Archief - Uw laatste retro-aankoop - The sequel!!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dustar

Legacy Member
space79 zei:
Dune 2000 is grotendeels een remake van Dune II (-Battle of Arrakis) door Westwood Studios dat een paar jaar later de eerste command & conquer telg ontwikkelde...aan dune II heb ik indertijd serieus wat uren versleten, alsook C&C iets later

Met beide oude Dune's heb ik menig avondje gesleten. Zelfs mijn pa speelde wel eens graag met Dune 2. Nadien ben ik niet naar C&C, maar naar Warcraft overgelopen. Maar met Red Alert toch weer terug in de Westwoord stal terechtgekomen :-) .
Dune 2000 vond ik niet slecht, maar 't was voor mij geen topper meer vergeleken met z'n tijdsgenoten.

KillingRaptor

Legacy Member
Dune II is inderdaad awesome, ook aardig wat uurtjes aan versleten vroeger. Als ik die ooit eens terugvind voor PC neem ik hem zeker mee!

Dustar

Legacy Member
Ik heb hier zo'n best buy editie van Dune2 staan. Heb ik in '96 eens op een PC beurs gekocht voor 600 toenmalige Bfr. Dat CD'tje heeft toen lang in de cdrom speler gelegen :-)

KillingRaptor

Legacy Member
De mijne was op diskettes indertijd (spreek hier echt van 14+ jaar geleden), mijn neef had die toen gekopieerd voor me. Was op 8 diskettes, was toen het van het!

_keeny_

Legacy Member
Yuri zei:
Wat is ie gewoonlijk waard? Omdat ik iemand weet die hem verkoopt, maar ik weet niet of 30 euro een juiste prijs is, al merk ik wel dat die titel niet zo makkelijk te vinden is...

Edit: nvm. Gezien dat jij hem gekocht hebt. :P Ik vond 30 euro teveel dus heb ik hem laten liggen...


On topic, tis al meer dan een week geleden, maar Jade Cocoon voor de PSX en Teenage Mutant Ninja Turtles 3: Mutant Nightmare voor PS2. Laatste was enkel gekocht voor de unlockable arcadegame, valt mee, enkel spijtig dat het niet de originele muziek heeft en dat je enkel met Leonardo kan spelen zonder multitap...

Ik zocht die al een hele tijd en toen ik em eindelijk eens tegenkwam heb ik die maar direct gekocht :) ik vond 30 euro ook wat aan de dure kant, maar ik moest em gewoon hebben :p

Dustar

Legacy Member
KillingRaptor zei:
De mijne was op diskettes indertijd (spreek hier echt van 14+ jaar geleden), mijn neef had die toen gekopieerd voor me. Was op 8 diskettes, was toen het van het!

Als je de diskettes nog hebt kan je het spel nog eens proberen op je harde schijf te plaatsen. Ik heb vorig jaar een aantal van mijn oude diskettes nog eens geprobeerd en negen van de tien werktten nog.

KillingRaptor

Legacy Member
Dustar zei:
Als je de diskettes nog hebt kan je het spel nog eens proberen op je harde schijf te plaatsen. Ik heb vorig jaar een aantal van mijn oude diskettes nog eens geprobeerd en negen van de tien werktten nog.

Heb ze jammer genoeg niet meer, die zijn al een paar jaar weg eigenlijk. Zou dan sowieso nog op zoek moeten naar een USB diskettestation voor m'n iMac.

Bamboebahr

Legacy Member
of je kan het gewoon nog eens downloaden, is wss maar een paar MB groot XD

space79

Legacy Member
Over Dune gesproken...men eindejaarspakket is er eindelijk.
Sega proudly presents (all complete OFC!):
IMG_4614.jpg

en tenslotte deze (had em al, maar deze is in een bijna mint condition...I love you, never leave me!):
IMG_4645.jpg

En nu wordt het tijd dat ik al de dubbele alsook men DC+games (deze ga ik eerst nog is uitvoerig testen en wie weet hou ik hem toch bij :p ) eens ga verkopen

Ingis

Legacy Member
space79 zei:
Over Dune gesproken...men eindejaarspakket is er eindelijk.
Sega proudly presents (all complete OFC!):
IMG_4614.jpg

en tenslotte deze (had em al, maar deze is in een bijna mint condition...I love you, never leave me!):
IMG_4645.jpg

En nu wordt het tijd dat ik al de dubbele alsook men DC+games (deze ga ik eerst nog is uitvoerig testen en wie weet hou ik hem toch bij :p ) eens ga verkopen

nice :) wel veel duits/frans tussen pecies?
moogt ons altijd de titels doorgeven van je dc games ;)

space79

Legacy Member
Ingis zei:
nice :) wel veel duits/frans tussen pecies?
moogt ons altijd de titels doorgeven van je dc games ;)

Dragon ball Z is enkel in Frankrijk uitgekomen en dune is Duits...zoals ik het vroeger ook gespeeld heb ;)
Ivm de dc games...zijn er maar een paar en ook geen zeldzaamheden, maar als ik mentaal klaar ben om afscheid te nemen, hoor jet het wel :doc:

KillingRaptor

Legacy Member
Is die DBZ game een fighter of nog iets anders? Mooie aanwinsten alvast!
Is op de SNES ook zo met DBZ games in Europa, enkel in het Frans verschenen.

space79

Legacy Member
DBZ is inderdaad een fighter en zelfs nog geen slechte...begrijp niet goed waarom em niet in andere talen verschenen is

KillingRaptor

Legacy Member
Denk ook dat het is omdat Dragonball Z vroeger vooral in Frankrijk populair was in Europa. Heb hier Sailor Moon op SNES liggen en is ook zo, in Europa enkel in Frankrijk verschenen.

Nirron

Legacy Member
Anime was in die periode vooral populair in Frankrijk en in Spanje.
Het is pas na 2000 dat anime ook populair werd in de rest van Europa.

Pokémon, Gundam Wing, Sailormoon, Samurai X, Dragonball Z, enz..

Voor de SNES heb je ook nog het spel Ranma 1/2 die gebasseerd is op de gelijknamige Anime.

KillingRaptor

Legacy Member
Denk dat Pokémon wel al in de periode was dat anime overal populair was, en zeker Pokémon.
Ook grappig van Samurai X, waarom dat zo heette hier... De serie heet namelijk Rurouni Kenshin.

Nirron

Legacy Member
Erg creatief zijn ze niet geweest met een titel aan de serie te geven hé.
Ze hadden gewoon de Japanse naam moeten behouden, maar vertalen naar het Engels.

Kenshin The Wanderer

Maar ik neem aan dat er voor Samurai X is gekozen omdat men in iedere taal wel weet wat een Samurai is.

Doet er mij aandenken dat ik deze prachtige serie nog in zijn originele Japanse versie moet zien.
Daar moet ik binnenkort eens werk van gaan maken! Vond de dub best nog meevallen.

Den_Hidde

Legacy Member
dub is heel goed, samen met die van death note bij de betere.
In het japans is de serie zowaar nog beter vind ik :) hopelijk komt die psp versie van da foghting game na hier anders import zene ! :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan