Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ingis

Legacy Member
@ Nirron daar heb ik nu geen moeite mee, games zijn om te gamen en niet voor in een plastiekje te zitten. Maar daar zijn al discussies genoeg over geweest :)

Ringo

Legacy Member
Ergernis: de bpost voor de tigste keer.

2 pakken (bananendozen) zijn op het zelfde moment vertrokken van dezelfde afzender met zelfde adres via taxipost. Het ene is al lang toegekomen, het andere? Read and weep:

08/11/2011 20:37 Uw zending werd gesorteerd Charleroi X Parcel Sorter
07/11/2011 20:44 Uw zending werd gesorteerd Charleroi X Parcel Sorter
04/11/2011 20:07 Uw zending werd gesorteerd Antwerpen X Parcel Sorter
04/11/2011 12:18 Uitreiking onmogelijk door onvolledig adres - zending terug naar afzender AARSCHOT MAIL
04/11/2011 08:10 Zending onderweg voor distributie AARSCHOT MAIL
03/11/2011 18:01 Uw zending werd gesorteerd Antwerpen X Parcel Sorter
03/11/2011 09:12 Uitreiking onmogelijk door onvolledig adres - zending terug naar afzender POPERINGE MAIL
03/11/2011 09:00 Uitreiking onmogelijk door onvolledig adres - zending terug naar afzender POPERINGE MAIL
03/11/2011 08:58 Zending onderweg voor distributie POPERINGE MAIL
02/11/2011 23:32 Uw zending werd gesorteerd Antwerpen X Parcel Sorter
02/11/2011 10:47 Zending aangenomen in netwerk AARSCHOT

Afzender heeft klacht ingediend, hopelijk maken ze hier werk van :niceone:

Daarnaast ging ik vandaag naar de post in Waregem om een A4-envelop met 2 PS2-games op te sturen. Kreeg ik de melding dat ik via Taxipost moest versturen gezien het formaat van de envelop te groot was om te versturen. Dat terwijl ik al jaren zonder problemen dat type van bubbelenveloppen gebruik om te versturen. Ik heb van mijn tak gemaakt dat dat belachelijk was en dat ik wel met Kiala ging versturen als het zo zat.

In het vervolg ga ik terug naar het kantoor in Deerlijk, daar doen ze nog niet lastig.

't Ergste vanal was dat ik toen net een verhaal van een mevrouw gehoord had wiens moeders doodsbrieven op een zaterdagochtend waren afgeleverd in het kantoor te Waregem om te verzenden naar Waregem. De begrafenis was de woensdag die volgde, maar de doodsbrieven waren pas op donderdag afgeleverd bij de bestemmelingen. :crazy:

Nirron

Legacy Member
Ingis zei:
@ Nirron daar heb ik nu geen moeite mee, games zijn om te gamen en niet voor in een plastiekje te zitten. Maar daar zijn al discussies genoeg over geweest :)

Jep dat is natuurlijk waar.

Wat vinden jullie eigenlijk van een console of cartridges custom te laten maken? (Ander kleurtje of meer extreme dingen zoals led laten plaatsen)

Op Youtube is er iemand die veel customs doet tegen betaling natuurlijk en sommige zien er echt mooi uit.

Custom jet black Super Nintendo SNES with matching control & Metroid cart - YouTube voor mij klopt het plaatje helemaal. Buiten een paar dingen zoals de D-pad, select, start en die sticker bij de action buttons.

Alleen zou ik het nooit doen bij een console in mooie staat, maar natuurlijk bij een vergeelde console.
Hetzelfde gevoel bij cartridges daar kunnen ze ook wel soms nogal vergelen, maar minder vaak dan de console zelf.

OG_Mike

Legacy Member
"Deze spelletjes heb ik op ebay te koop staan aan veel hogere prijzen"

"Ik heb bv een snes spel in mijn collectie die op wikepedia 1000 euro staat maar op ebay te koop staat voor het dubbele..."

GTFO

junglist_clint

Legacy Member
pff. Spellen aankrijgen en dan merken dat ze amerikaans zijn :(, dat mensen dat niet in hun advertentie zetten. vraag ik al, zit alles erbij, boekje etc geen scheuren, perfect in orde? Ja dan krijg je dat maar amerikaans.

junglist_clint

Legacy Member
gamecube, maar dat doet er neit toe want ik verzamel PAL mario, dus deze vliegen gewoon in de kast of evt op ebay.

Yuri

Legacy Member
Ergernis: steeds meer en meer aan het twijfelen voor mijn volledige retro verzameling weg te doen. Niet voor de financiele kant, maar om er eigenlijk gewoon vanaf te zijn. Ik probeer alles zo goed mogelijk bij te houden, maar de laatste tijd word ik zo zot om daar constant aan te denken wat ik er later nog aan ga hebben dat ik mij soms afvraag of ik het beter allemaal niet wegdoe. Ik wil het totaal niet graag kwijt, maar het gaat toch wss eens moeten gebeuren in mijn leven.

Probleem is wel dat er heel veel emotionele waarde aan vasthangt en het heel zwaar zou zijn voor het allemaal weg te doen, zeker omdat het van mijn 12 jaar begonnen is met het spelen van de games. En ik heb daar bijna niks van weggedaan.

Pfff, what to do, what to do...

Private Joker

Legacy Member
Kunnen wij niet bij helpen bij die keuze natuurlijk... Voor- en nadelen overwegen en er een paar nachten over slapen. :confused:

Dustar

Legacy Member
Ik heb hier mijn Sega verzameling ook op non-actief gezet. Aangezien ik wat ruimte had, is alles ook blijven staan, maar ik koop dus niets meer bij.
Daarintegen heb ik de laatste maanden wel tamelijk wat oude PC games aangekocht, meestal Big Boxes. Het grote voordeel is dat ik nu niet verzamel om te verzamelen, maar ook effectief alle spellen die ik aankoop (uit)speel. En eigenlijk voel ik me daar beter bij.
Enig nadeel; big boxen nemen veel plaats in...nog even en ik denk dat m'n Sega verzameling z'n kamertje gaat moeten delen ;-)
Maar mijn eerste Sega console ( uit 1989 ) en bijhorende spelletjes zou ik nooit kunnen wegdoen.

Doet me trouwens aan de oude "Moeder, waarom verzamelen wij?" topic van Rocknsad denken.
https://www.beyondgaming.be/archive/games-general.91/moeder-waarom-verzamelen-wij.702793

BiZi

Legacy Member
Yuri zei:
Ergernis: steeds meer en meer aan het twijfelen voor mijn volledige retro verzameling weg te doen. Niet voor de financiele kant, maar om er eigenlijk gewoon vanaf te zijn. Ik probeer alles zo goed mogelijk bij te houden, maar de laatste tijd word ik zo zot om daar constant aan te denken wat ik er later nog aan ga hebben dat ik mij soms afvraag of ik het beter allemaal niet wegdoe. Ik wil het totaal niet graag kwijt, maar het gaat toch wss eens moeten gebeuren in mijn leven.

Probleem is wel dat er heel veel emotionele waarde aan vasthangt en het heel zwaar zou zijn voor het allemaal weg te doen, zeker omdat het van mijn 12 jaar begonnen is met het spelen van de games. En ik heb daar bijna niks van weggedaan.

Pfff, what to do, what to do...

Elke collector zal er ooit wel eens in zen leven mee zitten... Ik heb circa 7 jaar geleden quasi alles weg gedaan... mooie prijs voor gekregen... geld uiteraard opgedaan aan andere brol.

Anderhalf jaar later kwamen de kriebels terug en zijn sindsdien niet meer weg gegaan. Met gevolg dat ik nu toch wel een stevige collectie heb. Heb ik spijt dat ik toen quasi alles heb verkocht? Een beetje, maar niet overdreven. Enkele bepaalde zeldzaamheden had ik beter bijgehouden, maar dat is het dan ook.

Je zal zelf de knoop moeten doorhakken... en als je dat doet, never look back :)

Pro's van het te verkopen:
* money
* eindelijk terug plaats voor zoveel andere zaken
* tijd voor andere hobby !?
* niet meer liggen ijlen over bepaalde games dat je wilt

Con's van het te verkopen:
* emotionele waarde
* fysieke last om het te verkopen
* wil ik wel een andere hobby/bezigheid?
* wat als ik er ooit mee terug begin?


ps: moest ge alles willen verkopen, let me know! :D

Private Joker

Legacy Member
Ik zie het werk om alles te verkopen niet als een negatief iets. Ik ben er graag mee bezig dus zou ik alle games/consoles apart verkopen zeker niet ontzien.

KillingRaptor

Legacy Member
Dustar zei:
Het grote voordeel is dat ik nu niet verzamel om te verzamelen, maar ook effectief alle spellen die ik aankoop (uit)speel. En eigenlijk voel ik me daar beter bij.

Dat is van mij dus ook zo, ik vind het ook toffer om de games daadwerkelijk te spelen in plaats van ze daar in een kast te zetten en nooit uit te halen. Dan heb je er niet veel vind ik.

Nirron

Legacy Member
Yuri zei:
Ergernis: steeds meer en meer aan het twijfelen voor mijn volledige retro verzameling weg te doen. Niet voor de financiele kant, maar om er eigenlijk gewoon vanaf te zijn. Ik probeer alles zo goed mogelijk bij te houden, maar de laatste tijd word ik zo zot om daar constant aan te denken wat ik er later nog aan ga hebben dat ik mij soms afvraag of ik het beter allemaal niet wegdoe. Ik wil het totaal niet graag kwijt, maar het gaat toch wss eens moeten gebeuren in mijn leven.

Probleem is wel dat er heel veel emotionele waarde aan vasthangt en het heel zwaar zou zijn voor het allemaal weg te doen, zeker omdat het van mijn 12 jaar begonnen is met het spelen van de games. En ik heb daar bijna niks van weggedaan.

Pfff, what to do, what to do...

Als het niet in de weg staat doe het dan niet weg ;) maar ja je kan altijd de minder leuke.. of helemaal niet leuke games wegdoen en de toppertjes houden.

Nirron

Legacy Member
Wel grappig als je bij een 2de hands winkel werkt en je komt iemand tegen (een klant) waarvan je weet dat die zelf met dingen op de rommelmarkt staat zoals videogame's.

Hij dacht dat hij iets gevonden had, maar het was gewoon een Mega Drive sport spelletje dat ik had laten liggen. :D
Nadien heb ik hem de look gegeven van "You will not find anything good here.. atleast not on my shift!"

Moet wel zeggen dat er niet zo enorm veel binnen is gekomen sinds ik er werk.
Paar Mega Drive spelletjes, PS2, PS3, paar Gamecube spelletjes en een CD-I

Zat ook die 25th Anni DVD bij van Mario, maar zonder het Wii spelletje! :(

Yuri

Legacy Member
Nirron zei:
Als het niet in de weg staat doe het dan niet weg ;) maar ja je kan altijd de minder leuke.. of helemaal niet leuke games wegdoen en de toppertjes houden.

Nja, das het probleem. Ik weet niet waar ik het nog kwijt kan. Momenteel staat het bij mijn tante, omdat ik het thuis niet wil laten staan (vader is gestorven en we weten nog niet hoe de situatie thuis zal zijn) en wss ga ik noodgedwongen terug moeten verhuizen, want ik haal het alleenwonen financieel niet, dus weet ik ook niet waar ik ga belanden... En ik heb de laatste tijd al veel mensen en dingen verloren, dus dat is nu echt ook het laatste dat ik ook kwijt wil... Er hangen veel herinneringen aan mijn vader en mijn jeugd eraan vast, dus daarmee dat ik het daar ook zo moeilijk mee heb om dat zomaar eventjes weg te doen. Moesten het nu allemaal zaken geweest zijn dat ik eens op een rommelmarkt had opgepikt, dan zou ik daar veel minder moeite mee gehad hebben.

Tis enkel voor de playstation 2 dak ik veel titels heb (200+ :( ) en daar moet ik nog een selectie in maken. Voor de rest zijn het voor de meeste consoles rond de 30-40 titels. En dat zijn de beste titels voor mij die ik nog overhou, dus verder inkrimpen zit er niet in voor mij... En als ik alles ongeveer samentel, kom ik toch aan een 500 titels uit... :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan