Archief - Let the PES 12 hype begin

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blanco

Legacy Member
Ik heb hier net een GEWELDIGE tip gelezen over schieten in PES.

Schieten in PES voelde altijd automatisch aan, als je alleen voor de keeper staat en je richt naar een hoek dan vliegt de bal recht op de keeper af.
Je moet al schijnbewegingen maken om hem te verschalken

Maar als je de leftstick heel even loslaat, dan schiet en een richting aanduid, dan gaat de bal wel naar de hoek die je wil.
Ik heb dat net getest in training mode en dat werkt heel goed.

De vraag blijft natuurlijk waarom konami het zo gedaan heeft, logisch is het alvast niet

mp4me

Legacy Member
Ik speel op dit moment beta 3,beta 8 heb ik eerst gespeeld maar ik vond het schieten op afstand daar te gemakkelijk.

Wat ik leuk vind in BAL is dat als je nu bij een topploeg speelt de AI zoveel beter is ,niet alles hangt af van jou..Ook heb ik al hele mooie doelpunten tegen gekregen en zelf ook al wat mooie combinatie goals gemaakt,echt top.

Maar aan de andere kant is het wel iets gemakkelijker dan de gewone versie, soms loop ik echt door een verdediging op topplayer.

Bij welke beta is de verdediging van de ai het beste? (was van plan om nu eens beta 6 te testen)

Blanco

Legacy Member
beta6 is ook heel goed, de enige kritiek die het krijgt is dat de AI op hogere moelijkheidsgraden te precies dribbelt. Beste AI imo, ook uw eigen team loopt zich altijd goed vrij in functie van de man in balbezit.

Beta9 is naar schijnt het moeilijkste op superstar. Veel pressing, ge krijgt heel weinig ruimte.
De kritiek die het krijgt is dat de speelsnelheid te hoog ligt.

Beta7 lijkt sterk op beta6, maar er is iets mis met het schieten, schoten vliegen heel makkelijk over.

IK kan mij voorstellen dat schieten in beta8 te makkelijk is, zeker met topteams. Maar ik speel nooit met topteams

maarja, in feite zijn we verwend geraakt met die patches, ge moet maar eens weer het originele spel spelen, ge merkt het verschil meteen

Blanco

Legacy Member
Er zijn ondertussen al heel wat nieuwe versies verschenen.
Yair zit nu wel in de pre-final fase van zijn gameplay patch

Dit s de laatste:
Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!

Hij heeft vooral de goeie zaken van elke beta gecombineerd in één versie,
maar ook de animaties zijn stukken vloeiender, de bal physics zijn echt spot on en de active AI is nu echt active zonder dat het end to end voetbal wordt.
De AI maakt gebruik van de gaten die je openlaat, als die er niet zijn dan bouwt hij op en als je hem onder druk kan zetten maakt hij fouten. Deze balance is perfect voor mij.
Ook het dribbelen is aangepakt, de snelheid van de animaties is perfect nu. Je kan echt emand voorbijdribbelen als de timing van je first touch perfect is, er zit meer explosiviteit in zonder dat je het kan uitbuiten.

Eén bug nog, er zijn foutjes geslopen in de ogen van de models, het lijkt wel een zombiemod :p Door de animaties te veranderen, zal hij ook iets anders aangeraakt hebben, maar dat zal wel snel opgelost geraken.

Brilliant werk weer van Yair!

Final patch!
http://www.multiupload.com/9RDPJ3DU2N

mp4me

Legacy Member
Hmm moet je daarvoor een nieuwe kitserver ofzo installeren want ik zit weer met problemen.

Ik kan in manager.exe die nieuwe patch niet attachen,er staat gewoon unrecognized exe.file:kitserver cannot work with that.

Gonzo the Great

Legacy Member
Zeer vreemd: ook al staat alles van de coach uit, toch werd de formatie vanzelf veranderd tijdens de match, en werken de pijltjestoetsen niet om van formatie te veranderen.
Eens het "on screen display" van de tactics aangezet wordt, dan verandert de formatie niet vanzelf meer en kan ik wel veranderen met de pijltjes, dus alles ok.
Nog iemand dit gemerkt?

Of het aan de Yair patch ligt, aan 1.3 of gewoon aan mij of mijn pc, geen idee, maar toch vreemd!
Ik gebruik wel de DVD versie als basis, niet de downloadable versie.

mp4me

Legacy Member
@Blanco het probleem is dat ik pes patch 1.3 niet kan installeren "no prior pes installation was found"

please help!

edit: oke patch is up to date, maar als ik nu het spel wil opstarten

yair patch final2 dan zegt hij rdll/dd failed to initialize...

man waarom heb ik toch altijd die problemen :p

Gonzo the Great

Legacy Member
Ik had dat ook, en dat kwam omdat ik de DVD-versie van PES had geinstalleerd, en de 1.3 patch en exe voor de download-versie van PES had gebruikt. Die zen dus verschillend...

Met de DVD-install en DVD-1.3patch enzo start Yair wel op, maar ik vermoed wel dat de Yair-patch niet deftig werkt bij mij. Want ik zie rare dingen: tactics die veranderen terwijl ze manueel staan, heel veel pass assist terwijl het uit staat enzo...
Ik denk dat Yair alles gebaseerd heeft op de downloadversie, dus ik ben het nu ook eens aan het downloaden, en daarmee de download-1.3 patch en Yair eens proberen.

Blanco

Legacy Member
ja die dll fout heeft te maken met eeb foute No DVD-crack

Ik heb dat automatisch veranderen van tactics dus niet.
Wat ik wel zie,is dat hij de balkjes van het attack/def level weergeeft van elke ploeg bij elke stilstaande fase. Maar hij verandert ze niet, ik kan ze wel zelf veranderen. Nuja, ik betwist het ni, ik was er zelf bij toen ik zag dat onze tactics veranderde, zelf als alles op manueel stond.
Ik heb die bug gemeld op zijn facebook pag, maar geen reactie, ook niet van andere gebruikers, dus ik denk dat ge den enige zijt.

Alles bij elkaar vind ik beta final 2 nog de beste patch, hij heeft er wat teveel in gemoost met die erna.
http://www.multiupload.com/9RDPJ3DU2N

En beta3, maar die werkt niet met 1.02 konami patch

e.House

Legacy Member
argh iemand een idee hoe ik pes aan de gang krijgen met een optimus grafische kaart. Hij geeft dus aan dat mijn grafische kaart te min, wat uiteraard niet klopt. Eender wat ik doe het helpt blijkbaar niet: pes.exe uitvoeren met krachtige grafische kaart => werkt niet. In Nvidia grafische kaart: de game toevoegen=> werkt niet. De laatste drivers van dell downloaden => werkt niet

Blanco

Legacy Member
Dingen die ik daarover vind zijn:

i have a M17XR3, and had same problem.

Now Im using 280.19 driver, and works fine.

Go to NVIDIA Control Panel, then Manage 3D setting, select pes2012.exe and settting.exe, change them to High-performance Nvidia processor. It should work.
BTW, Dell sucks because they update thr graphic driver way too slow, I found the 280.19 driver so hard to make PES2011,2012 work. But Im not sure about m14x and 280.26.


in order to make it work you need to go into that right click menu to bring up nvidia's control panel. In there you can add exe files and tell the computer which graphics card to use so you can set the pro evo exe or the patch exe files to run using the main nvidia graphics card then you can right click and run as administrator.( Properties -> Compatibility -> Run this program as administrator.)
you have to apply this solution both for pes2012.exe and settings.exe

en wss ook manager.exe als je kitserver gebruikt.

e.House

Legacy Member
Ik heb zowel pes.exe als settings.exe als die pesedit.exe in mijn nvidia configuratie scherm toegevoegd zoals er staat, maar het helpt allemaal niet.

Ik heb ook patch v1.03 geinstalleerd, helpt ook niet (of is er nog een andere patch?)

Nieuwe nvidia driver van dell gedownload=> helpt ook geen zak, om een of de andere redenen kan ik de recenste driver van nvidia wel niet downloaden en dell staat precies wel een versie of twee achter.

Een paar maanden terug had ik met mijn asus n55sf, exact hetzelfde probleem met de demo... Wel triestig want de anderhalf jaar oude budgetlaptop van mijn moeder draait het wel.

Blanco

Legacy Member
ik heb net een tooltje ontdekt om de graphics te verbeteren

Files | FXAA Post Process Injection Tool Space | Assembla
Eerste file in de lijst, FXAAToolHg4.zip
Gewoon de folder "mygames" in je pes directory uitpakken.

Er zijn een heleboel opties, maar ik gebruik in PES enkel "sharpen". Pre sharpen staat op 6, blur threshold op 3, edge threshold, contour threshold,en post sharpen power op 2.
Het werkt naar het schijnt in alle games en je kan het uittesten on the fly.
Je kan de tool dus opstarten, settings veranderen, ALT-tabben naar de tool PES en terug naar PES om het resultaat te zien.
Het heeft ook helemaal geen invloed op je framerate, zelf als je alles op maximum zet (niet aangeraden want dat is overscherp)
Ingame kan je ook op je pauzeknop duwen om alles af en aan te zetten.

dit is vóór
http://i770.photobucket.com/albums/xx348/Blanco1972/Screenshot11418.png

dit is na
http://i770.photobucket.com/albums/xx348/Blanco1972/Screenshot11640.png

Vóór lijkt misschien scherper op het eerste zicht omdat de krijtlijnen lichter en breder zijn, maar als ik naar de spelers kijk, zie ik duidelijk een verschil. Of check de addboards of het publiek bv

Blanco

Legacy Member
Yair brengt nieuwe patches uit bij de vleet, ik heb ze zelf nog niet allemaal getest.
de laatste is wel mijn favoriet


Ik hou het meeste van de gameplay van Yair patch beta3, maar die werkt enkel op de 1.02 versie van PES
Omdat zowat heel de community op evoweb diezelfde voorkeur heeft, heeft Yair vandaag een beta3 gameplay patch uitgebracht voor PES1.03
Multiupload.be - upload your files to multiple file hosting sites!

Sommige dingen zijn wel beter in andere patches van hem, maar deze heeft gewoon een zeer goeie balans in alle aspecten. Hij is niet helemaal hetzelfde als beta3, maar de dingen die anders zijn, zijn wel verbeterd.

Misschien goed nieuws voor diegene die pes spelen op Xbox
Yair werkt samen met nog iemand aan een consoleversie voor zijn patch

PESEditpatch is ook geupdate tot 2.6 + fix
http://www.pespatchs.com/2012/01/pesedit-2012-patch-2-6.html

Blanco

Legacy Member
Gasten er is schitterend nieuws gemeld in de PES modding scene!

Yair zit ondertussen al aan versie 1.9 en heeft nog meer progressie gemaakt op gebied van animatie (vooral de transitions en de snelhed ervan) , tackling is schiiterend nu, algemene veldbezetteing van de AI, schieten (richtingsgewijs) en vooral de keepers zijn enorm verbeterd. Ook AI cheating en railing is ondertussen al lang paseé

Maar er is meer...
Onlangs heeft Yair verklaard dat hij nu ongeveer alles weet over de engine van PES en dat er veel meer mogelijk is dan wat hij verwacht had.
Zijn werk is ondertussen aan de oren gekomen van een zekere Rebsat, een moderator van de WENB forums die ook nauw in contact staan met KONAMI zelf.

Vandaag werd gemeld dat Methab aan een tool aan het werken iis waarmee je zelf gameplay elementen kan wijzigen, zoals ball speed, animation speed, shot power, powerbar sensivity, Ai pressure, GK reaction, enz enz
Ook zou je met het ding je eigen presets kunnen maken saven en laden.
Je kan je eigen exe's met verschillende types gameplay kunne, maken en die hoeven niet perse pes2012.exe te heten.
Klinkt zoals Jenkey tool met de sliders, maar Methab beweert dat het veel verder gaat dan dat.
De technische uitleg

They are trying to produce similar end-results with these sliders, but in a largely different way:
1. Jenkey's way - memory hacking. Basically, he's doing something that modern operating systems don't allow easily for security reasons - having one program write into memory space of another program. That's why jenkey's tools must include powerful memory hacking scripts, which in turn some anti-virus tools recognize as virus or trojan (falsely, in case of jenkey's implementations, but you can't really blame AV tools for being a little 'paranoid' when they stumble upon such a suspicious pieces of code which, generally speaking, CAN be used to create serious damage when it comes to security).

2. yair's way - .exe file editing, so there's no need to use problematic memory hacking. TBH, I always preferred this way.

hotmieltje

Legacy Member
Verdikke, hoe moet ik mijn PES updaten? Ik heb online gekocht via The Games Planet, en de patches die ik download werken niet? :(

EDIT: nevermind, via online te gaan is het gelukt. Maar die links naar yair patch werken ook niet precies :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan