Archief - Star Trek Online

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Chronic

Legacy Member
ook net gekocht via direct2drive, eerste keer dat ik deze site gebruik. Valt er niu al iets te downloaden of dien je te wachten tot 12 jan voor client download?

Falco

Legacy Member
Chronic zei:
ook net gekocht via direct2drive, eerste keer dat ik deze site gebruik. Valt er niu al iets te downloaden of dien je te wachten tot 12 jan voor client download?

Wachten tot 12 jan.
Ik vroeg het mij ook af toen ik het had gekocht via d2d.

M-Boy

Legacy Member
Men zegt het nochtans heel duidelijk hoor =

Pre-Ordering Games: If you have pre-ordered a game, your file will be available for downloading on the release date of the game.

Omdat er een open beta en headstart bijzit, begint die dus op de open beta datum, zijne 12/01

VictorVonDoom

Legacy Member
iemand die ik ken en in de beta zit zegt dat het niets goed is en meer lijkt op een shooter in space

Reef

Legacy Member
VictorVonDoom zei:
iemand die ik ken en in de beta zit zegt dat het niets goed is en meer lijkt op een shooter in space
Ik heb een key via Fileplanet en heb net even aan het spelen geweest. Maar dat heeft niet lang geduurd omdat het mij veel te veel deed denken aan SWG na hun befaamde combat upgrade, waarmee SOE toen heel het spel om zeep geholpen heeft.

Darius Craven

Legacy Member
Net mijn pre-order gedaan bij Steam. Ik hoop dat ik toch een tijdje fun kan hebben met deze!

Quiller

Legacy Member
Ook ik heb hem gepreordered (bij amazon) en kijk hier echt naar uit (ook al betekent dat bovenop het spel nog een extra maandkost om het te mogen spelen :p) (tsja dan zal ik mijn travian activiteiten maar wat terugschroeven ;))

RBMK

Legacy Member
Ik ga deze ook eens proberen. Zopas beslist. :) Ik heb mijzelf voorgenomen mijn pijlen meer te richten op het MMORPG genre vanaf dit jaar en dat is wat ik ga doen ook. Ik heb al heel wat MMORPG's gespeeld maar merk toch dat dit genre mij meer en meer begint aan te spreken. Singleplayer games, als ze héél goed zijn, kunnen mij welliswaar nog boeien maar meestal krijg ik na één titel al weer zin om mij in een uitgebreid online avontuur te storten.

Ik ben nu niet bepaald een Star Trek fan moet ik wel zeggen maar ik merk wel dat dit niet echt een vereiste is om van deze game te kunnen genieten. Ik ben echter wel zéér te vinden voor SF in MMORPG's en kijk nu al geruime tijd uit naar JGE maar gezien deze waarschijnlijk op z'n minst nog een half jaar op zich zal laten wachten heb ik maar beslist deze STO eens te proberen.

Ik twijfel nu nog gewoon of ik hem via retail zal bestellen en aankopen of dat ik voor de digitale aankoop ga via Steam.

Normaal ben ik niet zo voor digitale aankopen maar heb het inmiddels wel al 2 maal gedaan voor Aion en Champions Online. Ik heb wel al meermaals op mijn tanden moeten bijten om ze niet opnieuw te kopen in de winkel. :)

Iemand enig idee of het nog haalbaar is om een Collector's te verkrijgen via retail als ik bv. morgen ga bestellen of is dit reeds geruime tijd niet meer haalbaar?

Headstart zal je waarschijnlijk wel moeten missen als je de game niet koopt via een digitaal distributiekanaal zoals Steam. Dat vind ik dan wel weer jammer.

Darius Craven

Legacy Member
Op de GM website staat er een foto van de CE maar de gewone versie in de omschrijving. Voor de rest mis je dan ook wrsch de open beta vanaf dinsdag. Pre-Order op Play.com als je een retail versie wilt, dan kan je mee doen met de open beta en alsnog annuleren als het tegenvalt?

Quiller

Legacy Member
Er beginnen hier blijkbaar toch wel wat potentiële spelers te zitten... straks kunnen we nog een mini 'vlaams' clannetje vormen :p (of gelet op het spel : vloot)

ToasT

Legacy Member
Ik heb deze niet echt gevolgd maar wil deze wel eens spelen/proberen als er een trail of open beta zou zijn.

Komt er 1 van deze 2?
Kun je enkel met Starfleet spelen of bv ook Klingon, Romulan, ... ?
Waar moet je dit situeren in de reeksen, Original Series, Next Generation, DS9 of ergens er tussenin?

Phil

Legacy Member
Staan er ergens eigenlijk al uitgebreide gameplay filmpjes online?

Ik ben zwaar aan't twijfelen om het te proberen. Maar ik hoop op een trial ofzoiets...

Heb Eve Online een tijdje gespeeld, maar dat was uiteindelijk toch niet m'n ding, die skills leren in "echte tijd". Na een tijdje kwam ik enkel nog online om een nieuwe skill op te zetten na 3, 4 dagen en ging dan weer offline. Ook die zware deathpenalty hing me mijn kloten uit :)

Hoe zit het in STO? Skills/levels/talents/schepen/crew/w/e ? Deathpenalty? xD

En trekt die non-space combat op iets? Of is dat maar een simpel extra'tje dat niet echt uitgewerkt is?

RBMK

Legacy Member
ToasT zei:
Ik heb deze niet echt gevolgd maar wil deze wel eens spelen/proberen als er een trail of open beta zou zijn.

Komt er 1 van deze 2?
Kun je enkel met Starfleet spelen of bv ook Klingon, Romulan, ... ?
Waar moet je dit situeren in de reeksen, Original Series, Next Generation, DS9 of ergens er tussenin?

Trial zal er zoiezo wel komen maar later en tot de open beta krijg je toegang vanaf Dinsdag, dacht ik, als je de game voorbesteld.

Je kan kiezen tussen Starfleet en de Klingon Defense Force maar qua karakter kan je vrij ver gaan en uit heel wat verschillende rassen kiezen. Bovendien zijn er ook heel wat mogelijkheden om een eigen ras uit de grond te stampen dmv de editor. Voor zover ik weet speelt de game zich zo'n 30 jaar na Star Trek Nemesis af. De primaire tijdlijn zoals in PC Gameplay stond beschreven en niet in het alternatieve universum uit de laatste film.

Phil zei:
Staan er ergens eigenlijk al uitgebreide gameplay filmpjes online?

Ik ben zwaar aan't twijfelen om het te proberen. Maar ik hoop op een trial ofzoiets...

Heb Eve Online een tijdje gespeeld, maar dat was uiteindelijk toch niet m'n ding, die skills leren in "echte tijd". Na een tijdje kwam ik enkel nog online om een nieuwe skill op te zetten na 3, 4 dagen en ging dan weer offline. Ook die zware deathpenalty hing me mijn kloten uit :)

Hoe zit het in STO? Skills/levels/talents/schepen/crew/w/e ? Deathpenalty? xD

En trekt die non-space combat op iets? Of is dat maar een simpel extra'tje dat niet echt uitgewerkt is?

Er staan toch al enkele interssante gameplayfilmpjes online. Ga eens naar Youtube en zoek op Star Trek Online. Er zijn enkele filmpjes te zien met ingame grondgevechten en enkele tutorials wat spacecombat betreft.

STO draait ook rond skillpoints. Ipv xp krijg je je dus skillpoints toegewezen die je kan gebruiken om in allerlei zaken te specialiseren. In het begin heb je eigenlijk toegang tot alles dus je kan vrij kiezen of je je specialiseert in een paar zaken of je punten verdeelt. De tutorial start je met een light versie van een cruiser. (De tank klasse in STO) en later (niet veel later) krijg je uiteindelijk de keuze uit de 3 klasses waaronder ook nog de escort en science schepen waarvan de escort de DPS is die iets wendbaarder is en het zwaarste geschut heeft en de science de support met meer schilden, repair capaciteiten voor onder meer geallieerde schepen, een tractor beam om schepen in je vizier te houden zodat je de kwetsbare plaatsen kunt bijhouden om erop te knallen, je kan makkelijker de zwakkere plekken eruit halen, enz...

Hoe dan ook, wat je ook kiest je zal steeds de mogelijkheid hebben om er van te maken wat je zelf wilt. Het is dus niet omdat je voor een bepaald type schip kiest dat je ook volledig voor die rol gaat. Naarmate je vordert zal je, naargelang de skillpoints die je hebt verdeeld, toegang krijgen tot betere modellen van die schepen met meer plaatsen om hardware toe te voegen waaronder wapens, schilden, motorstuff, enz. EN meer plaatsen om brug officieren toe te voegen. Die laatste zijn heel belangrijk omdat je die kunt specialeren in wat je wil en er zo kunt voor zorgen dat je schip naast de basiseigenschappen ook nog goed kan worden in andere zaken als je dat wil. Volledige vrijheid dus. De rest van de bemanning is er om schepen te enteren en onboard dmg te veroorzaken, je eigen schip te herstellen, enz... En zo kan ik wel ff door gaan.

Op planeten kan je met een deel van je bemanning op pad gaan (tot 5 NPC's dacht ik of was het nu 4 en zijn het groepen van 5, ik weet het nu niet meer.) om grondquests uit te voeren. Terwijl het er in de ruimte meer tactisch aan toe gaat, schepen niet zo wendbaar zijn, je schilden moet uitschakelen en daarna de romp moet toetakelen en er toch heel wat bij komt kijken hebben we hier meer te maken met een typische RPG structuur. Je armor, wapens en eigenschappen van je bemanning en jezelf spelen een grote rol in de gevechten. De groepsleden kunnenn trouwens ook worden vervangen door anders spelers die met hun kapitein je groep komen versterken om in co-op missies te volbrengen. Trouwens de grondgevechten zien er mij best wel degelijk uit en dat moet ook wel want je zal trouwens heel wat tijd ook op planeten doorbrengen gezien het bijna of op z'n minst even belangrijk is als de ruimtegevechten.

Hoofdmissies (De episodes zoals ze in STO worden genoemd) zullen telkens uit een combinatie van beiden bestaan en zullen sterk verhaalgedreven zijn. Verder moet er ontelbaar veel te doen zijn en moeten er eigenlijk oneindig veel missies beschikbaar zijn dmv het genesis systeem die content random genereert zodat je nooit zonder missies komt te zitten. Er zullen altijd nieuwe planeten, systemen, rassen en missies opduiken. Missies krijg je ook op verschillende manieren binnen. Soms krijg je die van Starfleet of de Klingon Defense Force (Hangt af waar je natuurlijk hebt voor gekozen.) kan je noodsignalen oppikken van een bepaald schip, planeet, enz... stoot je zo pardoes op een missies, enz... Er zal dus altijd genoeg te beleven vallen.

Je kan er voor kiezen om alles zelf te doen maar andere spelers kunnen je zo komen helpen. Er is ook PvP natuurlijk. Voornamelijk in het neutrale gebied waar de Klingon en Starfleet kunnen strijden om planeten en dergelijke. Enfin, dat is in een notendop wat ik er nog van onthouden heb.

Game sprak mij in het begin ook niet zo aan maar naarmate ik er meer info over vergaarde kreeg ik het te pakken.

Ik heb nog heel wat zaken gemist maar in grote lijnen weet je toch al wat meer. :)

PS. De typefouten haal ik er later uit. Het moest vlug gaan en had er nu niet meteen tijd meer voor. ;)

Darius Craven

Legacy Member
Ik heb wel gelezen dat Federation meer all-round PvE is en Klingon zich vooral toespitst op space-combat en meer PVP. Er zou hier eventueel nog verandering in komen maar met Federation ga je meer op de grond doorbrengen dan bij Klingon.

Vraag me wel af hoe ze het space-exploration deel zien. Ga je naar planeten om dingen af te schieten, of is het ook werkelijk de bedoeling van planeten te verkennen?

tb-303

Legacy Member
M-Boy zei:
Men zegt het nochtans heel duidelijk hoor =

Pre-Ordering Games: If you have pre-ordered a game, your file will be available for downloading on the release date of the game.

Staat wel dat je je download link en activatie key vandaag zou moeten krijgen:

A beta activation code and download instructions will be emailed beginning 1/11/10.

RBMK

Legacy Member
Darius Craven zei:
Ik heb wel gelezen dat Federation meer all-round PvE is en Klingon zich vooral toespitst op space-combat en meer PVP. Er zou hier eventueel nog verandering in komen maar met Federation ga je meer op de grond doorbrengen dan bij Klingon.

Vraag me wel af hoe ze het space-exploration deel zien. Ga je naar planeten om dingen af te schieten, of is het ook werkelijk de bedoeling van planeten te verkennen?

Wat het eerste betreft, dat had ik nog niet vernomen. Ik dacht dat je ongeacht de keuze wel ongeveer gelijk zou zitten. De makers streven er immers naar om iedereen de volledige keuze te geven, niets of niemand toegang te ontzeggen tot bepaalde skills, schepen, enz... oh, we zullen wel zien. Ik weet één ding zeker. Hoe meer ik lees over deze game, hoe meer ik het zie zitten. :D Er zijn echter ook nog heel wat zaken minder duidelijk voor mijzelf. Waaronder je laatste vraag.

Het is wel duidelijk dat de ruimte verkennen één van de pijlers is van deze game dus ik veronderstel dat het niet allemaal knallen zal zijn wat de klok slaat. Enfin, voor een groot stuk wel natuurlijk maar hopelijk zitten er ook wat vriendelijke encounters tussen waar je zonder bloedvergieten nieuwe technologie, wapens en armor kunt vergaren.

Btw. Ik wou net een interessante link plaatsen naar een thread op het officiële forum waar zo ongeveer alle feiten netjes op een rij staan opgesomd en ingedeeld naar onderwerp maar ik zie net dat de volledige site tijdelijk offline is voor onderhoud. :)

En ik ga de game waarschijnlijk digitaal aankopen. Ik heb geen zin meer om zoals vroeger nog als een gek rond te rijden in de hoop nog een Collector's ergens te verkrijgen en/of langer te moeten wachten om te beginnen spelen. Als ik hem bijvoorbeeld bij ons zou bestellen (Collector's kunnen we zelfs niet krijgen) vrees ik er weer voor dat ik hem niet op de dag van release zal hebben en dat gaat mij niet.

Ik zal er maar leren mee leven. Ik kijk hier plots veel te veel naar uit om enig risico te nemen. Ik koop hem via Steam en dan kan ik ook van die headstart genieten. :D (Beta is niks voor mij gezien je dan weer op gelijke hoogte komt te staan met de anderen bij release en ik vind trouwens dat je dan je verantwoordelijkheid moet nemen en niet zomaar spelen maar er ook nog wat moeite moet voor doen om eventuele foutjes op te sporen.)

Phil

Legacy Member
Blijkbaar is de deathpenalty ook vrij "zacht".

Ge verliest een paar redshirts, die ge na verloop van tijd moet vervangen (durability in bvb wow). En ge gaat terug naar het laatste checkpoint in uw missie.

Ben zwaar aan het overwegen om het op steam te kopen. Nu enkel nog uitvinden of het de EU of US versie is op mijn steam (japanse). EU tijdverschil is te groot, kwil de US versie..

In m'n steam zegt het available 3 February 2010.

De EU versie is pas op 5 feb, right?

Phil

Legacy Member
Bon, heb het net op Steam gepre-ordered.

Lang leve de goedkope dollar :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan