Archief - The Sims2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

xReAVeRx

Legacy Member
idd want the sims 1 was ik beu achter een week, maar kben echt nieuwsgierig achter de vernieuwingen in 2

eL MueRTo

Legacy Member
Tah_b00nz0r zei:
idd der circuleert ne clone cd versie, kheb em en ga em strax of zo is uitteste mja ast mij echt aansta ga oze kleine da wss toch kope :D
reaver, ge kun mss die versie eerst es uitproberen :p (kweet wel nie waar da ge er aan kunt geraken ma kom)

Miche

Legacy Member
Kvind het ook een goed spel, sims 1 was ik na een paar dagen altijd beu, maar denk dat ik deze veel minder snel ga beu zijn. Je word veel meer bij het spel betrokken, en het is niet zoals in sims 1 dat er na een bepaalde tijd een vaste routine heerst: opstaan, wc, douche, eten, werk, slapen, .. Je hebt nu veel tijd om leukere dingen te doen zoals naar het stad te gaan, vrijen met je partner, verschillende relaties opbouwen, wensen vervullen, ... Wat ik zeker positief vind zijn de talloze interactie mogelijkheden, en ook dat je betrokken word bij je werk. Dat er zich dus scenario's afspelen waar jij juist op moet reageren.

Ik was ambulancier, ging naar men werk, na een paar uur kreeg ik een berichtje dat mijn vrouw dus aan het rijden was met de ambulance, op weg naar een dringende oproep maar dat ze vast zaten op de ring van SimCity. Ik moest kiezen tussen "over de stoep rijden" of "te voet gaan, met EHBO & reanimatie materiaal". Aangezien ik nog nooit mijn lichaam had getraind koos ik voor over de stoep te rijden. Ik kreeg een berichtje terug, dat ik bijna iemand had aangereden en dat ik was aangehouden door de politie, een boete moest betalen, en mijn job kwijt was! Geen goed nieuws natuurlijk, maar vind het gewoon veel leuker zo :)

TatuObsessed

Legacy Member
heb je nu ook een paar buitenhuis activiteiten, zoals winkelen, sporten, trainen, werken??

Miche

Legacy Member
ja, je kan met je telefoon bellen naar een taxi, dan kan je kiezen of je alleen weg wilt, of met je familie, of wil je mensen uitnodigen om mee te nemen, e.d.. Je kan gaan winkelen (nieuwe kleren kopen, eten, ..) en je kan ook buitenshuis gaan zwemmen, naar feestjes gaan, vanalle activiteiten doen zoals in een park gaan wandelen, naar vijvers gaan, darts spelen, ... noem maar op

TatuObsessed

Legacy Member
heb het nu toch maar gaan halen :woohoo:
en ik verschiet ervan hoe mooi het wel is, je hebd ontzettend veel verschillende bouwmogelijkheden
over het omgaan met objecten, het is echt reëler geworden bv als je op de pc gaat kan je je e-mails checken, chatten met je vrienden (als deze ook over een pc beschikken natuurlijk) gamen (ssx3, je ziet dus ook echte beelden van de game :)) en eten bestellen...
je kan EINDELIJK flirten met je kuisvrouw :D hehe
spijtig van het TE dure prijskaartje, onder de 50€ zul je het gegarandeert niet vinden :(

Inspector Monkfish

Legacy Member
TatuObsessed zei:
heb het nu toch maar gaan halen :woohoo:
en ik verschiet ervan hoe mooi het wel is, je hebd ontzettend veel verschillende bouwmogelijkheden
over het omgaan met objecten, het is echt reëler geworden bv als je op de pc gaat kan je je e-mails checken, chatten met je vrienden (als deze ook over een pc beschikken natuurlijk) gamen (ssx3, je ziet dus ook echte beelden van de game :)) en eten bestellen...
je kan EINDELIJK flirten met je kuisvrouw :D hehe
spijtig van het TE dure prijskaartje, onder de 50€ zul je het gegarandeert niet vinden :(


idd.

55€ is het minimum.
Kheb het juist gekocht bij de FRS :D

Thundrer

Legacy Member
Fnac 54.95 denk ik

Dvdzone2 biedt het aan voor ongeveer 51€!

TatuObsessed

Legacy Member
betwijfel ik wel
mijn specs zijn

AMD +2000xp
768 ram
ATI 9800pro

en soms hapert het ff, staat nu wel op hoogste detail maar tis zekers te doen

op de officiele site staat dat GF4 mx wel ondersteunt, maar nix van GF2 mx wel de gewone maar de mx :confused:

spel is wel al irritanter geworden, moeilijker om je sims tevreden te houden
weet iemand of je ook een wagen kunt kopen??

Miche

Legacy Member
Over wagen kopen nog niets gehoord. Had een gezin gestart met 2 personen (man en vrouw) en dat verliep heel vlot. Beide boven het gouden wensniveau, en hun humeur ook altijd tot op het maximum (dit bereikt ZONDER het saaie routine zoals ik daarnet al heb uitgelegd). Dus als je maar met 2 bent vond ik het redelijk easy om ze happy te houden. Maar nu ben ik getrouwd met mijn vrouw (duh) en heb een baby gemaakt. Die baby was tot mijn verbazing erg gemakkelijk te onderhouden, vergeleken met de vorige sims. Maar nu dat die in een peuter is veranderd vind ik het echt een pain in the ass! Je moet dat kind dus werkelijk alles leren.. lopen, praten, pissen/kakken, je moet die ook gelukkig houden, zien dat ze geen vuile pampers hebben, vaak mee spelen, ... heb dus nu zo'n kindermeisje ingehuurd, maar die komt enkel de uren dat mijn vrouw weg is. Maw, van 8 tot 15u, en buiten die uren zit ik er mee opgescheept, en het is erg moeilijk om mijn beide sims tevreden te houden en mijn peuter.....

Vraagje over het verouderingsproces, in je balkje kun je zien staan "Volwassen sim word oudere binnen x aantal dagen" Is het dan werkelijk zo dat je op die dag in een oudje veranderd? Want ik had gehoord dat je zelf nog kon kiezen of je werkelijk wou verjaren of niet. Ik dacht gehoord te hebben dat je na die x aantal dagen de mogelijkheid krijgt om dus te verouderen, door een feest te organiseren. Maar als je dat niet wou, verouder je niet. Klopt dit?

BTW, blijf links posten naar pics van jullie huisjes, best wel cool :D Mijn huis is geen pic waard, alles staat maar dooreen om het gemakelijk te maken en het trekt werkelijk op NIX! :)

Amp

Legacy Member
Ik ben ook getrouwd het is inderdaad niet echt moeilijk om ze allebei tevreden te houden... Ik neem zoveel mogelijk levenselixers zodat men 2 sims zolang mogelijk volwassen blijven en niet ouder worden... dus een kind heb ik nog niet nodig!!! Voor die peuter heb je toch ook zo een ding? zodat hij sneller leert lopen enzo... Het is echt wel een leuk spel...

Vrallie

Legacy Member
Ik snap toch 1 ding nie , ik verdien nu enorm veel geld (ben hoofd commisair :woohoo: :) en i.p.v mijn huis te verbouwen wil ik verhuizen naar een ander. Maar hoe doe ik da precies?

TatuObsessed

Legacy Member
Vrallie zei:
Ik snap toch 1 ding nie , ik verdien nu enorm veel geld (ben hoofd commisair :woohoo: :) en i.p.v mijn huis te verbouwen wil ik verhuizen naar een ander. Maar hoe doe ik da precies?
bij de vorige moest je da gewoon doen in het neighborhoodscherm en evict pakken
dan gewoon terug je sim selectere en dat huis kopen, klaar

Amp

Legacy Member
Ge kunt denk ik ook huis zoeken via de krant ni?
Ik en mijn vrouw zijn allebij het hoogste van de politie :D 1225 per dag ( per persoon ) :P

gizmo666

Legacy Member
ik was er als eerste bij want ze waren nog maar pas binnen. ik had geen besteld

Miche

Legacy Member
Goh ja.. nu je het zegt, ik vergeet die speciale punten te gebruiken! Er zijn zoveel nieuwe dingen dat ik me nog niet op alles kan concentreren. Die levenselixirs, hoeveel kan je er zo pakken? En welk effect geeft het?

Heb nu die lovetub gekocht, dat chemisch proeftoestelleke zodat ze weer volledig fit zijn (ben de naam ff kwijt) en die gele bol om hun humeur op te krikken (ook naam kwijt :p). Zal de rest van mijn punten spenderen aan levenselixirs, ik zie staan dat mijn sims ouder gaan worden binnen 5 dagen :(

Ivm dat verhuizen, in de krant kun je zoeken achter een eigen huis, en ik denk ook op internet, ben daar wel niet zeker van!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan