Archief - Let the PES 12 hype begin

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wolfzor

Legacy Member
ShPonGle zei:
na pes 2010 en 11 links te laten liggen, zonet m'n eerste match met de demo gespeeld, en meteen ook laatste. het werd een 3-0 winst met barcelona tegen porto, maar heb echt niet het gevoel gehad dat er een voetbalmatch aan de gang was waarin ik een hoofdrol speelde en die ik al dan niet verdiend gewonnen heb.

Het spel speelt ten eerste enorm stug. Zowel het passen, schieten, voorzetten, ... alles verloopt traag en moeizaam voor de spelers, en van zodra je de speelsnelheid verhoogt wordt het een onrealistische flipperkast. Het mist ten tweede echt wel sfeer, en scoren geeft niet meer het speciale gevoel omdat het geen kunst meer is, terwijl dit in de oude PESsen en ISSen wel het geval was.

ik ben er me wel bewust van dat de demo expres makkelijk gemaakt is en dat er voor bepaalde gamers zeker nog wel uitdaging zal in te vinden zijn, maar ikzelf ben hierdoor er nu nog meer van overtuigd geworden dat konami de kwaliteit van de gameplay van z'n oude PESsen (tem pes5) nooit meer zal terugvinden, jammer.

Hmm, het lijkt alsof ik een andere spel speel, want ik kan maar niet winnen. Ik vind de AI net wel uitdagender in deze versie. Dribbelen gaat toch ook een stuk vlotter/fijner. Enkel de keepers en het shotten mag wat beter, maar voor de rest kan ik niet klagen.

Speel eens met cameratype: langs het veld. Geeft een veel realistischer gevoel.

zino

Legacy Member
ShPonGle zei:
na pes 2010 en 11 links te laten liggen, zonet m'n eerste match met de demo gespeeld, en meteen ook laatste. het werd een 3-0 winst met barcelona tegen porto, maar heb echt niet het gevoel gehad dat er een voetbalmatch aan de gang was waarin ik een hoofdrol speelde en die ik al dan niet verdiend gewonnen heb.

Het spel speelt ten eerste enorm stug. Zowel het passen, schieten, voorzetten, ... alles verloopt traag en moeizaam voor de spelers, en van zodra je de speelsnelheid verhoogt wordt het een onrealistische flipperkast. Het mist ten tweede echt wel sfeer, en scoren geeft niet meer het speciale gevoel omdat het geen kunst meer is, terwijl dit in de oude PESsen en ISSen wel het geval was.

ik ben er me wel bewust van dat de demo expres makkelijk gemaakt is en dat er voor bepaalde gamers zeker nog wel uitdaging zal in te vinden zijn, maar ikzelf ben hierdoor er nu nog meer van overtuigd geworden dat konami de kwaliteit van de gameplay van z'n oude PESsen (tem pes5) nooit meer zal terugvinden, jammer.
En waar kan je de demo downloaden waar barca in zit? :naughty:

Blanco

Legacy Member
Ik heb nu geleerd in PES 2011 om attack/defence level te gebruiken, wel handig eigenlijk. Als je wil dat middenvelders zich meer laten zakken bij balverlies, zet je het laag, Dan gaan ze ook sneller en met meer komen verdedigen bij balverlies, als je een aanvaller kan ophouden staat die in mum van tijd omsingeld. (wel wat ten koste van de fatigue van je MF's)
Wil je dat verdedigers meer meekomen zet je het hoog. Zeer handig tijdens corners, dan staat er altijd iemand in tweede lijn als je corner weggekopt wordt. Verkies je bij het verdedigen van een corner voor een counter, doe je het omgekeerde. Dat in combinatie met strategien kan heel mooie resultaten opleveren. Dat heeft mij al verschillende keren gered bij een achterstand, ik weet nu beter wat er zich afspeelt op het veld, meer controle over de manier hoe ze lopen.

Nu zit dat in PES2012 ook (CPU reageert er ook sneller op) , als je enkel beweegt met L-stick, is het SELECT knop + digitale pad ▲ of ▼, maar ik vind het vreemd dat je het attack/defence level enkel kan instellen terwijl je aan het spelen bent en niet in alle rust tijdens de stilstaande fases.

Ik heb gezien dat ze een nogal domme bug van PES2011 opgelost hebben. Als je vervangingen deed, kon je de wissel zijn positie (CB, WB, DMF,...) pas wijzigen als hij al op het veld stond. Dus ge moest naar gameplan gaan, de vervanging doen, terug naar de match, wachten tot hij op het veld stond, weer naar gameplan gaan en de positie aanpassen.
Nu komt de naam van de wissel onmiddellijk op het veld te staan. Good job!


btw er is ook al ne patch me nationale teams... en ne chant patch

ShPonGle

Legacy Member

ShPonGle

Legacy Member
Blanco zei:
hey ShponGle lang geleden ;) Geen JPL patch van u dit jaar dus.

Stug vind ik PES2012 helemaal niet, het dribbelen is nooit zo vlot geweest.
Ik vind het zelf iets te vlot en de standaard speelsnelheid iets te snel.
Zo een tempo aanhouden 90 minuten is al helemaal niet realistisch.
Maar ook ik heb die voldoening niet na een doelpunt, het schieten voelt nogal goedkoop aan vind ik. Er zijn teveel van die toegeeflijke schoten die je zelf uit balans uit je voeten kan schudden. Bij vorige PES versies voelde ik echt op de moment van het schot dat hij binnen gaat gaan, hier is het meer van... ah bon... die zit. Het zijn wel toppers in de demo, ma toch.
Het verdedigen vond ik ook beter in 2011 omdat kweeni... het instinctiever aanvoelt bij mij.
Al de rest vind ik wel beter en er zitten een paar interessante dingen in zoals die off the ball play, de 4 tactics presets, het dribbelen... football life, challenge training dat terugkomt.
Natuurlijk is het maar een demo, maar ik ga het wel spelen, offline met maten elk jaar opnieuw fun.

jupz idd lang gelejen.
wel, ivm het scoren had ik ook dat gevoel tijdens de enige match die ik speelde, en dat was eig wel de grootste afknapper voor mij:

- 1e goal van Messi: ik loop recht op de keeper af, ik ga nog even naar links en daarna nog even naar rechts (omdat ik toch tijd zat had) en schiet van net buiten de zestien dan toch gewoon zachtjes rechtdoor op de keeper af: bal wordt om een vreemde reden mooi gestift over de keeper die over de grond schuift, midden in de goal...
in de oude pessen kon je het vergeten, ook al was het Messi, de bal zou bij eenzelfde uitvoering recht op keeper beland zijn, een easy catch m.a.w.


- 2e goal: ik kan na een inworp een voorzet geven zonder al te veel tegenstand vanaf de linkerflank, de bal valt over een paar verdedigers heen stil aan de 2e paal, recht voor mijn voeten.
Aangezien ik om een of andere reden volledig vrij sta (terwijl het toch wel een stilstaande fase betreft waarbij de ganse verdediging van Porto in de zestien staat) hoef ik ze maar binnen te schuiven in de korte hoek, opnieuw een zeer makke goal maar die was toch al realistischer dan de eerste

- 3e goal in 2e helft: schotje van middenvelder (weet geen namen meer, het was laat :) ) vanaf een meter of 20, de bal blijft laag en gaat zwak naast maar toch glijdt de keeper er naartoe en kan ze niet klemmen, ik glijd de rebound met een van de spitsen opnieuw in de korte hoek. een blundergoal dus duidelijk. verdediging van porto was weeral nergens, ik had opnieuw alle tijd om mijn gat op de grond te zetten om de slide aan te vatten.

misschien dat de 2e versie van de demo dat gemakkelijk scoren oplost, zullen zien...

Blanco

Legacy Member
Ik snap niet waarom ge het niet vloeiend vind, het dribbelen is toch zalig gedaan? Het is direct en vlot, het zijn ook niet altijd die 45° turns die ge maakt, ge kunt echt een gat induiken zonder dat ge R2 moet gebruiken.
De sfeer vind ik ook beter, veel meer leven achter de lijnen, het publiek is responsiever, ok, het kan zeker nog beter, maar slechter dan vorige PES versies vind ik het echt niet. Vorige PES versies met patches akkoord, maar retail no way. Ik vind dat ze deze keer hun best hebben gedaan.

desP-

Legacy Member
Iemand enig idee of Topplayer het hoogste niveau zal blijven ? Had gehoord dat er deze keer wel een niveau hoger ging zijn maar vertrouw het niet :/

Zit hier voorlopig met een half kapotte controller te spelen en moet zeggen dat ik er overal vlot doorkom, verdedigen vind ik amper moeilijker, het is gewoon anders. Ik verdedig tegen CPU nu net hetzelfde als tegen Players vroeger en dit werkt perfect, de enige tegengoals die ik heb gekregen zijn owngoals & uberflaters van de keeper, van de +-15 matchen alles gewonnen buiten eentje gelijk, dusja daarom hoop ik op nog een moeilijkheidsgraad hoger.

Over bal clearen... ik ben er echt nooit goed in geweest maar deze versie lijkt het rampzalig te zijn, als ik een bal raak kopt die meestal dan ook nog op eigen doel, op voorhand vierkantje/x ingedrukt houden of op moment dat bal juist aankomt inhouden/tikske maakt niks uit, nog iemand problemen hiermee ?

Blanco

Legacy Member
Er zal nog moeilijkheidsgraad "super star" zijn die je moet unlocken.

Niet echt een probleem met clearen hier, wel regelmatig een owngoal van de computer. Ge kunt natuurlijk ook wel autoclear aan zetten...

Gonzo the Great

Legacy Member
desP- zei:
als ik een bal raak kopt die meestal dan ook nog op eigen doel, op voorhand vierkantje/x ingedrukt houden of op moment dat bal juist aankomt inhouden/tikske maakt niks uit, nog iemand problemen hiermee ?

Bij koppen (en bij het meeste in PES) hangt het denkek vooral af waar je staat tov de bal, op welke knoppen of richtingen je nog extra drukt merk ik ook geen verschil. Als je bvb een corner van de tegenpartij wil wegkoppen, en de bal valt ook maar ietsje tussen goal en jezelf, dan gaat hij inderdaad naar eigen doel koppen. Ergens is dat wel normaal.

Qua knoppen bij koppen let ik in feite maar op 1 ding: sta je vrij en wil je afleggen in ne maat zijn voeten, passknop. Moet je in duel koppen, altijd schietknop, want met passknop verlies je keer op keer het duel. De richting wordt altijd bepaald door positie tov de bal, en als hij van opzij komt ook van je timing: vroeg naar korte hoek, laat naar verre.

Maar inderdaad, een kopbal verdedigen op een corner zoals int echt (schuin doorkoppen in corner als ge der nimeer achter geraakt, of heel schuin vooruit richting zijlijn) is ni simpel in PES. In corner koppen is vaak dicht bij de goal, en wegkoppen is vaak recht vooruit, meestal in de voeten van iemand die kan aanleggen.

Als ik soms ni weet wa ik mis doe in PES, denk ik hoe het moet int echt: wat kan en ni kan, in welke situatie (tegenvoets ofzo) je harder of zachter moet passen, en welke invloed timing heeft. En meestal klopt da wel, daarom dat ik PES wel goe vind: niet teveel toetsen, en je denkt zoals op een echt voetbalveld. Moesten ze met 36 extra toetscombinaties afkomen om op het hoogste niveau te kunnen winnen, ik zou direct afhaken, ik ben geen Mortal Combat fan.

Dus qua dribbelen is den 2012 voor mij super, want er kan meer met minder knoppen. Ook ben ik zeer te spreken dat je nu tenminste een beetje je bal kan afschermen zonder nen djoef te krijgen of te strompelen. Over de extra functies bij het verdedigen om dat te compenseren ga ik mij nog ni uitspreken, kga eerst nog zien of ik ze echt nodig heb. Ik kijk dus uit naar de full!

sub-d!

Legacy Member
vroeger kon ik meestal voorspellen wat de AI zou doen, maar nu is het omgekeerd :p
't is echt wel zwoegen als je 1vs1 komt tegen een goeie speler
en hopelijk wordt CL extra moeilijk gemaakt

e.House

Legacy Member
Ik krijg de game zogezegd niet gestart omdat mijn grafische kaart te min, maar ik heb een nvidia gt550m met 2gb ram, maar om de of andere redenen herkent pes die niet? iemand een oplossing?

Misterblort

Legacy Member
e.House zei:
Ik krijg de game zogezegd niet gestart omdat mijn grafische kaart te min, maar ik heb een nvidia gt550m met 2gb ram, maar om de of andere redenen herkent pes die niet? iemand een oplossing?

mss domme opmerking, maar laatste drivers gedownload?

Quecera

Legacy Member
Can't wait! Altijd fan geweest van PES. Heb altijd de FIFA reeksen in demo gespeeld maar die gameplay is echt men ding niet als voetballer, FIFA is meer voor de voetbalfanaten vind ik. < MIJN MENING, don't flame me :D

Ziet er echt weer goed uit, heb eindelijk weer veel plezier gehad aan PES 2011, Become A Legend, 5 seizoenen gespeeld, waarvan de laatste 2 seizoenen bij Juventus en nu FC Barcelona!

Blanco

Legacy Member
Iemand weet van een time expander voor de demo?
Vreemd, normaal maken ze dat ding al een paar uren na demo...

Het enige dat ik gevonden heb is dit
Jenkey1002's blog
Maar die patch is nog niet afgewerkt... als het hem al lukt...
Heeft wel al een patch die 34 teams unlockt... en nog andere dingen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan