Archief - Rage

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bart Religion

Legacy Member
Ging het eerst op PC kopen maar nu ga ik de x360 halen. Misschien eens "lenen" op pc

solinor

Legacy Member
ik heb het spel op ps3, ni normaal die texture pop ups das soms geen doozeke of een deur da moet laade soms heel da landschap ZOOOON BLOKKEN zen dat , ben crabee is er niks tege.

Thin Liz

Legacy Member
Beetje infinite loop: ze steken weer meer moeite in de consoleversie, nu zit de PC-versie oa vergeven van de bugs. Gevolg is dat de PC-versie minder verkoopt... breng het dan ineens niet uit op PC denk ik dan.

lowscore

Legacy Member
Thin Liz zei:
Beetje infinite loop: ze steken weer meer moeite in de consoleversie, nu zit de PC-versie oa vergeven van de bugs. Gevolg is dat de PC-versie minder verkoopt... breng het dan ineens niet uit op PC denk ik dan.

Nah. Want de PC versie is easy peasy om te pachen, dus dat komt mettertijd wel in orde.

kim gillissen

Legacy Member
swordfish100 zei:
ik heb het spel op ps3, ni normaal die texture pop ups das soms geen doozeke of een deur da moet laade soms heel da landschap ZOOOON BLOKKEN zen dat , ben crabee is er niks tege.

Haha en het landschap ziet er even kaal en leeg aan inhoud uit als z'n koppeke ja :rofl:

kim gillissen

Legacy Member
Ik heb wel iets raars gevonden tijdens m'n sessie Rage (let op: dit gebeurt zelfs met config file aan, cache folder, launch options, CPU priority settings,.....), m'n GPU doet belachelijk raar tijdens het spelen, de spikes die je ziet komen ook effectief overeen met de haperingen die ik ingame heb.

nTFs

Legacy Member
Buiten de random errorloze crashes als ik een missie wil beginnen bolt het nu goed.
Bijwijlen toch een vrij intense shooter. The resistance wenkt.

Phaetor

Legacy Member
Heb daarstraks even een uurtje gespeeld. Het was erg leuk! Morgen ga ik er mij eens achter zetten ^^ Lekker gamen op zondag.
Ik mag mij bij de gelukkigen prijzen denk ik want ik heb geen bugs/crashes/texture problemen (nvidia kaart). Althans nog geen voorgehad .. misschien komt het nog. Al hoop ik van niet
Gogo rage!

PAC

Legacy Member
nTFs zei:
Buiten de random errorloze crashes als ik een missie wil beginnen bolt het nu goed.
Bijwijlen toch een vrij intense shooter. The resistance wenkt.

Hoe heb je het opgelost?
Heb dezelfde systemeisen als jij :)

Phoo

Legacy Member
Ik heb enorm veel last van textures die ineens worden geladen als ik mij draai naar links of rechts. heb de AMD fix, maar werkt blijkbaar niet. Iemand een oplossing ? :|

demon326

Legacy Member
Phoo zei:
Ik heb enorm veel last van textures die ineens worden geladen als ik mij draai naar links of rechts. heb de AMD fix, maar werkt blijkbaar niet. Iemand een oplossing ? :|

Gebruik één van de vele config files, inclusief de cache folder...

Cinnead

Legacy Member
Het spel werkt hier niet tegoei .. :(

Het is alsof het spel om de zoveel seconden even blijft hangen (nochtans zegt MSI afterburner dat mijn fps altijd tussen de 30 - 60 fps zit).

Zou ook niet mogelijk moeten zijn met mijn setup. (Intel i2600K,ATI HD 6970 & 8GB RAM).
Dan maar wachten op een fatsoenlijke patch.

demon326

Legacy Member

nTFs

Legacy Member
PAC zei:
Hoe heb je het opgelost?
Heb dezelfde systemeisen als jij :)

Met de ATI 11.9 Rage drivers.
Vsync forceren via CCC en +r_ swapinterval 1 toevoegen achter rage.exe.
Verder geen enkele tweak.

kim gillissen

Legacy Member
Ik heb het mijne wel kunnen oplossen, ik had ook die frame lag en fps spikes.
Hetgeen wat demon als link gaf heeft me geholpen, alhoewel ik nu soms slechte textures heb hier en daar, maar dat is zo'n 10% texture fuck-up, dus het is niet zo'n ramp tbh.:)
Let op: vooraleer je dit doet, gebruik de laatste drivers van ATI die de BF3 beta en Rage fixes mixed en zorg voor een zelfaangemaakte rage config en cache folder voor de textures!!!;)

In't vlaams wat ik deed (als ATI gebruiker dan wel), buiten alle andere stappen die bekent zijn is:

-ga naar catalyst control center en onder gaming->3D apllication settings en zet alle opties af maar laat catalyst AI op hoogste kwaliteit staan en zet 'enable surface format optimisation' aan
-ga naar taakbeheer en sluit onder 'processes' de CCC.exe en de MOM.exe
-ga naar *username*\appdata\local\ATI\Ace en open daar de profile.xml in notepad (let op: appdata is onzichtbaar dus moet je verborgen folders laten tonen)
-in de profile.xml verander je <Property name="CatalystAI" value="Disable" /> in plaats van "Enable".
-sla de file op en zet hem dan via 'properties' op 'read only'
-zoek met de zoekfucntie in startmenu naar MOM.exe en start deze weer op
-reboot je pc en dan zou alles moeten werken.
:niceone:

Dit is wel enkel een oplossing voor de frame lag en stuttering (haperingen), dus als je na dit nog andere probs hebt, dan moet je in de zelfaangemaakte rage config file of je shortcut z'n launch opties kijken.

enjoy!!!:applause:

PAC

Legacy Member
nTFs zei:
Met de ATI 11.9 Rage drivers.
Vsync forceren via CCC en +r_ swapinterval 1 toevoegen achter rage.exe.
Verder geen enkele tweak.

Drivers zijn geinstalleerd maar die CCC en +r_ swapinterval 1 das chinees voor mij :)

demon326

Legacy Member
Patch Changes / Fixes
---------------------

- Implemented workaround for AMD driver crash right after intro cinematic
on Win 7 32-bit systems.
- Disabled UBOs because they are causing animation issues with AMD drivers.
- Don't allow swap-tear to be enabled on AMD while the extension is not
exposed because it may crash.
- Support for new video settings: "texture cache", "vsync" and
"anisotropic filter"
- Automatically adjust vt_maxPPF based on the number of available cores.
- Improved performance for SLI cards when GPU transcode is enabled.
- Fix for GPU Transcoding option being disabled after exiting gameplay.
- Added safe mode to restore video settings to default values.
- Allow g_fov to be changed from the RAGE launch options in Steam.
- Server now forwards text chat from clients to all other clients while
in-game.


Steam gebruikers krijgen deze automatisch :)

nTFs

Legacy Member
PAC zei:
Drivers zijn geinstalleerd maar die CCC en +r_ swapinterval 1 das chinees voor mij :)

CCC is Catalyst Control Center waar je de instellingen van je videokaart regelt.
Daar ga je naar spellen - 3D toepassingsinstellingen - wachten op verticale verversing aan

+r_swapinterval 1 is gewoon wat extra tekst dat je achter je rage snelkoppeling zet.
Snelkoppeling rage - eigenschappen - dan bij doel voeg je +r_swapinterval 1 toe achter rage.exe - toepassen.

demon326

Legacy Member
Buiten de vele problemen met de pc launch, moet ik toch wel zeggen dat de ID tech 5 engine één van de beste is als het op performence aankomt, game draait als een zonnetje... enkel mogen bepaalde textures groter zijn..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan