Archief - Rage

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Spider

Legacy Member
Wel ik heb nu die ati rage driver, de CFG file, die nieuwe patch van steam en het is veel beter: vlotte fps, veel minder textures die te traag laden maar nogwel een beetje, en geen screentearing nimeer.

Maar ik heb wel nu dat het spell regelmatig voor een paar seconden vastloopt en dan terug begint


Kent iemand hier een oplossing voor?

Cinnead

Legacy Member
benny zei:

K'heb dat eens geprobeerd en dat heeft idd het om de zoveel seconden vasthangen opgelost. Maar de textures zijn nu wel compleet fucked up (checkerboard pattern).

K'heb nu wel de oplossing gevonden, gewoon bij de shortcut van het spel +cvaradd jobs_numThreads -1 toevoegen.
Dus bij target moet er staan :"C:\Program Files (x86)\Bethesda Softworks\Rage\Rage.exe" +cvaradd jobs_numThreads -1

Spider zei:
Kent iemand hier een oplossing voor?
Probeer +cvaradd jobs_numThreads -1 eens toe te voegen aan uw target van uw shortcut

Spider

Legacy Member
Cinnead zei:
K'heb dat eens geprobeerd en dat heeft idd het om de zoveel seconden vasthangen opgelost. Maar de textures zijn nu wel compleet fucked up (checkerboard pattern).

K'heb nu wel de oplossing gevonden, gewoon bij de shortcut van het spel +cvaradd jobs_numThreads -1 toevoegen.
Dus bij target moet er staan :"C:\Program Files (x86)\Bethesda Softworks\Rage\Rage.exe" +cvaradd jobs_numThreads -1


Probeer +cvaradd jobs_numThreads -1 eens toe te voegen aan uw target van uw shortcut

Hoe pas ik die exe file juist aanpassen? is da gewoon rechtermuis-properties en dan?

Cinnead

Legacy Member
Spider zei:
Hoe pas ik die exe file juist aanpassen? is da gewoon rechtermuis-properties en dan?
Yepz, en dan bij target er voor zorgen dat het er zo uit ziet :
"C:\Program Files (x86)\Bethesda Softworks\Rage\Rage.exe" +cvaradd jobs_numThreads -1

(kan anders zijn als ge geen 64 bit OS hebt, maar ge moet dus gewoon +cvaradd jobs_numThreads -1 toevoegen na de ")

EDIT: Ik heb het over de shortcut van het spel, niet de .exe die ge kunt vinden in program files/bethesda softworks/rage.

Cinnead

Legacy Member
Spider zei:
ja idd ik heb Win7 64bit

ik heb het zo gedaan Imageshack - ragerm.jpg

maar ik betwijfel dat het zo correct is want zo wijzig je enkel de naam van die exe niet?

Dat is de .exe uit de program files/bethesda softworks/rage folder. Ge moet daar een shortcut van maken. Bij die shortcut gaat er een tekstveld staan met de label Target. T'is daar dat ge het moet aanpassen.

Like this : Picasa Fotoalbum

Spider

Legacy Member
ah thanks man, werkt perfect ik kan nu met alles op max spelen aan 60fps

Utred

Legacy Member
Patch heeft de popups op 1 of andere manier nog erger gemaakt bij mij.

demon326

Legacy Member
FalconGX zei:
Hoelang is het nog spelen na Dead City Central? :p

Te zien wanneer ge daar zijt gaan kijken.... Ik zit nu toch op 7a8 uurtjes en het einde nadert wel naar mijn gevoel..

FalconGX

Legacy Member
benny zei:
Te zien wanneer ge daar zijt gaan kijken.... Ik zit nu toch op 7a8 uurtjes en het einde nadert wel naar mijn gevoel..



Ik moet de lost data zien trg te vinden in de dead city voor de resistance

kim gillissen

Legacy Member
benny zei:
Te zien wanneer ge daar zijt gaan kijken.... Ik zit nu toch op 7a8 uurtjes en het einde nadert wel naar mijn gevoel..

Looool zo snel al? wtf, dan was Duke Nukem Forever nog langer als dit spel.

de_willy

Legacy Member
Ook gekocht maar had het beter niet gedaan: shameless slechte port imho.
Letterlijk langer dan een uur moeten klooien met configfiles om het spel er iets of wat deftig uit te laten zien.
Mouse acceleration is enorm storend; er zit bij mij zelfs een verschillende sensitivity op de x & y-as.
Textures zijn enorm low-res als je wat dichterbij komt (waar je natuurlijk geen last van hebt op console aangezien je meestal niet vlak voor je tv plakt).
Quick menu is ook vrij storend aangezien het maar 4 slots heeft (controller ;) ). Dan hadden ze hier beter voor een "radial menu" gekozen wat op beide control options vrij goed werkt.

Het enige waar ik eigenlijk echt positief over kan zijn is de art / vormgeving van de omgeving.
Het schieten zelf is ook nog goed te doen. Ik heb eerst wel de gevoeligheid van m'n muis moeten halveren (in DPI) en via de driver software m'n assen aanpassen zodat x= y.

Speel het op volgend systeem:
Q9450 @ 3.2ghz
4gb ddr2
GTX560Ti 1gb OC'ed naar 900Mhz core clock
1920*1200
8xMSAA
En het spel zag er echt reteslecht uit voor de verschillende tweaks.
Nu loopt het echt lekker vlot en ziet er nog lang ni slecht uit tot zolang je niet te dichtbij komt. :p

demon326

Legacy Member
Buiten de vele problemen, is het best een leuke game, het shooter gedeelte is perfect, zoals we van ID gewoon zijn, maar ook het race gedeelte is goed, enkel mochten er meer race tracks zijn(ik ruik DLC aankomen):p

hellrose55

Legacy Member
telkens als ik snel achter elkaar schiet crasht het spel, heeft iemand hier een oplossing voor?
Heb de nieuwste drivers gedownload.. Ik speel op een laptop met i7 2ghz,radeon 6490m (1G ddr5),8g ram

eXoz

Legacy Member
Enorm slecht beeld:
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

Nieuwste drivers geïnstalleerd (+ die performance Rage driver)
RageConfig (met MidEnd settings) in C:\Users\Username\AppData\Local\id software\Rage gezet
Dit aan de snelkoppeling toegevoegd: "C:\Program Files\Bethesda Softworks\Rage\Rage.exe" +set com_skipIntroVideo 1 +r_swapInterval 1 +cvaradd jobs_numThreads -1

Iemand nog tips? Het draait wel vlot, geen haperingen enzo maar zoals je ziet is het beeld zelf enorm slecht.

Cinnead

Legacy Member
eXoz zei:
Enorm slecht beeld:
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

Nieuwste drivers geïnstalleerd (+ die performance Rage driver)
RageConfig (met MidEnd settings) in C:\Users\Username\AppData\Local\id software\Rage gezet
Dit aan de snelkoppeling toegevoegd: "C:\Program Files\Bethesda Softworks\Rage\Rage.exe" +set com_skipIntroVideo 1 +r_swapInterval 1 +cvaradd jobs_numThreads -1

Iemand nog tips? Het draait wel vlot, geen haperingen enzo maar zoals je ziet is het beeld zelf enorm slecht.

Verwijder 1 per 1 de dingen die ge toegevoegd hebt. Zo komt ge vanzelf wel uit bij hetgene wat dit veroorzaakt.

Als je nieuwe drivers installeert, vergeet dan ook niet eerst de oude drivers compleet te verwijderen alvorens je de nieuwe driver installeert.

Naar mijn weten kan dit probleem aan het volgende liggen:
- slechte driver
- config file die niet klopt (probeer eens zonder config file)
- r_swapInterval 1 is niet meer nodig, er is nu een optie om v-sync aan of uit te zetten

j@v

Legacy Member
Steam-fout


Je kunt dit spel momenteel niet spelen.
probeer het op een ander moment nog eens.


Man man toch wat een kut spel is me dat en daar moet je 50 euro voor neerleggen.
al 2 dagen krijg ik dat bericht, zeikers gvd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan