Archief - Let the PES 12 hype begin

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

asmo

Legacy Member
Nu ook op de Nederlandstalige PSN store. Heb al enkele potjes gespeeld en het speelt wel lekker. Doet me serieus denken aan de tijden die ik beleefd heb met PES6, toch 1 van de beste in de reeks. De AI is trouwens bijzonder sterk. Maakten me met United 5-0 in tegen Porto :$

Dinsdagland

Legacy Member
Eerste indruk is zeer positief bij mij (PS3). Alles lijkt te kloppen, buiten de keepers die nogal wisselvallig zijn.

Mijn eerste goal was trouwens een typische PES-goal :D

[youtube]LVS5Shnz0zw[/youtube]

Soulwaxx

Legacy Member
De doelmannen zijn inderdaad wisselvallig. Bij momenten schudden ze de knapste redding uit hun mouwen, om vijf minuten later een enorme blunder te begaan.

Een komisch zicht soms, dat wel. Hopelijk wel weggewerkt in de uiteindelijke versie, al heb ik daar wel vertrouwen in :p

Scr1fle

Legacy Member
Voorzetten lukt totaal niet bij mij, altijd achter de aanvaller. :p

Ofwel springen ze ernaar en koppen ze onder de bal ! :sop:

Iemand tips?

Blanco

Legacy Member
Ge kopt misschien te laat of te vroeg?

Keepers laten zich teveel tussen de benen schieten en ze gaan ook regelmatig te vroeg plat. Ze bewegen richting de hoek, maar niet ver genoeg en dan gaan ze plat ondanks dat ze de tijd nog hadden om verder te lopen. En ze hebben ook moeite met schoten op heuphoogte. Voor de rest wel al veel nieuwe moves gezien, oa het gehurkt uitkomen en de eenhandige saves.
Gisteren kreeg ik een bal op de paal, hij duikt, de bal botst terug en terwijl hij nog op de grond lag rolde hij in één beweging door om de bal te pakken. Vonnek wel knap.

Yurf

Legacy Member
Sh@D0wBE zei:
Voorzetten lukt totaal niet bij mij, altijd achter de aanvaller. :p

Ofwel springen ze ernaar en koppen ze onder de bal ! :sop:

Iemand tips?

Ik scoor vrij vaak kopbaldoelpunten, de tips die ik kan geven (geen idee of ze helpen/kloppen, ik denk niet echt na als ik speel :D).

- Vierkantje (schietknop op PS3) pas indrukken op moment dat de bal het hoofd van de aanvaller zou raken. Als je vroeger druk, duik je vaak onder de bal heen.
- Om te koppen hoef je niet per se richting doel te bewegen. Het is soms handig om even te wachten of zelfs achteruit te gaan. Als je hierdoor alleen staat, kop je natuurlijk gemakkelijker binnen.
- Het type voorzet bepaalt ook veel. Als je een verre voorzet moet geven (van aan de zijlijn), dan druk je best 1x op rondje (voorzetknop op PS3). Dit is een hoge, verre voorzet die bruikbaar is bij grote spitsen of als een spits alleen staat. Wil je een voorzet geven van aan de 16 meter, dan druk je best 2x op rondje. Zo geef je een iets lagere, minder verre voorzet die je binnen kan duiken of scoren met een volley/omhaal. Je kan ook 3x rondje drukken om hem strak over de grond te geven, bvb. als iemand aan de 2e paal staat.

Yurf

Legacy Member
Misschien nog een tip om voor te zetten is ook een richting aan te geven bij uw voorzet (dus niet enkel op O drukken, maar ook een richting). Alles hangt af van de positie van de aanvaller ten opzichte van de flankspeler. Als de aanvaller voor de flankspeler loopt, druk dan voorwaarts (richting doel) + O. Omgekeerd, als je bijna over de achterlijn loopt, druk achterwaarts + O. Zelf gebruik ik regelmatig zo'n voorzet in de diepte. Zeker met snelle spitsen is dit handig, zelfs al kunnen ze niet zo goed koppen.

Mickelangelo

Legacy Member
2 kleine vraagjes:

1. Is het zo dat als je de demo van PES of FIFA vlot draait op je laptop, dat je ook het game even vlot kan spelen?
2. Kan je gewoon een console kopen die je aansluit op je laptop (want met het toetsenbord verloopt het toch moeilijk)? Zijn de toesten dan dezelfde als op ps?

Yurf

Legacy Member
Mickelangelo zei:
2 kleine vraagjes:

1. Is het zo dat als je de demo van PES of FIFA vlot draait op je laptop, dat je ook het game even vlot kan spelen?
2. Kan je gewoon een console kopen die je aansluit op je laptop (want met het toetsenbord verloopt het toch moeilijk)? Zijn de toesten dan dezelfde als op ps?

1/ Kan ik niet op antwoorden (geen PC-gamer), maar ik vermoed dat als de demo vlot draait, het volledige spel ook vlot zal draaien.
2/ Ik denk dat je een Xbox 360 controller kan aansluiten op je laptop en dat de toetsen dan gelijkaardig zijn aan PS3/Xbox 360. Mss dat iemand dit kan bevestigen?

Blanco

Legacy Member
Het is wel maf, door de PES2012 demo te spelen, dribbel ik nu plots ook beter in PES2011 :)
Het schieten vind ik daar wel realistischer.

Soulwaxx

Legacy Member
Yurf zei:
1/ Kan ik niet op antwoorden (geen PC-gamer), maar ik vermoed dat als de demo vlot draait, het volledige spel ook vlot zal draaien.
2/ Ik denk dat je een Xbox 360 controller kan aansluiten op je laptop en dat de toetsen dan gelijkaardig zijn aan PS3/Xbox 360. Mss dat iemand dit kan bevestigen?

2/ Klopt inderdaad, is volledig hetzelfde. Wel zien dat je een 360-controller koopt die je via USB op je laptop kan aansluiten.

waffel

Legacy Member
Blanco zei:
Good win :) Paar keer goed weggekomen, ma verdiend gewonnen.

Yup merci, paar foutjes gedaan, maar daar valt aan te werken natuurlijk. Paar keer goed uitgekomen (subtiel soms) met de keeper.

zino

Legacy Member
Ik maak me geen zorgen over de keepers. Nog voor deze demo uitkwam heeft konami laten weten dat het een vroege build van het spel is waar nog moet aan gewerkt worden,onder andere de keepers.Er zijn al mensen(pers) die een latere build hebben gespeeld en waar de keepers al beter waren. Ik heb er het volste vertrouwen in dat dit in orde komt. Konami gaat nog een 2de demo uitbrengen waarin alles zal opgelost worden.

ShPonGle

Legacy Member
na pes 2010 en 11 links te laten liggen, zonet m'n eerste match met de demo gespeeld, en meteen ook laatste. het werd een 3-0 winst met barcelona tegen porto, maar heb echt niet het gevoel gehad dat er een voetbalmatch aan de gang was waarin ik een hoofdrol speelde en die ik al dan niet verdiend gewonnen heb.

Het spel speelt ten eerste enorm stug. Zowel het passen, schieten, voorzetten, ... alles verloopt traag en moeizaam voor de spelers, en van zodra je de speelsnelheid verhoogt wordt het een onrealistische flipperkast. Het mist ten tweede echt wel sfeer, en scoren geeft niet meer het speciale gevoel omdat het geen kunst meer is, terwijl dit in de oude PESsen en ISSen wel het geval was.

ik ben er me wel bewust van dat de demo expres makkelijk gemaakt is en dat er voor bepaalde gamers zeker nog wel uitdaging zal in te vinden zijn, maar ikzelf ben hierdoor er nu nog meer van overtuigd geworden dat konami de kwaliteit van de gameplay van z'n oude PESsen (tem pes5) nooit meer zal terugvinden, jammer.

Blanco

Legacy Member
hey ShponGle lang geleden ;) Geen JPL patch van u dit jaar dus.

Stug vind ik PES2012 helemaal niet, het dribbelen is nooit zo vlot geweest.
Ik vind het zelf iets te vlot en de standaard speelsnelheid iets te snel.
Zo een tempo aanhouden 90 minuten is al helemaal niet realistisch.
Maar ook ik heb die voldoening niet na een doelpunt, het schieten voelt nogal goedkoop aan vind ik. Er zijn teveel van die toegeeflijke schoten die je zelf uit balans uit je voeten kan schudden. Bij vorige PES versies voelde ik echt op de moment van het schot dat hij binnen gaat gaan, hier is het meer van... ah bon... die zit. Het zijn wel toppers in de demo, ma toch.
Het verdedigen vond ik ook beter in 2011 omdat kweeni... het instinctiever aanvoelt bij mij.
Al de rest vind ik wel beter en er zitten een paar interessante dingen in zoals die off the ball play, de 4 tactics presets, het dribbelen... football life, challenge training dat terugkomt.
Natuurlijk is het maar een demo, maar ik ga het wel spelen, offline met maten elk jaar opnieuw fun.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan