Archief - ILS-landing tutorial

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Janies

Legacy Member
weten jullie hoe je dat overspeed weg kan hale? want er staat bij discriptions: maximum cruis speed : 84 mach.. maar als ik dat doe kom ik overspeed...

sanderio

Legacy Member
het zal wel .84 mach zijn zeker ;)
maar uhm er zijn veel manier om speed te vermindern, eerst en vooral door throttle aan te passen maar ook door bv speedbrakes aan te zetten.

Eagle-Eye

Legacy Member
Janies, aub leer die EDIT-knop gebruiken !! :unsure: :p

En die max Cruising speed is, zoals de naam ook al zegt, voor Cruising... Dus ook op Cruising Altitude (30.000 ft à 40.000 ft voor de meeste airliners).
Mach wordt ook maar gebruikt vanaf een bepaalde altitude (geen idee welke precies [ik schakel meestal over op Mach rond FL200 (20.000ft)]), maar indien je lager vliegt, gebruik dan km/h; kts; ... om je snelheid te bepalen.
Onder FL100 mag je sowieso al niet vlugger dan 250 kts.

En als ik mij niet vergis, is Mach 0.84 op FL70 iets helemaal anders dan Mach 0.84 op FL350.

EDIT:
For example, if the Mach limit is Mach 0.83, at 30,000 feet where the speed of sound under standard conditions is 590 knots, the corresponding true airspeed is 489 knots. The speed of sound varies with air temperature, so at Mach 0.83 at 10,000 feet, where the air is much warmer, the corresponding true airspeed would be 530 knots.
bron

sanderio

Legacy Member
wel, bij uw posts onderaan ebde een paar knoppen staan en als het uw eigen post is staat daar ook EDIT bij

Janies

Legacy Member
hey.. kan iemand me helpen met het landen? want als de atc zegt bv: descent and mainting 3000 , dan staat op me locolizer dat ik te laag ben maar als ik dan op de zelfde hoogte blijf tot het goed word dn ga ik te langzaam en val ik neer door die stall... plz help.

ThomasCR

Legacy Member
Janies zei:
hey..
op welke hoogte ofzo iets mag je met 400 knopen of hoger?

Dat moet je eens nakijken, dat verschilt bij elk vliegtuig. Gemakkelijk terug te vinden op internet en ook bij de info over je toestel in FS.

En over die descend; als de atc zegt 3000 feet moet je dat ook doen; en zorgen dat je boven stall speed blijft door gas bij te geven he, zo simpel is het.

Janies

Legacy Member
ja dat probeer ik ook maar als ik gas geef dan ben ik weer te snel om te mogen landen bv: ik zet speed tot 240 knots maar je mag maar maximaal 140 knots.

ThomasCR

Legacy Member
Janies zei:
ja dat probeer ik ook maar als ik gas geef dan ben ik weer te snel om te mogen landen bv: ik zet speed tot 240 knots maar je mag maar maximaal 140 knots.

Wat heb je liever; 5kts te snel touchdown of als een baksteen naar beneden?
Zorg ervoor dat je weet wat de minimale snelheid is van je vliegtuig, zorg dat je een gelijkmatige daling volgt, en zet je flaps en gear ook niet té vroeg he...
Een tikkeltje sneller landen ga je op FS echt niet merken hoor.

Janies

Legacy Member
ja ok daar heb je wel gelijk in ... maar kan het ook zijn dat ik te snel naar beneden ga ?... want als ik op ap laat dalen dan staat in de vertical speed indicator -1800 ... zou het kunnen zijn dat het te snel is en dan ik bv met -700 moet gaan ?

passero

Legacy Member
Meestal kan je bij de informatie van een airport wel zien hoe stijl de glidescoop is.
eigenlijk moet je gewoon uw GS volgen en de PAPI lichten. Die zijn altijd correct. Als de PAPI's allemaal wit zijn en dan gaat uw AP -1800 dan is het logisch want ge zit te hoog. Als ge 2 witte en 2 rooie hebt, en dan gaat hij nog 1800 dan zal dat correct zijn, alhoewel ik dat betwijfel :s

passero

Legacy Member
Wat bedoel je juist met full package aircrafts?
Welke versie van FS heb je?
Ik heb hier anders nog wel iets liggen wat je kan intresseren....

Janies

Legacy Member
ik heb versie 2004 maar ook 2002.. maar ik gebruik 2004 niet.. miss heb je voor 2002?

Janies

Legacy Member
ok jammer... tog bedankt voor al die info enzo..
weet je miss toevalig wel een site waar ik kan downen?

Janies

Legacy Member
thx voor die site's...
ja is goed:P maar sommige lessen kan ik niet begrijpen is allemaal engels:P
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan