Archief - Tomb Raider Underworld

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Goldrusher

Legacy Member
abronsius zei:
Ik snap het gewoon niet en ben er totaal niet mee bezig.
Ik ben iemand die vóór trophies ook voor de 100% ging. Soms zijn trophies een checklist van alles wat je kan doen in de game, soms voegen ze ook nog extra challenges toe. En dat je dan via je friends list kan zien wie wat al heeft behaald, plezant toch ?

Ik denk dat er hier ook niemand games speelt enkel voor de trophies, da's totaal onnozel. Maar ze voegen in goede games en games die je sowieso wou spelen toch echt wel iets toe. Na een lang en moeilijk level of een uitdagende challenge die jingle van een trophy horen, geeft toch wel een goed gevoel.

Wel mogen devs van die "tellertrophies" achterwege laten. Zaken als het winnen van 200 races, het rijden van 3000km of het behalen van 10 000 kills draait niet om skills, maar om hoeveel vrije tijd je wil verspillen in de game. En dat verdient geen trophy, integendeel, ze zouden er ene voor moeten afpakken. :rofl:

abronsius

Legacy Member
Als je er iets mee unlocked in een game, dan vind ik het ook een uitdaging en zoals je zegt, trophees van "10000 kills" in a game, "win 300 races", het zijn vooral die trophees waarvan ik de funwaarde niet snap. Bij GTAIV heb ik me eens beziggehouden om 200 duiven te zoeken (en toen waren er zelfs geen trophees !!!). Never again :lol:

Goldrusher

Legacy Member
Ik heb met plezier alle pakjes, beeldjes, oesters, hoefijzers, ballonnen, duiven en wat nog allemaal "gezocht". Met een guide erbij is het een virtuele sightseeing trip waarbij je soms nog eens iets ziet wat je tijdens de missie niet zou gezien hebben.

Goldrusher

Legacy Member
Eerste "level" gespeeld en soms durven de controls wat tegenwerken, maar het valt nog mee. Wellicht ook vanwege die "hard mode" waarbij de game precisie wel op prijs stelt. Tien centimeter teveel naar links kijken en Lara springt voorbij de paal.

Audiovisueel wel zeer mooie game.
Een van de betere third-parties, wellicht ook dankzij het portwerk van onze noorderburen.

Scooter

Legacy Member
Ik ben ook opnieuw begonnen op hard. Toch een kleine maar vervelende bug tegengekomen. Daar waar je terug naar je boot zwemt wou het hoofdstuk maar niet verder gaan. Ik liep daar maar wat rond op mijn bootje. Uiteindelijk is het me gelukt na 2 keer terug in het water te springen. Ik werd blijkbaar geacht de boot langs de zijkant te benaderen waarbij de korte cutscene gestart werd :s

@Goldrusher: Die precisie is ongeacht de moeilijkheidsgraad. Ik weet nog toen ik in december het spel een eerste keer doorlopen heb op normal, dat ik ergens vastzat en toch een walkthrough ben gaan raadplegen. Tot mijn verbazing moest ik vaststellen dat ik heel de tijd juist bezig was. Alleen was mijn timing niet 100% :doh:

ytsejam

Legacy Member
Het "rondspringen" is inderdaad minder gemakkelijk. Maar wat ik met momenten echt storend vind is dat pijltje omhoog + X wil zeggen dat ik ergens op wil klimmen, niet dat ik zo half tegen die muur wil springen... Nadat je uncharted gespeeld hebt lijkt TR wel een stuk minder "vloeiender" qua animaties enzo.
Maar toch zeker een goede game:)

ikbenben

Legacy Member
Ik had het al eens uitgespeeld op normal zonder trophies.
Ik heb me toen ook zwaar staan ergeren aan de controls en camera met momenten.Lara springt ook niet altijd zoals het moet vind ik.
Maar de minpunten neem ik er graag bij want het is toch wel een goede game.
Nu ben ik ook herbegonnen op hard.

ElGargamel

Legacy Member
Daarvoor is Tomb Raider net plezant.
Dat je niet meteen de oplossing vindt, maar ff moet zoeken. Dat heb ik zo gemist in Uncharted, puzzels waren retesimpel.

ikbenben

Legacy Member
Zó moeilijk zijn de puzzels nu toch ook niet hé dat je direct al een walktrough moet gebruiken :wtf:

Goldrusher

Legacy Member
Camera valt goed mee en in het tweede level nog geen enkele sprong gemist. Eens je een beetje weet hoe en wat Lara allemaal kan, gaat het vlot.

Enige dat ik totnutoe heb moeten opzoeken, is hoe je een headshot schiet. Het spel geeft je daarover wat uitleg, maar 'k snapte het nie goe...

Als je adrenaline-gehalte vol is, moet je locken op een vijand en wanneer 'em dichtbij is, op vierkantje duwen. Dan gaat het spel in slow-motion, wordt de healthcirkel van de vijand grijs en verschijnt ergens op het scherm een rood bolletje. Dat bolletje moet je met de stick in dat grijze zetten. Als het goed is, wordt de healthcirkel dan rood. En dan schieten (R2). Heel ingewikkeld voor een onnozele headshot. :confused:

Maar nogmaals, prachtige game. Vooral zeer mooie belichting.

abronsius

Legacy Member
Das wel waar, de puzzels zijn imo de beste uit alle TR reeksen ever.

Gavin

Legacy Member
Jonas89 zei:
zeker om al die verborgen schatten te vinden...
Maar dan weet je toch wat allemaal gaat komen?

Ik gebruik ook een guide (bijvoorbeeld bij Uncharted) om de schatten te vinden die ik nog niet gevonden had na mijn playthroughs zonder hulp. (ik had er vijf niet gevonden geloof ik)

Anders is er toch helemaal geen plezier meer aan? :(

ikbenben

Legacy Member
Och,als het uitgespeeld is krijg je toch de treasure hunt mode.
Je kan dan de levels doorlopen zonder dat je nog puzzels moet oplossen en vijanden verslaan.

abronsius

Legacy Member
Zie je, als je geen treasure/trophee-hunter bent is het goedkoper! Moet je geen guides kopen :p

Grapje gasten, elk zijn ding. Bij GTAIV heb ik trouwens ook een guide gekocht, na ik hem had uitgespeeld. Bij mp's zijn guides nuttig de eerste weken dat de game uit is, om de beste snipespots te kennen, maar na een paar weken kent iedereen ze :lol:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan