Archief - Uw laatste retro-aankoop - The sequel!!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

space79

Legacy Member
Dustar zei:
Zou toch moeten, anders heb je gewoon een ordinaire kloon. Maar daar zijn uiteraard ook voorbeelden genoeg van, latere spellen zijn dus niet altijd beter dan het origineel of tijdgenoten :-) .

inderdaad

ironhorn

Legacy Member
nog 2 spellen die ik onlangs in een andere kringloop heb gevonden:
- inferno (incl comic)
- call of cthulhu: shadow of the comet (mist alleen de muismat)

pc big box aan 2 euro/stuk :)

Nirron

Legacy Member
Een paar Dreamcast spelletjes erbij. Toegekomen in de kringloopwinkel waar ik werk.
Jammer genoeg geen spoor van de console.. maar wel een paar games sealed.

- UEFA Striker (Sealed)
- Incoming (Sealed)
- Psychic Force 2012 (Sealed)
- Ready to Rumble (CIB)
- Sonic Adventure (CIB)
- Virtual Fighter 3th (CIB)

€1,25 stuk, maar zelf niet betaalt. Dus voor mij was het gratis.

Misschien dat de console nog volgende week ofzo opduikt.
Kan ook zijn dat de eigenaar enkel de games heeft afgegeven.

red Bulleke

Legacy Member
Damn, ik ben vandaag ook nog eens gaan kijken in de kringloopwinkel hier... enkel gare zooi en geen game te zien. Wel een nice Sony trinitron 80cm crt flat tube voor €50 :)

KillingRaptor

Legacy Member
Nirron zei:
Een paar Dreamcast spelletjes erbij. Toegekomen in de kringloopwinkel waar ik werk.
Jammer genoeg geen spoor van de console.. maar wel een paar games sealed.

- UEFA Striker (Sealed)
- Incoming (Sealed)
- Psychic Force 2012 (Sealed)
- Ready to Rumble (CIB)
- Sonic Adventure (CIB)
- Virtual Fighter 3th (CIB)

€1,25 stuk, maar zelf niet betaalt. Dus voor mij was het gratis.

Misschien dat de console nog volgende week ofzo opduikt.
Kan ook zijn dat de eigenaar enkel de games heeft afgegeven.

Mooie vondst! Denk dat Dreamcast maar heel zelden opduiken in Kringloopwinkels.

Nirron

Legacy Member
Bij mij is het maar kwestie van de rekken op te vullen en in de dozen te kijken en eruit halen wat ik wil.
Wel al eens een CD-I misgelopen want die moest opgestuurd worden naar het sorteer center om getest te worden en die is dan niet meer teruggekomen.

Wandering

Legacy Member
Persoonlijk vind ik het jammer dat het er zo aan toe gaat in kringwinkels.
Tegenwoordig vind je steeds meer de 'ouwe nest' terug in de winkel omdat werknemers er veel goed spul uithalen. Zowel qua meubelen als qua huisraad als ...

Veel mensen weigeren daarom ook om hun spullen naar de kringwinkel te brengen, omdat dit zo vaak voorvalt en dus andere mensen er niet meer mee geholpen worden.

Langs de andere kant zie je ook meer een meer een bedrijfsmentaliteit terugkomen. Wat ze voor sommige dingen nog durven vragen... Of gelijk iemand hier eerder aanhaalde, een spel opzoeken via ebay en de BIN prijs erop plakken.
Zoveel verschil tussen de kringwinkels hier in de buurt qua prijshanteringen, terwijl het allemaal vanuit dezelfde keten komt.

ironhorn

Legacy Member
Probleem is tegenwoordig zelfs dat de ene kringwinkel zich aan de andere gaat spiegelen ivm prijsbeleid. Onlangs nog aan de kassa gehoord (ging wel over glazen, daar is momenteel een verschil van 25, 30, 50, 75 cent of 1,25 euro in de verschillende kringwinkels)

Ringo

Legacy Member
@Nirron: Eigenlijk zou je je als werknemer diep moeten schamen dat je het leuke er reeds uithaalt. Dat helpt heel het principe van een kringwinkel om zeep.

Als het arbeidsreglement daar het toelaat heb ik er wel begrip voor dat je het doet. Er zullen er maar weinig zijn die er zich niet aan zullen wagen.

Wellicht daarom dat ze hier laaggeschoolde, lang werkloze mensen in dienst nemen en er zelfs specifiek gelet wordt of de koper al dan niet een opkoper is. In dat geval wordt er zelfs geweigerd om te verkopen.

space79

Legacy Member
red Bulleke zei:
Damn, ik ben vandaag ook nog eens gaan kijken in de kringloopwinkel hier... enkel gare zooi en geen game te zien. Wel een nice Sony trinitron 80cm crt flat tube voor €50 :)

€50 lijkt me veel, aangezien ik men trinitron 29" (voor de arcade) voor €10 gekregen heb op ebay en dat was niet eens een superkoopje.

Nirron

Legacy Member
@Ringo

Ik ben dan ook een verzamelaar van videogame's hé. Het is toch normaal dat ik deze voor mezelf houd.
Ik zit wel met een maandelijkse aankoop limiet en daarna mag ik niets meer kopen tot de volgende maand.

Het arbeidsreglement laat dit inderdaad toe.

De andere mensen die bij mij werken kopen voornamelijk speelgoed voor hun kinderen en keukengerief.
We zitten dan ook voornamelijk met een vrouwelijke staff met allemaal wel tenminste 1 kind. :)

En het is niet dat onze pré zo enorm hoog is hoor.. wat je zeker wel weet.
Dus voor mij is het wel goed meegenomen om af en toe wat retro aankopen te kunnen doen op mijn werk.

Private Joker

Legacy Member
Ik ben het hier wel eens met Ringo. Het feit dat je verzamelaar bent spreekt toch niet goed dat je die dingen wegsnoept van de minderbedeelden? Als een opkoper niet mag kopen, waarom zou jij het dan wel mogen doen? Het feit dat jij daar mag gaan werken vind ik al vreemd. Hier in de spullenhulp in Brussel zijn het enkel mensen die het moeilijk hebben buiten de storemanager en misschien één of twee verantwoordelijken.

Soit, we gaan er allemaal heen en ik neem aan dat niemand van ons minderbedeeld is. De kringloopwinkel en spullenhulp staan al lang niet meer waar ze initieel voor werden opgericht.

red Bulleke

Legacy Member
Kom kom, ik veronderstel dat niemand hier heiliger is dan de paus he. We wrijven allemaal één voor één in onze "pollekes" wanneer er een gouden deal te scoren valt. Geen van ons zal zich volgens mij op dat moment afvragen of het een politiek of maatschappelijk correcte aankoop is. Het arbeidsreglement van de kringloopwinkel laat die marge, dus is er imho absoluut geen probleem.

Dit ligt eigenlijk volledig in de lijn van biedingen via PM sturen naar mensen die iets in prijsschatting posten. Ogenschijnlijk doet niemand dit hier, maar in realiteit worden de posters overladen met PM's. Bij deze beken ik formeel: Ik breng regelmatig bodjes uit via PM en 't heeft me al goeie deals opgeleverd. En mocht ik in Nirron zijn schoenen staan, ik zou net hetzelfde doen. We kunnen met z'n allen lekker hypocriet doen, maar dan maak je vooral jezelf vanalles wijs.

Trouwens: naar mijn mening wordt er hier te vaak met argumenten (om niet te zeggen kak) gesmeten die enige vorm van nijd of jaloezie vertonen. 't Moet een typisch Belgisch verschijnsel zijn want 't is opvallend meer aanwezig op Belgische dan op buitenlandse fora.

't Leven is aan de rappe. You win some, you lose some, get used to it!

sluysen

Legacy Member
Idd, had ik de kans om op m'n werk dan nog retro mee te pikken, ik zou het zeker doen..

en ik denk nu ook niet dat hij iedere week iets kan scoren? (of ben ik mis? :p)
Ook zit er een limiet, dus als er toevallig heeel veel binnen komt wanneer hij aan z'n limiet zit, heeft hij ook pech :p

Private Joker

Legacy Member
Dan gewoon vragen aan familie/vrienden om eens langs te komen hé :p

Claudio VO

Legacy Member
ik stem op red Bulleke :p

maar PM's sturen zou ik persoonlijk niet doen . verder heb je 99% gelijk . we zijn géén heiligen als we "deals" ruiken :)

Nirron

Legacy Member
@sluysen Ik mag al tevreden zijn als ik om de 2-3 weken iets van retro games vind en kan kopen, maar als het binnen komt is het wel zalig.

En van die minderbedeelde vind ik zever want die zijn meestal helemaal niet geïnteresseerd in retro games en zeker niet om te verzamelen. Meestal is het dan gewoon om zelf te proberen doorverkopen om wat geld te maken.

Of het zijn opkopers die geregeld op de rommelmarkt/online ermee te koop staan.

Er is trouwens iemand hier op het forum die zijn vader die dagelijks langskomt op zoek naar retro games en andere dingen.
Zijn zoon is zelf een "verzamelaar" maar zoon en vader staat zelf ook op de rommelmarkt met een hele hoop spelletjes.

reactor

Legacy Member
red Bulleke zei:
Kom kom, ik veronderstel dat niemand hier heiliger is dan de paus he. We wrijven allemaal één voor één in onze "pollekes" wanneer er een gouden deal te scoren valt. Geen van ons zal zich volgens mij op dat moment afvragen of het een politiek of maatschappelijk correcte aankoop is. Het arbeidsreglement van de kringloopwinkel laat die marge, dus is er imho absoluut geen probleem.

Dit ligt eigenlijk volledig in de lijn van biedingen via PM sturen naar mensen die iets in prijsschatting posten. Ogenschijnlijk doet niemand dit hier, maar in realiteit worden de posters overladen met PM's. Bij deze beken ik formeel: Ik breng regelmatig bodjes uit via PM en 't heeft me al goeie deals opgeleverd. En mocht ik in Nirron zijn schoenen staan, ik zou net hetzelfde doen. We kunnen met z'n allen lekker hypocriet doen, maar dan maak je vooral jezelf vanalles wijs.

Trouwens: naar mijn mening wordt er hier te vaak met argumenten (om niet te zeggen kak) gesmeten die enige vorm van nijd of jaloezie vertonen. 't Moet een typisch Belgisch verschijnsel zijn want 't is opvallend meer aanwezig op Belgische dan op buitenlandse fora.

't Leven is aan de rappe. You win some, you lose some, get used to it!

Ik ben het volledig met je eens ,hoe irritant zulke dingen ook zijn .
Ik zou precies hetzelfde doen :p

@Nirron
Ik vraag mij wel af hoe je in godsnaam aan zo een baantje komt?
Ik dacht ook dat da allemaal sociale gevallen waren.(wil je hierbij helemaal niet beledigen hoor :hug:)

Nirron

Legacy Member
Ik was langer dan 2 jaar werkloos en ingeschreven bij de VDAB en dat is genoeg om in aanmerking te komen om daar te gaan werken.
Ik kan hier maximum 1 jaar blijven werken en als ik ergens anders kan aangenomen worden mag ik gewoon mijn contract (WEP+) opzeggen.

Beter dan thuis zitten en niets doen.
Ik doe werkervaring op en kan eventueel ook nog VDAB opleidingen volgen die gewoon aanschouwd worden als werkuren.

Btw voor de big box PC collector's.. ben hier helemaal niet geïnteresseerd in en zet deze wel in de rekken.
Staat momenteel eentje van Star Wars te koop en nog een paar die ik me niet meteen herinner.

Prijs €1,25 of €0,50

Edit: Let's get back on topic! Post die laatste retro aankopen! ;)

Private Joker

Legacy Member
Ik zou wel willen, maar mijn madam is met de camera naar Zweden vertrokken :(
Er liggen hier een paar mooie dingen te wachten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan