Archief - Let the PES 12 hype begin

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

waffel

Legacy Member
Day one, alhoewel ik elk jaar ontgoocheld ben in geen REVOLUTIONAIRE vernieuwingen. AI, scheids, gfx,... Elk jaar wel iets nieuws of een aanpassing, maar revolutionair zoals het ooit geweest was zal het nooit meer worden vrees ik. Maar zoals ik reeds zei, day one sowieso. PES>FIFA nog steeds. Zeker PES2011 was quasi zo goed als de PES van vroeger.

Blanco

Legacy Member
Nic! zei:

Mooi artikel, klinkt goed. (is dat van u Waffel?) Wel twee fouten in, op pag3 in de titel een spatie vergeten en op pag4 een hangende titel, dat is een titel die op het einde van een kolom staat en het artikel dat er bijhoort staat in de volgende kolom.

Soit... het is de layouter in mij die spreekt... ni op letten :p

Hopelijk brengen ze die keepers in orde. In het uitkomen vond ik ze nooit goed, ook bij het afdekken van de korte hoek flateren ze veel. In feite mag dat geen probleem zijn, want je kan tijdens een match de keeper ook zelf selecteren en bedienen. Ik vind het wel goed dat ze focussen op AI en gameplay, voor mij toch wel het belangrijkste in het spelplezier.

Blanco

Legacy Member
[youtube]hLu9SgjrJgM[/youtube]

Staat ook in de newsfeed...

mmmm, ik ben niet gek op dit systeem.
Hold-up play is belangrijk maar de manier hoe je het hier moet uitvoeren vind ik niet goed. Ik beweeg liever zelf mijn verdediger, dat is instinctiever ipv op 2 knoppen te duwen zonder dat je je sticks moet gebruiken. Ik vond het systeem in PES2011 best goed, het gaf je ook de vrijheid om meer afstand te bewaren als het moet. Bij een snelle, bewegelijke aanvaller hou ik sowieso meer afstand, bij een tragere aanvaller verdedig ik korter op mijn man. Met die systeem is het op 2 knoppen duwen en je speler volgt zelf de bal al terwijl hij achteruit loopt., maar wat is de afstand tussen hem en bal altijd dezelfde?

Nic!

Legacy Member
Blanco zei:
Mooi artikel, klinkt goed. (is dat van u Waffel?) Wel twee fouten in, op pag3 in de titel een spatie vergeten en op pag4 een hangende titel, dat is een titel die op het einde van een kolom staat en het artikel dat er bijhoort staat in de volgende kolom.

Soit... het is de layouter in mij die spreekt... ni op letten :p

Hopelijk brengen ze die keepers in orde. In het uitkomen vond ik ze nooit goed, ook bij het afdekken van de korte hoek flateren ze veel. In feite mag dat geen probleem zijn, want je kan tijdens een match de keeper ook zelf selecteren en bedienen. Ik vind het wel goed dat ze focussen op AI en gameplay, voor mij toch wel het belangrijkste in het spelplezier.

Artikel is van mij. Heb dus de PES2012 PC previewcode liggen, dus als er vragen zijn. Stel maar hé.

Sev-O

Legacy Member
FIFA liefhebber hier, PES is wel tof, maar gameplay is verschrikkelijk saai en ondermaats. Details zijn wel leuker :) Maar ik denk dat ze steeds minder spelers aantrekken en alsmaar meer PES spelers overschakelen naar FIFA, van de mensen die ik ken toch :) Redenen?

waffel

Legacy Member
Sev-O zei:
FIFA liefhebber hier, PES is wel tof, maar gameplay is verschrikkelijk saai

Saai? Dat is dan omdat je er niets van bakt, want in PES is elke match volledig anders, en kan je de wedstrijd controleren naar jouw wil.

Sev-O

Legacy Member
waffel zei:
Saai? Dat is dan omdat je er niets van bakt, want in PES is elke match volledig anders, en kan je de wedstrijd controleren naar jouw wil.

Ik speel ook geen PES, maar FIFA. Dan bak ik er niks van, normaal e :)

Blanco

Legacy Member
Artikel is van mij. Heb dus de PES2012 PC previewcode liggen, dus als er vragen zijn. Stel maar hé.
Ah, je hebt de layout aangepast :)

Ik weet niet wat die previewcode inhoudt, ik vermoed enkel exibition match, dus op sommige vragen zal je wss het antwoord moeten schuldig blijven. Anyway, hier gaan we...

Is het speltempo PES2012 trager dan PES2011?
Je schreef in je artikel dat het speltempo heel realistisch is, daarom deze vraag... Volgens mij gaat het nog altijd te snel.

Hoe is het fysieke aspect in de duels gesimuleerd?
Eén van de dingen die mij storen in PES2011 is bv de stumble animation. Ik heb het gisteren nog getest in training, als je een man voorbij dribbelt, is de kans groot dat hij nog aan je truitje hangt.
Op zich realistisch, maar eens je uit die "greep" los geraakt, begint de "stumble" animation. Alsof de tegenstander je op je hielen trapt waardoor je voorsprong weer eens ongedaan wordt gemaakt.
De referee fluit er zelden voor, echt wel vervelend.
Is het eerljker nu?

Kan je tijdens cups eender welke side kiezen?

Kan raar klinken maar ik speel dus PES met 2 vrienden en we houden ervan om offline cups te spelen met drie. Ieder van ons kiest in begin een ploeg en als jouw ploeg moet spelen, spelen de andere twee met de tegenstander. Zo moet kan iedereen altijd spelen zonder te moeten wachten op de andere en is de uitdaging nog groter en zwaarder. :p
Maar al sinds PES2007 is dat niet meer mogelijk, tijdens cups kan je enkel spelen met je eigen ploeg, met de tegenstander kan je niemand spelen.

Zijn de opties voor tactics/strategy, enz... veranderd?
Kan je bv weer individuele opties instellingen, zolas de looplijnen ( de pijltjes van vroeger) Is de handige statistics grafiek (de ster) er nog, die ze in PES2010 eruit hadden gelaten.

Is link feints nog aanwezig?
ik vind link feints nog een leuke optie, alleen was ze fel overdreven.
Zo kan je 4 verschillende feints na elkaar instellen via één richting van je R-stick. Ooit al een keeper een rainbow flick, een mathews feint, een fake overstep en een sideway driblle na elkaar zien uitvoeren?
Ik gebruik feints, maar ik gebruik slechts 1 feint (running inside bounce) voor links en rechts, dat gevolgd met een "kick ball further" kan je heel wat ruimte vrijmaken voor jezelf. Vooral langs de flanken.
En ik kan het niet uitvoerig gebruiken, heel af en toe kan ik er mooie dingen mee doen.

Blanco

Legacy Member
Sev-O zei:
Ik speel ook geen PES, maar FIFA. Dan bak ik er niks van, normaal e :)

Mja, ik bak ook niks van Fifa, ik probeer elk jaar de demo, maar op PC vind ik het allesinds niet leuk spelen. (ik heb geen consoles)
Ik ben nochtans begonnen met Fifa, ik draai nu nog altijd mijn schiet -en hoge pass knop om, nog een erfenis van Fifa. Mijn eerste PES was PES3 en ik was direct verkocht door de directe gameplay, het ontwrichten van die verdediging.
Fifa is in al die jaren fel verbeterd en het is best wel een goed spel, maar ik hou meer van de gameplay van PES.

JonasHeirwegh

Legacy Member
Nic! zei:
Artikel is van mij. Heb dus de PES2012 PC previewcode liggen, dus als er vragen zijn. Stel maar hé.


Ja, waar woont gij precies? :)

Hopelijk komt de demo er snel want deze pes lijkt me eindelijk terug deftig na jaar in jaar uit pes 6 te spelen.

Hoe zit het met de reactie tijden tijdens het dribbelen? Op de ps2 reageerden je spelers onmiddellijk als je bv 90° wou draaien. In pes 2011 was dit een ramp want spelers reageerden veel te traag waardoor je veel balverlies had.
Is dit eindelijk opgelost?

gecko

Legacy Member
Ik zou ook wel graag willen weten hoe het zit met de reactietijden. In PES2011 was dit wel een heikel punt voor mij.

Nic!

Legacy Member
Zal morgen alle bovenstaande vragen beantwoorden, nu even Belgen kijken! :)

Blanco

Legacy Member
Volgens mij heeft Leekens positieve dingen gezien... maar daar win je niet mee.

waffel

Legacy Member
Ik heb me na vele jaren terug een high-end pc aangeschaft, dus ik heb de mogelijkheid om terug PES te spelen op de pc. Is hij gelijkwaardig aan de consoleversie? Heb geen zin in een zwakke port.

JonasHeirwegh

Legacy Member
Zelfs beter op PC gezien de vele patches die kort na release uitkomen. Het is geen zwakke port, gewoon precies dezelfde als op console.

zino

Legacy Member
Nic! zei:
Artikel is van mij. Heb dus de PES2012 PC previewcode liggen, dus als er vragen zijn. Stel maar hé.

Ik maak soms update's voor pes dus mijn vraag ,hoe zit het met de edit mode(ps3versie)? Zijn er voldoende slots om ieder team het juiste logo te geven
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan