Archief - Sudeki

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dark_Bf

Legacy Member
Ik was vandaag bij de lokale gamesman (EBgames) en daar hangt altijd een release list achter de toog. Mijn oog viel op Sudeki...20 Juli . Heb het even gevraagd en de persoon bevestigde de release date.

Het kan natuurlijk zijn dat deze persoon fout is, maar dit geeft toch wel hoop ;)

Pharia

Legacy Member
:tongue: gij se gelukzak !!! :p Tis ni moelijk, gij woont in de USA !! :wtf: Wa da ge daar gaat doen.... wachten tot ze uve kop afsnijen? :crazy:

Naughty dog

Legacy Member
Damn gij zijt nu es ne ECHTE GELUKZAK EH ;D
Kwil ook naar de usa :/

Dark_Bf

Legacy Member
Mja, elk land heeft zijn voor en nadelen.

Ik heb net telefoon gehad van Ebgames, game is binnen, straks gaan halen en ik zal mijn eerste indruk posten.

guy666

Legacy Member
Krollovic zei:
Ik zit er toch al wel een lange tijd op te wachten ,moet ik eerlijk zijn.
Sudeki is voor mij hetzelfde wat Halo is voor de meesten onder ons.
Een spel waar ik niet meer kan op wachten ;)
Als het 30 juli uitkomt ,dan is dat wel spijtig met al mijn herexamens :doh:

zo hard kijk ik nu ook weer niet uit naar sudeki. Ik zie het meer als een standaard RPG met FPS elementen en mooie graphics. Ik heb al verscheidene gameplay movies gezien en het ziet er tradtitioneel uit.

fixer187

Legacy Member
guy666 zei:
zo hard kijk ik nu ook weer niet uit naar sudeki. Ik zie het meer als een standaard RPG met FPS elementen en mooie graphics. Ik heb al verscheidene gameplay movies gezien en het ziet er tradtitioneel uit.

fps elementen :confused: :wtf:

xbox

Legacy Member
guy666 zei:
zo hard kijk ik nu ook weer niet uit naar sudeki. Ik zie het meer als een standaard RPG met FPS elementen en mooie graphics. Ik heb al verscheidene gameplay movies gezien en het ziet er tradtitioneel uit.
tarditioneel? FF is toch ook traditioneel en die zijn allemaal goed... wada gij hier bazelt is ook raar, ik snap nog nie eens hoe een third person ineens in een first person kan veranderen en dan nog een shooter :crazy:

Gamer 01

Legacy Member
de eerste review is op ign te vinden maar ze zijn niet al te positief: "Fantastic combat shines, but little else manages to even sparkle in Climax's RPG Xbox debut." (7.8/10) :(

review :(

guy666

Legacy Member
fixer187 zei:
fps elementen :confused: :wtf:

Tijdens de gevechten hebben melee warriors een 3th person view, wizards en andere long range personages First person zicht. Is een beetje onoverzichtelijk bij veel vijanden maar wel een leuk concept

guy666

Legacy Member
xbox zei:
tarditioneel? FF is toch ook traditioneel en die zijn allemaal goed... wada gij hier bazelt is ook raar, ik snap nog nie eens hoe een third person ineens in een first person kan veranderen en dan nog een shooter :crazy:

De manier waarop het verhaal verteld wordt is cliche (eens raden de wereld redden?
:ironic: )
maw. niet echt iets speciaals, waar sudeki het vooral van moet hebben zijn de gevechten, niet het verhaal zoals bij Final Fantasy.

lees mijn vorige post voor dat FPS gedeelte.

fixer187

Legacy Member
guy666 zei:
De manier waarop het verhaal verteld wordt is cliche (eens raden de wereld redden?
:ironic: )
maw. niet echt iets speciaals, waar sudeki het vooral van moet hebben zijn de gevechten, niet het verhaal zoals bij Final Fantasy.

lees mijn vorige post voor dat FPS gedeelte.

tja in alle FF moet je ook de wereld redden. oftewel moet je je wraken in rpg's omdat er ne kerel uw famile hé vermoord. In dit zijn er niet zo veel story possibilities hé. Wat eigenlijk ook geld voor 90% van de games, als er geen greater cause is, is een actie of adventure of het is al eender welk genre gewoon nutteloos.
Ik zie heel hard naar fable en jade emires uit maar sudeki ga ik ook direct kopen, er zijn momenteel gewoon te weinig rpg's op de xbox

Tsubasa

Legacy Member
een zinneke uit die review van hier boven

'Combat is damn, damn, damn, damn, damn, damn, damn fun.'

good enough for me :D

guy666

Legacy Member
fixer187 zei:
tja in alle FF moet je ook de wereld redden. oftewel moet je je wraken in rpg's omdat er ne kerel uw famile hé vermoord. In dit zijn er niet zo veel story possibilities hé. Wat eigenlijk ook geld voor 90% van de games, als er geen greater cause is, is een actie of adventure of het is al eender welk genre gewoon nutteloos.
Ik zie heel hard naar fable en jade emires uit maar sudeki ga ik ook direct kopen, er zijn momenteel gewoon te weinig rpg's op de xbox

In quasie iedere RPG moet je de wereld redden, daarom noem ik Sudeki traditioneel: je bent uitverkoren, hebt bepaalde krachten en het noodlot om de wereld te redden *hiphoi*

Dit wordt bij iedere FF game een beetje verborgen om voorspelbaarheid te vermijden.

Omdat het altijd hetzelfde concept is moet het verhaal errond interessant gemaakt worden -> final fantasy. Het verhaal van Sudeki is hiermee vergeleken tamelijk 'basic'.

Zoals ik het zie zijn de gevechten en de gfx de enige pluspunten van sudeki. Aangezien ik ook een PS2 en GC heb zijn er betere RPG's om mijn geld direct aan uit te geven. Mja anders zou ik ook wel Sudeki kopen, het is het enige wat er is op de xbox qua "Japanese" RPG's.

TeamXBOX geeft Sudeki ook maar een 79%

http://reviews.teamxbox.com/xbox/767/Sudeki/p1

Dark_Bf

Legacy Member
Zoals beloofd mijn eerste indruk :

Als eerste, de graphics zijn super goed, de omgevingen zijn om op te kwijlen. De gevechten zelf zijn ook leuk, het is zeker interessant dat je FPS kan spelen met Ailish. De AI in deze gevechten is ook heel goed, de mensen in je groep staan niet gewoon rond te kijken terwijl je in de pan gehakt wordt. De manier van combos doen is okay, je drukt bv A, dan kijk je naar onder links en wacht je tot het tweede deel van de hit box blauw wordt, en dan druk je A of X. Als je dit 2 keer doet, heb je een 3 hit combo.

Over in de pan gehakt worden, dit game zal zeker 16+ or zelfs 18+ zijn denk ik, (het is hier M voor Mature). Op bloedige pieken gespiesde soldaten, of onthoofd in volle glorie. Ik zou het zelfs boven Ninja Gaiden van bloederigheid zetten.

De bediening is heel strikt, en de camera standpunten zijn vrij goed. Ik ben nog steeds niet gefrustreerd geraakt door hoe de camera werkt (ik werd zot van ninja gaiden).

Enige grote tegenvaller vind ik, is de muziek en stemmen, je word die snel beu. In mindere mate vind ik het verhaal ook maar zwakjes, ik ben nog altijd niet in het verhaal gewerkt. Ik vind dat een echt fantastisch game moet je na 10 minuten al in het verhaal sleuren en je niet de kans geven om je xbox af te zetten. De intro zelf vind ik ook vrij matig en tegenvallend, niet echt een sfeermaker, het begint met een poppenspel, ik kreeg al zin om deze te skippen, zo boring ;)


Ik zou het spel een 8/10 geven, niet de topper die ik had verwacht, maar ook niet zo erg dat het tegenvalt. Ik denk dat ik liever dit game voor een weekje gehuurd had, dan gekocht.

capt_snow

Legacy Member
Dark_Bf zei:
Zoals beloofd mijn eerste indruk :

Als eerste, de graphics zijn super goed, de omgevingen zijn om op te kwijlen. De gevechten zelf zijn ook leuk, het is zeker interessant dat je FPS kan spelen met Ailish. De AI in deze gevechten is ook heel goed, de mensen in je groep staan niet gewoon rond te kijken terwijl je in de pan gehakt wordt. De manier van combos doen is okay, je drukt bv A, dan kijk je naar onder links en wacht je tot het tweede deel van de hit box blauw wordt, en dan druk je A of X. Als je dit 2 keer doet, heb je een 3 hit combo.

Over in de pan gehakt worden, dit game zal zeker 16+ or zelfs 18+ zijn denk ik, (het is hier M voor Mature). Op bloedige pieken gespiesde soldaten, of onthoofd in volle glorie. Ik zou het zelfs boven Ninja Gaiden van bloederigheid zetten.

De bediening is heel strikt, en de camera standpunten zijn vrij goed. Ik ben nog steeds niet gefrustreerd geraakt door hoe de camera werkt (ik werd zot van ninja gaiden).

Enige grote tegenvaller vind ik, is de muziek en stemmen, je word die snel beu. In mindere mate vind ik het verhaal ook maar zwakjes, ik ben nog altijd niet in het verhaal gewerkt. Ik vind dat een echt fantastisch game moet je na 10 minuten al in het verhaal sleuren en je niet de kans geven om je xbox af te zetten. De intro zelf vind ik ook vrij matig en tegenvallend, niet echt een sfeermaker, het begint met een poppenspel, ik kreeg al zin om deze te skippen, zo boring ;)


Ik zou het spel een 8/10 geven, niet de topper die ik had verwacht, maar ook niet zo erg dat het tegenvalt. Ik denk dat ik liever dit game voor een weekje gehuurd had, dan gekocht.

ik ga deze wss niet kopen :)
de enige rpg die ik voor de xbox nog koop is fable omdat het concept mij aanstaat en omdat ik mij er een xbox voor gekocht heb maar het zal zeker FF niet overtreffen.

fixer187

Legacy Member
bwa een 8/10 vind ik toch niet slecht ze, het is wel het zwakkere broertje van fable en jade empire
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan