Archief - Let the PES 12 hype begin

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blanco

Legacy Member
Interessant om eens een ander bezig te zien :p
Ik speel met gelijkwaardige ploegen ook meestal gelijk,
En idd keepers zijn klungelaars, ik hoop echt dat ze het in de final beter doen. Waarmee neem je dat op? Ik heb vroeger fraps eens geprobeerd, maar PES was niet speelbaar meer.

Schoon goaltje uw tweede, ge dribbelt goed, ik verdedig wel beter.

Blijft dat nu regenen vandaag?

wolfzor

Legacy Member
Blanco zei:
Interessant om eens een ander bezig te zien :p
Ik speel met gelijkwaardige ploegen ook meestal gelijk,
En idd keepers zijn klungelaars, ik hoop echt dat ze het in de final beter doen. Waarmee neem je dat op? Ik heb vroeger fraps eens geprobeerd, maar PES was niet speelbaar meer.

Schoon goaltje uw tweede, ge dribbelt goed, ik verdedig wel beter.

Blijft dat nu regenen vandaag?

Idd ik heb echt moeite met verdedigen. Ik heb de andere matchen met 2-3 goals verschil verloren. Hopelijk komt het door FIFA want daar is het vooral sprint inhouden en X. In PES2012 moet je vooral timen want anders lopen de aanvaller u zo voorbij.

Ik neem het op met Fraps.
Instellingen staan op 30fps en halve size.

Hier is het donker maar het regent niet.

Blanco

Legacy Member
Mje, die holdup play is handig in sommige gevallen, maar ik gebruik het niet altijd. Soms durf ik er wel opvliegen hoor, als je te lang ophoudt sluiten er ook van hun team aan en als ze beginnen 1-2tjes te doen loopt ge constant achter de feiten aan.
Die hold-up play vindt ik wat té statisch tov het dribbelen, het "strafen" zou wat sneller mogen vind ik.
Als het echt snel moet gaan ga ik er zo kort mogelijk op en gebruik ik RT om te tackelen. Dat werkt ook van opzij en als uw timing perfect is, plukt ge hem zo uit zijn voeten. Soms hou ik ook X in om naar de bal te gaan en als ik er een halve meter af ben ofzo, gebruik ik R2 als ik wil tackelen.

Mijn eerste vrijtrap gescoord daarstraks met behulp van off the ball :-)

Btw...
In uw filmpje zie ik soms een balkje verschijnen, 2:54 is zo'n voorbeeld.
Is dat attack/defence level? Met welke knoppen dioe je dat?
Ik gebruik dat dus nooit, welke invloed heeft dat dan juist?
Is dat gans uw team meer aanvallend/verdedigd ingesteld of enkel de aanvallers/verdedigers?

Soulwaxx

Legacy Member
Ik vind de demo echt heerlijk spelen. Ook hier dat 'probleem' met verdedigen dat, in tegenstelling tot FIFA, gebaseerd is op een goede timing.

Eerste wedstrijd 3-1 verloren met AC Milan tegen Napoli. Lucky goal van Robinho nadat de bal afweek op de rug van Hamsik die zich in de baan van het shot wou leggen. Leuk om te zien.

Wat mij ook opviel is dat L1+driehoekje veel beter is dan op de vorige versie. Ook al enkele leuke nieuwe animaties gezien.

Scr1fle

Legacy Member
Neymar speelt zalig! :love: , maar Santos is wel een zwakke ploeg in PES 12.

Deze komt zowiezo binnen. Enkel keeper en de monden (:wtf:) van de spelers mogen ze nog eens nakijken. Iemand die weet hoe je één tweetjes doet en hoe 2 spelers tegelijk bestuurd zo met je rechterstick(speel namelijk met bakje van xbox)?

wolfzor

Legacy Member
Blanco zei:
In uw filmpje zie ik soms een balkje verschijnen, 2:54 is zo'n voorbeeld.
Is dat attack/defence level? Met welke knoppen dioe je dat?
Ik gebruik dat dus nooit, welke invloed heeft dat dan juist?
Is dat gans uw team meer aanvallend/verdedigd ingesteld of enkel de aanvallers/verdedigers?

Dat heb ik onbewust gedaan, want ik gebruik dat ook niet.

Soulwaxx

Legacy Member
Sh@D0wBE zei:
Neymar speelt zalig! :love: , maar Santos is wel een zwakke ploeg in PES 12.

Deze komt zowiezo binnen. Enkel keeper en de monden (:wtf:) van de spelers mogen ze nog eens nakijken. Iemand die weet hoe je één tweetjes doet en hoe 2 spelers tegelijk bestuurd zo met je rechterstick(speel namelijk met bakje van xbox)?

L1 inhouden als je een pass geeft.

Dat van die tweede speler besturen met rechterstick heb ik alleen nog maar geprobeerd bij stilstaande fases.

waffel

Legacy Member
Misschien een tip voor iedereen, als je met je keeper uitkomt, laat driehoekje op een bepaald moment los, dan zal hij keepen zoals het hoort. Want als ge blijft duwen loopt ie als een gek op de bal zonder echt iets te doen.


Shadow, 2 spelers besturen met je rechterstick? Bedoel je niet gewoon een AI speler laten meedoen? Da's vierkantje (shotten) dan(beste functie in heel het spel :p).

Scr1fle

Legacy Member
Blanco zei:
Nieuws over PES2012:

Konami introduceert Teammate Control in PES 2012 | Games | Tweakers.net Nieuws

teammate control: controle over 2 spelers... lijkt mij ingewikkeld handsgewijs.

waffel zei:
Misschien een tip voor iedereen, als je met je keeper uitkomt, laat driehoekje op een bepaald moment los, dan zal hij keepen zoals het hoort. Want als ge blijft duwen loopt ie als een gek op de bal zonder echt iets te doen.


Shadow, 2 spelers besturen met je rechterstick? Bedoel je niet gewoon een AI speler laten meedoen? Da's vierkantje (shotten) dan(beste functie in heel het spel :p).
Teammate control bedoelde ik. :p
Niet verdedigen met de computer. :)
Iemand al een iets gevonden voor het beginfilmpje weg te doen?

waffel

Legacy Member
Hoe hoger het balkje, hoe hoger de druk naar voren ja. Maar ik gebruik dat niet, ik gebruik de knoppen die ernaast verschijnen.

Mickelangelo

Legacy Member
Weet niet hoe het bij jullie zit maar momenteel kan de demo me niet bekoren. ik speel dan wel met het toetsenbord en zou bij aanschaf van het spel ook een pc-console halen maar twijfel toch tss FIFA 2012, PES 2012 of opnieuw een nieuwe FM. Denk dat ik voor FM 2012 ga kiezen, afgelopen 2j enorm wat lol mee gehad.

Even terzijde: is het zo dat als je de demo van PES of FIFA vlot draait op je pc, dat je ook het game even vlot afspeelt?

Scr1fle

Legacy Member
Alleen de grafische pracht kan nog beter maar gameplay = :drool:

FM kan toch helemaal niet vergelijken met PES en FIFA.

Ik ga wrs voor FIFA en PES als de portemonnee het toelaat . :unsure:

Blanco

Legacy Member
Ge moet eens het volgende doen:
ge zet u in beginner mode, ge start een match, ge dribbelt tot bij ne speler en ge blijft stilstaan. Dan moet ge eens kijken wat ze doen.
Ze pakken den bal niet af,want ge staat in beginner mode, maar ze doen wel iets anders ;)

Er zijn veel nieuwe anims, ik vind vooral de nieuwe blocking anims en clear anims goed gedaan. Gisteren ook gezien hoe Ibrahimovic bij een hoge dieptepas zijn kop wegtrekt om te verhinderen dat hij op zijn achterhoofd valt.

Ik heb het verdedigen door gekregen, de key is veel minder aan uw L-stick komen en op de goeie momenten switchen tussen de verdedigers. Het is echt totaal anders dan vorige PES versies. Het is puur timing tussen tackelen en switchen.
Nu is wel het probleem dat ik daar zo op gefocust ben dat ik moeite heb om over te schakelen als ik in balbezit kom :)
Ik ben nu niet rustig genoeg in de aanval, maar dat komt wel terug...

Kga een dezer ne keer een matchke opnemen. Ik heb fraps nu, seems to work fine.

asmo

Legacy Member
PS3 demo is al uit op de Japanse PSN store. Is een matchke spelen zie :)

Blanco

Legacy Member
PES2012 Demo Porto-Man United (AI) (1st half) - YouTube
PES2012 Demo Porto-Man United (AI) (2st half) - YouTube
2de helft mankeer ik wel een stukske van, tijdens het spelen bleef het plots hangen en een 10tal seconden later ging het spel even in snel tempo verder. Ik heb toen de capture even afgezet.

Eindstand was 0-0, paar goei kansen gehad en verknoeid en mijne keeper heeft goed werk geleverd :-)
Leerrijk om u eigen eens bezig te zien... AI teammates bieden u veel meer aan dan dat ge op dat moment ziet... Sorry boys :p

Ik had wel een probleem om het geluid op te nemen :(
Ik denk dat dat te maken heeft omdat ik in feite geen geluidskaart heb maar een midi controller, fraps heeft daar blijkbaar problemen mee.

Osis1984

Legacy Member
compilatie filmpke (niet van mij)


Blanco zei:
PES2012 Demo Porto-Man United (AI) (1st half) - YouTube

Eindstand was 0-0, paar goei kansen gehad en verknoeid en mijne keeper heeft goed werk geleverd :-)

Leerrijk om u eigen eens bezig te zien... AI teammates bieden u veel meer aan dan dat ge op dat moment ziet... Sorry boys :p

Ik heb wel een probleem om het geluid op te nemen :(
Ik denk dat dat te maken omdat ik in feite geen geluidskaart heb maar een midi controller, fraps heeft daar blijkbaar problemen mee.

Tweede helft ms straks uploaden.
Daar mankeer ik wel een stukske van, tijdens het spelen bleef het plots hangen en een 10tal seconden later ging het spel even in snel tempo verder. Ik heb toen de capture even af gezet.

worden die filmpkes niet ubergroot ? ik weet als ik vroeger enkel een goal wou opnemen dat het al dik 100mb groot was. Je kan het kleiner maken daarna met divx dat wel.. Ook bleef PC vroeger toch haperen als ik fraps liet draaien

Blanco

Legacy Member
Ja, één helft is 3.2Gb... ik neem op op 30fps en half size zoals Wolfzor voorstelde. Misschien iets met het bufferen ofzo?
Ik heb windows movie maker gebruikt om te comprimeren tot +- 42Mb, hij kapt die hele opname wel in stukjes, ik heb moeten plakken.

Cool filmpje, maar te snel imo.

mp4me

Legacy Member
Op dit moment ben ik niet tevreden over 2012


-spelers voelen aan als veertjes,waarbij aanvallen veel te op is tegenover verdedigen,waarom dat ze het verdedigen hebben veranderd is me ook een raadsel.


-Alle ballen lijken wel binnen te gaan,speler heeft een beetje ruimte bam binnen,of uit elke hoek kan je precies wel goed trappen.

-Keepers sucken nog altijd

-Sfeer is ook weer totaal niet aanwezig
-Het spel ziet er precies slechter uit als 2011


Ik vond 2011 echt goed maar 2012 heeft me echt nog niet overtuigd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan