Archief - Let the PES 12 hype begin

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

peejay1704

Legacy Member
Iemand al eens gaan zien of ie vandaag bij the usual suspects ligt?
Ik las gisteren ergens op een pes-forum dat Jon Murphy (hoge ome bij Konami Europe) had getweet dat het vandaag ook in België en Rusland zou uitkomen, dus lets hope. :)

Blanco

Legacy Member
desP- zei:
Heeft niets met settings te maken maar met PES zelf, ik heb rap 2 matchen gespeeld met fraps, ik heb nog een paar voorbeelden gemist want ik kon amper spelen met 5-10 fps.

Forced CPU - YouTube

Kleine voorbeelden maar dit gebeurt ook in pak grotere mate, bijvoorbeeld bij een schot uit de 2de lijn ketst de bal af op een verdediger en gaat richting corner, ipv te kunnen positioneren aan de 2de paal loopt hij helemaal naar de corner om gelijk aan te komen met een teammate :s, bij de normale speelmodus dat ze het daar niet kunnen uitcoden tot daar aan toe maar voor BAL is het veel te belachelijk dat uw vrijheid zo beperkt wordt.

Dat kunt ge voorkomen door super-cancel (R1 + R2).
Ook als uw pressing in tactics hoog staat en je houdt X even in of je loopt zelf al richting bal, dan begint uw speler te sprinten naar de bal. Hoe hoger de pressing in tactics, hoe sneller je speler zelf de beslissing neemt om naar de bal te lopen, ook als er al een teammate de loopactie inzet en jij daar niks nuttigs kan doen.

Super-cancel gebruik je om de speler te laten afwijken van de looplijn, vanaf dan ben je volledig vrij.
Bijvoorbeeld om een dieptepas vroeger te onderscheppen en uit te wijken van die looplijn.

andere voorbeelden...
1: Je verliest een kopduel en de bal vliegt richting zijlijn, waar niemand staat. De speler die het kopduel wint loopt achter de bal en je ziet op voorhand dat hij eerst ter plaatse gaat zijn. Dan heeft het geen zin om achter hem te lopen, maar dan moet je super-cancelen en je positioneren om voor die speler te komen. Je laat hem de bal controleren en draaien, net tijd genoeg om in positie te komen voor hem.
Doe je dat niet, dan loopt hij achter de man in balbezit ipv ervoor.

2: Een pas van de tegenstander is te hard en gaat buiten de zijlijnen rollen. Jouw speler sprint er achter met een opponent in zijn rug. Je weet dat je de bal nog net gaat hebben, maar door die man in je rug zal het moeilijk zijn om die bal te controleren en binnen te houden. (je sprint per slot van rekening)
Maar moet je die bal binnenhouden? Als je hem laat gaan is het zowiezo uitworp voor jou...
Je loopt naar de bal en paar meter van de zijlijn duw je op R1 + R2, je stopt met lopen en die man achter jou hou je tegen met je lichaam en je laat de bal buitenrollen. In PES2012 is dat minder nodig, spelers lopen veel minder naar verloren ballen die dreigen buiten te rollen, ze houden zich vanzelf in.

Maar er zijn wel situaties waar de CPU jouw controleert, niet wat betreft richting maar wel wat betreft sprinten. Je kan niet altijd sprinten.
Voorbeeld: je trapt op doel, de keeper pakt de bal. Je zit dat hij ver gaat uitwerpen, je sprint naar achteren maar het gaat niet, hij draft op zijn gemakje verder, ondanks dat je die sprintknop inhoudt...

Ik wil dat wel eens illustreren in een filmpje als de situatie zich voordoet...

In PES 2011 was het heel erg, na het nemen van een directe vrijtrap of corner stond je speler helemaal vast. Je geeft een corner, je loopt direct weg van de cornervlag om niet buitenspel te staan moest je de bal teruggekopt krijgen van een teammate. Maar dat ging niet, je speler stond een tijdje vast op die positie, heel frustrerend... In PES2012 is dat niet meer.

zino

Legacy Member
Citaat:
Albanian_Boss X.Klaudio
@JonMurphy_PES Can you tell me please ( WHEN will it be in stores for XBOX 360 / BELGIUM / EUROPE ?
10 hours ago Favorite Retweet Reply
in reply to ↑
Jon Murphy
@JonMurphy_PES Jon Murphy
@Albanian_Boss should be tomorrow

Citaat:
@mishal696 believe you should have it Sept 28th
26 Sep via Twitter for iPad Favorite Retweet Reply
replies ↓
andrew enticott
has4enti andrew enticott
@
@JonMurphy_PES Why does the UK not get the game before the USA that's like Madden being released in the UK before North America. Strange??

Blanco

Legacy Member
Er is een patch uit voor PES2012

Download PES 2012 PC Patch 1.01 Now - Softpedia

En Jenkey heeft een beta voor een leagueserver, enkel voor PES2012 V1.01
Het werkt enkel in exibition mode, maar hij zegt dat het mogelijk is om meer leagues toe te voegen in league mode, hij heeft enkel nog tijd nodig.

BeeLz

Legacy Member
Heb even een vraagje over controllers. Heb lang geen voetbalgames gespeeld op PC maar PES12 ziet er wel leuk uit, maar uit ervaring weet ik dat zo een games niet echt optimaal zijn met een keyboard.
Persoonlijk verkies ik een PS3 controller boven een Xbox controller, maar die xbox controller heeft een windows versie. Ik heb ook al gehoord dat je een PS3 controller kan aansluiten op je PC via speciale drivers en een programmatje maar mijn vraag is nu of dit perfect werkt? Of is werkt de Xbox controller gewoon beter op PC? Of eventueel andere controllers?

scipicore

Legacy Member
Heeft er iemand trouwens een idee hoe ik vibration/rumble/whatever kan aanzetten? Ik heb een xbox360 controller dus ik kan me moeilijk voorstellen dat die niet ondersteund wordt :')

IS er eigenlijk wel rumble?

Blanco

Legacy Member
Naar mijn weten is er geen FFB in PES2012, ik zou niet weten waarom ik dat zou willlen bij een voetbalgame...

Soulwaxx

Legacy Member
Hopelijk ligt de NL-versie morgen in de rekken. Kan ik er meteen een PES-weekendje van maken :applause:

Blanco

Legacy Member
Interessant artikeltje over de sliders in tactics

Player support:

So this basically this dictates how teammates move around the ball carrier, so it's correct in it's called player support, where it's confusing is offensive and defensive.

So values 1-6, what they do is make players provide options sideways and many backwards 'safe options' to the ball carrier. So with Barca for example, this is set to 0, so it makes Barca play a lot of safe, backwards, sideways passes, So overall it means, 'slow orientated build up'.

values 7-13 (balanced) Just means teams will attack normally and player on the ball as standard look for options ahead of them unless the player isn't in clear space, teammates won't always run ahead of the ball carrier.

values 14-20 means fast attacking, team mates always look to get ahead of the ball carrier and the team is encourages to look only for forward passes!


Support Range:

Support range shows how close the players stay to around the ball carrier, so values 1-6 mean the players keep close together, (Barcelona Arsenal) it's useful for short passing game, tiki taka etc..

7-13 is standard

14-20 means players spread away from the ball carrier, this is useful for teams that counter, and teams like Stoke etc.. for long balls, Long passing game hoofball etc..

Position Switch

Position switch dictate how much freedom players have to temporarily play in different designated positions or switch places with players in similar positions.

1-6 means player rarely if ever switch positions (tactically disciplined)

7-13 means players will now and gain switch with players in a similar position, so for example the left central midfielder and right central midfielder or two strikers will change the sides they are playing, same with centre backs even.

14-20 is similar to that above but If a player finds himself out of position he will then take up the nearest position designated for a while, the drop back to his designated position.

So for example if a center back charges forward, if he ends up in midfield he will stay there for a bit, then move back, same with striker coming back to defend. It's built to give you the option to give your players the choice to swap around a bit in bid to confuse the opposition and say if a center back is getting the better of a striker, maybe swap for a secound with a winger and see if it confuses him.

Attacking Style:

Attacking style is quite important for player runs and general player movement when attacking.

1-6 means players will drift and congregate out in wide positions to support the ball carrier in making attacking moves out wide

7-13 (balanced) players will maintain their shape

14-20 players will congregate more in the middle, and wide men for example will come inside to offer support through the middle.

Pressing

Pressing is both how intense your team presses the oppositions ball carrier and also i've noticed a zonal element to this.

1-6 (loose) makes players stand off the ball carrier and the player will focus much more and working with his teammates as a unit.

7-13 players, won't actively close down the opposition, they will tend to hond shape unless the opposing ball carrier enter is, well 'zone' (Zonal marking) Maybe.

14-20 tight players will actively close down the opposition, 14-20 dictates how intense they move out of their formations shape to meet the ball carrier

Defensive Line:

Self explanatory really

1-6 Deep

7-13 Normal

14-20 High

Compactiviness:

This dictates how closely compacted your team is when closing in around the ball carrier

1-6 The team forms up as a unit very tightly in the center of the pitch

7-13 Normal

14-20 The team spreads out around the ball carrier.

Finally you should now that: 1-6 and 14-20 dictate how extreme you want your team style to be for each parameter so 14 is say relatively far from the ball carrier and 20 is very far etc..

7-13 Dictates you want a balance but with a slight favor towards a parameter. So 7 or 8 would mean your players your players would move slightly out wide, and say 11 12 would make them move slightly towards the middle etc..

Gisteren stond ik 2-3 achter in een match, 89min krijg ik corner tegen, ik zet mij op counter attack en speel een perfecte counter uit :p Zalig gevoel ;)
3-3, verlengingen brachten niks meer op, maar wel gewonnen met de penalties. Die tactics kunnen echt uw match redden...

Blanco

Legacy Member
Yari heeft een gameplay tool uitgebracht dat de keepers in PES aanzienlijk verbeterd.
*improved GK animation and reactions
*improved passing and shooting.

Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!

Gewoon een exe, werkt met 1.01, met editpatch en kitserver (wel opnieuw attach via de manager.exe)

Werkt ook samen met Jenkey gameplaytool dat morgen uitkomt
Jenkey1002's blog: [PES2012] Gameplay tool : New gamplay patch full version coming soon ...

- removal AI scripts
- Increase range for shot power's slider
- Change goalnet physic
- "New gameplay" (New AI)
- Decrease dribble accurate
- Adjustment DF

james_kung

Legacy Member
ik dacht dat die uit is op 22/10 voor PC ???
en 14/10 voor de consolen ???

ik hoop dat die niet te snel uit komt, want ik moet nog beginnen sparen

Eigelijk is het overbodig voor mij, ik speel nog heel graag PES2011, maar omdat iedereen overschakelt naar 2012, ben ik dus verplicht om te overschakelen, anders ben ik alleen op online mode.
Dat was ook zo vorig jaar, ik vond PES2010 al zo schitterend en dan komen ze af met 2011.

brrrrrrrrrr...., nu dat ik PES2011 onder de knie krijg, ik win nu veel op online mode en nu moet ik weer beginnen oefenen op 2012 !!!!! misschien is beter dat die om de 3 jaar uitkomen. en in plaats van elk jaar een nieuwe versie zouden ze beter een goeie patch maken (niet door konami natuurlijk). zodat de naam, logo, transfer,... up to date is.

james_kung

Legacy Member
Blanco zei:
Ik heb de full gespeeld op PC.

Ik heb dat niet kunnen testen, ik had maar 1 gamepad...
En nee replays kunt ge niet uitschakelen, wel skippen. Maar er zal wel een 3th party tooltje uitkomen daarvoor.

Eerste indrukken:
Keepers zijn beter, Ze houden meer ballen klemvast, in one on one situaties is het stukken moeilijker om te scoren en ze raken zo makkelijk niet in de war bij het uitkomen als één van jouw spelers dichtbij is, comunicatie tusen die twee is beter
Enkel op traag afgeweken schoten mogen ze imo alerter zijn. Ok dat kan gebeuren, keeper op het verkeerde been enzo... maar hij duikt te snel, hij zou moeten eerst positie kiezen en dan duiken.
Het valt mij op dat in elke match wel zo'n goal valt, een schot afgeweken op een voet en "rot van effect" dwarrelt hij binnen net naast de paal. Voor de rest vind ik ze degelijk tot nu toe.
KONAMI heeft trouwens al gemeld dat er patch uitkomt met fixes voor de keeper + update rosters tegen 14 oktober. Dat mag wel want zelf Lukaku zie ik niet bij Chelsea.

Het schieten is moeilijker in de full, ongeveer wat dezelfde feel en snelheid van PES2011. Minder precies en minder toegeeflijk als je uit balans bent dan in de demo's waar het wel heel makkelijk was om in de hoekjes te schieten. Van mij mogen de skills nog naar beneden, schieten uit de draai is imo nog te makkelijk.

Het dribbelen voelt hetzelfde aan als in de demo, met dat verschil dat er kleine catch-up is. Je kan iemand inhalen in balbezit (tenzij hij Messi heet ofzo), maar het is geleidelijk aan en imo realistisch.

Waar ik minder over opgetogen ben is dat de voordeelregel eruit is, wat maakt dat het spelritme in uw acties nogal dikwijls gestremd worden door een ijverige referee. Ik krijg daardoor veel vrije trappen en er vliegt er elke match toch wel eentje in.
Tegen een gelijkwaardige ploeg win ik nu toch vrij gul op professional, mede door fouten uit te lokken en te scoren vanop stilstaande fases.
edit: bovenstaande klopt niet, je hebt geen voordeelregel in free training.



Verdedigen lijkt mij op het eerste zicht hetzelfde als in de demo's, ze gaan er enkel wat agressiever in als je die R2 knop loslaat.

Ik heb ook wat BAL gespeeld als AMF, maar voorlopig wil de coach mij zien spelen als DMF of CMF. Ik krijg wel regelmatig speeltijd, maar nog geen ganse match. De qoutering vind ik maar bizar, ik zet de spits in een bepaalde match 3 keer alleen voor de keeper, hij mist 3 keer (+ 1 penaltydor mij uitgelokt) en ik krijg een onvoldoende. Mijn taak was nochtans verdedigen en indien mogelijk de diepe spits bedienen met een lange diepe bal... e,fin, na 70min heeft hij mij er afgehaald en ben ik nen hamburger gaan eten.
In een andere match waar ik veel intercepties doe, maar nergens iemand diep kan sturen krijg ik een 7.0.
Enfin, tis wel fun en mijn speler lijkt verdomd goed op mij. Wel lachen om uzelf daar te zien lopen :)

btw, als dit zou lukken in league mode, zoveel leagues toevoegen als je wil...
PES2012 (full version) - Add more league in exhibition - YouTube

:applause:
ik heb echt genoten van uw reactie.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan