel Jarre ook. Ook geweldige muziek dat! En natuurlijk niet te vergeten: Jeff Wayne's Musical Version of the War of the Worlds.

vidiot

Legacy Member
Jarre is super, zag hem paar jaar terug nog live met de Oxygene tournee, heb toen tranen gelaten van emotie, met die lasershow etc, dat pakt u. En die Jeff Wayne is, buiten de al fantastische gatefold cover, ook een pareltje om naar te luisteren...die stem! Kraftwerk mag dan ook zeker niet in je collectie ontbreken, en zelfs Vangelis heeft fijne LPs gemaakt. Achja kan nog een tijdje doorgaan, er moest misschien eens een (retro) vinyl forum komen :p.

KillingRaptor

Legacy Member
Van Kraftwerk heb ik al The Man Machine op LP, en van Vangelis heb ik Spiral liggen. Beide inderdaad ook zeer goed! Vinyl forum zou wel nice zijn ja, maar hoeveel zouden er daarop reageren? :p
Misschien gewoon een subtopic hier bij retro?

vidiot

Legacy Member
Lijkt me tof, ik post er alvast in...
Ik verkoop trouwens een deeltje van mn collectie, nog een 80-tal LPs te koop, vooral 80s. En een 100-tal singles, ook veelal 80s. Moest dat je interesseren...

KillingRaptor

Legacy Member
Je verkoopt toevallig niet het album Magic Fly van Space (niet de single dus, wil echt wel het album)? Of misschien moeten we dit bewaren voor het vinyl topic. :p

vidiot

Legacy Member
KillingRaptor zei:
Je verkoopt toevallig niet het album Magic Fly van Space (niet de single dus, wil echt wel het album)? Of misschien moeten we dit bewaren voor het vinyl topic. :p

De single heb ik een 5-tal keer liggen, de LP 3 stuks in # versies...:). Als ik die zie, ik blijf ze kopen, en doe ze liever (nog) niet weg...da's echt de max hé...
Het beste Vangelis album vind ik 'Albedo 0.39' > http://www.youtube.com/watch?v=rL1oU6fH25w, zalig die stem.
Check ook dit http://www.youtube.com/watch?v=dvTe1-a6Pdo.
Opstarten die topic (want hier is dat wat off-topic, 't wordt een onderonsje :) (en liefst een sticky van maken)).

Claudio VO

Legacy Member
vidiot zei:
Tja dat zijn vooral puberherinneringen, James Brown was ook een cultnummer in de Amiga-500 scene bv, stond op vele demo's ed. Het ene is late newbeat, het andere vroege techno in de trant van Das Boot, T99 etc. Ik geniet daarvan ja, hoewel ik eind '80 begin '90 een punker was (maar die staan dan ook gekend open te staan voor...alles :)).

Deze bom valt meestal wel bij iedereen in de smaak: YouTube - Ibiza - Amnesia

ja Vidiot , we zijn van dezelfde generatie zeker :p we gaan moeten een "retro" fuifke houden zeker .

( fuif aansluitend op de retromeet )

vidiot

Legacy Member
Claudio VO zei:
ja Vidiot , we zijn van dezelfde generatie zeker :p we gaan moeten een "retro" fuifke houden zeker .

( fuif aansluitend op de retromeet )

Met de vinyl-thread denk ik al aan een retro vinyl/music meet...terwijl we ook wat gamen. Dat wil ik nog wel organiseren hier bij mij (5 jaar na onze eerste legendarische retromeet op mn zolder) :).

junglist_clint

Legacy Member
hehe thanks :).

Ga nog een uitgebreide fotoalbum vandaag/morgen maken op mijn blog en dan stuur ik de link door ;).

junglist_clint

Legacy Member
Voorlopig staat hij bij de schoonbroer wegens verhuizing. Ben op mijn nieuwe (game)room plaats aan het maken (ik gooi er wel een kleerkast uit) :D.

Een 800 euro excl naft :)

KillingRaptor

Legacy Member
Ik verwacht nu wel een video van de gameplay daarvan natuurlijk. ^^
Ziet er echt geweldig uit, mooie staat ook blijkbaar!

junglist_clint

Legacy Member
daar ga ik mij ook vandaag bij bezig houden. Ene kant heeft wat scharen en wat lak af. Maar daar ga ik een wat aan werken zodat hij nieuw is. En een officiele coin door zoeken en hij is zo goed als nieuw ;)

Private Joker

Legacy Member
4200 exemplaren wereldwijd blijkbaar van gemaakt...

Heb je er dan alles bij zoals sleutels, papieren, handleidingen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan