Archief - ILS-landing tutorial

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Janies

Legacy Member
Den Freddie , thx man.
weet je misschien ook waar ik aircrafts kan downloaden?

Janies

Legacy Member
en nog 1 vraagje,
hoe kan ik precies landen op de runway als de baan geen ILS frequencie heeft?
ik probeer de heletijd alleen met atc maar dan kom ik vet scheef:help:

ThomasCR

Legacy Member
Oefenen...
Ik kan me niet echt voorstellen dat er veel airstrips zijn zonder ILS, en als je der zo een tegenkomt kan je er meestal niet op landen met bijvoorbeeld een B737, en die kleine vliegtuigjes zijn makkelijker bij te sturen he...
Probeer in het begin eens een hele lange approach, en zet je gps eens aan. Dan moet je proberen om precies in het midden van die lange groene driehoek te blijven. Zekers niet te veel bruuske bewegingen maken, anders zit je tot op de runway te zwalpen.

Janies

Legacy Member
ok, thx man.. weet je wat dat VOR is? daar zit ik ook de heletijd mee te spele...

ThomasCR

Legacy Member
Een VOR (VHF Omnidirectial Station) is een radiobaken op de grond, dat je kan gebruiken om (hoofdzakelijk) naartoe te vliegen. Even de frequentie ingeven, en je vliegt er automatisch naartoe. De geavanceerdere oefeningskes daarmee zijn radialen onderscheppen (check Wikipedia als je daarmee wilt beginnen), en die stellen je in staat om naar/van een VOR baken te vliegen, maar dan onder een bepaalde hoek. Combinatie's van radialen onderscheppen van VOR's kunnen je dan bij wijze van spreken tot op een meter nauwkeurig door een vertrek of landing gidsen.

sanderio

Legacy Member
Janies zei:
ok, thx man.. weet je wat dat VOR is? daar zit ik ook de heletijd mee te spele...
Very High Frequency Omni-directional Radio Range (ofzo) da zijn "bakjes" op de grond die 360° radiostralen uitzenden die gij in uw vliegtuig kunt recieve en dan op een bepaalde straal op kunt vliegen da is zowa de basis van IFR navigatie.

ThomasCR

Legacy Member
727 is te koop bij justflight, maar is niet echt aan te raden; de 737/747 van PMDG zijn echter wel héél realistisch (maar ook moeilijk natuurlijk he).
Dan is er nog de 767 van LevelD.
Ik ga hier geen insinuaties beginnen op warezsites, want dat is de vorige keer ook slecht afgelopen...

Janies

Legacy Member
ja is cool man.
nog 1 laatste vraagje ...:p
princess juliana heeft geen ILS runway .. maar je ziet wel dat er veel vliegtuigen daar naar toe kunnen gaan..
doen ze dat met een GPS ofzo?

Zorba

Legacy Member
Janies zei:
ja is cool man.
nog 1 laatste vraagje ...:p
princess juliana heeft geen ILS runway .. maar je ziet wel dat er veel vliegtuigen daar naar toe kunnen gaan..
doen ze dat met een GPS ofzo?

VOR/DME approach waarschijnlijk. (Waarbij je een (soort van) localiser hebt, maar geen glideslope)

Dus sanderio was eigenlijk fout. VOR/DME (op basis van een VOR naast de runway) approach wordt nog vrij vaak toegepast.

ThomasCR

Legacy Member
Het laatste stukje moeten ze inderdaad sowieso op het zicht doen, dus dat is alleen voor gevorderde piloten... Maar daarom is het ook een van de bekendste luchthavens he...

Eagle-Eye

Legacy Member
Janies; een tip, er is een EDIT-button die je toelaat om 24h lang (ja toch hé?) je eigen post aan te passen, zodat je niet telkens een nieuwe post moet maken.

As for V1 and V2: Dat heeft iets te maken met je Take-Off. V1 is denk ik de snelheid waarbij je zou moeten rotaten (neuswiel van de grond) en V2 de snelheid waarbij je in de lucht zou moeten gaan (achterwielen dus ook van de grond).

Maar ik kan mis zijn. :unsure:

Janies

Legacy Member
ok thanks voor dat v1 en v2, maar wat bedoel je precies met post?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan