Archief - Mass Effect 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jornax

Legacy Member
Woohoo! Eindelijk voorbij Horizon op Insanity :woohoo:
Wie van een verhaal houdt :p :
Man, gezweet dat mijn Sentinel en ik gedaan hebben bij die Praetorian, niet normaal. Stomme Mordin en Miranda gingen er al snel aan bij hem (en al mijn medi-gels waren al op :tongue:), omdat de domme AI weer eens niet wou luisteren en dus niet naar de marker wou komen die ik achter cover had geplaatst (ze stonden in het open veld zonder ook maar iets van cover :ironic:). Het werd dus een cat-&-mouse spel tussen de Praetorian en mij; telkens naar cover rushen wanneer hij te dichtbij kwam, tech armor replenishen (dat kapot ging al lopend van cover naar cover), warp/SMG gebruiken om barrier weg te krijgen, rinse and repeat. Wanneer eindelijk die barrier weg was, mijn warp/heavy pistol gebruiken om zijn armor naar beneden te krijgen, terwijl ik constant aan het wegvluchten was voor Rage Of Praetorian :lol:. En dan was er zo nog 1 millimeter over van zijn armor-meter (typische situatie voor mij :p), en dan schiet hem mij naar critical toestand omdat het finicky cover-systeem weer eens met mijn voeten aan het spelen was :angry:. Nu had ik 1 millimeter van m'n levensmeter over, maar gelukkig kon ik regeneraten :p Hem uiteindelijk toch verslagen met een epische warp-bol :cool: Mijn moeilijkste ME2 gevecht! (totnutoe :unsure:)

Bt.Solid

Legacy Member
Heb em uit van eergistere, prachtig einde, ik kijk hard uit naar nummertje 3.
De repetitie in de levels is mij eigenlijk niet opgevallen...ik vond zelf dat het elkaar nog redelijk goed afwisselde tussen shootouts, exploratie in de steden (die cab chase in illium was bangelijk), verhalende momente,...
Het universum verkennen en planeten delven was idd minder interessant, maar dat hoef je dan ook niet heel veel te doen. Ik denk dat je als je die 2 genres mixt met elkaar gewoon minder opties hebt om gameplay elementen te variëren. Het is een scifi shooter RPG, en een verdomd goede. Assassin's creed zijn eentonigheid was mij wel opgevallen, ma die game was zo verbluffend dat dat niet stoorde, maar ze moesten er idd niet mee afkomen in deel 2. Dus het zal wel grotendeels persoonlijke smaak zijn die bepaald hoe hard het je stoort

ElGargamel

Legacy Member
Net uitgespeeld sé!
Wat een game :). Heb er mij reuze mee geamuseerd, maar dat planeetje mijnen mogen ze volgende keer gerust weglaten, wat een bummer.

Ik had gerust de moeilijkheidsgraad iets hoger kunnen pompen. Had dat met de vorige mass effect ook. In het begin redelijk vaak doodgaan en op het einde niet meer.

Lang leve Geth Shield!! Wat een aanwist als vanguard

Blijkbaar is er een trophy om geen enkel teamlid te laten sterven. Maar ik had bij de 2e keer Zaeed als leider van het 2e team aangeduid, en toen stierf die. Ik zou bijgot niet geweten hebben hoe ik die had kunnen laten overleven :s

Jonas89

Legacy Member
search the following Normandy upgrades suggested by the crew:
-Heavy Ship Armor
-Multicore Shielding
-Thanix Cannon

This is critical, as once you pass through the Omega 4 Relay, if you have not researched the appropriate technologies, one crew member will automatically die in each attack:

-No Heavy Ship Armor – Jack dies.

-No Multicore Shielding – Variable. Crew taken to defend cargo hold or not recruited will not be affected. The crew member next in sequence will die: Kasumi, Legion, Tali, Thane, Garrus, Zaeed, Grunt, Jack, Samara/Morinth.

-No Thanix Cannon – Variable, depending on who died in the previous attacks. Sequence: Thane, Garrus, Zaeed, Grunt, Jack, Samara/Morinth.

Once on the Collector station, you will have to choose the correct crew member for each role:

PART 1: Vents
-Tech Specialist: Kasumi, Legion, Tali.
-1st Fire Team Leader: Garrus, Jacob, Miranda
Choosing incorrectly, or choosing a disloyal crew member for either role results in the death of the Tech Specialist, as will failing to open each valve within the time limit.


PART 2: Swarms
-Biotic: Jack, Samara/Morinth.
Choosing any other (or disloyal) Biotic will result in the death of one of the crew members in Shepard's squad: Sequence: Thane, Jack, Garrus, Legion, Grunt, Samara, Jacob, Mordin, Tali, Kasumi, Zaeed, Morinth.

-2nd Fire Team Leader: Garrus, Jacob, Miranda.
Choosing any other (or disloyal) crew member will result in the death of the 2nd Fire Team Leader.

-Escort: Jack, Kasumi, Tali, or Mordin are best to send back, as they are less useful on the defense line at the end. Grunt, Zaeed, Garrus, should not be used as they are very useful on the defensive line in Part 3.
Don't send back any squad members that you want for the final Boss. Any other loyal crew member will do.

Choosing a disloyal crew member will result in the death of the Escort.
Sending no Escort will result in the death of all crew rescued including Dr. Chakwas.


PART 3: Final Boss
-Squad: Any disloyal crew members in your squad for the final fight will die.
-Defensive Line: There is a complex calculation that determines if anyone dies while holding the line, based on the average strength of all crew members on defense.

On the defensive line, again disloyal characters will almost certainly die but more than that, numerically they decrease the average strength of the defenders.
For best results place Grunt, Zaeed or Garrus on the defensive line. They are invaluable as defenders, and worth twice as much as any other character on the line. This will ensure that no matter who else you take into the final battle that the defense team will survive, as long as everyone is loyal.

Ik heb die Defensive Line niet gehad, raar

ElGargamel

Legacy Member
how zekerst :)

Ik begon me al af te vragen waarom ik steeds moest kiezen, want ik merkte geen verandering, tot Zaeed dood ging uiteraard. Chance dat ik ook al die upgrades gekocht had, ik begon me al af te vragen wanneer ik die nodig ging hebben.

Ik had kasumi als tech specialist gekozen. Die leek mij best geschikt om sneaky missions uit te voeren. Dan Garrus als teamleader van de 2e squad. Bij de Swarms dan had ik Jack gekozen. En idd, bij de 2e keer dat je een teamleader moest aanduiden had ik Zaeed gepakt, ik dacht dat die dat wel zou kunnen met zijn jarenlange ervaring als merc :).

Maar die defensive line is me ook niet echt duidelijk. Ik herinner me vlak voor de final boss dat al je andere squadmates je gingen verdedigen terwijl je zelf voor de aanval ging. Op een gegeven moment zie je ze effectief met z'n allen schieten vanachter een muurtje.
Ik had 1 disloyal squadmember (Legion) en die zag ik op het einde toch dood op de grond liggen.

Ik had dus echt geen flauw idee van die mechanics in de laatste missies :)

SpArkLeS

Legacy Member
Gisteren uitgespeeld, alle had het al uitgespeeld op pc.

Deze keer heeft iedereen het overleefd! Maar gene romance voor mijne shepard :O

Daarstraks Project Overlord gedaan en nu bezig met Lair of the Shadowbroker. Zalige dlc, die sky chase is gewoonweg zalig.

Sheppard: What kind of guns does this thing have?
Liara: It's a Taxi, it has a fair meter!
Sheppard: Wonderful...

koolcast

Legacy Member
Ik moet er nog altijd aan beginnen...Ligt hier al 2 weken stof te happen.:)

MrJericho

Legacy Member
Project overlord vond ik niet zo'n goeie DLC, zeker niet ivm Lair of the Shadow Broker. Ben ik trouwens de enige die vindt dat de game nogal weinig story missions bevat? De meeste missies zijn recruit of loyalty missions, daarbuiten zijn er misschien maar een 6-tal story missions.

shadoom

Legacy Member
MrJericho zei:
Project overlord vond ik niet zo'n goeie DLC, zeker niet ivm Lair of the Shadow Broker. Ben ik trouwens de enige die vindt dat de game nogal weinig story missions bevat? De meeste missies zijn recruit of loyalty missions, daarbuiten zijn er misschien maar een 6-tal story missions.
da is wel waar

Koffe

Legacy Member
heb mass effect 1 en 2 nu in 1 maandje uitgespeeld. Wat een games zeg! :) Eindbeeld v mass effect 2 belooft weer veel hehe.

Vond het echter jammer dat mn beslissingen uit ME1 niet echt een grote invloed hadden op ME2..(zo denk ik bv aan de Rachni Queen die ik gered had...tot nu toe nog niets van gezien bv)

Kvond ME1 qua storyline toch net iets beter dan ME2, dit was telkens recruit someone, doe zijn opdrachtje zodat ie loyaal wordt en eindopdracht pats gedaan.
Desondanks was de verslavingsfactor enorm hoog. Dat minen..hohja.. kvond 't wel plezant aangezien ik soms een 'Unusual anomly" vond, geheime basissen enzo.

Nu, Bij mij is den dokter wel gestorven opt einde..vond 't vreemd dat ik er eigenlijk niets aan kon doen maar in de spoilerpost hierboven weet ik nu tenminste waarom..wel jammer maarbon. Voor de rest heb ik mijn volledige paragon balk vol gekregen, cheers ^^.

Zou es naar de winkel moeten gaan voor die shadow broker dlc want naart schijnt is dat een "inleiding" naar mass effect 3 volgens verschillende websites. (heb nog geen microsoft points.. )

Samus007

Legacy Member
@koffe die rachni queen stuurt een messenger die je aanspreekt naar die blauwe planeet (naam vergeten) als je ze gered hebt in ME1

Shadow broker MOET je hebben, waar voor je geld en volgens mij is die DLC beter dan eender welk stuk uit ME2, zo goed is die DLC

MrJericho

Legacy Member
Ik ga zeker akkoord met Samus007. Buiten misschien de laatste missie is Shadow Broker DLC de beste missie van heel de game. Leuke eindbaas + boeiende story.

ytsejam

Legacy Member
Ben hem gisteren ook gaan halen. Veelbelovend, maar toch 1 nadeel. Je kan blijkbaar de cutscenes niet pauzeren? Gisteren tijdens die comic kreeg ik net telefoon, dus helft gemist... Gelukkig kan je die makkelijk op youtube vinden, maar later in de game ga ik wss ook nog gestoord worden:sop:

Jornax

Legacy Member
Ik druk dan gewoon op de Home-knop op mijn controller als ik een cutscene wil pauzeren, ik heb wel digitale versie dus misschien gaat dat niet met de retailversie? :p

ytsejam

Legacy Member
Jornax zei:
Ik druk dan gewoon op de Home-knop op mijn controller als ik een cutscene wil pauzeren, ik heb wel digitale versie dus misschien gaat dat niet met de retailversie? :p

Keer proberen straks, thanks.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan