Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ironhorn

Legacy Member
van flatscreen wist ik wel, 100hz niet (doch veronderstel dat het op mijn oude tv niets uitmaakt)

achja, ik heb mijn nes zapper toch nog

profsteenmarter

Legacy Member
junglist_clint zei:
Je kunt ook gewoon een zware overtreding begaan zodat je werkstraf krijgt dan kan je ook in kringwinkel gaan werken ;-)

zover wil ik het toch niet gaan :p

souldoubt

Legacy Member
souldoubt zei:
Ergernis: Bpost heeft €10 aangerekend voor het aanbieden van een pakket aan de douane. Dat pakket komt uit Engeland en moest dus helemaal niet langs de douane. De douane heeft de doos een klein stukje opengescheurd (niet eens ver genoeg om erin te kunnen kijken, waarschijnlijk net te laat gezien dat het uit UK kwam?) en weer afgeplakt met douane-tape, dus het is daar echt geweest.

Bpost krijgt dus nog maar eens ne keer een klachtenmailtje van ons... :evil: 't was pertang al lang geleden...

MEGA-ergernis in vervolg op bovenstaande ergernis: Een dikke maand na onze klacht, nog altijd excuses van de post om onze €10 niet terug te moeten betalen.

Eerst moesten we een hele hoop papieren tevoorschijntoveren zoals het douanedocumenten (die er dus niet zijn als de douane uw gerief niet bekijkt :ironic:), de waarde van de zending (paypal printje) en een kopie van de brief van de post (terwijl ze de referentie al gekregen hadden in onze klachtenmail!!).

Alles netjes opgestuurd en nu krijgen we een brief waarin de post doodleuk zegt dat het weldegelijk naar de douane moest omdat de waarde de €22 overschreed en dat het niet duidelijk was vanwaar het pakket kwam... Chance dat ik de doos heb bewaard waar al hun referenties nog opplakken, het adres van de afzender (uit Wales) en de stickers van Royal Mail ... niet met mij zenne, smeerlappen!!!!

Private Joker

Legacy Member
@ souldoubt, 't is echt erg met Bpost... hopelijk komt het goed ook al is het "maar" 10 Euro. Ze komen met veel te veel weg zonder problemen.

OT: Hop, de zoveelste klacht tegen onze postbode is binnen. Hoelang gaat het nog duren eer onze "joseph" onder zijn voeten krijgt???

Ringo

Legacy Member
Glimlach: secret santa hunting! Toch niet zo simpel als ik dacht, gezien ik voor de moeilijkere titels eerst wil gaan.
Ergernis: mensen die denken dat ze goud in hun handen hebben zodra je ook maar een beetje interesse toont.

KillingRaptor

Legacy Member
Glimlach:
De persoon die Boxer (Dosbox voor Mac) heeft ontworpen is echt fantastisch met het beantwoorden van vragen. Ik had een probleem bij het swappen van discs met Broken Sword en meteen ging hij op zoek naar de oorzaak van het probleem. Nu is hij een oplossing aan het zoeken want het was een bug in Boxer zelf blijkbaar. Zeer goeie communicatie ook! Zo'n service vind ik echt geweldig naar gebruikers toe. :)

KillingRaptor

Legacy Member
Aanvullend op mijn post hierboven, het probleem is opgelost en ik kan Broken Sword verderspelen nu! Heeft niet lang geduurd, heb nu een pre-build van de volgende versie van Boxer staan waar de bug is uitgehaald. Ik kan maar niet genoeg zeggen dat dat echt goede service is!

reactor

Legacy Member
Glimlach :)
Net thuis van weekje Veluwe in Nederland.
Gisteren naar het BONAMI spelcomputer museum geweest in Epe.
Het is echt leuk om te zien dat een koppel (hij rond de 50 jaar ,zij rond de 40 jaar )zo intens bezig zijn met onze hobby.
Ze hebben er zelfs een museum van geopend.
De kids vonden het ook super want die konden nu op alle consoles spelen die pa ook heeft.:p


Bonami - Startpagina

kristofb

Legacy Member
reactor zei:
Glimlach :)
Net thuis van weekje Veluwe in Nederland.
Gisteren naar het BONAMI spelcomputer museum geweest in Epe.
Het is echt leuk om te zien dat een koppel (hij rond de 50 jaar ,zij rond de 40 jaar )zo intens bezig zijn met onze hobby.
Ze hebben er zelfs een museum van geopend.
De kids vonden het ook super want die konden nu op alle consoles spelen die pa ook heeft.:p


Bonami - Startpagina

En was het een beetje de moeite daar, veel speelbare dingen? Geen vies oud muf gedoe ofzo? :)

Nirron

Legacy Member
Persoonlijk vind het niet echt een museum, maar een privé collectie die tentoongesteld word tegen betaling.

Ik denk ook wel dat ze hier wel goed winst op zullen maken.
Aangezien ze ook aan inkoop en verkoop doen, maar daarnaast ook donaties accepteren van mensen.. slim gezien!

http://www.youtube.com/watch?v=jUQcnY0vWEk typisch opkoperstandje ^^

Dan heb jij iets leuk en doneer je aan het museum omdat je het een goede plek wilt geven en dan zetten ze het lekker op hun website of staan ze ermee op de beurs om het te verkopen..

Natuurlijk is het leuk om eens te bezoeken, maar daar blijft het bij voor mij. :)

Ach misschien dat ze alles wegschenken als ze te sterven komen en dat er dan een echt museum van komt.

Zoals die van Berlijn http://www.computerspielemuseum.de/
Of die van New York http://www.icheg.org/

junglist_clint

Legacy Member
whhaaa smb 3. Ik kan mijn kaske wel opeten. Hoe geraak via de "vliegende" schildpad op de wolkjes? Ik spring erop maar geraak niet hoog genoeg?

KillingRaptor

Legacy Member
Lakitu? In de eerste Mario is het alvast de bedoeling dat je die negeert en oplet voor z'n Spinies die hij gooit. Als ik me niet vergis was dat in SMB3 ook zo...

junglist_clint

Legacy Member
Nee niet hij :) Ik bedoel Koopa Paratroopa. Bij dit level moet je echt via die op de wolkjes anders geraak je er niet.

reactor

Legacy Member
kristofb zei:
En was het een beetje de moeite daar, veel speelbare dingen? Geen vies oud muf gedoe ofzo? :)

Om eerlijk te zijn was het wel een beetje muf.
Wel redelijk wat speelbaar,ook arcades.
Voor de kids was het wel super.
We waren in de buurt dus ik dacht daar moet ik zeker eens binnenwippen.

@NIRRON
Ja, ik moet wel zeggen dat Berlijn en NY een beetje uit de baan lagen om daar eens binnen te wippen.;)

Ingis

Legacy Member
Greetings from Amazon.co.uk.

You saved £9.85 with Amazon.co.uk's Pre-order Price Guarantee!

The price of the item(s) decreased after you ordered them, and we gave you the lowest price.

The following title(s) decreased in price:

Sonic Generations - Collector's Edition (Xbox 360)
Price on order date: £85.52
Price charged at dispatch: £75.67

:lol:

Private Joker

Legacy Member
psshhh.... voor die prijs wil ik hem ook wel. Waarom is die gedaald in prijs?? Is toch nergens meer te koop nu?

Ingis

Legacy Member
ze doen dat altijd wnr de prijs veranderd tussen de besteldatum en de verzenddatum
ze houden bij wanneer de prijs het laagst is en rekenen die altijd aan :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan