Archief - Sudeki

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Frustos

Legacy Member
kan je met spel met zen vieren spelen? ik bedoel dat ieder kaske een manneke bestuurt.

rpg_gamer

Legacy Member
xbox zei:
ga anders eens naar het officieel xbox forum, daar zitten mannen genoeg en in amerika is het al een maand uit, dus daar denk ik da ge meer kasn hebt!

mvg


Philippe

Tis opgelost :niceone:

Cyberninja

Legacy Member
Ben eigenlijk geen enkele puzzel tegengekomen waar ik m'n kop heb over moeten breken...
Bij dat met die 3 blokken -> gaat er dan nie gewoon aan de zijkant een deur open, en ge kunt verder?

rpg_gamer

Legacy Member
Cyberninja zei:
Ben eigenlijk geen enkele puzzel tegengekomen waar ik m'n kop heb over moeten breken...
Bij dat met die 3 blokken -> gaat er dan nie gewoon aan de zijkant een deur open, en ge kunt verder?

Twas de puzzel niet. Het was dat ik zo een boodschap kreeg (shrine to mo).
Maar feitelijk betekent dit niks. Ik dacht dat je dan iets moet doen ofzo maar het wil gewoon zeggen dat je in een nieuwe room bent met een puzzel.

Dark_Bf

Legacy Member
Ik zit vast bij de eindbaas, vrij frustrerend moeilijk, iemand die enige tips heeft?

Cyberninja

Legacy Member
Hier ben ik ook vaak doodgegaan.

Eerst en vooral, zie dat uw wapen goe is geupgrade: ik zorgde ervoor dat ik SP en HP bijkreeg bij elke slag + upgrade armor met bijvoorbeeld zo'n regen skill

Techniek die ik heb gebruikt: laat hem slagen en blok, onmiddelijk counteren met uwen langste combo. Wanneer hij zijn special attacks gebruikt zoveel mogelijk uw Skill Strikes (ik deed die geyser attack altijd) uitvoeren.
Wanneer hij zijn special met die rondvliegende doodskoppen gebruikt: direct eropvliegen, uw langste combo doen, en dan onmiddelijk een Skill/Spirit Strike, ofwel weglopen, zodat ge nie geraakt wordt door zo'n doodskop, want dan moogde het al bijna vergeten.
Zie ook dat ge steeds een shield hebt (ook via zo'n skill strike), vooral naar het einde toe begint die eindbaas serieus wa damage te doen.
Ook zien dat uw healing potions gebind zijn aan uw vierpuntsdruktoets.
En dus zoveel mogelijk een combo op hem uitvoeren (op die manier kreeg ik ook altijd SP en HP bij, wat goed uitkwam ;) )

Zo zou het moeten lukken. Good luck :niceone:

Texans

Legacy Member
Ik zit vast aan die safe waar je een code kreeg: 0101-1011. Er zijn 4 hefbomen.
Wat moet ik doe?
THX

Praga

Legacy Member
rpg_gamer zei:
Is er hier al iemand die het spel uitgespeeld heeft? Heb namelijk het spel gehuurd voor een week en vraag me af of in hoeveel uren je het spel kan uitspelen. Iemand een gedacht?



If you decide to stick with it, Sudeki will provide you with about 20 hours of decent RPG gaming. You can add a couple of hours to that tally if you feel inclined to complete the game’s numerous side quests. Pick up Sudeki if you’re really desperate for an Xbox RPG, but be careful, it won’t fulfill that void in your heart that’s anxiously awaiting the arrival of Fable.

xbox

Legacy Member
Praga zei:
If you decide to stick with it, Sudeki will provide you with about 20 hours of decent RPG gaming. You can add a couple of hours to that tally if you feel inclined to complete the game’s numerous side quests. Pick up Sudeki if you’re really desperate for an Xbox RPG, but be careful, it won’t fulfill that void in your heart that’s anxiously awaiting the arrival of Fable.
ja da duurt 80 uur som volledig uit te spelen, maar ik ken niemand die echt alle sidequests doet. Anders was het om fable zo snel mogelijk uit te spelen 20 uurs

Rinoa lover

Legacy Member
Denk dak hem ook maar eens ga kopen volgende maand.
De tekenstijl en vrouwelijke personages spreken me wel aan. :p

guy666

Legacy Member
Heheh deze review op http://www.penny-arcade.com/ al gelezen?

I was worried that when Fable came out I’d get sucked in and I wouldn’t have time to play Burnout 3 and Phantom Brave. So I’m actually kind of glad that Fable was a huge disappointment.

So in Fable you have a very small world divided up into dozens of tiny zones. Each of these zones sufferers from the “you can go anywhere you want…as long as you stay on the fucking path” school of game design. A winding path will take you through each one of these zones and you don’t need to worry about accidentally wandering off the path and getting lost. You’ll quickly notice that someone has placed sturdy impenetrable bushes, broken fences, rocks, and impassable pools of shallow water all along the road. The entire game may as well be played on rails as your options for exploration are essentially zilch. The really awesome thing about these tiny, linear zones is that they require an insane load time. Traveling from one side of the map to the other will require you to spend nearly as much time loading as playing. Thankfully at some point the designers realized that traversing their bullshit world was a real pain in the ass and so they decided to let you teleport wherever you want. I imagine this conversation went something like this:

Girl: “Wow, running around in our game fucking sucks.”

Guy: “What if you could just teleport wherever you wanted to go?”

Girl: “That doesn’t solve the underlying problem. Shouldn’t we instead address the fact that navigating our game world is a bitch?”

Guy: “We should have sex.”

Whoa, that certainly got hot! In my imagination all work place encounters between men and woman result in clandestine sex.

Not only do these tiny zones require loading but you also have to load every time you want to use a shovel or a fishing pole. The idea is that there is treasure buried all over the world just waiting to be dug up. However each time you want to dig you need to select the spade from your menu and then wait as the game loads the digging animation, at this point you will either get some treasure or you’ll see your character sigh. Then you get to wait again as it takes you back to the regular game. I dug twice before I was totally fucking sick of it.

So what’s going on in-between all this loading? Well you’re playing an extremely linear and limited hack and slash adventure game combined with a shitty version of the Sims mixed with animal crossing only minus all of animal crossings charm and inspiration. If you want to just play through Fable as fast as you can, it’s a boring but passable action RPG. The combat is awkward at first and the camera is frustrating but you can have some fun with it for a couple of hours. Thankfully that’s all the time you’ll need to invest if that’s how you decide to play the game. If you decide you want to buy a house or flirt with a girl you certainly can. You can also spend an insane amount of time dressing and building up your character. In fact a huge part of the game revolves around making your character look awesome. I can see how this might be cool in an MMO where you could show him off to other players but in Fable no one else will ever see your character. You can’t even take screen shots and upload them via live into some kind of online Fable hero’s picture album to share with your friends. You spend so much time in this game working on a character that you can never share with anyone else. I actually saw forum threads in which people were trying to describe how cool their characters looked to each other. They would try and explain how their particular hair cut really accentuated a certain tattoo. These people are so desperate to share their characters that they were trying to take photos of their TV screens.

In my opinion, none of Fable’s “open ended” game play works in the context of a single player game. Things like owning shops, becoming renowned and impressing people with your sharp dressing just aren’t cool when the world is populated by pre-programmed puppets rather than living people.

Also if you can’t understand why it looks like ass on your HD television here’s a little trick. Fable will sometimes refuse to run in 480p, but you can force it to by going into your dashboard. Open the tray with Fable in the drive and then go into your video settings in your dashboard. Turn off 480p and then turn in back on. Now hold both triggers and click both thumb sticks. This will force your Xbox into 480p mode and you can just close the drive and start Fable. Now if there was a series of buttons you could press in order to make it worth 50 bucks.

-Gabe out

maximus3678

Legacy Member
Dat is de nagel op de kop slaan en ik vrees dat Fable best wel kan tegenvallen maar dat wil ik toch zelf uitmaken.
Er gaan altijd mensen zijn die dergelijke games op een voetstuk gaan plaatsen met als opschrift "best RPG of the world"

Onlangs heb ik Final Fantasy:Crystal Chronicles op de Cube gespeeld en ik vraag mij ook af waarom zoveel mensen daar zo'n "spel" rond maken?
Zoveel irritante gameplay elementen en een zwak uitgewerkte wereld die mijn score voor het spel naar een 7/10 brengen.
Voorkeuren verschillen en ik vrees al lang dat Fable zo'n spel zal worden die je ofwel zal uitroepen tot beste RPG aller tijden ofwel zal vervloeken.

Al die loadingtimes volgens de review zijn na al die jaren van ontwikkeling een zware domper als je ziet hoe Halo de Hardware van Xbox goed kon gebruiken.
Blijkbaar is de visie van Peter M.nog altijd niet mogelijk op bestaande hardware.(altans niet zonder lange loading times)

Swoit.....Morrowind was ook voorzien van enorm lange loadingtimes en heb me toch goed kunnen vermaken met het spel!!!!

fixer187

Legacy Member
idd wat je over Chronicles zegt, ik snap dat ook niet. Zeker wat ze met de multiplayer hebben uitgestoken, en dan zeggen er gasten dat het nooit ging lukken om met 3 of 4 een degelijke multiplayer rpg te maken. :wtf:. Ik bedoel zie naar Secret of Mana +-10 jaar oud en de beste rpg ooit....met multiplayer!!!

Loading kan wel het wel wat ambetant maken als ze voor pietleutige opties laadtijden invoeren. Bij Morrowind was het een EEEEnorme wereld waar je in zat en OK de laadtijden van de save waren lang. Maar eens je in het spel zit val het allemaal echt goed mee imo.

De molyneux kan in het begin wel gezegd hebben van dit gaat de beste RPG worden, ik zou dat ook doen als ik een prestigieus en ambitieus project leidde. Je gaat toch niet zeggen van bwaaa, ik denk dat het niet het beste game in zen genre gaat zijn, zelfs de makers van Armymen zeggen dit. Je moet gewoon je produkt promoten zeker wanneer op grote schaal bezig bent.


Wat er staat in de quote van guy666 van dat het concept van showe en ownen in de sp vind ik maar kwatsj eigenlijk. In morrowind kan je dat ook doen en waarom begin je vanalles te verzamelen of strongholds bezitten ....omdat het KAN.
Wel zou het idd een goed idee zijn om je characters in een dattabase te kunnen zwieren of screens te nemen...
OK je zal misschien de game in 10-20 uren kunen uitspele, maar ik vraag mij af WIE wilt dat nu doen? En dan nog zalik toch meerdere characters willen maken en spelen , that is just the point van Fable
Ik heb wel ergens in een nieuw magazine gelezen dat er downloadcontent ging komen. Maar elders onlie lees ik dan weer dat het alleen awarness was

maar soit het is eigenlijk een Sudeki thread dus is dit allemaal :offtopic:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan