Archief - Let the PES 12 hype begin

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blanco

Legacy Member
Ja idd goeie patch, heel af toe crasched hij wel eens. Op 5 dagen twee keer, dus cava nog. En er zitten ook wat foutjes in sommige facemodels, de nek sluit niet goed aan... ma soit, dat verkloot het spelplezier niet.
Ik combineer hem met een demotweak patch (MxSonics) waarmee ge andere camerastandpunten kunt importeren en eventueel aanpassen.

Bij mij lukt het verdedigen soms en soms helemaal niet... :p
Tegen echt sterke ploegen zoals bv Nederland, heb ik het heel moeilijk. Spelers zoals Robben... damn. Met Belgie nog maar 1 keer tegen gewonnen, al die andere matchen ferm op mijn doos :p

Challenge training al geprobeerd? Bij dribbling, 1ste oefening heb ik eergisteren 0:14.24 sec gehaald. ik heb al dikwijls geprobeerd om dat parcour sneller te dribbelen, maar elke keer haal ik exact diezelfde tijd, lol
De tweede oefening was snelste tijd 0:26:41, maar dat is mij maar één keer gelukt.

Has_Horoz

Legacy Member
Weet iemand wanneer het juist uitkomt in België, 29/9 of 14/10 ?

Blanco

Legacy Member
Op 14 oktober voor Belgie, Nederland, UK, Ierland, Scandinavie,...
In Duitsland, Zwitserland, Portugal, Oostenrijk, Italie, Spanje, Frankrijk, Turkije,... komt hij al op 29 september uit.

peejay1704

Legacy Member
Balen! Maar: vorig jaar was het zogezegd ook zo geregeld, maar lag ie wel gelijktijdig met de Duitse/Franse/Spaanse/... release twee weken op voorhand in de Carrefour!
Laat ons hopen. :)

Blanco

Legacy Member
Ik vind wel één ding fundamenteel fout aan het passen, meer bepaald bij het kaatsen.
Als ik een harde pas diep geef bedoeld om in één tijd terug te kaatsen, dan moet ik vrij lang drukken om die bal terug te passen. Normaal zou je verwachten dat je door de kracht van die eerste pas ni zo veel kracht meer moet zetten om hem terug te kaatsen, zeker als dat in één tijd is.
Maar dat is in het spel dus niet zo...

Nic!

Legacy Member
Blanco zei:

Hehe, lol. :) Die PESblog.be videos zijn dus van mij. :niceone:

Dus iemand die nog vragen heeft betreft de reviewcode, shoot. Verwacht de retailversie maandag in mijn bus, en schijnt toch nog wat anders te spelen dan de reviewcode.

Blanco

Legacy Member
Ja, ik heb misschien een ongewoon vraagje...

Is het mogelijk om offline cups tegen elkaar te spelen?
Dat is sinds 2007 ofzo niet meer mogelijk en ik heb gevraagd aan KONAMI of ze dat kunnen fixen. Ik speel namelijk graag cups tegen 2 vrienden, ieder van ons kiest een ploeg, en als jij met je ploeg tegen de CPU moet spelen, nemen de andere 2 die match voor hun rekening. (nog leuker is 2vs2) Op die manier moet niemand wachten en is het altijd een ferme uitdaging om de cup te winnen.
Ik heb ondertussen nog volk gevonden die ook op die manier spelen en die dat ook gevraagd heeft en Murphy zou het "confirmed" hebben dat weer mogelijk is.
Maar is dat ook zo?
Ge hebt wel 2 pads nodig om dat te testen...

Ah en een tweede vraag... is het waar dat Anderlecht er niet meer bij zit?

Nic!

Legacy Member
Blanco zei:
Ja, ik heb misschien een ongewoon vraagje...

Is het mogelijk om offline cups tegen elkaar te spelen?
Dat is sinds 2007 ofzo niet meer mogelijk en ik heb gevraagd aan KONAMI of ze dat kunnen fixen. Ik speel namelijk graag cups tegen 2 vrienden, ieder van ons kiest een ploeg, en als jij met je ploeg tegen de CPU moet spelen, nemen de andere 2 die match voor hun rekening. (nog leuker is 2vs2) Op die manier moet niemand wachten en is het altijd een ferme uitdaging om de cup te winnen.
Ik heb ondertussen nog volk gevonden die ook op die manier spelen en die dat ook gevraagd heeft en Murphy zou het "confirmed" hebben dat weer mogelijk is.
Maar is dat ook zo?
Ge hebt wel 2 pads nodig om dat te testen...

Ah en een tweede vraag... is het waar dat Anderlecht er niet meer bij zit?

1.) In mijn previewcode van begin juni was dat niet mogelijk. Maar dat bracht dan wat heisa met zich mee omdat Jon Murphy dat vorig jaar beloofd had. Dan heeft hij inderdaad gezegd dat het in de uiteindelijke versie zou zitten. Ik heb het zelf nog niet gecontroleerd, maar zal het vanavond nakijken in de reviewcode. En als het daar nog niet in zit, zal ik het ook in de retailversie checken. Die ontvang ik normaal gezien begin volgende week.

2.) Ja, Anderlecht zit er niet meer in. Racing Genk & Standard wel, wat dus doet vermoeden dat Konami enkel de eerste twee van de rangschikking in het spel zet.

Osis1984

Legacy Member
die camera van de match AS Roma - Malaga is zeer handig om mee te spelen, zou er wss ook betere uitslagen mee halen, maar je verliest veel van de eye candy spijtig genoeg.. Zie mij dus eerder met de standard camera view spelen.

Twijfel nog steeds tussen Ps3 en PC versie van het spel. bij de PC versie kan je zoveel meer tweaken, maar Ps3 versie speelt wel lekker relax in de zetel :p

Dat het spel maar rap uitkomt ! Ik heb hier al zo goed als mijn Master League ploeg op papier staan..

waffel

Legacy Member
Nic! zei:
2.) Ja, Anderlecht zit er niet meer in. Racing Genk & Standard wel, wat dus doet vermoeden dat Konami enkel de eerste twee van de rangschikking in het spel zet.

Ik dacht dat PES de licentie had van de CL en EL? Anderlecht zit toch in de EL?

Soulwaxx

Legacy Member
waffel zei:
Ik dacht dat PES de licentie had van de CL en EL? Anderlecht zit toch in de EL?

Anderlecht zit er toch nog steeds in, dacht ik? Club Brugge niet.

GaMe®

Legacy Member
Blanco zei:
Op 14 oktober voor Belgie, Nederland, UK, Ierland, Scandinavie,...
In Duitsland, Zwitserland, Portugal, Oostenrijk, Italie, Spanje, Frankrijk, Turkije,... komt hij al op 29 september uit.

Serieus?? PS3 versie ook? :(

Blanco

Legacy Member
Osis1984 zei:
die camera van de match AS Roma - Malaga is zeer handig om mee te spelen, zou er wss ook betere uitslagen mee halen, maar je verliest veel van de eye candy spijtig genoeg.. Zie mij dus eerder met de standard camera view spelen.

Twijfel nog steeds tussen Ps3 en PC versie van het spel. bij de PC versie kan je zoveel meer tweaken, maar Ps3 versie speelt wel lekker relax in de zetel :p

Dat het spel maar rap uitkomt ! Ik heb hier al zo goed als mijn Master League ploeg op papier staan..

Ik heb al eens met dat camerazicht gespeeld, met dit tooltje. Overzicht met hopen, maar ik ben nog niet goed genoeg om van zo ver te spelen.

Ik dacht dat PES de licentie had van de CL en EL? Anderlecht zit toch in de EL?
CL wel, EL niet dacht ik. Hier staan ze toch ook niet tussen
Enkel Genk en Standard, die laatste zit eigenlijk ook niet in de CL

@Nic! retailversie al ontvangen?

Nic!

Legacy Member
Jup, retail is gisteren aangekomen. FIFA 12 retail ook, maar da's voor een ander topic. :)

En ik vind die 'Blimp' camera echt goed. Daarmee dat ik er dus ook mee speel. Al heeft het tegen AS Roma niet echt geholpen. :(

fred_legolas

Legacy Member
Blanco zei:
Is het mogelijk om offline cups tegen elkaar te spelen?
Dat is sinds 2007 ofzo niet meer mogelijk en ik heb gevraagd aan KONAMI of ze dat kunnen fixen. Ik speel namelijk graag cups tegen 2 vrienden, ieder van ons kiest een ploeg, en als jij met je ploeg tegen de CPU moet spelen, nemen de andere 2 die match voor hun rekening. (nog leuker is 2vs2) Op die manier moet niemand wachten en is het altijd een ferme uitdaging om de cup te winnen.
Ik heb ondertussen nog volk gevonden die ook op die manier spelen en die dat ook gevraagd heeft en Murphy zou het "confirmed" hebben dat weer mogelijk is.
Maar is dat ook zo?
Ge hebt wel 2 pads nodig om dat te testen...

Dit vroeg ik mij ook af!
Dit is nu net de reden waarom we bij het gamen met vrienden "verplicht" werden om terug te grijpen naar FIFA, want daar was het altijd mogelijk.

Heb nog een bijkomende vraag: is het mogelijk dit jaar om herhalingen tijdens wedstrijden uit te schakelen?

Blanco

Legacy Member
Ik heb de full gespeeld op PC.

Ik heb dat niet kunnen testen, ik had maar 1 gamepad...
En nee replays kunt ge niet uitschakelen, wel skippen. Maar er zal wel een 3th party tooltje uitkomen daarvoor.

Eerste indrukken:
Keepers zijn beter, Ze houden meer ballen klemvast, in one on one situaties is het stukken moeilijker om te scoren en ze raken zo makkelijk niet in de war bij het uitkomen als één van jouw spelers dichtbij is, comunicatie tusen die twee is beter
Enkel op traag afgeweken schoten mogen ze imo alerter zijn. Ok dat kan gebeuren, keeper op het verkeerde been enzo... maar hij duikt te snel, hij zou moeten eerst positie kiezen en dan duiken.
Het valt mij op dat in elke match wel zo'n goal valt, een schot afgeweken op een voet en "rot van effect" dwarrelt hij binnen net naast de paal. Voor de rest vind ik ze degelijk tot nu toe.
KONAMI heeft trouwens al gemeld dat er patch uitkomt met fixes voor de keeper + update rosters tegen 14 oktober. Dat mag wel want zelf Lukaku zie ik niet bij Chelsea.

Het schieten is moeilijker in de full, ongeveer wat dezelfde feel en snelheid van PES2011. Minder precies en minder toegeeflijk als je uit balans bent dan in de demo's waar het wel heel makkelijk was om in de hoekjes te schieten. Van mij mogen de skills nog naar beneden, schieten uit de draai is imo nog te makkelijk.

Het dribbelen voelt hetzelfde aan als in de demo, met dat verschil dat er kleine catch-up is. Je kan iemand inhalen in balbezit (tenzij hij Messi heet ofzo), maar het is geleidelijk aan en imo realistisch.

Waar ik minder over opgetogen ben is dat de voordeelregel eruit is, wat maakt dat het spelritme in uw acties nogal dikwijls gestremd worden door een ijverige referee. Ik krijg daardoor veel vrije trappen en er vliegt er elke match toch wel eentje in.
Tegen een gelijkwaardige ploeg win ik nu toch vrij gul op professional, mede door fouten uit te lokken en te scoren vanop stilstaande fases.
edit: bovenstaande klopt niet, je hebt geen voordeelregel in free training.



Verdedigen lijkt mij op het eerste zicht hetzelfde als in de demo's, ze gaan er enkel wat agressiever in als je die R2 knop loslaat.

Ik heb ook wat BAL gespeeld als AMF, maar voorlopig wil de coach mij zien spelen als DMF of CMF. Ik krijg wel regelmatig speeltijd, maar nog geen ganse match. De qoutering vind ik maar bizar, ik zet de spits in een bepaalde match 3 keer alleen voor de keeper, hij mist 3 keer (+ 1 penaltydor mij uitgelokt) en ik krijg een onvoldoende. Mijn taak was nochtans verdedigen en indien mogelijk de diepe spits bedienen met een lange diepe bal... e,fin, na 70min heeft hij mij er afgehaald en ben ik nen hamburger gaan eten.
In een andere match waar ik veel intercepties doe, maar nergens iemand diep kan sturen krijg ik een 7.0.
Enfin, tis wel fun en mijn speler lijkt verdomd goed op mij. Wel lachen om uzelf daar te zien lopen :)

btw, als dit zou lukken in league mode, zoveel leagues toevoegen als je wil...
http://www.youtube.com/watch?v=UW9XladVSfg&feature=player_embedded

desP-

Legacy Member
Blanco zei:
Ik heb ook wat BAL gespeeld als AMF, maar voorlopig wil de coach mij zien spelen als DMF of CMF. Ik krijg wel regelmatig speeltijd, maar nog geen ganse match. De qoutering vind ik maar bizar, ik zet de spits in een bepaalde match 3 keer alleen voor de keeper, hij mist 3 keer (+ 1 penaltydor mij uitgelokt) en ik krijg een onvoldoende. Mijn taak was nochtans verdedigen en indien mogelijk de diepe spits bedienen met een lange diepe bal... e,fin, na 70min heeft hij mij er afgehaald en ben ik nen hamburger gaan eten.
In een andere match waar ik veel intercepties doe, maar nergens iemand diep kan sturen krijg ik een 7.0.
Ik heb ook BAL zitten spelen aangezien ik hier nog met een busted controller zit, 55 matchen ver ( 5min ). In het eerste seizoen met Novara begonnen, winterstop naar Athletic & einde seizoen Manchester United ... ben in principe al uitgespeeld en mijn skill is nog maar 67 overall rating :/

Ik was bij Novara ( +-65-70 ploeg ) begonnen als SS op topplayer maar ik moest al na een paar matchen naar regular terugschroeven ( professional was net hetzelfde ) omdat mijn eigen team gewoonweg gene bal raakte. Op regular dan redelijk wat goals/assists gemaakt & daardoor een transfer naar Athletic ( +- 75-80 ploeg ), wat een grote ommekeer. Het team begon op plaats 6 maar ging al snel naar plaats 1 omdat er elke match wel 5 goalen vielen, Llorente was echt fenomenaal in het afwerken & zelf pikte ik ook telkens een goal mee, het ging veel te vlot. :sleep:

Ik zet dus de difficulty terug op topplayer want met zoveel goede spelers rond mij zou het wel blijven draaien ... ik was mis, plots leek het alsof ik terug met Novara aan het spelen was, team raakte gene bal meer.

Laat dit samen gaan met nog een boel fouten en het is al genoeg voor mij, BAL heeft net als de andere jaren snel afgedaan voor mij.

een paar fouten :

- uw player heeft veel momenten waar hij volledig cpucontrolled is wat al enorm frustrerend is in een normale match maar in BAL-mode is dit compleet belachelijk & het komt dan nog enorm veel voor ...
- tactische veranderingen kunnen ervoor zorgen dat ge als invaller na 15minuten al vervangen wordt ( ook al scoort ge verdomme een goal en geeft ge een assist op die 15m )
- de cpu blijft de bal niet rondspelen als gij niet aanspeelbaar zijt, het manneke stopt bijna volledig en wacht tot gij vrijloopt ook al heeft hij 5 teammates rond hem staan die mij in 1 tijd zouden kunnen lanceren.
- hoge doorsteekpass bestaat niet
- hoge pass bestaat amper, als ge een flankwissel wilt doen dan is het over de grond ook al staat daar een tegenstander tussenin
- op vrije trappen kunt ge tot bijna in de goal gaan staan, de verdediger blijft u volgen tot bijna aan de kleine bak wat enorme voordelen oplevert
- ratingsysteem is veel te streng, ik krijg soms een 6 + verlies mijn waarde voor de coach als ik "maar" 1 assist geef ook al was het de enige goal van de match en de aanvallers talloze kansen verprutst hebben
- ...


Ik heb hierdoor een grote schrik gekregen voor ML te spelen, BAL zit vol met fouten & met de demo heb ik al veel negatieve zaken opgemerkt, ik vraag mij af of het wel de moeite is om een nieuwe controller te gaan halen :s.

Maar die replays omfg :angry: er is geen enkel ander spel waar iets mij zoveel frustratie geeft, fucking hell waar is die knop om ze eruit te halen.

Blanco

Legacy Member
Volledig computergestuurd? Hoe bedoel je? ik had daar geen last van.
Staat automove misschien aan? Ik weet in feite niet wat dat precies is en hoe ik het zou moeten activeren tijdens de match, ik heb het in elk geval uitgezet.

Ik heb BAL gespeeld op professional, ik heb drie assists maar geen goals, maar dat is ook mijn taak niet als DMF met een goeie lange pas in de voet.
Als ik mijn taak goed deed kunnen we de nul houden, alleen missen onze spitsen nogal veel. (zelf penalties)
Maar als ik vrijstond en de bal vroeg, kreeg ik hem meestal wel.

Mja wat die hoge pass betreft... het is mij al opgevallen dat je geen flankwissels kan doen via een lage harde pas, het maakt niet uit hoe lang je op je pasknop duwt. Daar is de passing toch wel gestuurd, zelf als je assist op 0 zet. Staat er niemand tussen dan moet die flankspeler in allerijl naar het midden spurten om die bal te ontvangen, een duel dat ge 9/10 verliest.

desP-

Legacy Member
Blanco zei:
Volledig computergestuurd? Hoe bedoel je? ik had daar geen last van.
Staat automove misschien aan? Ik weet in feite niet wat dat precies is en hoe ik het zou moeten activeren tijdens de match, ik heb het in elk geval uitgezet.
Heeft niets met settings te maken maar met PES zelf, ik heb rap 2 matchen gespeeld met fraps, ik heb nog een paar voorbeelden gemist want ik kon amper spelen met 5-10 fps.

Forced CPU - YouTube

Kleine voorbeelden maar dit gebeurt ook in pak grotere mate, bijvoorbeeld bij een schot uit de 2de lijn ketst de bal af op een verdediger en gaat richting corner, ipv te kunnen positioneren aan de 2de paal loopt hij helemaal naar de corner om gelijk aan te komen met een teammate :s, bij de normale speelmodus dat ze het daar niet kunnen uitcoden tot daar aan toe maar voor BAL is het veel te belachelijk dat uw vrijheid zo beperkt wordt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan