Archief - rFactor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RipTor

Legacy Member
De SE zei:
Hmmm

Was ik aan het racen: Eerst wat trainen, dan qualificaties, dan warmpup enzo, en tijdens de race zelf ging telkens m'n motor na de klote na de 3e ronde. Okee, geen probleem, wat eerder schakelen zodat ie wat minder in toeren gaat. Geen motor probleem meer, maar dan in de plaats m'n remsysteem na de kloten. Kreeg ie telkens een afwijking naar links tijdens het remmen.

Moet ik dus een volledige repair doen na al dat warmpuppen enzo? Of is er wat mis met m'n rijstijl? Of is het wat anders?
Welke auto ?

Ivm uw motor kunt ge waarschijnlijk uw RPM limiter lager zetten. Ofwel uw grilltape verhangen. Hangt af van de mod die ge speelt.
Een afwijking naar links is bij het remmen is ook vrij normaal bij een asymmetrische setup. Hoe warm worden die uw remmen ?

Private_BE

Legacy Member
Hoe krijg ge die extra tellers enzo weg in uw scherm eigenlijk?
Bv ge hebt u cockpit zicht maar dan hebde nog zo nen teller en uw positie op zo een lijntje...
Hoe krijgt ge dat weg?

Mee

Legacy Member
De SE zei:
Geen motor probleem meer, maar dan in de plaats m'n remsysteem na de kloten. Kreeg ie telkens een afwijking naar links tijdens het remmen.

Moet ik dus een volledige repair doen na al dat warmpuppen enzo? Of is er wat mis met m'n rijstijl? Of is het wat anders?
Je moet eens kijken hoe warm je voorste banden worden. Als bv. je linkerband 60° is en je rechter 40° gaat je linkervoorband meer grip hebben (= dichter bij de optimale temperatuur van +/- 80°) dan je rechter. Bij het remmen zal je rechterband dus sneller blokkeren en zal je auto naar links slagen. Oplossing: je bandendrukken en cambers enz instellen zodat er niet zo'n groot temperatuursverschil is tussen de 2.
Andere mogelijkheid: ervoor zorgen dat als je remt uw wielen niet blokkeren.
Nog een andere mogelijkheid: het kan ook zijn dat uw brake balance meer naar achter staat waardoor je achterwielen sneller blokkeren dan je voorbanden. Resultaat: rondgaan.
Ik raad u aan om de brake balance op 63:43 te zetten, zo heb ik het toch gedaan :unsure:

Private_BE zei:
Hoe krijg ge die extra tellers enzo weg in uw scherm eigenlijk?
Bv ge hebt u cockpit zicht maar dan hebde nog zo nen teller en uw positie op zo een lijntje...
Hoe krijgt ge dat weg?
Knoppen 5-6-7.

RipTor zei:
(mét daarbij vorig seizoen de R&G titel voor een 9lives bezoeker)
:cool:

De SE

Legacy Member
Het zijn dus degelijk de remmen die kapotgaan. (stond er ook bij in de standen toen ik op ESC drukte), en niet de banden.


Dit was met de Ferrari 430 mod

Mee

Legacy Member
"Brake duct" hoger zetten zou kunnen helpen: dan worden uw remmen beter gekoeld.

Mee

Legacy Member
Als iemand goesting heeft: binnen een kwartier zet ik ne server Champcar + Laguna Seca op ;) (naam: TRC - pass: 9lives)

Enkel autoclutch natuurlijk.

edit: up

Private_BE

Legacy Member
Koop me ne licentie :p
Maja hoe zet ge op da ge u ambriage moet induwen?
Ik kan gewoon schakelen zonder iets in te moeten duwen, der is wel zo een optie dat da gaat als ge een knop induwt ofzoiets maja da helpt niet voor men ambriage :s

Rubmifer

Legacy Member
hier ook gedownload. Sffes es spelen. Al goede dingen over gehoord

Rubmifer

Legacy Member
even nog wat gespeeld met photoshop met een screenshot. Dit kwam eruit
normaal was het dus gewoon droog weer natuurlijk ;)

click

Mee

Legacy Member
Ik vind da wel heel ambetant als ik nen rFactor-screen zie met regen: ik wil regen in rFactor! :)

RipTor

Legacy Member
Er zijn circuits hé met regen...

Daarbij schijnen vooral de physics van de Indy roadsters (1955-1962) beter te zijn dan de F1-1955

RipTor

Legacy Member
Echt ne bocht maken met die Indy bakken zit er wel niet in :-)
Effe wachten op ne setup voor ne niet-oval denk ik
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan