Archief - Mass Effect 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SpeedySpeedsUp

Legacy Member
koolcast zei:
Lol.:p
Das enkel op dinsdag en op donderdag.;)

;) Kweett, je lijstje wordt ook steeds groter he :p je moet nog Sly spelen (nu bezig aan 2de)/binnenkort Killzone 3. Mass Effect 2 vorige week uitgespeeld (37u in 1 week = :cool:).

wtf?hax!kthxbye

Legacy Member
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ME 2 is toch niet het van het vind ik.
Die planeten verkennen en ontginnen is gewoonweg saai. Sommige stukken zijn repetitief en bevatten eentonige gameplay. Ik ga nog wat verder proberen te spelen, maar voor het moment voel ik mij niet geroepen om het uit te spelen.

SpeedySpeedsUp

Legacy Member
wtf?hax!kthxbye zei:
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ME 2 is toch niet het van het vind ik.
Die planeten verkennen en ontginnen is gewoonweg saai. Sommige stukken zijn repetitief en bevatten eentonige gameplay. Ik ga nog wat verder proberen te spelen, maar voor het moment voel ik mij niet geroepen om het uit te spelen.

Ik heb er nog ook altijd gemengde gevoelens bij.
Grote - voor mij: Lineaire levels
Grote +: Story, squad systeem

FreakyJP

Legacy Member
Ook net uitgespeeld, en ben toch ook een tikkeltje teleurgesteld. De sfeer zat goed, het moral/choice systeem was goed, prachtige vormgegeven wereld, ... MAAR: levels zijn idd veel te lineair, de battle mechanics zijn te simplistisch en repetitief voor een rpg en het globale verhaal wordt ook nooit echt interessant. Er kwam precies nooit echt vaar in het verhaal, steeds zo kleine zijverhaaltjes (waarvan de helft met daddy-issues) en maar 3 missies in het grote verhaal eigenlijk. Best wel teleurstellend. En voor je het weet was het dan gedaan. Heb ME1 nooit volledig uitgespeeld, maar het verhaal leek mij daar echt wel interessanter.

Toch wel een beetje een overrated game imo, en ik snap dan ook niet waarom mensen deze zo ophemelen.

wtf?hax!kthxbye

Legacy Member
Waar komen dan die hoge scores vandaan? Zelfs uitgeroepen tot Game of the Year. De eentonigheid moeten de reviewers toch ook opgemerkt hebben?
Ik amuseer mij zoveel meer met een Assassins Creed, maar dat zal dan wel weer liggen aan persoonlijke smaken.

Jersy

Legacy Member
en sinds wanneer is assassins creed een rpg?
je kan die 2 gewoon totaal niet vergeljiken

als je kjikt binnen het huidige rpg genre, dan is mass effect 2 een topper

PyromaN

Legacy Member
Eentonigheid als minpunt noemen samen met assassins creed in 1 zin bewijst toch genoeg dat dit eerder persoonlijke smaak is. Voor mij was de eentonigheid bij AC bijvoorbeeld een van de grootste minpunten, toch heb ik me nog goed geamuseerd bij dit spel.

John1307

Legacy Member
FreakyJP zei:
Ook net uitgespeeld, en ben toch ook een tikkeltje teleurgesteld. De sfeer zat goed, het moral/choice systeem was goed, prachtige vormgegeven wereld, ... MAAR: levels zijn idd veel te lineair, de battle mechanics zijn te simplistisch en repetitief voor een rpg en het globale verhaal wordt ook nooit echt interessant. Er kwam precies nooit echt vaar in het verhaal, steeds zo kleine zijverhaaltjes (waarvan de helft met daddy-issues) en maar 3 missies in het grote verhaal eigenlijk. Best wel teleurstellend. En voor je het weet was het dan gedaan. Heb ME1 nooit volledig uitgespeeld, maar het verhaal leek mij daar echt wel interessanter.

Toch wel een beetje een overrated game imo, en ik snap dan ook niet waarom mensen deze zo ophemelen.

Bwah, de main storyline van de mass effect serie is niet zo denderend origineel. Het is eerder alles wat zich aan de marge van het verhaal afspeelt wat het zo interessant maakt, als ge weet wat ik bedoel.

Over de combat geef ik u gelijk: het is vis noch vlees (maar toch een stuk beter dan in ME1). Maar niet vergeten dat bioware voornamelijk een rpg developper blijft hé, en dat de Mass Effect series hun eerste uitstap naar het TPS genre is. Geen wonder dat de combat dan nog niet zo verfijnd is in vgl met Uncharted of GOW.

Nu verwacht je niet aan grote veranderingen in ME3 hoor: ze zullen de combat wat tweaken en wat meer rpg elementen terug invoegen, maar de gameplay zal niet fundamenteel veranderen.

FreakyJP

Legacy Member
Ik maak geen opmerkingen over de originaliteit hoor, wel over het gebrek aan een globaal verhaal in de 2. Nu is het echt van rekruteer wat mensen om een schip aan te vallen die je kolonies aanvielen, en oh, het is gedaan.

Jersy zei:
als je kjikt binnen het huidige rpg genre, dan is mass effect 2 een topper

erm, euh ....
ok.

Geef mij dan maar Dragon Age: Origins hoor. Los van de grafische problemen, is dit echt wel de betere rpg van de 2. Mass Effect 2 is niet slecht hé, maar gezien de 'status' die dit spel verworven heeft, kan ik niet anders dan een beetje teleurgesteld zijn.

Eigenlijk, ME2 is toch maar bitterweinig rpg. Het is idd een TPS met een uitgebreid verhaal. Het level en xp-systeem voegt maar bitterweinig toe buiten u skills, want vaak komen upgrades al via die terminal en dingen kopen. U skills zou je bijna evengoed ook kunnen kopen, voor de rest geeft dat level-up systeem toch echt geen bijdrage.

Samus007

Legacy Member
onbegrijpelijk al die reacties hier, is dat omdat er een 360 luchtje aan hangt ofzo? het is een rpg light, mensen die hier bv een rpg a la neverwinter nights van diepgang verwachten zijn hier zowieso aan het verkeerde adres.

mass effect2 was voor mij terecht game of the year en zeker al de betere van het vrij zwakke dragon age ...

veel devs kunnen hier wat van leren hoe ze een goed spel moeten maken.

FreakyJP

Legacy Member
@Samus007: sinds wanneer zijn wij verplicht mee te gaan in de hype?

Nja, sommige mensen zijn al sneller tevreden gesteld dan anderen hé. Ikzelf ben eigenlijk zeer kritisch, zelfs games als Uncharted 2, Dead Space of GT5 vind ik op een bepaalde manier teleurstellend.

Samus007

Legacy Member
@ freaky: ga je mij nu opleggen dat ik maar snel tevreden ben dan?

Spel krijgt monsterscores van overal en ettelijke game of the year awards, dit heeft echt niks meer met hype te maken, ik kan elk spel maar dan ELK spel afbreken met negatieve teleurstellende punten, als je games zoals uncharted2 en in mindere mate mss dead space op een manier teleurstellend vind vraag ik me echt af welk spel wel aan jouw verwachtingen kan voldoen. Ik ben zelf zeer kritisch maar kan wel relativeren dat geen enkel spel perfect is en kan genieten van een spel ook al heeft het gebreken maar games zoals mass effect2 en uncharted2 zitten heel dicht bij perfectie in hun genre dat het gewoon al mierenneuken is om daar nog negatieve punten op te kunnen spelden.

Als het echt totaal je genre niet is (wat ik betwijfel) kan ik me voorstellen dan mass effect2 je niet ligt net zoals ik een GTAIV bv ongelooflijk knudde vind.

wtf?hax!kthxbye

Legacy Member
Ik vind het op zich een goed game, dat mooi in elkaar gestoken is. Maar het is gewoon te lineair voor mij. Na een tijd ben ik het wel beu om constant hetzelfde te doen.

Maar ik beschouw dit puur persoonlijk.

SpArkLeS

Legacy Member
Denk dat ik ergens iets verkeerd gedaan heb bij de relaties :(

Speel met een female shepard, garrus zegt steeds dat hij geen tijd heeft, jacob zegt elke keer i'm good ... en bij thane had ik optie gekozen i want you ofzo iets.

Nu begin in aan suicide mission en zit mijn shepard in haar kamer gewoon naar foto van kaiden te kijken. I guess I did something wrong
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan