Archief - Uw laatste retro-aankoop - The sequel!!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Private Joker

Legacy Member
Het feit dat het in een kringloopwinkel geraakt is nog niet zo bijzonder. Dat het import games zijn, doet eerder vermoeden dat het om mensen gaat die er iets van kennen en dan laat je zoiets toch niet in je ouderlijk huis liggen of breng je toch niet zelf naar de kringloopwinkel?
Ik weet van US SMS games dat die door Sega zelf werden geimporteerd, maar was dat voor andere consoles dan ook zo?

Den_Hidde

Legacy Member
Blijkbaar zijn er toch meerde die dat deden, de nes had ook zo een aantal games waarop stond" met gebruik van de gamekey" ofzoiet. Als ze die game convertors verkochten in den tijd, moesten ze zelf ook games voorzien. want welk kid kon in de jaren 80 begin 90 aan gamesu it amerika geraken :) not me !

Ringo

Legacy Member
Toen ik mijn 1e Snes had (1995) kon je relatief eenvoudig aan importgames geraken. Er was overal wel ergens een speelgoed of elektrowinkel die ze importeerde. En aan de andere kant van de taalgrens leek me dit zelfs nog couranter te zijn.

Zelf herinner ik me nog de Games Bond in Gent, de Arcade Krush in Brugge, en in Blankenberge had je zo'n hele rits van elekrowinkeltjes die niets liever deden dan importeren.

ironhorn

Legacy Member
in dezelfde kringloop lag ook nog 2x tekken ntsc voor de psx, vermoed dat het samen binnengebracht is

eerste keer dat ik in die kringloop iets de moeite waard van retro vind en van prijzen liggen die normaal ook serieus hoog (maar blijkbaar nog niet voor spellen :))

Ringo

Legacy Member
Gelukkig nog niet voor games! Kun je voorstellen wat dat zou opleveren?
't Is al erg genoeg dat mensen op 2dehands-sites denken dat ze goud in handen hebben dat een kringloopwinkel dit zou beginnen te doen.

En zoals Private Joker al eens aanhaalde, ze krijgen het voor niks...dus alles wat ze er van maken is pure winst.

junglist_clint

Legacy Member
kringwinkels... :D Ik heb er veel geluk gehad maar zodra er iets "fanci" uitziet gaan ze op ebay kijken naar bin prijzen, en ze krijgen het effectief verkocht voor die prijs. 100 euro voor unboxed tabletop van dk, nog geen week later is die verkocht?

Exasephiroth

Legacy Member
junglist_clint zei:
kringwinkels... :D Ik heb er veel geluk gehad maar zodra er iets "fanci" uitziet gaan ze op ebay kijken naar bin prijzen, en ze krijgen het effectief verkocht voor die prijs. 100 euro voor unboxed tabletop van dk, nog geen week later is die verkocht?

Het enige interessante wat hier ooit in de kringwinkel stond was een originele Dynamite Cop arcade kast voor ca. €220 (toch zoiets).
Kheb er 2 dagen over getwijfeld & toen ik eindelijk beslist had dat ik hem wou kopen was hij al weg :sad:

space79

Legacy Member
John1307 zei:
Bwah, op vlak van 3D gaming moest de Saturn toch zwaar onderdoen voor de PS One en de N64. Op een paar goeie arcade ports (en castlevania SOTN) na was er eigenlijk niets dat de moeite waard was om te spelen.

De saturn op zich was puur op hardware veel beter dan n64 en ps...enig probleem toen, ontwikkelaars konden toen nog niet overweg met multiprocessors en de betere maar ook complexere graphics zoals de saturn heeft, vandaar dat de games niet allemaal super waren.

Nirron

Legacy Member
junglist_clint zei:
kringwinkels... :D Ik heb er veel geluk gehad maar zodra er iets "fanci" uitziet gaan ze op ebay kijken naar bin prijzen, en ze krijgen het effectief verkocht voor die prijs. 100 euro voor unboxed tabletop van dk, nog geen week later is die verkocht?

Personeel krijgt 25% korting, maar was waarschijnlijk gewoon een klant.

red Bulleke

Legacy Member
John1307 zei:
Bwah, op vlak van 3D gaming moest de Saturn toch zwaar onderdoen voor de PS One en de N64. Op een paar goeie arcade ports (en castlevania SOTN) na was er eigenlijk niets dat de moeite waard was om te spelen.

Voor een console die gereleased werd twee jaar na de Saturn, mag je minstens verwachten dat de kwaliteit beter is, zou ik zo denken :)

Wandering

Legacy Member
junglist_clint zei:
kringwinkels... :D Ik heb er veel geluk gehad maar zodra er iets "fanci" uitziet gaan ze op ebay kijken naar bin prijzen, en ze krijgen het effectief verkocht voor die prijs. 100 euro voor unboxed tabletop van dk, nog geen week later is die verkocht?


Barst van hier op het forum heeft die gekocht, wist hij me te vertellen. Tenminste, hij kreeg het als kerstgeschenk van iemand. Dusja, dan kun je een keer gek doen he.

vidiot

Legacy Member
Oorspronkelijk geplaatst door John1307 Bekijk bericht
Bwah, op vlak van 3D gaming moest de Saturn toch zwaar onderdoen voor de PS One en de N64. Op een paar goeie arcade ports (en castlevania SOTN) na was er eigenlijk niets dat de moeite waard was om te spelen.

red Bulleke zei:
Voor een console die gereleased werd twee jaar na de Saturn, mag je minstens verwachten dat de kwaliteit beter is, zou ik zo denken :)


Saturn en PS1 zijn zo goed als gelijktijdig verschenen, misschien een paar weken verschil. Met N64 vergelijken heeft geen zin, da's 32 vs 64-bit, 2 verschillende generaties. N64 was met de Jaguar de enige 64-bit console, als ik me niet vergis.
PS1 en Saturn mag je gerust vergelijken, N64 kan je met niks vergelijken ;).

Den_Hidde

Legacy Member
De jaguar was eigenlijk ook geen 64 bit console, 32 bit met een hoop prullen in gestopt om zo tot 64 te geraken, wat het moeilijk maakte om er games voor te creeren.
:d jes N64 was tha bom :)

space79

Legacy Member
Ik wil jullie niet ontgoochelen, maar sega is "tha bom" door het eerste echte 3D spel uit te brengen (virtua fighter) waardoor, ironisch genoeg, PlayStation zo "groot" is kunnen worden ;)

Den_Hidde

Legacy Member
haha da klinkt als een goeie oude sega - nintendo oorlog ? :D Maar die strijd is al gedaan (en gewonnen dooe the big N :))
Ik ben altijd pro nintendo geweest, maar toegeven dat sega gewaagde ideeen had en hopelijk maken ze ooit nog is een console :)

knight-k

Legacy Member
space79 zei:
Ik wil jullie niet ontgoochelen, maar sega is "tha bom" door het eerste echte 3D spel uit te brengen (virtua fighter) waardoor, ironisch genoeg, PlayStation zo "groot" is kunnen worden ;)

Interessant, leg eens uit, wat had virtua fighter met playstation te maken?

space79

Legacy Member
Ontwikkelaars zagen het eerst niet zitten om te investeren in deze 3D console in ontwikkeling...te duur, te moeilijk...onmogelijk zelfs. Tot sega in 93 met vf op de proppen kwam en plots kon het wel en wou men zelfs zien/testen wat nog meer kan. 2 jaar later kwam vf2 en 3 jaar later is tekken geboren... En dan zijn er mensen die vf1 vergelijken met tekken en zeggen dat tekken veel beter is...newsflash! No tekken without virtua fighter

s_kaiba

Legacy Member
gisteren de zelda 3ds gekocht.
Geen retro, maar ben er enorm gelukkig mee.

7 winkels r voor af gereden dan eindelijk één gevonden en het was daar ook de laatste :)

Psyt3k

Legacy Member
space79 zei:
No tekken without virtua fighter

Ja en no WOW without Everquest en no Call of Duty Without Wolfenstein enz he :) Er moet altijd een de eerste zijn en uiteindelijk zullen games die later gereleased worden vaak wel "beter" zijn (zowel in vergelijking met die eerste game als met de games van dezelfde tijd).

Dustar

Legacy Member
Psyt3k zei:
Er moet altijd een de eerste zijn en uiteindelijk zullen games die later gereleased worden vaak wel "beter" zijn (zowel in vergelijking met die eerste game als met de games van dezelfde tijd).

Zou toch moeten, anders heb je gewoon een ordinaire kloon. Maar daar zijn uiteraard ook voorbeelden genoeg van, latere spellen zijn dus niet altijd beter dan het origineel of tijdgenoten :-) .
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan