Archief - Rage

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

yannick

Legacy Member
Kvond niet echt een bestaande thread voor RAGE op pc, mocht ik erover hebben gekeken, mijn excuses.

Anyway, weet iemand of RAGE nu al beschikbaar is op steam (of pas op 7/10)? Zit momenteel met de *ehum* niet zo legale steam versie, maar mits ik met alle plezier de makers wil sponsoren zou ik graag de legale versie aanschaffen :).

Mvg

maccie

Legacy Member
zou veel grafische problemen hebben volgens onze amerikaanse collega-gamers ... vooral met ati kaarten:

http://www.youtube.com/watch?v=c5oEdfT4OWY

Voor de rest zou het een zalig spel moeten zijn, kijk er naar uit want zit al even te wachten op nog eens een leuke co-op game :applause:

demon326

Legacy Member
Mijn preorder staat netjes bij shopto in processing.. wordt vandaag verzonden, met geluk vrijdag hier, anders maandag :)

toco8400

Legacy Member
Vandaag heb ik RAGE gekocht in gamemania en ik kan het niet installeren omdat de game zogezegd nog niet gereleased is :s

demon326

Legacy Member
toco8400 zei:
Vandaag heb ik RAGE gekocht in gamemania en ik kan het niet installeren omdat de game zogezegd nog niet gereleased is :s

De release is officieel 7 oktober in Europa, dus nog tot morgen middernacht wachten ofzo :p

toco8400

Legacy Member
damn, kmoet morgen terug werken, ik had uitgekeken om een avondje Rage te kunnen spelen.

ÆN!M4

Legacy Member
Vrijdagnacht om 2 uur zou em moeten vrijkomen op steam, staat al lekker gepreload :)

yannick

Legacy Member
maccie zei:
zou veel grafische problemen hebben volgens onze amerikaanse collega-gamers ... vooral met ati kaarten:

Why... :( - YouTube

Voor de rest zou het een zalig spel moeten zijn, kijk er naar uit want zit al even te wachten op nog eens een leuke co-op game :applause:

Met de nieuwe drivers heb je die problemen niet meer normaal, er zijn nog wel enkele patches nodig om alles vlot te laten draaien (vooral vsync is broodnodig).

nTFs

Legacy Member
Naar wat ik lees is het weer een consoleport geworden..maar goed dan ik het niet gekocht heb dan.

Rage

Legacy Member
nTFs zei:
Naar wat ik lees is het weer een consoleport geworden..maar goed dan ik het niet gekocht heb dan.

Er zijn idd problemen met drivers enzo, ma da betekent niet dat het een port is... De engines van id zijn toch altijd PC engines geweest. Zou me sterk verbazen dat het nu opeens puur voor één of andere console ontwikkeld is.

Maar zoals bij elk ander spel wacht ik tot het €20-30 staat. Ik laat me niet hypen :)

edit: nTFs ge hebt gelijk, ik lees net deze quote

Carmack is on record saying that he regrets focussing on the consoles, and that his next engine will be built for PCs first, and ported to consoles second.

John's interest is in building engines with bleeding edge technology. as ID have moved away from licensing their technology, that's something that plays into, not against, his interests. EPIC are interested in building engines to sell... and as such focus heavily on consoles.

John wishes he hadn't made ID Tech 5 with consoles at the forefront of his mind and is on record saying so, and since they're under no pressure to make something licenseable i see no reason to doubt him.

Essit

Legacy Member
Gohja de engine is idd ontworpen voor consoles. Vraag me af hoe dit spel 20GB+ in beslag neemt terwijl de graphics er maar matig uitzien... Low res textures vanals je er dichtbij komt :s

Anderzijds als je daar doorheen kan zien, zit je wel met een leuke shooter die vrij old skool aanvoelt en met een paar nieuwe drivers en fixes toch best vlot loopt op de gemiddelde pc.

Spel heeft zelfs een quick-save functie en doet een beetje denken aan borderlands en stalker :)

demon326

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Er zijn idd problemen met drivers enzo, ma da betekent niet dat het een port is... De engines van id zijn toch altijd PC engines geweest. Zou me sterk verbazen dat het nu opeens puur voor één of andere console ontwikkeld is.

Maar zoals bij elk ander spel wacht ik tot het €20-30 staat. Ik laat me niet hypen :)

edit: nTFs ge hebt gelijk, ik lees net deze quote

We zullen wel zien, maar carmack is tenminste eerlijk dat pc het main platform moet zijn en niet de consoles, die de pc achterhouden.. hopelijk is idtech5 toch nog best te tweaken via config files:)

yannick

Legacy Member
Ik ga hier even wat info zetten voor de mensen die Rage nog moeten installeren. Momenteel heb ik alles draaien met high-res textures en zonder enige vorm van artifacts, alsook aan een vlotte 60 fps.

Specs:
I7 930 @ 4Ghz
8GB DDR 3 (exacte mhz en timing vergeten)
Ati HD 5950

Zoals je ziet, zeker niet de beste pc.

Wat je nodig hebt is een zelfgemaakte cfg file, in deze link staat in hoe je dit doet, alsook de inhoud.

Het enigste dat ik hieraan nog veranderd heb is (zelf gebruik ik de high-end config settings):
seta r_multiSamples "16"
seta m_smooth "0" (zelf erbij gevoegd)
seta r_useRenderThread "1" // 0 Disable or 1 Enable threaded rendering useful for newer cards to increase performance.
seta r_displayRefresh "60" //keep it so the engine doesn't double render a frame

Meer informatie over de high-res textures vind je hier (deze tweaks zijn al toegevoegd bij de uitleg op de vorige link)
Alvast veel succes :).

sele

Legacy Member
en zeker niet de drivers downloaden voor rage zelf van amd,heb dit gedaan en dan crasht het spel soms,en heb dan maar terug de drivers van 11.9 geinstaleerd,de laatste voor bf3 beta,dan heb ik wel soms glisches om op men scherm maar het crasht niet meer nu

yannick

Legacy Member
sele zei:
en zeker niet de drivers downloaden voor rage zelf van amd,heb dit gedaan en dan crasht het spel soms,en heb dan maar terug de drivers van 11.9 geinstaleerd,de laatste voor bf3 beta,dan heb ik wel soms glisches om op men scherm maar het crasht niet meer nu

Ge moet de versie van 04/10 gebruiken, deze gebruik ik ook en het werkt perfect :).

toco8400

Legacy Member
Hoe kunnen jullie dit spel installeren? Ik krijg iedere keer de melding dat het spel nog niet is uitgebracht en daardoor kan het niet installeren. Of gebruiken jullie een niet-betaalde versie?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan