Archief - Sudeki

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

guy666

Legacy Member
fixer187 zei:
bwa een 8/10 vind ik toch niet slecht ze, het is wel het zwakkere broertje van fable en jade empire

juich maar niet te vroeg, Fable en Jade empire moeten ook nog verschijnen. O wee als ze die durven vern**ken :angry:

capt_snow

Legacy Member
guy666 zei:
juich maar niet te vroeg, Fable en Jade empire moeten ook nog verschijnen. O wee als ze die durven vern**ken :angry:

stel je voor het grote fable waar veel mensen hun xbox om gekocht hebben (zoals ik :) ) en het flopt .

hopelijk nie :cry:

guy666

Legacy Member
capt_snow zei:
stel je voor het grote fable waar veel mensen hun xbox om gekocht hebben (zoals ik :) ) en het flopt .

hopelijk nie :cry:

Het is daarmee dat ik er nog geen gekocht heb. Ik wacht eerst de reviews af, daarna speel ik de game eens en als het mij bevalt koop ik het. Dankzij dit strenge protocol hou ik de kwaliteit van mijn RPG-collectie hoog :niceone:

Ben btw. al 9 uur bezig met Xenosaga episode 1 en als ik het spel in 1 zin moet uitdrukken dan is het toch wel "rare jongens, die japanners!" :bow:

fixer187

Legacy Member
zoals ik in de offtopic al heb verteld dat de redactie van de PU in afl 6 van gamekings fable hebben gespeeld en jade empire een voorstelling hebben gekregen en ze zeiden dat het echt the bomb is.

guy666

Legacy Member
fixer187 zei:
zoals ik in de offtopic al heb verteld dat de redactie van de PU in afl 6 van gamekings fable hebben gespeeld en jade empire een voorstelling hebben gekregen en ze zeiden dat het echt the bomb is.

In jade empire heb ik vertrouwen, in Fable ...... minder. Mede omdat het van Peter Molyneux is, enkele jaren geleden was B&W ook 'the bomb' en dat draaide ook uit tot een teleurstelling.

xbox

Legacy Member
ik denk nie echt da fable gaat tegenvallen.... der staat een te grote druk op die manne zoals bij Blizzard hun games

fixer187

Legacy Member
guy666 zei:
In jade empire heb ik vertrouwen, in Fable ...... minder. Mede omdat het van Peter Molyneux is, enkele jaren geleden was B&W ook 'the bomb' en dat draaide ook uit tot een teleurstelling.

B&W was meer een experimentele game en qua AI vond ik die toch heel goed, als spel was het iets minder maar toch goed. Je mag ook niet vergeten dat Molyneux al spelen als Theme Hospital en Dungeon Keeper 1&2 op zen naam heeft staan en als je weet dat de Carter broertjes er wel wat hun zeggen in hebben heb ik er veel vertrouwen in.
Ik heb in ieder geval ook vertrouwen in wat die gasten van de PU zeggen over hun spel ervaring tijdens de E3.

guy666

Legacy Member
Fable is ook een experimenteel spel en de manier waarop men Fable nu promoot (alle grafische features, verandering uiterlijk,...) is net zoals bij B&W. Ik herinner mij nog dat dagboek uit de PCgameplay: het spel werd jaren voor de release gehyped, de PU doet nu hetzelfde met Fable.

Ik weet ook wel dat Molyneux ooit heeft gewerkt aan team hospital, populous en dungeon keeper maar nog geen enkele RPG. Climax kon ook degelijke race-games maken maar RPG's zijn een hele andere koek.

In Square-enix en Bioware heb ik vertrouwen maar Lionhead moet zich nog bewijzen eer ik blindelings hun games koop.

Dark_Bf

Legacy Member
Eigenlijk is het game zo slecht niet, na wat spelen begint het verhaal op gang te komen en is het vrij degelijk.

Het heeft ook een beetje geduurd om aan het combo systeem gewoon te worden om critical attacks enzo te doen ( vb A X A A A A ).

Meestal laat ik het meelee werk over aan de AI en gebruik ik Ailish of Elco om rond te strafen en vuren A la FPS style.

Het valt wel op dat als er veel monsters zijn + effecten dat het game een beetje vertraagd, maar niet zoveel dat het onspeelbaar wordt.

Tsubasa

Legacy Member
de review van gamespot is ook al nie vet,
gamespot

:( ik ga nu ff lezen, begin wel wa te twijfelen of ik het ga kopen

edit: de reader reviews zijn wel goed :)

Dark_Bf

Legacy Member
Gewoon iets grappig uit het spel :

Ik vond van het begin dat het karakter Elco een raar maar bekend accent had...ergens in het game moet je naar waar Elco vandaan komt. Hij spreekt dan tegen een collega professor en zegt het volgende (met ondertittels in het nederlands) :

"professor, u moest zich schamen!"

Ik moest wel even lachen, blijkbaar is nederlands de taal waar Elco vandaan komt en daarom heeft hij zo een duidelijk nederlands accent. Dit is toch wel een van de weinige grote games waar iemand nederlands in praat ;)

Het enige andere game dat ik kan bedenken is dungeon keeper, waarbij ik na het horen van "Je slaafjes worden aangevallen" prompt de engelse versie geinstalleerd heb.

Gamer 01

Legacy Member
in hitman3 zijn er ook 2 hollandse levels, daar praat ook iedereen nederla,nds

capt_snow

Legacy Member
Gamer 01 zei:
in hitman3 zijn er ook 2 hollandse levels, daar praat ook iedereen nederla,nds

in moh frontline heb je een level waar de plakaten (op een poort bv) in het nederlands staan.

xbox

Legacy Member
dan komt mijn belgische trots altijd los en los ik een traantje....

Oh dierbaar België :music:

koekoek

Legacy Member
tis wel nen hollander hé ;)

ja spel is wel plezant alleen wa lineair, altijd door poortje gaan, poortjes worden overal afgesloten door van die rare planten, beestjes verschijnen, dood doen en poortjes open, van da nederlands stukje tegen die professor vonnek ook wel raar.

wel tof spel, maar zit nu vast en hebde ni zoveel goesting omda te spelen,
dark_Bf ik zit vast met Tal en elco dat die twee meisjes zijn ontvoerd en ik zit bij die da standbeeld van die zeemeermin, kweet ni naarwaar ik moet :(

thx

capt_snow

Legacy Member
evil-duckie zei:
de review van gamespot is ook al nie vet,
gamespot

:( ik ga nu ff lezen, begin wel wa te twijfelen of ik het ga kopen

edit: de reader reviews zijn wel goed :)

wel lage score :sad:

maja ik wacht met veel hoop op fable.

Dark_Bf

Legacy Member
Je moet 2 parels verzamelen en aan die zeemeermin boven zetten.

De eerste haal je na een kleine sound quest. Als je door de deur beneden gaat en verder loopt, aan de linkerkant zijn er 5 ringen die elk een geluid geven.
Je moet op de knop in het midden duwen en dan het muziekje (5 tonen) naspelen.

De tweede haal je via een puzzel met knoppen ergens verder. Je hebt een platform waar je op kan klimmen met Buki. Daar staat en knop en hendel, eerste gedeelte moet je naar boven halen, met Ailish verder lopen tot aan de schelp. Dan hendels trekken zodat Buki er ook aankan.

Hierachter ga je op de 2 plaatsen staan met Buki en Ailish en zal de schelp opengaan, voila 2e parel.

Ga nu terug naar de zeemeermin en ga in de cirkel en doe USE, dan zal de deur beneden opengaan naar de baas om Elco en Tal te bevrijden...

Hopelijk helpt dit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan