Archief - Let the PES 12 hype begin

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Genkie 24-7

Legacy Member
hoe komt het dat ik Hooge transfers nie kan aantrekken dan praat ik over company ronaldo messi maicon enzv... heb een pak geld allemaal geen probleem maar de scout zegt altijd het is moeilijk om spelers aan te trekken van het eerste team ik snap er geen zak van !!!

Blanco

Legacy Member
Ik heb net beta6 (90% done) getest van Yair gameplay patch.
Geweldig goed, heel responsieve en vlotte gameplay, schieten en passen is beter, zelf hoge passen en dieptepassen voelen heel instintief aan
maar het beste van al...
He nailed the annoying catch-up bug! Dat alleen al maakt de game zo veel beter voor mij.
Ook de keepers zijn veel beter, ze houden meer ballen vast, ze dekken hun korte hoek beter af.
Het is gewoon een andere voetbalgame in de goeie zin van het woord.
Ik heb al veel van die gameplay patches getest die vanalles beloven, maar deze doet het echt.


download beta6 hier
http://www.multiupload.com/67UV2Z5AMN

Het is gewoon een gemodifieerde exe, het spel van daaruit opstarten. ook geen jenkey tool gebruiken (moest u dat iets zeggen) Normaal zou de patch vandaag volledig af moeten zijn, ge kunt het volgen op de evoweb forums

Geen AI-cheating meer, het maakt PES zoveel leuker. Alles werkt zoals het zou moeten zijn, niks dat u in een bepaalde richting duwt of trekt, ik ben vrij als een vogeltje en als ik de bal kwijtspeel, besef ik dat het mijn fout was.
Zalig, Yair iis een genie, die gast zou bij konami moeten werken.

Blanco

Legacy Member
Vandaag Yair patch Beta3 eens uitvoerig getest in 3 humans vs CPU (superstar) matchen.
Beste spelervaring in PES ooit!

Echt, ik ben normaal een skeptisch geval, maar deze gameplay patch kan niet genoeg lof krijgen. Voor al wie PES speelt en denkt dit is een goeie game, probeer die gameplay patch uit en sta versteld van de vrijheid die je krijgt.
Het is dag en nacht verschil.
Yair bewijst dat PES een uitdagende game kan zijn zonder AI cheating.
Zalig tot en met!

zino

Legacy Member
Blanco zei:
Vandaag Yair patch Beta3 eens uitvoerig getest in 3 humans vs CPU (superstar) matchen.
Beste spelervaring in PES ooit!

Echt, ik ben normaal een skeptisch geval, maar deze gameplay patch kan niet genoeg lof krijgen. Voor al wie PES speelt en denkt dit is een goeie game, probeer die gameplay patch uit en sta versteld van de vrijheid die je krijgt.
Het is dag en nacht verschil.
Yair bewijst dat PES een uitdagende game kan zijn zonder AI cheating.
Zalig tot en met!

Speel pes op ps3 maar als ik jou zo hoor lijkt me dat wel een hele verbetering en missschien het overwegen waard om het ook voor de pc te kopen. Speelt de AI ook zo verdedigend met die patch. Je weet wel, met zen 9-en in en net voor de rechthoek.

peejay1704

Legacy Member
Blanco zei:
Ik heb net beta6 (90% done) getest van Yair gameplay patch.
Geweldig goed, heel responsieve en vlotte gameplay, schieten en passen is beter, zelf hoge passen en dieptepassen voelen heel instintief aan
maar het beste van al...
He nailed the annoying catch-up bug! Dat alleen al maakt de game zo veel beter voor mij.
Ook de keepers zijn veel beter, ze houden meer ballen vast, ze dekken hun korte hoek beter af.
Het is gewoon een andere voetbalgame in de goeie zin van het woord.
Ik heb al veel van die gameplay patches getest die vanalles beloven, maar deze doet het echt.


download beta6 hier
Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!

Het is gewoon een gemodifieerde exe, het spel van daaruit opstarten. ook geen jenkey tool gebruiken (moest u dat iets zeggen) Normaal zou de patch vandaag volledig af moeten zijn, ge kunt het volgen op de evoweb forums

Geen AI-cheating meer, het maakt PES zoveel leuker. Alles werkt zoals het zou moeten zijn, niks dat u in een bepaalde richting duwt of trekt, ik ben vrij als een vogeltje en als ik de bal kwijtspeel, besef ik dat het mijn fout was.
Zalig, Yair iis een genie, die gast zou bij konami moeten werken.

Kan ik dat ook spelen met een gewone, braaf gekochte dvd-versie van het spel? Die patch van Jenkey lukt daar dus niet mee, omdat hij alles ontwikkeld heeft op de illegale versie. En ik weiger uit principe die te downloaden als ik 30€ heb betaald voor het origineel. :) En de PESEdit patch, daar werkt het wsl wel mee?

Blanco

Legacy Member
christophewitse zei:
Speel pes op ps3 maar als ik jou zo hoor lijkt me dat wel een hele verbetering en missschien het overwegen waard om het ook voor de pc te kopen. Speelt de AI ook zo verdedigend met die patch. Je weet wel, met zen 9-en in en net voor de rechthoek.

Ik heb compassie met de console jongens, want dit is echt een grote stap voorwaarts in de gameplay. Ik speel momenteel met beta3 an ik kan er eigenlijk niks op aanmerken, de balans tussen verdedigen en aanval is gewoon perfect, keepers zijn heel betrouwbaar, realistische ball physics, iedereen is meer wakker op dat veld, niemand die bvb wacht op zijn bal (behalve in het laatste kwartier als ze pompaf zijn), want ze lopen er naartoe als je pas iets te zacht is, dieptepassen en lange ballen zijn gewoon perfect, geen AI-cheating (echt niet), veel "losse ballen", de bal wordt zo niet meer gestuurd, betere ball shielding en er zijn haast geen vaste looplijnen meer, je bent vrij als een vogeltje.
Dat laatste merk je trouwens direct op, super-cancel heb je gewoon niet meer nodig, voor je man komen bvb doe je gewoon met je LS, je moet hem niet meer zo "losrukken" uit zijn gescripte positie met R2. Ook geen catch-up bugs meer, ben je sneller dan ben je sneller en reageer je als eerste dan heb je die bal. De individualtiet van de spelers komt daardoor meer naar boven. De duels zijn daardoor ook anders en minder voorspelbaar.
Eigenlijk elk aspect in het spel is verbeterd op een manier dat ik KONAMI nooit zou zien doen.
Zelf mijn PES maatje, de eeuwige KONAMI fanboy moest het toegeven gisteren. :p



Er zijn 6 beta's

vanaf de beta3 wordt het interessant

beta3; close to perfection imo
beta4 en beta5: In beta4 is er meer presuure op het middenveld, maar ook enkele defensieve fouten, beta5 nooit echt getest omdat de LOD settings om één of andere reden te hoog waren voor mijn PC'tje
beta6: gebaseerd op beta4, maar het schieten is krachtiger (té imo)


Yair heeft net gemeld dat hij werkt aan een update gebaseerd op beta3 :applause:
Hij zegt dat er nog minder "rails" inzitten, improved shooting, better aiming, beter en sneller selecteren van spelers en hij zou ook een paar kleine marking probleempjes oplossen bij uitworpen en vrijtrappen die ik zelf nog niet opgemerkt heb.
Hoe hij het flikt weet ik niet, maar die moet echt wel in de PES code kunnen snuffelen om zoveel verschil te maken.
Hij wacht eigenlijk nog op de release van de nieuwe 1.03 konami patch om een final versie van zijn patch te releasen, maar iedereen die Yair's gameplay patch gebruikt twijfelt er heel sterk aan dat die beter gaat zijn. :p

Kan ik dat ook spelen met een gewone, braaf gekochte dvd-versie van het spel? Die patch van Jenkey lukt daar dus niet mee, omdat hij alles ontwikkeld heeft op de illegale versie. En ik weiger uit principe die te downloaden als ik 30€ heb betaald voor het origineel. En de PESEdit patch, daar werkt het wsl wel mee?

Dat zou ik eens moeten vragen want ik werk ook met een no-dvd exe.
Yair's patch werkt allesinds prima met PESedit patch
Het is een gemodifieerde exe die je gewoon moet hernoemen naar PES2012.exe, dan in de manager.exe van kitserver de originele exe detachen en weer attachen.

btw, net Hazard zijn tronie gevonden
http://4.bp.blogspot.com/-7f_SyfwDe00/TtkbV8oyF2I/AAAAAAAACXc/MKgxVTiVzes/s1600/hazardPWF.png

Blanco

Legacy Member
peejay1704, bij kitserver heb ik net dit gelezen:

Sorry folks, who play with original exes (1.00, 1.01, and 1.02), kitserver still doesn't play nicely with those. I believe i found the root cause of it, but fixing it as a whole different problem, which i'm not sure i will solve. For the moment, if you want to use kitserver, you need a NoDVD exe from Reloaded - all versions are supported: 1.00, 1.01, and 1.02

Dus PES edit patch die kitserver gebruikt (eigenlijk alle patches gebruiken kitserver) hebben een NODVD exe nodig. Ik vermoed dat Yair's patch ook enkel werkt met een NODVD exe. Ik heb het hem gevraagd maar hij heeft nog geen antwoord gegeven.

antwoord gekregen van Yair: je hebt de NODVD exe nodig

Gonzo the Great

Legacy Member
Blanco zei:
Hij zegt dat er nog minder "rails" inzitten, improved shooting, better aiming, beter en sneller selecteren van spelers en hij zou ook een paar kleine marking probleempjes oplossen bij uitworpen en vrijtrappen die ik zelf nog niet opgemerkt heb.
[/url]

Ja, vooral het selecteren moet nog beter kunnen. Dat is de laatste Pes'en bij multiplayer zelfs achteruitgegaan ipv vooruit.
Wanneer ge nu bij balbezit (dus ne human teammaat heeft de bal) op je selecteerknop drukt, krijg je vaak iemand dat achter de bal staat, of veel te ver. Bij balbezit zou dat altijd iemand voor de bal moeten zijn, bij verdediging erachter.

Ik ben in elk geval ook fan van de Yair-patch: het verschil is inderdaad enorm, en in de positieve zin. :bow:

mp4me

Legacy Member
Kan je met die beta patch ook je saves houden en daar mee verder spelen?

Want heb nogal veel BAL gespeeld en wil dus niet opnieuw beginnen.

Blanco

Legacy Member
ja beta3 , beta4 is ook goed

test wel eerst eens in free training om het gewoon te worden

zino

Legacy Member
Ok ik ben overtuigd. Binnenkort (eerstdaags) achter de pc versie. Ik heb wel geen ervaring hoe je de pc versie kunt upgraden. Ik bedoel dan qau ploegen en shirts etc. Welke patch gebruiken jullie? Op welke site kijken jullie daarvoor?Ik speel altijd premier leaugue dus zou graag de 2 de klasse engeland erbij hebben.
Toch vreemd dat een buitenstaander als yair de gameplay zo kan positief wijzigen en dat men bij konami zelf zo zit te brielen om het een beetje naar de zin van hun gamers te maken. Ze moeten gewoon de forums eens afgaan en moeten toch ook merken waar pes-spelers over klagen. Je zou denken dat ze het expres doen op den duur.

thx voor de tip blanco

waffel

Legacy Member
Ik heb FIFA (na 12 jaar PES eens FIFA geprobeerd) terug verkocht, en ga algauw PES kopen.

Blanco

Legacy Member
christophewitse zei:
Ok ik ben overtuigd. Binnenkort (eerstdaags) achter de pc versie. Ik heb wel geen ervaring hoe je de pc versie kunt upgraden. Ik bedoel dan qau ploegen en shirts etc. Welke patch gebruiken jullie? Op welke site kijken jullie daarvoor?Ik speel altijd premier leaugue dus zou graag de 2 de klasse engeland erbij hebben.
Toch vreemd dat een buitenstaander als yair de gameplay zo kan positief wijzigen en dat men bij konami zelf zo zit te brielen om het een beetje naar de zin van hun gamers te maken. Ze moeten gewoon de forums eens afgaan en moeten toch ook merken waar pes-spelers over klagen. Je zou denken dat ze het expres doen op den duur.

thx voor de tip blanco

Ik gebruik Editpatch 2.3.2
Die patch heeft een optie om uit 3 verschillende 2e divisies te kiezen, Bundesliga-2, Liga Adelante en N-Power championship.
Dat zijn wel switches, je moet dus voor je PES editpatch opstart (exe heeft een selection screen) kiezen uit één van die drie divisions, want die wordt ingame vervangen door de PES league.

Editpatch 2.3.2 kan je hier downloaden:
PESEdit 2012 Patch 2.3 + 2.3.2 FIX - Download PES 2012 Patch,PES2012 Demo,PES 2011 Patch,PES 2010 Patchs,PES 12,PES Parche,PES2011 Update,PES Patch,PES Edit,Option File,DLC,PS3 of,PES PC. - PES Patch,PES 2012 Patch,PES2012 Demo,PES 2011 Patch,PES Par

Heel eenvoudige installatie, gewoon een exe opstarten en de rest gaat automatisch.
Die patch bevat een 3th party tool genaamd "kitserver" dat is een soort van database die gekoppeld wordt aan PES2012.
Die database bevat dan custom kits, custom faces, songs, stadiums enz: Het heeft ook aparte settings zoals LOD settings, custom resolution (om het grafisch beter te maken), gamespeed settings, free side selection,...
Kitserver is ook constant in uitbreiding.
Juce, de maker ervan probeert momenteel bijvoorbeeld 3th kits en kits mix-up in te bouwen
Maar ook een glove-server, chants-server, boots-server, enz.. staan in de running.

Ik kijk vooral op
http://forums.evo-web.co.uk/ om de community en modders te volgen
en
http://www.pes-patch.com/pes-2012, een goeie site om alle PES patches terug te vinden.

Ja, ik snap dat ook niet van KONAMI. Wat ik nog minder begrijp is, dat hun demo's in feite beter zijn dan hun full versies.
In demo 1 en 2 kon je deftig schieten, was er veel minder AI cheating, enz...
Yair is echter niet aan zijn proefstuk toe, want hij heeft ook zo'n gameplay patch gemaakt voor PES2011 (had ik het maar geweten). De expertise die hij toen heeft opgedaan, heeft hij meegenomen in deze patch.

mp4me

Legacy Member
Hmmm spel crashed nu toch in BAL met die (yair patch) vreemd want het werkte eerst wel maar nu start hij op--> ik load een game-->crash

het is toch gewoon die file in je konami map zetten en spelen he?

Blanco

Legacy Member
Ja, als ge kitserver gebruikt moet ge hem wel hernoemen naar PES2012.exe en weer detachen en attachen.
en ge had daarvoor al eens getest in BAL? (en uw carriere opgeladen)


Ik had één van mijn eerste matchkes met Yairpatch opgenomen via digicam, ff geconverteerd en op youtube gezet.

Full match (30min) Anderlecht-KRC Genk op professional met Yairpatch Beta3

PES 2012 Anderlecht - KRC Genk (full match 30min) - YouTube

Ik ga geen score verklappen want het was best wel een spannend matchke tot de laatste seconden. Ge gaat wel een halfuurke muziek moeten opzetten ofzo, want ik heb geen geluid opgenomen, file was al groot genoeg.

mp4me

Legacy Member
De hoge doorsteek ballen zijn idd een grote verbetering.

Maar Blanco ik heb idd die kitserver staan.

Dus dan open ik manager maar ik kan die files niet detachen en attachen moet je de andere pes.exe verwijderen want ik heb er nu zo 3 staan.

-de gewone
-de pesedit
-en yair patch
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan