Archief - Let the PES 12 hype begin

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Review

Legacy Member
Is PES op Wii aan te raden?
Zou mij een spelconsole willen kopen, maar moet zeker een deftig voetbalspel kunnen spelen.

hotmieltje

Legacy Member
Wii is niet echt een spelconsole voor zoiets. Op Wii speel je mario, bij manier van spreken.
Tis een persoonlijke mening natuurlijk, maar ik zou toch 10x liever voor de PS3 gaan dan.

sub-d!

Legacy Member
wow, wat een spel!ç
al zal ik nog een viertal maanden met een toetsenbord en een 15"-laptop moeten stellen toch kon al ik genieten vd super gameplay

the boogyman

Legacy Member
Gisteren de overstap gemaakt naar PES en gedaan met de FIFA-frustratie! Wat een spel is dit toch! :love:

Eindelijk is Real Madrid geen overhypte ploeg meer die zich met 27 zidane-bewegingen naar je goal voortbeweegt! :niceone:

the boogyman

Legacy Member
Daarnet mijn 1ste 2 matchen gespeeld in de Master League online en wat een fun! :applause: :woohoo:

Niks van lag en geen enkel ergernis over botsende medespelers en zo.

2 Fijne matchen waarin het voetbal lekker over en weer ging. In mijn 1ste match kwam ik wel tegen een sterker team uit, Hij had onder andere Neymar in z'n team terwijl ik allemaal nobody's lopen had dus twas kwestie van snel te counteren en achterin alle hens aan dek... Uiteindelijk in de 75ste minuut de doodsteek gekregen: 1-2 verloren.
In m'n 2de match lang 1-0 voorgestaan, nog enkele grote (open) kansen gehad ma Hij kon op de counter in de 80ste minuut tegenscoren dus 1-1...

Ik vrees dat FIFA 12 hier alleen nog ligt om stof te verzamelen... We zien wel... ;)

Jarexx

Legacy Member
Zou iemand eens kunnen uitleggen hoe ik een bal in hoek van het doel kan trappen? Indien ik alleen op keeper af ga schiet ik alle ballen recht in midden van doel.

Ik speel wel moet toetsenbord en heb dus niet alle sticks die een controller heeft . Ken je richten met de pijlen die ook de speler bestuurd? Voor de rest lukt alles goed maar alleen het afwerken lukt me totaal niet.

the boogyman

Legacy Member
Blanco zei:

Vanaf 0:54 is het hilarisch! :rofl:

Daarnet een zalig moment gehad met Barca, hard schot over de grond van Xavi dat dreigde naast de goal te gaan en plots besloot de AI dat het tijd was voor een Villa'ke: hakje achter het steunbeen en de bal devieerde in de goal terwijl de keeper volledig op het verkeerde spoor zat!

Da vind ik dus ook de max van PES: intelligentie van uw medespelers, realistisch inspelen op uw "fouten" ...

Ook altijd zalig als Dani Alves z'n typische sprint begint in te zetten: zie je op die radar spontaan een blauw stipje razendsnel vooruit gaan. :D

hotmieltje

Legacy Member
Na een half seizoen Master League (PC) zijn dit mijn bemerkingen:
+ Gameplay en AI. Looplijnen zijn duidelijk verbeterd, COM stopt niet met verdedigen eens je naast de baklijn loopt zoals vorig jaar het geval was
+ Sfeer is er al op verbeterd, maar kan wel nog vooruit natuurlijk

- What the hell is er mis met die keepers? En schieten op doel? :puke:
- Hoewel ik full screen maximum resolutie en detail speel, ziet het er blurry uit, en niet een beetje
- Kalender van Master League vond ik vorig jaar overzichtelijker, waarom hebben ze dat nu gewijzigd?
- Laadtijden vind ik nogal lang
- Licenties, maar dat stoort mij eigenlijk zeer weinig

Kortom: teleurstelling, again... Kans is reëel dat ik binnen een paar weken/maanden weer PES6 zit te spelen :doh:

Soulwaxx

Legacy Member
Gemeenschap gemaakt voor Belgische PES-spelers. Te vinden met de zoekterm 'PES Belgium'.

pc_mac_77

Legacy Member
Goed idee die gemeenschap, is er ook een wachtwoord nodig
Online is fijn maar altijd tegen Barca is kloten
See you in de gemeenschap

Blanco

Legacy Member
Ik speel nu nooit online maar ik snap niet waarom ze dat probleem niet kunnen oplossen dat iedereen daar met Barca speelt...

Ken gewoon weinig punten toe als je wint met een topploeg tegen een mindere ploeg en ken veel punten toe als je wint met een mindere ploeg tegen een topploeg. Probleem opgelost... Eigenlijk zoals ze de Fifa ranking berekenen, daar houden ze ook rekening met de tegenstander, de belangrijkheid van de match en de prestaties van de laatste 4 jaar

Er komt trouwens een 2de officiele patch uit deze maand met fixes voor de keepers.

Ha, hij is een paar minuten geleden verschenen

http://pesevolution99.blogspot.com/2011/11/new-pes-2012-patch-available-now.html

It adds improved goalkeeper performance, removes the stuttering effect during running, makes small adjustments to the penalty and free-kick systems, and fixes some small bugs that have been reported.
Changes have also been made to the structure of the Game Plan menu, making them easier to navigate and use.

e.House

Legacy Member
Bestaat er nu eigenlijk al ergens een patch online om herhaling uit te schakelen.

Blanco

Legacy Member
hotmieltje zei:
Na een half seizoen Master League (PC) zijn dit mijn bemerkingen:
+ Gameplay en AI. Looplijnen zijn duidelijk verbeterd, COM stopt niet met verdedigen eens je naast de baklijn loopt zoals vorig jaar het geval was
+ Sfeer is er al op verbeterd, maar kan wel nog vooruit natuurlijk

- What the hell is er mis met die keepers? En schieten op doel? :puke:
- Hoewel ik full screen maximum resolutie en detail speel, ziet het er blurry uit, en niet een beetje
- Kalender van Master League vond ik vorig jaar overzichtelijker, waarom hebben ze dat nu gewijzigd?
- Laadtijden vind ik nogal lang
- Licenties, maar dat stoort mij eigenlijk zeer weinig

Kortom: teleurstelling, again... Kans is reëel dat ik binnen een paar weken/maanden weer PES6 zit te spelen :doh:

Voor mij
++ dribbelen: voelde nooit zo goed aan, je bent heel vrij.
++ off the ball systeem: goeie toevoeging.
+ AI: Beter dan de vorige, maar hun reactie kan nog stukken beter

- Passen: Powerguage is te traag voor mij, om echt een lange pas te geven moet je veel te lang inhouden. Ook hardere passen in één tijd geven is haast onmogelijk. Vroeger was het zo dat je de hardheid van de eerste pas kon gebruiken in de tweede pas. Leek mij heel logisch trouwens. Je geeft een harde pas aan speler 1 en die tikt hem in één tijd door naar speler 2, het lijkt mij logisch dat die tweede pas niet zo hard moet zijn. In PES2012... nope.


-- Verdedigen: Ik snap wel waar ze naartoe willen met dat nieuwe systeem maar ik vind het BS en wel om de volgende reden... Je hebt dus de pressure knop en de hold-up play knop. Als je de hold-up play knop loslaat gaat hij in voor een tackle. Soms tackle't hij, soms ook gewoon niet en hangt hij wat rond de aanvaller. Je bent volledig afhankelijk van de goodwill van het spel of hij tackle't of niet, Je hebt simpelweg geen tackleknop in PES, als het spel wil, pak je bal nooit af, wat het is niet jij die tackel't.
Dan heb ik 100x liever een echte tackle knop (zoals in Fifa) waardoor je verdediger effectief zijn been uitsteekt op jouw command. Is een goeie responsieve strafe knop en een echte tackle button dan zo moieilijk? Dan heb ik tenminste het gevoel dat ik aan het spelen ban en niet de COM.

-- Keepers: Geen verklaring nodig, me dunkt. They suck.
-- Scripting/cheating: Deze PES is weer gescript to the bone.
- Het spel vertraagt je speler bij het sprinten wanneer het wil om toch eerder bij de bal te zijn. Heeft niks met stats te maken, in zo'n situatie zie ik duidelijk dat je speler eenvoudigweg veel kleinere stappen neemt. (heb er zelf een replay van)
- Je kan zelf niet sprinten wanneer je wil, bij een uitworp of uittrap van de keeper van de tegenstander moet je er eens op letten. Uw spelers staan wat te palaveren aan de rechhoek terwijl zij spurten om te counteren. Pas als de bal echt weer in het spel is, kan je weer sprinten.
- Bij gewone uitworpen ook, het scherm gaat even weg, en je spelers staan kweeni hoever weg, zodat ze vrij kunnen inwerpen. Maar omgekeerd bij jouw uitworpen staan ze wel direct in je rug.
- Een referee zonder geheugen, je kan op een match wel 100.000 kleine foutjes maken om het spel te stil te leggen, je krijgt er geen kaart voor.
- Physics: afvallende ballen steeds in uw nadeel, soms doen ze echt wel toeren om toch de bal in de CPU zijn voeten te krijgen.

kortom, voor mij is PES nog altijd veel teveel gescript, het is wel clever gedaan allemaal, maar echt een verbetering tegen de vorige PES is het niet. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom die dingen er altijd moeten inzitten., it's no fun
Eigenlijk hebben ze veel verknoeid na demo 1, de AI-marking was beter, in die tweede en derde patch is het spel veel te centraal gericht, het schieten was beter en scripting was véél minder. Ik ben zeker niet de enige die dat denkt.


Ik was enthousiast in begin maar nu zou het nog een 6/10 geven.

Btw, iemand die snapt hoe die teammate control werkt?
Met RS stick een speler selecteren zeggen ze, maar dat duurt hier een half jaar voor ik die kan selecteren. Is dat een bug ofzo?

hotmieltje

Legacy Member
Blanco zei:
...
Btw, iemand die snapt hoe die teammate control werkt?
Met RS stick een speler selecteren zeggen ze, maar dat duurt hier een half jaar voor ik die kan selecteren. Is dat een bug ofzo?
Ik moet zeggen, ik begin stilaan wat meer fan te worden. Ik ben nu aan mijn vijfde seizoen bezig (ben na mijn derde seizoen opnieuw begonnen, om op het hoogste, vrijgespeelde niveau te spelen) en ik ben eindelijk op weg naar D1. Wat wel straf is, is dat ik in mijn eerste (sinds mijn nieuwe start) seizoen ik pas 15e was in D2, maar wel de beker heb gewonnen en nu dus vanuit D2 Europees speel :) Ik voel me een beetje Birmingham. Ik dacht dat dit vroeger niet mogelijk was in PES trouwens, om niet in eerste klasse te spelen, en toch Europese campagne te hebben...
Wat me wel opvalt, is dat balbezit héél belangrijk is. Als ik probeer te counteren, lijkt het alsof ik minder 'geluk' heb, het is echt heel moeilijk om te scoren dan. Ga ik trager in de aanval, met meer passes, is de kans op scoren groter.
Verdedigen blijft wel vreemd. Ik doe meestal pressure + R2 tot ik de andere ploeg in de fout kan lokken. Ook hier blijkt geduld te lonen; als je naar de tegenstander stormt wordt je eenvoudig uitgetikt.
Dat van die passes vind ik ook wel irritant overigens. Soms lijkt het alsof de CPU je niet toelaat om een lange pass te geven...
I.v.m. keepers heb ik wel gelezen dat de volgende patch verandering zou brengen. Laat ons hopen, want als de keepers ingame realistisch moeten zijn, dan zou ik in doel staan bij Barcelona...
Voor teammate control (ik gebruik niet de volledig manuele versie) duw ik RS in, en dan (terwijl ik hem ingeduwd houd) richting de speler die ik wil doen lopen. Dit werkt redelijk goed bij mij... En dit lijkt me ook redelijk belangrijk om te gebruiken. Heb eens die training gedaan, tot vervelens toe, tot ik het volledig onder de knie had, en ik moiet zeggen, ik gebruik dat wel redelijk vaak in een wedstrijd. Het gebeurt dat ik voor 1 aanval tot 3-4 keer teammate control gebruik.

Weet er iemand wat je best doet met spelers die naar een andere ploeg willen? De beste tactiek die ik tot hier toe gevonden heb is wachten tot de deadline van de transfervraag (1 week) en dan een onmenselijk hoog bedrag vragen (wat de andere ploeg dan weigert). Vervolgens tegen de speler zeggen dat ze "gewoon te weinig boden". Ik vind het wel irritant dat sommige van mijn spelers op die manier tijdens de transferperiode ineens niet meer tevreden zijn bij mijn ploeg.

Blanco

Legacy Member
Ja akoord, balbezit is super belangrijk in deze PES.
Maar de CPU heeft dat dan wel niet nodig, als die een bal clearen dan is hij altijd pinpoint perfect, zelf al geven ze die pas als het ware blind naar voren. het lijkt alsof die een lange bal kunnen versturen in no time.
Toch wel jammer dat ze weer iets gevonden hebben om de flow uit het spel te halen, vorig jaar was het die verrekte stumble animation (zit er nog in ma minder), dit jaar is het omdat lange passen vrijwel nutteloos zijn.
En met die laatste patch zijn de referees ook regelmatig fout in hun beslissingen, kan gebeuren natuurlijk, maar het is weer verdacht veel in uw nadeel. hoe meer patchen konami uitbrengt hoe meer ze het verkloten, demo 1 speelde zalig

Als ik voor sta in de 70ste minuut ofzo speel ik zelf anti-voetbal en tik ik de bal rond op mijn eigen helft, want als ik nog probeer aan te vallen heb ik het toch aan mijne rekker.
Verdedigen doe ik ook met R2 en pressure en als ik R2 loslaat om te tackelen duw ik regelmaat mijn sprintknop bij in om sneller met de bal weg te zijn. Ik probeer ook om hem uit te dagen door R2 in te houden, direct weer los te laten, weer inhouden, weer loslaten. En altijd dubbele pressing aan de flanken. Verdedigen lukt vrij aardig, ma ik vind het niet leuk om te doen.

Ah, voor teammate control dus R3 dus indrukken en dan een richting kiezen met RS, dat wist ik niet. Zo staat het alvast niet in de command list. er staat "push RS in the direction..." Blijkbaar hield ik dan R3 in, op de momenten dat het dan eens lukte
Many thx voor de tip :)


edit: TMC ik snap het nu . ni simpel ma echt wel een wapen

hotmieltje

Legacy Member
Blanco zei:
edit: ik TMC snap nu . ni simpel ma echt wel een wapen
Ik raad je echt aan die training te doen. Ze is freaking saai en irritant, maar op die manier leer je het wel goed gebruiken. En het is idd wel een wapen, je creëert er mooi wat kansen mee

Blanco

Legacy Member
ja idd, heel handig die TMC
Ge staat aan de flank, ge selecteert ne sideback achter u, ge komt iets naar binnen, sideback loopt achter u door, ge geeft een hakje, sideback neemt hem mee en kan vrij voorzetten. Ook heel handig om dummy runs te lanceren, zelf al gaat ge er niet naar passen, hij trekt altijd een gat en maakt ruimte voor u, ik zou het niet meer kunnen missen, zalig Het verbeterd de flow van uw spl aanzienlijk.
Enkel jammer dat ge niet meer dan ene man kunt laten inlopen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan