Archief - Rage

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

demon326

Legacy Member
Thin Liz zei:
Blijkbaar is dit spel echt niet gemaakt voor op PC en is het een cheap port (als ze het al zelf toegeven wil dat al wat zeggen). Toch nog even wachten op een deftige patch en tot de prijs gehalveerd is, en dan misschien koop ik het wel. Het is blijkbaar wel een goed game (op console voorlopig), dus mits wat werk kan het wat worden.

Port? Dat is nog maar lichtjes uitgedrukt... Ik heb het spel legaal gekocht en nog nooit zoveel issues gehad.. Ik zit in een menu, duw op escap voor eruit te komen, komt gewoon het main menu ipv het huidige te sluiten:p.

R.I.P ID :sad:

Thin Liz

Legacy Member
benny zei:
Port? Dat is nog maar lichtjes uitgedrukt... Ik heb het spel legaal gekocht en nog nooit zoveel issues gehad.. Ik zit in een menu, duw op escap voor eruit te komen, komt gewoon het main menu ipv het huidige te sluiten:p.

R.I.P ID :sad:

Hmmmm... heeft al TDU2-allures blijkbaar, en dat was voor mij het ergste spel in 20 jaar game-ervaring :s (en ook een port)

demon326

Legacy Member
Thin Liz zei:
Hmmmm... heeft al TDU2-allures blijkbaar, en dat was voor mij het ergste spel in 20 jaar game-ervaring :s (en ook een port)

De gfx zijn goed, zeker door de tweaks, maar toch hoop ik dat ID een grote patch uitbrengt voor de problemen op te lossen, het is nodig...

den crack

Legacy Member
pfffff, die pop ups zijn echte spelbrekers, k ga het spel nog een beetje laten liggen tot er een oplossing is.

morph123

Legacy Member
Ik heb het spel eindelijk kunnen installeren.ik geraakte zonder problemen in de menus maar dan na de intro,rage encountered an error and needs to close.Het zal toch nog wachten worden op de patch.

edit:ok ik heb het spel kunnen spelen.Ik moest aa afzetten.Het spel speelt best vlot en van texture load-in heb ik geen last maar wel van massas artifacts.

sele

Legacy Member
tof spel,zeker zen centjes waard,hoe verder je zit hoe beter het word :)

demon326

Legacy Member
Zij bij jullie de detail textures, dus dozen/teksten op muren van dichtbij ook zo pixelrated? :unsure:

sele

Legacy Member
benny zei:
Zij bij jullie de detail textures, dus dozen/teksten op muren van dichtbij ook zo pixelrated? :unsure:

van ver zien er dingen heel mooi uit maar als je er een cm van staat niet :)

nTFs

Legacy Member
Na de ATI Rage drivers erop te hebben gezet wou het spel opstarten.
Tot nu toe nog geen enkel probleem gehad en toch al een deel missies volbracht.
Ik ben wel niet onder de indruk van de graphics. Door wat te tweaken zal dit wel beter kunnen veronderstel ik.
Vsync staat standaard af maar ingame blijkt dit niet altijd te kloppen.

MegaMentor

Legacy Member
Ik hou me wel bezig met de BF3 beta tot hier een deftige patch voor is

kim gillissen

Legacy Member
Ik heb toch een zeer raar probleem, want ondanks alles te doen voor betere performance (alles wat er ook maar te vinden valt op steampowered.com) inclu de cache folder aanmaken, nieuwe ATI drivers van 4 oktober, demon z'n tip van atio.dll in de folder te gooien,... blijft Rage op medium config settings 100% cpu performance vragen.
Ik heb ook CCC en firefox uitgezet en dan Rage opgestart, toch blijft ie op 100% hangen.

Wat ik dan ingame zie is dat Rage 2 seconden vlot draait, dan 5 secs met geluid en al blijft hangen, dan 2 secs vlot, dan weer 5 secs een freeze up,.... het spel hapert de pleuris en ik weet niet wat het is.

Op Tweakers.net zijn er ook veel met dit prob, maar niemand met een oplossing tot nu toe....

PLZ :help: :cry:

Oldskooler

Legacy Member
Dat jullie toch altijd onmiddellijk op versie 1.0 willen beginnen spelen. :p

sele

Legacy Member
kim gillissen zei:
Ik heb toch een zeer raar probleem, want ondanks alles te doen voor betere performance (alles wat er ook maar te vinden valt op steampowered.com) inclu de cache folder aanmaken, nieuwe ATI drivers van 4 oktober, demon z'n tip van atio.dll in de folder te gooien,... blijft Rage op medium config settings 100% cpu performance vragen.
Ik heb ook CCC en firefox uitgezet en dan Rage opgestart, toch blijft ie op 100% hangen.

Wat ik dan ingame zie is dat Rage 2 seconden vlot draait, dan 5 secs met geluid en al blijft hangen, dan 2 secs vlot, dan weer 5 secs een freeze up,.... het spel hapert de pleuris en ik weet niet wat het is.

Op Tweakers.net zijn er ook veel met dit prob, maar niemand met een oplossing tot nu toe....

PLZ :help: :cry:

ze zullen wel met een patch komen,als ik bevoorbeeld speel met de ati drivers voor da spel rage dan crasht het spel op somige momenten

AssassiN

Legacy Member
Zelf wat problemen gehad en die zien er opgelost uit bij mij.

Lage fps, vreselijke texture pop-ins en lelijke textures: nieuwe drivers(AMD), Rageconfig.cfg aanmaken met de volgende lijntjes(zou ik enkel wel aanraden voor mensen die met VRAM zitten die tenminste 1GB is):

vt_pageimagesizeuniquediffuseonly2 8192
vt_pageimagesizeuniquediffuseonly 8192
vt_pageimagesizeunique 8192
vt_pageimagesizevmtr 8192
vt_restart
vt_maxaniso 4
image_anisotropy 4

Crashes bij loadscreens: cachemap structuur toevoegen + launch options aanpassen naar "+fs_cachepath "C:\Users\*uw naam*\AppData\Local\id software\rage" +cvaradd g_fov 20 +set com_skipIntroVideo 1 +set com_allowConsole 1 +fc_maxcachememoryMB 1024 +ik_enablesmoothing 0 +image_usecompression 0 +jobs_numthreads 4 +mem_phymemblocksizem 512 m_smooth 0"

Die +fs_cachepath moet je maar aanpassen als uw cache-structuur ergens anders staat. Die map wordt wel 1GB groot om maar te zeggen ;).
Zit van de eerste keer ook een commandline bij voor intro movies te skippen.

Voor mensen met screen tearing kan je VSync aanzetten door het volgende toe te voegen aan uw launch options: +r_swapInterval 1

rico

Legacy Member
bah kakspel, heb nog gene second kunne spelen met die texture pop up, en da hakkelt langs alle kanten :s heb een radeon hd5770 met 1g vram dus zou normaal gezien toch vlotjes moete draaien? al die tweaks en config files hebben hier ook geen baat? zelfs nieuwe beta driver 11.10 van ati helpt niets

demon326

Legacy Member
rico zei:
bah kakspel, heb nog gene second kunne spelen met die texture pop up, en da hakkelt langs alle kanten :s heb een radeon hd5770 met 1g vram dus zou normaal gezien toch vlotjes moete draaien? al die tweaks en config files hebben hier ook geen baat? zelfs nieuwe beta driver 11.10 van ati helpt niets

Maak gebruik van die config file(s):)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan